Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Oly 12/2 oraz G3 (GX1, OM-D) na koncert?



PiterM
14.04.12, 19:50
Bede mial do zrobienia koncert w maju. Ostatnio jak robilem koncert (na jesieni) uzywalem D700, 50/1.4, 85/1.4 (pozyczony, teraz bedzie to ten nowy 85/1.8G) oraz (niestety) 16-35/4 do szerokich kadrow. O ile dwa pierwsze sprawdzily sie swietnie, to szerokie ujecia na f:4 byly w wiekszosci poruszone. No niestety, na scenie rockowej sie zazwyczaj dzieje.

Wniosek: potrzebuje jasnej szerokiej stalki. Co w przypadku Nikona oznacza albo Nikkora 24/1.4 (nie stac mnie na taka ekstrawagancje) lub Sigme 20/1.8 (w miare sensowna opcja).

ALE... przeciez ja mam jasna szeroka stalke! Olka 12/2. I tu pytanie - czy przy ustawieniu ISO powiedzmy 800 (lub 1600 awaryjnie) i strzelaniu z GX1 na f:2 mam szanse przebic zestaw D700 i 16-35/4? Tam moglem sobie pozwolic na ISO nawet 3200 i mimo wszystko byly poruszone foty. Ma ktos doswiadczenia z 12/2 i szerokie ujecia koncertowe na tym sensorze 16Mpix? Czy tez lepiej jednak zainwestowac w Sigme 20/1.8 i miec swiety spokoj? Help :)

epicure
14.04.12, 20:46
...czy przy ustawieniu ISO powiedzmy 800 (lub 1600 awaryjnie) i strzelaniu z GX1 na f:2 mam szanse przebic zestaw D700 i 16-35/4?

Nie, na jedno wyjdzie. Jeśli fotografujesz spod samej sceny, użyj błysku na drugą kurtynę.

dao
14.04.12, 21:00
Nie, na jedno wyjdzie. Jeśli fotografujesz spod samej sceny, użyj błysku na drugą kurtynę.

pierwsza zasada fotografii koncertowej: nie używaj lampy błyskowej.

Mirek54
14.04.12, 21:05
pierwsza zasada fotografii koncertowej: nie używaj lampy błyskowej.

We fotografi koncertowej uzywasz wszystkiego,wraz z technikiem oswietlenia,wisazysta i cala masa szerpow do gratow.Co innego reportaż z koncertu.
Inaczej focisz muzykow a inaczej muzyke.

slawek
14.04.12, 21:06
Bede mial do zrobienia koncert w maju. Ostatnio jak robilem koncert (na jesieni) uzywalem D700, 50/1.4, 85/1.4 (pozyczony, teraz bedzie to ten nowy 85/1.8G) oraz (niestety) 16-35/4 do szerokich kadrow. O ile dwa pierwsze sprawdzily sie swietnie, to szerokie ujecia na f:4 byly w wiekszosci poruszone. No niestety, na scenie rockowej sie zazwyczaj dzieje.

Wniosek: potrzebuje jasnej szerokiej stalki. Co w przypadku Nikona oznacza albo Nikkora 24/1.4 (nie stac mnie na taka ekstrawagancje) lub Sigme 20/1.8 (w miare sensowna opcja).

ALE... przeciez ja mam jasna szeroka stalke! Olka 12/2. I tu pytanie - czy przy ustawieniu ISO powiedzmy 800 (lub 1600 awaryjnie) i strzelaniu z GX1 na f:2 mam szanse przebic zestaw D700 i 16-35/4? Tam moglem sobie pozwolic na ISO nawet 3200 i mimo wszystko byly poruszone foty. Ma ktos doswiadczenia z 12/2 i szerokie ujecia koncertowe na tym sensorze 16Mpix? Czy tez lepiej jednak zainwestowac w Sigme 20/1.8 i miec swiety spokoj? Help :)
Masz jeszcze Tamrona 17-35 f2,8-4 ok 1000-1200zł lub nikkora 20-35 f 2,8 1700-2100zł. Z d 700 działają rewelacyjnie.

epicure
14.04.12, 21:10
pierwsza zasada fotografii koncertowej: nie używaj lampy błyskowej.

Chyba mówisz o koncercie w filharmonii, bo na pewno nie o rockowym.

PiterM
14.04.12, 21:13
dla jasnosci - lampa wykluczona, to juz wiem na 100% :/

dao
14.04.12, 21:14
We fotografi koncertowej uzywasz wszystkiego,wraz z technikiem oswietlenia,wisazysta i cala masa szerpow do gratow.Co innego reportaż z koncertu.
Inaczej focisz muzykow a inaczej muzyke.

