Zobacz pełną wersję : sony A55 i A33
Nie rozumiem, po co te alfy mają półprzezroczyste lustro, skoro mają EVF?
To lustro odbija obraz tylko do czujników AF?
Bo chyba mają mieć AF oparty na detekcji fazy, także podczas kręcenia filmu.
Nie rozumiem, po co te alfy mają półprzezroczyste lustro, skoro mają EVF?
To lustro odbija obraz tylko do czujników AF?
Bo chyba mają mieć AF oparty na detekcji fazy, także podczas kręcenia filmu.
Dokładnie, chodzi o AF.
Dokładnie, chodzi o AF.
To jak dla mnie trochę dziwny pomysł.
Tym bardziej, że lustro ma się nie podnosić podczas robienia zdjęć.
Niepotrzebna strata światła.
Lustro ma się podnosić podczas robienia zdjęć, ale nie podczas filmowania.
Lustro ma się podnosić podczas robienia zdjęć, ale nie podczas filmowania.
To info jest pewne?
Bo na stronie, która jest podana wyżej, napisano inaczej
Podobno w żadnym z dwóch aparatów nie ma możliwości podnoszenia lustra w czasie fotografowania celem uzyskania większej ilości światła na matrycy
źródło:
http://alphacorner.eu/index.php/nowe/sony-a55-i-a33-na-photokina-2010
Ja znalazlem info, ze ma sie podnosic jedynie do czyszczenia matrycy.
Pytanie po co w ogole tam lustro... Przeciez AF kontrastowy w Alphach nie jest taki zly, ani wolny... Co szkodzilo tylko jego uzywac podczas filmowania, jak robia to Lumixy? Moze istniejaca szklarnia..?
Czyżby rewolucja?
http://www.optyczne.pl/3217-nowo%C5%9B%C4%87-Sony_Alpha_SLT-A55_i_SLT-A33.html
film promujący:
http://www.youtube.com/watch?v=1k-0T5aJsfY&feature=player_embedded)
Ciekawe rozwiązanie, trzeba przyznać. Ale wolałbym to zobaczyć na żywo niż w dobrze skręconej reklamówce.
Widać Sony woli jednak detekcję fazy?
Też uważam, że bez sensu to półprzepuszczalne lustro.
Tutaj wstępna recenzja na dpreview: http://dpreview.com/reviews/sonyslta55/
Też uważam, że bez sensu to półprzepuszczalne lustro.
Skoro ma zapewniać szybsze działanie AF w czasie filmowania, to jak najbardziej ma sens.
Recenzja na dpreview: http://dpreview.com/reviews/sonyslta55/
Pomysł z stałym półprzepuszczalnym lustrem, nie ruszającym się w trakcie wykonywania zdjęć uważam za trochę dziwny. Zawsze to jest jakaś strata światła.
Choć pewnie dzięki temu uzyskali te 10 klatek na sekundę.
Dobrze, dobrze, ze coś kombinują i szukają nowych rozwiązań. Tylko na tym zyskujemy mogąc dobrać sprzęt pod własne potrzeby.
Skoro ma zapewniać szybsze działanie AF w czasie filmowania, to jak najbardziej ma sens.
W sumie racja, sens ma.
Choć osobiście wolałbym podnoszone lustro :)
W sumie racja, sens ma.
Choć osobiście wolałbym podnoszone lustro :)
ciekawe jak będzie z głośnością, skoro lustro nie kłapie, to może sama migawka będzie bardzo cicha, no i pozostaje jeszcze kwestia szybkości AF.
Ciekawe rozwiązanie, trzeba przyznać. Ale wolałbym to zobaczyć na żywo niż w dobrze skręconej reklamówce.
Damn, I'm impressed.
http://vimeo.com/14066500
http://www.atvkielce.pl/media/aktual_pics/20.03.2010Quadasprawa/roadrunner.jpg.jpg
ciekawe jak będzie z głośnością, skoro lustro nie kłapie, to może sama migawka będzie bardzo cicha, no i pozostaje jeszcze kwestia szybkości AF.
http://www.youtube.com/watch?v=HT5qUdYO_eo&feature=player_embedded
Żeby A900 miało tak cicha migawkę(lustro)....
Jak dla mnie - zapowiada sie ciekawie.
Skoro ma zapewniać szybsze działanie AF w czasie filmowania, to jak najbardziej ma sens.
Co znaczy szybsze? Zastanawiam sie po prostu, czym bedzie sie roznic od AF w GH1. Przeciez w nim jest jedynie kontrast - i wystarcza w zupelnosci.
Swojego czasu - z kolejnym firmware - Panasonic swiadomie ZWOLNIL dzialanie AF w WIDEO - tak, aby byl przyjemniejszy dla oka, symulowal reczne ostrzenie, zeby nie bylo gwaltownych przejsc, szarpniec - widocznych np. w PEN'ach.
