PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia zawodów sportowych przy sztucznym oświetleniu

ninaplus
21.10.11, 13:22
Witam
Jestem tutaj nowy, mam poblem z ustawieniem aparatu (e-510) tak żebym mógł robić zdjęcia drużynie piłkarskiej, która gra wieczorem przy sztucznym oświetleniu. Próbowałm już różnych ustawień ale na pewno złych. Zdjęcia wychodzą albo bardzo ciemne albo rozmazane a chciałbym uzyskać zdjęcia "zamrożone i w miarę jasne".
Jestem laikiem więc proszę o odpowiedzi w jak najprostszym języku.
Z góry dzięki

Mirek54
21.10.11, 13:32
Zakladam,ze bedziesz robic tez dlugim kitem.Ustaw na stale czas 1/500 i jakas przyslone zalezna od sytuacji w kadrze i niech automat dobierze reszte.Zrob se jeszcze blokade,ze jak ostrosc nie piknie to nie wyzwolisz migawki.Cos napewno uwiecznisz.

slaszysz
21.10.11, 20:56
Napisz jakie ustawienia stosujesz:
- czułość ISO
- tryb (A, M, S, tematyczny).

Ustaw tryb na A, przesłonę na 5,6 i sprawdź jaki aparat pokazuje czas w tych warunkach. Jeśli będzie mniej niż 1/100 s, to zdjęcie będzie poruszone.

nightelf
21.10.11, 21:02
Wygodniej będzie przestawić na tryb S (priorytet migawki) czas około 1/400
Auto ISO, aby aparat sam dobierał czułość i powinno w miarę wychodzić.

Napisz jakim robisz obiektywem.

Niełatwo robić zdjęcia w takich ciemnych miejscach, gdzie oświetlenie jest niewystarczające.
Jednak trochę praktyki i na pewno się uda :)

dog_master
21.10.11, 21:16
https://forum.olympusclub.pl/threads/70079-Zdj%C4%99cia-przy-s%C5%82abym-o%C5%9Bwietleniu-e520
https://forum.olympusclub.pl/threads/9788-Jak-robi%C4%87-udane-zdj%C4%99cia-w-pomieszczeniach-przy-sztucznym-%C5%9Bw.
https://forum.olympusclub.pl/threads/6592-SP-510-UZ-i-zdjecia-w-s%C5%82abym-oswietleniu
To tak przy okazji, bo identyczne nie są, ale podobne.