Widzisz, przez kilka lat zajmowałem się koncertami (przede wszystkim rockowymi). Jeśli nie jest to koncert hardcore itp. gdzie lampa jest wskazana, to jej się po prostu nie używa. Kilkukrotnie byłem świadkiem jak koncert był przerywany czy to przez wokalistę, czy przez menago, bo ktoś robił za stroboskop. Lampa zwyczajnie przeszkadza występującym, a przy okazji zabija klimat świateł.

epicure
14.04.12, 21:17
Na koncercie hardcore nie dałoby się zrobić ani jednego ostrego zdjęcia bez lampy, choćby nie wiadomo jak jasne obiektywy były do dyspozycji :)

dao
14.04.12, 21:22
Na koncercie hardcore nie dałoby się zrobić ani jednego ostrego zdjęcia bez lampy, choćby nie wiadomo jak jasne obiektywy były do dyspozycji :)
Adam Jędrysik daje radę ;)

Mirek54
14.04.12, 21:23
Widzisz, przez kilka lat zajmowałem się koncertami (przede wszystkim rockowymi). Jeśli nie jest to koncert hardcore itp. gdzie lampa jest wskazana, to jej się po prostu nie używa. Kilkukrotnie byłem świadkiem jak koncert był przerywany czy to przez wokalistę, czy przez menago, bo ktoś robił za stroboskop. Lampa zwyczajnie przeszkadza występującym, a przy okazji zabija klimat świateł.

Tak.Ja pisalem o fotografi koncertowej a Ty o fotografowaniu na koncercie.To dwa rozne buty.Sesja koncertowa jest podporzatkowana zdjeciom a nie koncertowi.Miny,ujecia wygibusy sa powtarzane tyle razy ile Pan fotograf chce.Mysle sobie,ze Ty po prostu fotografujesz muzykow bedac na koncercie.

robert1088
14.04.12, 21:26
Na koncercie hardcore nie dałoby się zrobić ani jednego ostrego zdjęcia bez lampy, choćby nie wiadomo jak jasne obiektywy były do dyspozycji :)
Eeee tam Łukasz - można - czasami światła sceniczne są tak mocne jak lampa błyskowa . Trzeba się po prostu wstrzelić .

dao
14.04.12, 21:29
Tak.Ja pisalem o fotografi koncertowej a Ty o fotografowaniu na koncercie.To dwa rozne buty.Sesja koncertowa jest podporzatkowana zdjeciom a nie koncertowi.Miny,ujecia wygibusy sa powtarzane tyle razy ile Pan fotograf chce.Mysle sobie,ze Ty po prostu fotografujesz muzykow bedac na koncercie.

Fotografia koncertowa to prawdziwy koncert, nie jakaś ustawka. Rafał Nowakowski czy np. Bradley Quinn by się zdziwili gdyby się dowiedzieli, że nie są fotografami koncertowymi.

Mirek54
14.04.12, 21:35
Fotografia koncertowa to prawdziwy koncert, nie jakaś ustawka. Rafał Nowakowski czy np. Bradley Quinn by się zdziwili gdyby się dowiedzieli, że nie są fotografami koncertowymi.

Sa.Tego nikt nie neguje.Ale fotki modelek z roznymi dziwnymi ciuchami to nie tylko fotki z wybiegu.A to i to to fotografia mody.

epicure
14.04.12, 21:53
Zróbcie to bez lampy:


https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://www.allxages.com/static/pics/2007.09.03/BANE/img_1230.jpg) :)

To jest dla mnie prawdziwa fotografia koncertowa. Pstrykanie z daleka, z tłumu, jak jakiś pan lub pani stoi na scenie i opiera się o mikrofon na statywie to zwykły "kotlet" klubowy ;) Polecam tego gościa, jeden z najlepszych jakich znam:

http://www.allxages.com/

robert1088
14.04.12, 22:00
No tak a co mają zrobić ci bez akredytacji . Żeby podejść tak blisko musisz mieć pozwolenie . Nawet na lokalnych imprezach jeżeli gra zespół średniego formatu jesteś bez szans na tak bliski kontakt . Piszę to z pozycji amatora .

dao
14.04.12, 22:04
Sa.Tego nikt nie neguje.Ale fotki modelek z roznymi dziwnymi ciuchami to nie tylko fotki z wybiegu.A to i to to fotografia mody.