AF podczas kręcenia w tych sonówkach rewelacyjny. Kurcze pokażcie mi firmę, która jest w stanie w ciągu 3 miesięcy pokazać nową serię bezlusterkowców (NEX), nowe podejście do lustrzanek (axx - w zasadzie rozmiarami porównywalna z korpusami w stylu G2) i jednocześnie dopracowuje non-stop coraz lepiej tradycyjne lustrzanki i ostro majstruje przy kamerach z wymienną optyką. Oni na serio podchodzą do tego biznesu.
Oni na serio podchodzą do tego biznesu.
Cieszy mnie twój entuzjazm, jako użytkownik tego systemu mogę tylko powiedzieć, ze mój entuzjazm dotyczący wsparcia dla istniejących produktów, jest (delikatnie rzecz ujmując) umiarkowany.
Po przeczytaniu DP Review troche ochlonalem, aczkolwiek bede sledzil temat z zainteresowaniem.
AF przy zdjeciach - w trakcie walenia seriami nie tak rozowo, jak by ze specyfikacji wynikalo.
Nigdzie nie znalazlem informacji o kalibracji w body. Ktos cos wie? Co jak jest front\back focus? Nie znalazlem rowniez nigdzie info, o mozliwosci korzystania z LV AF (zamiast detekcji fazy) - wtedy odpada problem front\back focusu, oraz ograniczanie sie do 15 pol.
AF w WIDEO - na ta chwile nie rozumiem sensu szybkiej detekcji fazy i ogranicznia do 15 pol, skoro detekcja kontrastu stosowana juz w Alphach by wystarczyla. Tak jak wystarcza w GH1, czy G2.
Rowniez mozliwosc wskazania punktu AF w WIDEO - za pomoca dotykowego ekranu w G2 - to jest to, czego brakowalo w GH1 i wydaje sie byc bardziej elastyczne, niz ograniczanie sie do 15 pol...
Zmiany parametrow podczas WIDEO - pewnie SONY da dopiero w nowych modelach...
PS: Porownanie JPG'ow z E-PL1, czy G2 - na razie nie powala... Oczywiscie nie mowie o ISO 3200, czy 6400.
Zobaczymy jak bedzie z RAW'ami. Widac dalsze kontynuowanie dodawania filtra AA ciagnie za soba oslabienie rozdzielczosci... Pytanie co zatem daje matryca 16 Mpix...
I czy np. nadchodzacy E-5 z mniejsza rozdzielczoscia i slabszym filtrem AA nie przegoni jej w rzeczywistosci.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
_
"PDAF (phase detection autofocus) is done with the lens at its widest aperture. This means that if you want to shoot video with PDAF you lens will always be used at its maximum aperture. [...] If one wants to shoot video at a smaller aperture this is possible, but AF is disabled."
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/sony-a55-preview.shtml
Czyli AF po kontrascie zarezerwowany dla kolejnychy modeli lub wyzszej polki...
Skutecznosc 10 fps juz opisana na DP Review.
Ale wrazenie robi ;-)
Tak jak ISO 6400 w G2 - tez na papierze...
Tak dobrze sie zapowiadalo...
Cieszy mnie twój entuzjazm, jako użytkownik tego systemu mogę tylko powiedzieć, ze mój entuzjazm dotyczący wsparcia dla istniejących produktów, jest (delikatnie rzecz ujmując) umiarkowany.
Jakie wsparcie masz na myśli?
Podobne rozwiązanie już ktoś kiedyś wymyślił
http://a.img-dpreview.com/reviews/OlympusE20/Images/e20cutthrough.jpg
AF w wideo w Full HD w aparacie z wymienna optyka tez ;-)
Ale Sony potrafi grac slowami, tak ze ono zawsze jest najlepsze, najbardziej innowacyjne, itd. :shock:
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
A to 10 fps - ladnie wyglada w specyfikacji (za DP Review).
Tak dla zabawy amatora, jak HDR, Panoramy i in.
Ale Sony potrafi grac slowami, tak ze ono zawsze jest najlepsze, najbardziej innowacyjne, itd. :shock:
Kazdy wie ze Panasonic jest najbardziej innowacyjny a GF-1 to najlepszy aparat na kuli ziemskiej (w swojej klasie).
Nie sadze, nie uzywam ;-)
O bezsensownym ISO 6400 w G2 pisalem.
Slabsza jakosc ostatniego szkla Panasa 14-42mm (wzgledem poprzednika) rowniez jest ogolnie znana.
Nikt nie jest doskonaly.
RadioErewan
25.08.10, 11:17
Świetny pomysł. Sony wie jak robić kamery. Współczuję Panosowi i Olkowi w sumie też.
Cieszy mnie twój entuzjazm, jako użytkownik tego systemu mogę tylko powiedzieć, ze mój entuzjazm dotyczący wsparcia dla istniejących produktów, jest (delikatnie rzecz ujmując) umiarkowany.
tak jak u Szajsunga. Zaprojektować, wyprodukować, sprzedać, zapomnieć.
tak jak u Szajsunga. Zaprojektować, wyprodukować, sprzedać, zapomnieć.
