Zobacz pełną wersję : Jakie obiektywy do portretu i krajobrazu ??
Moskit1980
31.08.10, 13:35
Witam serdecznie, jestem nowicjuszem posiadam E-510 + kitowe obiektywy, proszę o poradę co kupić by robić tym aparatem dobre zdjęcia portretowe oraz krajobrazy, jaki obiektyw najlepiej do portretu a jaki do krajobrazów oczywiście w rozsądnych cenach.
serdecznie pozdrawiam z góry dziękuje za pomoc
Witam serdecznie, jestem nowicjuszem posiadam E-510 + kitowe obiektywy, proszę o poradę co kupić by robić tym aparatem dobre zdjęcia portretowe oraz krajobrazy, jaki obiektyw najlepiej do portretu a jaki do krajobrazów oczywiście w rozsądnych cenach.
na forum masz togo od zawalenia.... , uzyj szukajki!
poszukaj 14-54mm i 12-60mm ale przeciez masz wszystko czego ci potrzeba.
Zle napisalem-skasowalem:grin::grin::grin::grin::grin::grin::gri n:
ale posta nie usune-zawsze to jeden wiecej:-P:-P
Kalibruj kolory pod lab w ktorym wolasz odbitki.Co z tego,ze ustawisz pieknie jak z labu beda calkiem inne.
mirku,chyba zly watek :)
Tu masz wątek portretowy (https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=74632&highlight=portretu)
Rafał Czarny
31.08.10, 16:17
Każdy kto chce Olkiem focić portrety musi mieć ZD 50/2. Przepyszny obiektyw.
Aby robić dobre zdjęcia trzeba myśleć, mieć zmysł artystyczny i dobry warsztat. Sprzęt na końcu :) Może kup parę książek.
krajobraz: 7-14, 9-18
portret: 50, 35-100
krajobraz: 7-14, 9-18
Zbytnie uogólnienie. Krajobraz to nie tylko szerokość. Właściwie to taka dziedzina, że każda ogniskowa jest przydatna. No chyba, że się mieszka nad skalistym wybrzeżu...
tymczasowy_
31.08.10, 17:18
Sigmą 30mm/1.4 zrobisz jedno i drugie.
Jeśli koniecznie chciałbyś mieć szeroko, to robisz 3 pionowe kadry i sklejasz byle jakim program np. darmowym Autostitch.
PS
Oczywiście kitami (długi, krótki) też możesz robić i krajobrazy i portrety.