Zobacz pełną wersję : Lampa blyskowa do E330
Witam
Jak w temacie. Szukam lampy blyskowej do e330 by troche moc zwiekszyc swoje mozliwosci (portrety, zdjecia w pomieszczeniach, imprezy rodzinne, slub, itd). Czy lepiej kupic orginalna lampe olympusa,czy moze raczej szukac z innej firmy np.metza. I czym kierowac sie przy zakupie?Przeszukalem troche wujka googla i myslalem pomiedzy tymi:
1.Metz mecablitz 50 AF-1 TTL Shoemount Flash for Olympus/Panasonic/Leica DSLR (199$) http://www.bhphotovideo.com/c/product/744456-REG/Metz_MZ_50312OPL_mecablitz_50_AF_1_TTL.html
2.Metz 44 AF-1 Mecablitz Digital Flash For Olympus / Panasonic / Leica Camera (179$)
3.Olympus FL-36R (229$)
4.Olympus FL-50R (499)
Czy mozecie jeszcze polecic cos innego?. Chcialbym kupic cos dobrego i za rozsadna cene (tak najlepiej do 300$:bede kupowal w USA). Co myslicie o Metz 50 AF-1 TTL?Czy ktos uzywa tego flasha? Wydaje sie rozsadna cena i jakosc.
Bede wdzieczny za kazda sugestie
Na koniec,jestem laikiem w lampach, chcailem sie zapytac czy sa lampy uniwersalne ktore mozna uzywac w roznych systemach?(planuje w przyszlosci kupic drugi system).
Pozdrawiam:cool:
Lamp uniwersalnych w taki sposób, że komunikują się z body różnych producentów nie ma.
Na body innego producenta działałaby tylko w trybie manualnym, albo automatyki lampy (wtedy lampa sama dobiera moc błysku nie konsultując tego z body).
Polecam lampę Olympusa, bierz FL-36R bo tańsza, a mocniejszy błysk pewnie Tobie niepotrzebny. Wersja R to będziesz mógł nią zdalnie sterować.
Metz chyba robił coś takiego. Lampa z wymiennymi stopkami do różnych systemów.
Metz chyba robił coś takiego. Lampa z wymiennymi stopkami do różnych systemów.
Możliwe, mogłem się pomylić.
wersja r to będziesz mógł nią zdalnie sterować.
w e-330? :shock:
Dziekuje za odpowiedz i sugestie. Wersje R chyba nie bede mogl zdalnie sterowac z body e330?(a moze sie myle:). Ta stopka bylaby bardzo dobra.