A gdzie jest inaczej? Szczególnie niewesoło to brzmi dla posiadaczy EL 4/3.
Przepuszczalne lustro - efekty juz widac - GHOSTING:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=36125668
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1000&message=36120458
Koniec 2010 - Micro Focus Adjustments tez nie ma.
http://www.swiatobrazu.pl/sony-slt-a55-pierwsze-filmy-przykladowe-21343.html
http://www.swiatobrazu.pl/sony-slt-a55-zdjecia-przykladowe-21340.html
http://www.swiatobrazu.pl/sony-slt-a55-pierwsze-filmy-przykladowe-21343.html
http://www.swiatobrazu.pl/sony-slt-a55-zdjecia-przykladowe-21340.html
ładny czerwony hot pod saksofonem w czarnym:
http://download.swiatobrazu.pl/testy/aparaty/sony_A55/DSC00158.JPG
;)
jak na cropa to źle nie wyglądają te foty
Fotopolis c.d.: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11395
Cóż. Lustrzanka APS-C jak lustrzanka APS-C -tyle, że mocno zmniejszona i z niezłym video i "szybkoszczelna". Nie konkurencja dla NEX'a, a za to mocny cios w bezlusterkowce panasa i samsunga z gripami. Zwłaszcza, że pasują do niej wszystkie obiektywy A.
No i wycięty niezły kawał canonowi, który ustami jednego z prezesów ostatnio ogłszał, że ruszyły prace nad maleńka lustrzanką - konkurencją dla bezlusterkowców. Sony już takie coś sprzedaje (gdzieś 2 tygodnie po tej zapowiedzi od canona) ;-)
Cieszy mnie twój entuzjazm, jako użytkownik tego systemu mogę tylko powiedzieć, ze mój entuzjazm dotyczący wsparcia dla istniejących produktów, jest (delikatnie rzecz ujmując) umiarkowany.
Qbic,
nawet sie nie staraj...
Ostatnio (mniej wiecej od pojawienia sie NEX'a) na wielu portalach, forach odnotowano nagly wzrost komentarzy od pracownikow korporacji Sony. Latwo to rozpoznac, rzucaja to co dostali w korporacyjnych materialach "street fighting with competition", zazwyczaj nie wiedza za duzo o fotografii, w kolko powtarzaja to co sprzedaje dzial marketingu Sony. Cos co pozniej powtarzaja w Foto Jokerach i innych...
PS: Sa zazwyczaj bardzo uprzejmi, czesto odowiadaja pytaniami. Czasem jak Ty sie ich o cos spytasz, widac, ze konsultuja odpowiedz najpierw z kims "u siebie" ;-)
Dokładnie. Trafiłeś. Ja przed każdym postem konsultuje się z Tokio. Ostrzegam - jesteśmy również w autobusach i tramwajach komunikacji miejskiej oraz na stacjach benzynowych.
AF podczas kręcenia w tych sonówkach rewelacyjny. Kurcze pokażcie mi firmę, która jest w stanie w ciągu 3 miesięcy pokazać nową serię bezlusterkowców (NEX), nowe podejście do lustrzanek (axx - w zasadzie rozmiarami porównywalna z korpusami w stylu G2) i jednocześnie dopracowuje non-stop coraz lepiej tradycyjne lustrzanki i ostro majstruje przy kamerach z wymienną optyką. Oni na serio podchodzą do tego biznesu.
Wiesz, nie liczy sie ilosc, ale jakosc. Przynajmniej dla bardziej wymagajacych fotoamatorow. Byc moze statystycznie nie sa wiekszoscia. Ale wielu takich zaglada na te forum. Wielu, ktorzy chca wiedziec wiecej, niz powie im ulotka czy sprzedawca w MediaMarkt czy Foto Jokerze.
AF naprawde rewelacyjny - dziala przy otwartym otworze.
Uzytecznosc, czyt. bajer i marketing - 10 fps - potwierdza za DP Review tym razem Fotopolis.
Co Cie Endzi spowodowalo do napisania powyzszego postu? Przeciez, nie miales tego aparatu w reku. A moze miales?
Juz w pierwszych dniach po premierze widac, ze wiecej tu marketingu, niz realnej wartosci. Wiecej grania slowami o innowacyjnosci, byciu pionierem - co jest oczywista nieprawda...
