PDA

Zobacz pełną wersję : Oly E-450 jak ustawić?

Medard
20.11.10, 23:53
Witam wszystkich, niedawno kupiłem sobie Olympusa e-450 i dwie lampy+ softboxy o mocy 2 x 100 Ws. Ponieważ chciałem zrobić mini studio w domu na własne potrzeby, niestety nie umiem skalibrować ustawień aparatu tak żeby wychodziły mi ładne ostre, nasycone nie naświetlone zdjęcia, jestem jeszcze BARDZO początkującym fotografem, jeżeli tak siebie mogę nazywać ;). Może ktoś powie mi co mam pozmieniać w ustawieniach żeby było dobrze albo ktoś ma już jakieś sprawdzone ustawienia do mini studia. Generalnie mam problem z naświetleniem, ponieważ w jednym miejscu na zdjęciach zawsze wychodzą mi jaśniejsze zdjęcia. Lampy mam podłączone kablem przez kostkę do aparatu i nie jest to wina lamp, że są ustawione na za dużą moc. Ponieważ zdjęcia zrobione Nikonem wychodzą bardzo ładnie a w Olympusie zawsze w jednym miejscu mam za jasny punkt i tracą nasycenie i kontrast. Ten pkt zmienia swoja pozycję w zależności czy robię zdjęcie poziomo czy w pionie.

Z góry dziękuję i Pozdrawiam.

k@czy
21.11.10, 01:54
Pokaz przyklady, bo w teorii to wszystko wina Czernobyla i Cyklistow ;)
Zrob tez maly szkic (albo zdjecia) jak to wszystko masz ustawione.
Pozniej sie zajmiemy tym, jak te zdjecia obrabiasz albo wywolujesz.
Dobrze zrozumialem, ze lampy maja regulowana moc?

dog_master
21.11.10, 14:42
Pokaż te zdjęcia z exifem, to się zdiagnozuje co w samym aparacie może być nie tak.

Medard
21.11.10, 16:05
Witam ponownie, o to dwa zdjęcia które zrobiłem z takimi samymi ustawieniami i z taką samą mocą lampy. Tylko że jedno zdjęcie jest zrobione aparatem przechylonym w lewo (1) a drugie zdjęcie jest zrobione aparatem przechylonym w prawo (2). Jak widać zdjęcia są częściowo naświetlone tak jakbym używał lampy na aparacie, a nie używałem. I nie ma ostrości. A w trybie obrazu mam ustawioną ostrość kontrast i nasycenie na maksa. Czego wcale nie widać :(

1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/af9d058a867aa0be.html