PDA

Zobacz pełną wersję : Przejściówka z u4/3 na m42 z potwierdzeniem ostrości



jurekg
12.02.11, 17:53
Nie mam doświadczenia z tymi przejściówkami, ale w u43 póki co mały wybór obiektywów systemowych, więc postanowiłem posilkować się starymi obiektywami m42.
Na all nie znalazłem żadnej przejściowki z potwierdzeniem ostrości, więc podejrzewam, że może nie być w handlu?

dobas
12.02.11, 18:52
nie wiem czy Ci to pomoże ale
możesz założyć przejściówkę u4/3 - 4/3
a na to 4/3 M42 :)

u mnie działa

psl
12.02.11, 19:08
Próbowałem czegoś takiego z heliosem. Jednak potwierdzenie ostrości z puszką m4/3 jest wg mnie zupełnie zbędne. Po co? Nic tak nie potwierdzi mi ostrości jak sam sobie zobaczę w odpowiednim powiększeniu na LCD.

Potwierdzenie ostrości ma większy sens w lustrzankach. Używałem tego dobrodziejstwa w k200d. Przydawało się. A m4/3 jest świetne do ostrzenia manualnego i żadne potwierdzenia nic tu nie pomagają, wg mnie.

dobas
12.02.11, 19:24
w u4/3 podczas ręcznego ostrenia mozna ustawić na LV powiększenie 9 chyba 10 % )

jurekg
13.02.11, 09:05
Dziękuję za podpowiedzi.Trochę boję się ostrzenia bez potwierdzenia, w sytuacji gdy mam światło sloneczne za plecami, wtedy na monitorku słabo widać szczegóły.No nic, zaryzykuję i zasadzę się na zwykłą przejściówkę m4/3 na m42.

tymczasowy_
13.02.11, 20:46
Nie mam doświadczenia z tymi przejściówkami, ale w u43 póki co mały wybór obiektywów systemowych, więc postanowiłem posilkować się starymi obiektywami m42.Jak masz za mały wybór to zmień na system w którym wybór jest większy - po co się męczyć?

A jak Cię kręci manualne ostrzenie to kup sobie korpus z lustrem czy dalmerzem w małym lub srednim formacie. Do kupienia są korpusy i nowe i używane.

jurekg
13.02.11, 22:35
Jak masz za mały wybór to zmień na system w którym wybór jest większy - po co się męczyć?


Mały wybór systemowych obiektywów to jeszcze nie powód, żeby zmieniać system, w który przed chwilą wszedłem.