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11395
Co ciekawe, Fotopolis w artykule z pierwszymi samplami (wczoraj) podmienil sample po kilku godzinach... Tak sam z siebie? To samo bylo z 16mm pod NEX na Optycznych bodajze.
ciekawe jak będzie z głośnością, skoro lustro nie kłapie, to może sama migawka będzie bardzo cicha, no i pozostaje jeszcze kwestia szybkości AF.
ja przez pie*#@%@ne lustro w E3 i w PENie nie moglem zrobić dobrego zdjęcia jeza bo skubany zawsze na trzask zdążył błyskawicznie podskoczyć, schować głowe albo cokolwiek innego... a filmowanie - pierwsza kladsa - nic nie słyszał to nie reagował
ja przez pie*#@%@ne lustro w E3 i w PENie nie moglem zrobić dobrego zdjęcia jeza bo skubany zawsze na trzask zdążył błyskawicznie podskoczyć, schować głowe albo cokolwiek innego... a filmowanie - pierwsza kladsa - nic nie słyszał to nie reagował
W C5d2 jest świetny patent którego mi brakuje gdzie indziej, jak pstrykasz w trybie LV to lustro nie klapie, myślałem ze będę stosować do HDR, ale ta puszka się do tego nie na daje.
W C5d2 jest świetny patent którego mi brakuje gdzie indziej, jak pstrykasz w trybie LV to lustro nie klapie, myślałem ze będę stosować do HDR, ale ta puszka się do tego nie na daje.
Ten aparat bardzo mi leży pod wieloma względami tylko nie finansowo ekonomicznymi :) ale tak to zdecydowanie go lubie - przynajmniej na tyle na ile nim fotografowałem ...
A odkad wiem, że w LV jeszcze zdjęcia robi po cochu - to lubie go jeszcze bardziej :)
bezszelestna lustrzanka - to dobry kierunek rozwoju
Nikon F6 był cichuteńki i stał się obiektem moich westchnien swego czasu
Juz w pierwszych dniach po premierze widac, ze wiecej tu marketingu, niz realnej wartosci. Wiecej grania slowami o innowacyjnosci, byciu pionierem - co jest oczywista nieprawda...
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11395
Co ciekawe, Fotopolis w artykule z pierwszymi samplami (wczoraj) podmienil sample po kilku godzinach... Tak sam z siebie? To samo bylo z 16mm pod NEX na Optycznych bodajze.
Dokładnie to samo pisałeś o NEX. Też rozprawiałeś nad rzekomo niską jakością fotek i obiektywów. A tu okazało się, że obiektywy w sprzedaży są ok. Jakość fotek też dobra. Także spokojnie.
Ty już w pierwszych dniach po premierze widzisz, że więcej tu marketingu. A ja wcale tego nie widzę. Nie dziwi mnie, że nowy produkt jest promowany, że się o nim pisze. To normalne.
Dokładnie to samo pisałeś o NEX. Też rozprawiałeś nad rzekomo niską jakością fotek i obiektywów. A tu okazało się, że obiektywy w sprzedaży są ok. Jakość fotek też dobra. Także spokojnie.
Ty już w pierwszych dniach po premierze widzisz, że więcej tu marketingu. A ja wcale tego nie widzę. Nie dziwi mnie, że nowy produkt jest promowany, że się o nim pisze. To normalne.
Mnie dziwią zachwyty nad NEXem :) . Dla mnie raz jest strasznie paskudny dwa że tego 18-55 zrobili takich rozmiarów że dla mnie to jakiś szczyt niekompaktowości w porównaniu do innych bezlusterkowców trzy że gdzieś się podział manualny focus... Oczywiście te rzeczy to nie wszystko - ale dla mnie do ideału - nawet obrazkowego mu daleko
Oczywiście buzzmarketing nie dziwi - sony ma pieniądz i może se na takie chamskie metody pozwolić :) Z resztą.. patrząc po klienteli agencji reklamowych to robi to masa firm - poczynając od leku na grzybice pochwy a kończąc na napojach izotonicznych i producentach oprogramowani
Te same metody marketingu z pewnością firma stosuje wszedzie i promując alfy i promując nexy Więc do zachwytów na forum zwłaszcza pisanych przez osoby które tylko piszą i zachwalają aparat jednej marki ,na forum pojawiają się nagle tylko z taka misją - należy podchodzić bardzo sceptycznie i z dużym dystansem bo jest gigantyczne prawdopodobieństwo że panom i paniom płacą za te wypowiedzi - i to nie mało jeśli chodzi o stawki dla marketingu szeptanego :)
Marketing szeptany jest cenioną formą promocji, ze względu na dużą wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów. Ludzie są bardziej skłonni wierzyć pozytywnym opiniom wyrażonym przez znajomych z forum na temat produktu, którego używali, niż np. reklamom telewizyjnym.
Jak piszesz Dobas. Ty swoje, portale swoje, a gosc nadal uparcie mantre powtarza:
obiektywy w sprzedaży są ok. Jakość fotek też dobra.
Nie ma co, kup, pokaz sample, zadawaj pytania na forum Sony. Jak jestes z W-Wy - spotkajmy sie na jakims plenerze, chetnie porozmawiam w realu. Wrzucimy nasze zdjecia tu na forum.
?
... a jak kolega z Krakowa no to tez zapraszam na plener.
Te same metody marketingu z pewnością firma stosuje wszedzie i promując alfy i promując nexy Więc do zachwytów na forum zwłaszcza pisanych przez osoby które tylko piszą i zachwalają aparat jednej marki ,na forum pojawiają się nagle tylko z taka misją - należy podchodzić bardzo sceptycznie i z dużym dystansem bo jest gigantyczne prawdopodobieństwo że panom i paniom płacą za te wypowiedzi - i to nie mało jeśli chodzi o stawki dla marketingu szeptanego :)
Dałeś się wkręcić. Z tym dzwonieniem do Tokio tylko żartowałem ;-) A swoją drogą fajna taktyka. Jak już nie można się przyczepić sony to przynajmniej dezawuuje się osobę piszącą, że jej się podoba axx czy nex. A mi si e podoba, nie ukrywam.
Poza tym dobas chciałbyś, żebym w wątku o axx pisał o aparatach innych marek?
dezawuuje się osobę piszącą, że jej się podoba axx czy nex. A mi si e podoba, nie ukrywam.
Sam sie dezawuujesz powtarzaniem tych samych slow co kilka postow.
Mnie i wiele osob, raczej malo interesuje, czy Ci sie podoba, tylko fakty, sample, to dzial TECHNICZNY.
To nie jest strona z opiniami na Ceneo. Odkad wszedlem da watku, pytam, szukam m.in. info o kalibracji AF, metodzie jego dzialania, IQ, uzytecznosci 10 fps, itd. Dziele sie linkami, ogladam te udostepnione przez innych. Jakosc wysokiego ISO akurat mnie mniej interesuje (ale nie przeszkadzam innym o tym pisac, gdyz dla wielu sie to liczy).
Co wnosi pisanie co kilka postow, ze Sony jest wspaniale, uzywajac tego samego marketingowego belkotu, zamiast jakichs konkretow, faktow? Mysle, ze na forum Sony bardziej by to zrozumieli. Nie wazne.
* * *
AF Canon 550D vs A55:
http://www.youtube.com/watch?v=kHPaVD0pHpQ
W sumie nic nie spodziewanego, jak do tej pory zadne lustro nie dawalo komfortu pracy z WIDEO w trybie AUTO. Jednie wyroznial sie tu GH1, ktory rowniez jak A55 - powalal WIDEO dSLR C, czy N. Rowniez mniejszym efektem JELLO (galarety).
Widac, ze podejscie do AF Sony i Panasa jest mocno odmienne. Do pewnych zastosowan lepsze jedno, do innych drugie.
Film dobrze pokazuje rowniez - na przykladzie Canona - co oznacza stopniowa przyslona podczas WIDEO (skoki jasnosci). Pamietacie co wprowadzil Panasonic w szkle 14-140mm? Wlasnie bezstopniowa przyslone, pod wideo.
Co by nie pisać o marketingu- axx wygląda na ciekawy produkt ze względu na filmy, tego nikt w takiej cenie nie sprzedawał. Pasikonik może mieć problem z wersjami aparatów gh, były dość drogie a teraz to już nie przejdzie w takiej cenie.
bo pomysł fajny i innowacyjny - co skutkuje efektem :)
i co by nie mówić o marketingu ;) Sony mocno wkracza na rynek i mocno go sobie zajmuje mniejszymi bądź większymi innowacjami. w robieniu kamer mają dużo wieksze doświadczenie niz Canon Nikon czy Olympus... to tez ma niezerowe znaczenie
Po dorzuceniu do tego jasnego obiektywu mamy zabawę głębią ostrości i filmy nocne, coś mi się wydaje że nawet C5dmk2 może być zagrożony pod względem efektów filmowych.
A mi w tym a55 po raz pierwszy spodobały się kolory zdjęć - zawsze Sony wydawało mi się trochę "przejaskrawione" z bijącą czerwienią.
Robi sie ciekawie, fakt.
Wyglada na to, ze S coraz bardziej oddaje dzialke profi C i N, a samo podjada amatorska.
O kurczę, właśnie doczytałem że a55 ma wbudowanego gps-a, nie żebym tyrał po godzinach dla sony, ale naprawdę mnie zadziwili. Coraz ciekawiej.
Znalazłem jeszcze coś;)
Już zaczynają sprzedaż - jest nawet cena.
http://www.warehouseexpress.com/Home/default.aspx
wow, te nowe soniaki to killery!
pewnie z pol roku po soniaku nikon wypusci nastepce d300x z ta sama matryca co w 55, ale bez tych wszystkich features odnosnie filmowania
to super dokladne lapanie ostrosci w filmowaniu powala
jakbym mial kupowac teraz aparat to a55 zdecydowanie!
dobrze jakby plotka o zaprzestaniu rozwoju ff okazala sie falszywa
taka a55 w wersji ff to bylaby rewelacja
dopiero teraz aparat i kamera w jedym ma sens
Super, niech wplywaja na obnizanie cen (dzis GH1 < 1 000 USD z kitem w US, choc to pewnie przez nadchodzacego nastepce).
