Zobacz pełną wersję : Moja pierwsza lustrzanka?
amator_kika
26.12.11, 19:28
Jestem poczatkujaca fotografka. Zastanawiam sie nad kupnem lustrzanki Olympus E-450 + 14 - 42 mm (http://www.euro.com.pl/lustrzanki/olympus-e-450-14-42-mm.bhtml) . na taka mnie stac
Doradzcie mi czy warto i jakie zdjecia moge wykonac tym obiektywem.
Jak stać Cię na E-450 , to może stać Cię na EPL-1 z Kitem? zaletą są wbudowana stabilizacja w aparacie i nowy system ze szkielkami dwóch producentów, a jak musi być lustrzanka to może E-510, 520 lub 600 czy 620?. Szkiełka do E-systemu są stosunkowo tanie, ale system na dzisiaj nie jest dalej rozwijany w przeciwieństwie do PEN-ów.
Pozdrawiam AP.
Aparat dobry, mały i tani. To jest E-420 + filtry artystyczne czyli idąc skrótem myślowym e-520 bez stabilizacji. Użytkowników na forum 520 dużo i większość jest zadowolonych.
Moim prywatnym zdaniem lepiej w tej cenie wypadnie e-pl1 (będzie tańszy, bardziej przyszłościowy w kwestii rozwoju, łatwiejszy do ogarnięcia na początek no, mniejszy i będzie miał stabilizację). No ale ja nie jestem obiektywny bo mam E-pl1 :P
Co do obiektywu, to 14-42 to tak zwany wół roboczy, kryje zakres od szerokiego kąta (wnętrza, panoramy, architektura) poprzez standard aż po plus, minus portret
Tu raczej nie ma co dywagowac, e-pl1 (no najlepiej 3 wydanie), no chyba ze stac na cos jak 620 albo wiecej
pozdro
Tyle, że 620 ma tą samą matryce co e-pl1, tyle, że gorzej oprogramowaną i z mocniejszym filtrem AA.
Dla mnie E-pl1 / e-pl2 zdecydowanie
Tyle, że 620 ma tą samą matryce co e-pl1, tyle, że gorzej oprogramowaną i z mocniejszym filtrem AA.
Dla mnie E-pl1 / e-pl2 zdecydowanie
Tyle ze ma jedna zasadnicza zalete, AF zapierd... w porownaniu do pena 1, ze nie wspomne o mnogosci szkiel (nie podlaczanych przez zadne przelotki)...
pozdro
Tyle ze ma jedna zasadnicza zalete, AF zapierd... w porownaniu do pena 1, ze nie wspomne o mnogosci szkiel (nie podlaczanych przez zadne przelotki)...
pozdro