PDA

Zobacz pełną wersję : Obiektyw 14-42 - naprawa.



dominika98
25.02.12, 20:18
Witam.
Posiadam obiektyw 14-42mm f/3.5-5.6 wraz z Olympusem E-450. Do pewnego czasu wszystko działało dobrze, lecz dzisiaj gdy chciałam zrobić zdjęcie z obiektywu odpadła ta pierwsza powłoka ze szkłem, nie wiem jak się ona poprawnie nazywa... Obiektyw nadal działa sprawnie, da się nim robić zdjęcie lekko przytrzymując tą część, ale przecież nie będę z takim czymś wychodziła na dwór. Więc mam pytanie: czy lepiej obiektyw oddać do serwisu np. Olympusa lub jakiegoś innego naprawiającego obiektywy, czy można to jakoś samemu w domu przytwierdzić, nie uszkadzając obiektywu oczywiście. :)
Prezentuję również zdjęcie tego obiektywu, ponieważ nie znam się na budowie obiektywów. :shock:

https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2012/02/kajz94-1.png
źródło (http://i40.tinypic.com/kajz94.png)

Z góry dzięki za odpowiedź. :)

hijacintus
26.02.12, 01:30
Jeżeli obiektyw jest jeszcze na gwarancji, to wyślij go do serwisu Olympusa (jak to zrobić - znajdziesz na stronie Olympus Polska). Jeżeli nie masz już gwarancji, to wysyłanie obiektywu do serwisu firmowego raczej nie ma sensu - obawiam się, że koszt naprawy i kuriera przekroczy jego wartość. Zapytaj na forum o sprawdzone firmy naprawiające sprzęt foto w Twoich okolicach. Koszt naprawy może być groszowy, jeżeli coś się po prostu odkręciło, albo wysoki, jak rozleciał się jakiś element, który trzeba sprowadzić. Wtedy bardziej będzie się opłacało kupić używany np. na Allegro. Ceny tych obiektywów nie są wysokie.

szymii
26.02.12, 01:46
Widziałem ostatnio ten obiektyw za około 200zł na allegro.. myślę ze naprawa w serwisie przekroczy wartość kupna używanego.

dominika98
26.02.12, 12:24
Ok, dzięki za pomoc. Chyba wezmę go na gwarancję, bo jeszcze nawet rok nie minął, a to nie stało się z mojej winy. :)

Adamss68
26.02.12, 12:50