Sony a55 and a560 First Look Preview:
http://www.youtube.com/watch?v=MardQiu-3wg
lol
Dawno nie czytałem takich bzdur.
qbic - plis - obrazki - wiesz o co chodzi .. Proszę....
- 10 fps - fikcja
- AF wideo tylko na otwartym szkle
- niemoznosc obserwowania akcji w trakcie strzelania (blackout, freezing)
- opoznienia w reakcji, czekanie 50s na odpowiedz aparatu
- brak kontroli przyslony, czasu w wideo
- odszumianie pozbawiajace detali
- utrata 1/3 EV poprzez nie docieranie calego swiatla do matrycy
- efekt jello & jitter
Wiecej tutaj: "Sony a33/a55/a569/a580 disaster"
http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=221014
"- utrata 1/3 EV poprzez nie docieranie calego swiatla do matrycy"
Mogą sobie na to pozwolić, mają dobre matryce nie od panasonica...
"- utrata 1/3 EV poprzez nie docieranie calego swiatla do matrycy"
Mogą sobie na to pozwolić, mają dobre matryce nie od panasonica...
Sony? Mistrzem wysokich czułości nie jest.
Sony? Mistrzem wysokich czułości nie jest.
nie umie jakoś okiełznać swoich chipów, to potrafi Nikon, a ostatnio udało się to rewelacyjnie Pentaxowi, ale jak się projektuje i produkuje tysiące puszek, to nie ma czasu na dopracowanie niektórych podzespołów i softu.
Chciałbym zauważyć że te aparaty to zabawki do filmowania. Zdjęć reportażowych się tym nie porobi, bo nie ma toru optycznego do wizjera, tylko LCD i EVF... Patrzy się na to co było, nie na to co dzieje się w danym momencie.
Chciałbym zauważyć że te aparaty to zabawki do filmowania. Zdjęć reportażowych się tym nie porobi, bo nie ma toru optycznego do wizjera, tylko LCD i EVF... Patrzy się na to co było, nie na to co dzieje się w danym momencie.
Taaaaaa
10 fpsów skutecznie pozwoli uchwycić, to co było i to co jest.
Reporterka (w sensie wydarzeń, nie reportażu z prlowskich wiosek), to jeden wielki, tryb seryjny.
Chciałbym zauważyć że te aparaty to zabawki do filmowania. Zdjęć reportażowych się tym nie porobi, bo nie ma toru optycznego do wizjera, tylko LCD i EVF... Patrzy się na to co było, nie na to co dzieje się w danym momencie.
Super! Obserwujesz sobie gołym okiem a potem robisz zdjęcie momentu, który już widziałeś i wiesz kiedy nastąpi.
Super! Obserwujesz sobie gołym okiem a potem robisz zdjęcie momentu, który już widziałeś i wiesz kiedy nastąpi.
Think, McFly. Think!
Think, McFly. Think!
Hello?! Enybody home? :D
Takie male zestawienie, ktos wrzucil na DP Review - JPG, ISO 800:
http://farm5.static.flickr.com/4117/4923610820_4a3543100d_o.jpg
Takie male zestawienie, ktos wrzucil na DP Review - JPG, ISO 800:
http://farm5.static.flickr.com/4117/4923610820_4a3543100d_o.jpg
tu widac jeszcze lepiej co się dzieje z detalem jak się odszumia na potęgę:
qbic:
Mnie też zastanawia, że większość ludzi tego nie ogarnia. Dla mnie lag powstały na linii matryca->EVF wyklucza robienie szybkich ujęć (2-3 klatki a nie seria 20 klatek). To jak poruszanie się po omacku za czasów kiedy katowało się kompakty.
No chyba że mowa o wynalazkach typu ostatnie 20 z serii itp. strzelane z wyprzedzeniem i zgrywane w momencie naciśnięcia spustu.
qbic:
Mnie też zastanawia, że większość ludzi tego nie ogarnia. Dla mnie lag powstały na linii matryca->EVF wyklucza robienie szybkich ujęć (2-3 klatki a nie seria 20 klatek). To jak poruszanie się po omacku za czasów kiedy katowało się kompakty.
No chyba że mowa o wynalazkach typu ostatnie 20 z serii itp. strzelane z wyprzedzeniem i zgrywane w momencie naciśnięcia spustu.
Kiedyś w starych kompaktach które posiadały EVF był minimalny inputlag pomiędzy odczytem z matrycy a wyświetleniem na wyświetlaczu, w nowych konstrukcjach jest raczej poniżej progu percepcji człowieka, więc niezauważalny, góra kilka ms.
qbic:
Mnie też zastanawia, że większość ludzi tego nie ogarnia. Dla mnie lag powstały na linii matryca->EVF wyklucza robienie szybkich ujęć (2-3 klatki a nie seria 20 klatek). To jak poruszanie się po omacku za czasów kiedy katowało się kompakty.
No chyba że mowa o wynalazkach typu ostatnie 20 z serii itp. strzelane z wyprzedzeniem i zgrywane w momencie naciśnięcia spustu.
Obecnie ten lag trwa wielokrotnie krócej , niż czas potrzebny na podniesienie lustra w lustrzance, jednocześnie obserwujesz obraz , który trafi na kartę , natomaist w lustrze obraz, poza FF to nie 100% i nie uwzględnia przetwożenia przez procek- więc obraz zapisany możesz zobaczyć tracąc dużo czasu- przestawiając się na odtwarzanie , a w EVF masz w czasie rzeczywistym, daje też wiele dodatkowych możliwości , które samo lustro uniemożliwia np : świetne powiększenie obrazu do ostrzenia ręczego , po zrobieniu foty nie odrywając oka może wyświetlać obraz zapisany cały i powiększenie np. po 1s (do ustawienia ja Panas G1 ) i natychmiast wiesz co masz...... .
Dzięki za info. Miałem kompakt z EVF i pamiętam zarówno zalety jak i wady tego patentu. Jeśli faktycznie udało im się zniwelować laga do tego stopnia, to może faktycznie EVF w lustrach ma sens... Jestem świadom ograniczeń jakie wynikają z podnoszenia lustra (fps) ale jak dotąd tor optyczny wydawał mi się jedyną metodą na uzyskanie sensownego obrazu w wizjerze.
Czas pokaże co im z tego wyjdzie. A Olek jak zwykle dał ciała - przecież byli o krok od tych wynalazków już za czasów E-10, potem ponownie za czasów E-330...
Za kazdym razem kiedy Olek probowal - chociazby ostatni kontrolowany przeciek w Kanadzie - pojawialy sie krzyki oburzenia na wszelkich forach...
E-5 to pewnie ostatni dSLR Olka, a przynajmniej z gornej polki. Nastepne juz pozbeda sie balastu lustra, juz od dluzszego czasu jakosc EVF oraz AF na to spokojnie pozwala. Fakt, zostaja jeszcze niedostosowane szkla.
Panas juz sobie poradzil, Olek, Sony nadganiaja (Oly w u43, gdzie ostatnie szkla maja wreszcie szybszy AF).
Dzięki za info. Miałem kompakt z EVF i pamiętam zarówno zalety jak i wady tego patentu. Jeśli faktycznie udało im się zniwelować laga do tego stopnia, to może faktycznie EVF w lustrach ma sens... Jestem świadom ograniczeń jakie wynikają z podnoszenia lustra (fps) ale jak dotąd tor optyczny wydawał mi się jedyną metodą na uzyskanie sensownego obrazu w wizjerze.
Czas pokaże co im z tego wyjdzie. A Olek jak zwykle dał ciała - przecież byli o krok od tych wynalazków już za czasów E-10, potem ponownie za czasów E-330...
To rynek przez nacisk na jedynie słuszne lustro, był na to całkowicie nie przygotowany , po dwóch latach od panasowego G1 bez lustra jest minimalnie lepiej , ale reklamy i promocje firm nie zainteresowanych zmianami robi ludzią wodę z mózgu (NiC zawsze dawali jak najmniej i gdy konkurenci przerywali ich samozadowolenie i zmuszali)
DP Review potwierdza "ghosting":
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page13.asp
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page18.asp
DP Review potwierdza "ghosting":
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page13.asp
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page18.asp
Niestety, dla mnie to całkowicie dyskwalifikuje ten w sumie dość ciekawy aparat.
tymczasowy_
8.09.10, 09:23
No i to nieruchome lustro w torze obiektyw matryca.
Jak ktoś kiedyś widział jak po jakimś czasie wygląda lustro, pryzmat w starej analogowej lustrzance, to przejdą go niezłe ciarki jak uświadomi sobie, że lustro w A33/55 zawsze będzie w torze zdjęciowym. Starej lustrzance to nie przeszkadza bo i tak liczy się tylko obiektyw i klisza. I to jest piękne w tych kilkudziesięcioletnich aparatach.
Oczywiście przez pierwsze "n" lat w miarę uważnego użytkowania problemu nie będzie, ale ... niesmak "jednorazowości" aparatu gdzieś się unosi.
Oczywiście przez pierwsze "n" lat w miarę uważnego użytkowania problemu nie będzie, ale ... niesmak "jednorazowości" aparatu gdzieś się unosi.
Na aparat oszczędza się 3 lata a potem używa 30 lat, tak jak onuce (od roku już nie zmieniane).
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11484
Sensor A33/A55 sie przegrzewa przy wideo i aparat sie sam wylacza...
Sensor A33/A55 sie przegrzewa przy wideo i aparat sie sam wylacza...
Tak z ciekawości, to po jakim czasie?
Może powinni skonstruować jakieś dobre chłodzenie dla matrycy :-)
A33 - 7 \ 11 min
A55 - 6 \ 9 min
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=ja&tl=en&u=http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/dslr/information/news/top_slt-a55a33.html
No chyba, że wyłączymy stabilizację matrycy -wtedy 13-29minut.