Fotografia koncertowa jest tylko jedna, na żywo. Ustawiana to jest sesja foto, która z koncertem nie ma nic wspólnego. Swoją drogą nigdy takowej nie widziałem, pokażesz?

epicure - Kotlet nie kotlet, robi się tyle na ile wykonawca pozwala, jak jest nieruchawy, to się światłami gra.

PiterM
14.04.12, 23:16
Bede mogl podejsc gdzie chce (oficjalnie) ale bez lampy. Swiatla beda mocne. No nic, chyba jednak zapodam sobie ta Sigme 20/1.8 bo czesto by mi sie cos takiego przydalo. Ale wezme tez GX1 z 12/2 i bedzie wiadomo co to moze :)

slawekk
14.04.12, 23:53
Wszystko zależy od tego, "co" z tych koncertów ma być.
Koncert != Koncert
Każdy ma inne wymagania i podejście "wewnętrzne", tak sądzę.


https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2012/04/6143641490_fdf419310e_o-1.jpg
źródło (http://farm7.staticflickr.com/6182/6143641490_fdf419310e_o.jpg)

https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2012/04/6143091619_705afae49e_o-1.jpg
źródło (http://farm7.staticflickr.com/6191/6143091619_705afae49e_o.jpg)

https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2012/04/6143091755_edb0cb9a56_o-1.jpg
źródło (http://farm7.staticflickr.com/6185/6143091755_edb0cb9a56_o.jpg)

https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2012/04/6143641610_c9888b2ce7_o-1.jpg
źródło (http://farm7.staticflickr.com/6156/6143641610_c9888b2ce7_o.jpg)

https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2012/04/6143088727_174f509ea4_o-1.jpg
źródło (http://farm7.staticflickr.com/6153/6143088727_174f509ea4_o.jpg)

https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2012/04/6143637792_2fc274b1ea_o-1.jpg
źródło (http://farm7.staticflickr.com/6071/6143637792_2fc274b1ea_o.jpg)

---------- Post dodany o 23:53 ---------- Poprzedni post był o 23:22 ----------


Tak.Ja pisalem o fotografi koncertowej a Ty o fotografowaniu na koncercie.To dwa rozne buty.Sesja koncertowa jest podporzatkowana zdjeciom a nie koncertowi.Miny,ujecia wygibusy sa powtarzane tyle razy ile Pan fotograf chce.Mysle sobie,ze Ty po prostu fotografujesz muzykow bedac na koncercie.

Mirku, chodzi o koncert, tam gdzie muzycy grają.
Nie mieszaj/wplątuj swoich doświadczeń/zleceń związanych z muzyką!

Janeczek
15.04.12, 07:59
Widzisz epicure,

dla Ciebie udane zdjecie, to ostre zdjecie, mam odmienne zdanie na dynamiczna scene, ktora pokazales, marginalnie w 3miescie 99% gigow robi sie bez lampy, jak blysniesz dostaje kopa z fosy i drugiego na rozped z lokalu, a czesto jestes wciagany na liste nie lubianych....

Do autora watku,

Podpowiem, ze ja robie koncerty G1 na iso 400 i f2, 2.8, jak jest liche oswietlenie to trzeba ciagnac w gore, a tu mikrusy juz sobie srednio radza.

Co do jakosci, to mniej wiecej, bardzo ogolnie iso 400 jest takie jak w duzym szpeju iso 1600-3200, niestety mikrusy troszke ale nie duzo przegrywaja rozdzielczoscia.

Da sie robic zdjecia, tragedii nie ma, a do szerokich polecam samyanga, choc 12/2 jest swietne.

pozdrowionka

Darekw1967
15.04.12, 09:48
Na koncercie hardcore nie dałoby się zrobić ani jednego ostrego zdjęcia bez lampy, choćby nie wiadomo jak jasne obiektywy były do dyspozycji :)

Witam !

Kompletna bzdura !!!

1.Jasne szklo
2.Wysokie ISO
3.Oswietlenie sceny reflektorami

Gdzie Ci tutaj potrzba lampy blyskowej bez ktorej nie wykonasz ani jednego ostrego zdjecia ?

Pozdrawiam

fret
15.04.12, 13:07
Bede mogl podejsc gdzie chce (oficjalnie) ale bez lampy. Swiatla beda mocne. No nic, chyba jednak zapodam sobie ta Sigme 20/1.8 bo czesto by mi sie cos takiego przydalo. Ale wezme tez GX1 z 12/2 i bedzie wiadomo co to moze :)

Z optycznego punktu widzenia to może dokładnie tyle samo, co 24/4 z D700. Różnice się pojawia jeśli technologię matryc i soft dzieli przepaść, ale na to bym specjalnie nie liczył.