PDA

Zobacz pełną wersję : Sony NEX czy Olympus PEN?

Kamol3
11.01.11, 21:58
Witam. Zastanawiam się nad zakupem aparatu. Dokładnie chodzi mi o modele Sony NEX oraz Olympus PEN. Niestety nie znam się za bardzo na tego rodzaju aparatach dlatego chciałbym was prosić o pomoc w wyborze oraz czy w ogóle opłaca się taki aparat zakupić. Jak to później wygląda z obiektywami do niego itd.

PS. W grę wchodzi tylko Sony NEX-3, oraz Olympus E-PL1 albo E-P1, E-P2.

kristof1979
11.01.11, 22:05
w przypadku olego obiektywy są dostępne bez specjalnych trudności.
i jest ich sporo.
oczywiście problemem jest ich szybkość , wolniej niż w s.... .
Zaletą sprzętu olego jest ostrość i trwałość obiektywów czyli to czego nie posiada s...... .
Firma s.... ma tez nie wiele tych obiektywów, robią one też mydlane zdjęcia poniżej przysłony F8.
Co do JPG to sam oceń , ja bym kupił PEN-a
pozdrawiam

Kamol3
11.01.11, 22:09
Jeżeli można wiedzieć to jak to wygląda z robieniem panoram w PEN'ach? W NEX jest tak że pstrykasz i sie obracasz i aparat łączy zdjęcie sam.

Chciałem jeszcze zaznaczyć że jestem początkującym fotografem i dopiero zaczynam przygodę z robieniem fotek.

grizz
11.01.11, 22:44
w przypadku olego obiektywy są dostępne bez specjalnych trudności.
i jest ich sporo.
oczywiście problemem jest ich szybkość , wolniej niż w s.... .

źródło?

kristof1979
11.01.11, 23:05
źródło hmm.
moje spostrzeżenia, na sklepie miałem obydwa modele, i się nimi pobawiłem przy świetle żarowym ( nie pozwolili mi wyjść na dwór)
Tu AF so.... był trochę lepszy ale zdjęcia mydlane (troszkę szybszy).
Jak dobrze pamiętam wyczytałem też w fotovideo na tema szybkości nex-a, że jest szybciej jak u olka (chyba do kitowego obiektywu się odnosili).
Jak wiadomo Panasonić jest tu wzorem jeśli chodzi o szybkość.
Na optycznych też wspomnieli o AF , ale bardziej o skutecznosci niż o szybkości ( test sony Nex 5).
Pozdrawiam

TOKIN
11.01.11, 23:09
Moim zdaniem wybór sprowadza się do: