PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o opinię biegłych nt obiektywów sigma



Hobbysta
6.02.11, 21:46
Witam!
Wiem, że temat ten był już wielokrotnie poruszany jednak zwracam się z prośbą o pomoc w podjęciu decyzji przy zakupie jednego z tych obiektywów sigma: 30 1,4 bądź 50 1,4.
Nie pytam już na temat ZD 50, który zapewne też jest ciekawą propozycją gdyż zależy mi na światłosile jaką mają obydwie sigmy.
Dylematem nie jest cena- bo różnica jest też niewielka- a kąt widzenia. Moje główne pytanie brzmi: czy w niewielkich pomieszczeniach pięćdziesiątka bardzo utrudnia kadrowanie i jednak lepiej brać 30-tke?
Dodam, że jestem „niedzielnym fotografem” i nie zamierzam bawić się w fotografowanie jakichś tablic czy kusić się na inne testy. Zdarzyło mi się już robić zdjęcia na paru weselach (jako amator oczywiście) i gdyby nadarzyła się kolejna okazja ślubu czy innej uroczystości to chciałbym móc swobodnie wykorzystać stałoogniskowy, jasny obiektyw by w miarę możliwości jak najmniej używać lampy, poza tym lubię fotografować portrety ale czy standardowa 50-tka sprawdzi się np. na wycieczce?
Mój aparat to E-500+ 14-54 2,8-3,5/ 40-150 3,5-4,5/ Metz 48
Proszę o konkretne wypowiedzi tych, którzy mieli podobny dylemat i mają doświadczenie w pracy z tymi obiektywami. Aha i nie wpisujcie komentarzy typu kup w necie i oddaj po 10 dniach bo chyba nie taki jest cel tego forum. Z góry dziękuję za pomoc:mrgreen:

Karol
6.02.11, 21:55
Twoje pytanie jest o tyle dziwne, że mając ZD 14-54 możesz sobie ten obiektyw ustawiać, raz na 30, raz na 50 mm i samemu sprawdzić, która z tych ogniskowych bardziej Ci odpowiada. Poeksperymentuj trochę, zdaj się na własne odczucia, a nie forumowych mądrali ;-)

Moominek
6.02.11, 22:13