Szkoda, stabilizacja na matrycy wydaje się do filmowania lepszym rozwiązaniem od stabilizacji w szkłach. Bo w takim N i C nie ma stabilizowanych stałek.......
Mnie sie wydaje,ze chyba do gotowego filmu lepiej miec 30 scen jedno minutowych niz jedna scene 30-to minutowa.Chociaz i te minutowki sa dla mnie zbyt dlugie.
Mnie sie wydaje,ze chyba do gotowego filmu lepiej miec 30 scen jedno minutowych niz jedna scene 30-to minutowa.Chociaz i te minutowki sa dla mnie zbyt dlugie.
Tak, robisz te minutowki przez kilka min.
Przerwa, studzenie.
Kolejna iteracja ;-)
Tak, robisz te minutowki przez kilka min.
Przerwa, studzenie.
Kolejna iteracja ;-)
Ale powiedzmy sobie szczerze,ze takie kamerki to do zastosowan raczej rodzinnych typu:Kasiunia napisze ladnie literke "A"-tylko szybko,bo tata filma kreci i matryca sie grzeje:wink:
Rekurencja-ostrzenie olowka:wink:
Bo to aparaciki zimowe - tak jak w spocie reklamowym ;p
Ale powiedzmy sobie szczerze,ze takie kamerki to do zastosowan raczej rodzinnych typu:Kasiunia napisze ladnie literke "A"-tylko szybko,bo tata filma kreci i matryca sie grzeje:wink:
Rekurencja-ostrzenie olowka:wink:
Do czegoś takiego to raczej tzw "kamerka HD" się nada. W przypadku A33/55 masz troszkę większe pole do popisu -kontrola głębi ostrości, filmowanie w zastanym świetle kiedy tego światła jest mało. Trzeba się bardziej postarać i być bardziej kreatywnym, jednak efekt będzie duzo lepszy niż w przypadku "kamerki HD" :-)
Nabyłem to coś, głównie dla filmów chociaż zdjęcia też trochę tym robię.
Nakręciłem kilka godzin filmow i zrobiłem kilkaset zdjęć, głównie w jpg.
Jakość filmowania jest bardzo dobra, af w czasie filmowania wręcz genialnie pracuje, póki co nie pokazał mi się znaczek przegrzania matrycy, chociaż nie kręciłem ujęć bardzo długich , testowo 10 min. max. Ghosting pojawił mi się na nocnym zdjęciu przy
pracy pod ostre światło, pewnie w takich warunkach będzie się pojawiał, przy silnych odblaskach. Pociągneła mnie do zakupu możliwość podpięcia różnego starego rupiecia z działającym af, no i głównie jakość tego af.
Eliot z tego co widziałem na filmikach testowych z A33/55 to AF jest po prostu rewelacyjny !!! Nikon chwali się swoim Full time AF podczas filmowania, jednak przy tym co pokazało Sony to aż wstyd o AF podczas filmowania w Nikonie wspominać.
Czy możesz udostępnić jakiś film nagrany na większym ISO ?
W trybie full auto nie da się ustawić iso, działa tylko blokada ekspozycji i można sobie wybrać punkt af i ustawić wb,
na manualu za to nie ma af, ale za to działa potwierdzenie ostrości i można ustawić przysłonę. Iso jest tylko auto, chyba że zablokujemy sobie ekspozycję lub zmienimy jasność za pomocą kompensacji ekspozycji.
Niemniej filmy wieczorne i nocne wyglądają całkiem fajnie, szumów za bardzo nie widać. Jak coś wyszperam godnego w zasobach swoich to wrzucę linka.
aha, czyli o ile zrozumiałem nie ma możliwości sterowania czasem ekspozycji ?
Podobno mają dać w nowym firmware, ale kupiłem to wiedząc o tym braku.
Pośrednio można sterować za pomocą kompensacji ekspozycji, ale niestety nie zna się wtedy dokładnych wartości.
Czyli tak jak w moim Nikonie D300s. Dosyć upierdliwe, zwłaszcza przy sztucznym oświetleniu. D300s całkowicie sobie wtedy nie radzi (efekt migotania) i trzeba sporo czasu spędzić na zablokowaniu ekspozycji w odpowiednim momencie (aby migotania nie było widać). Choć Sony może rozsądniej dobiera szybkość migawki w takich warunkach.
Migotania nie ma, przynajmniej do tej pory nie zauważyłem, ekspozycję dobiera prawidłowo, można też ustawić sobie tryb pomiaru światła.
Czyli najprawdopodobniej dobiera (jeśli tylko może) szybkość migawki zgodnie z zasadą 2x szybkość klatek na sekundę. Dla 25 klatek zrobi 1/50 i ładnie synchronizuje się z sztucznym światłem.
kontrola głębi ostrości
Hmm :-)
Sony akurat reklamuje AF jako najmocniejszy punkt i nowum, a on dziala jedynie przy otwartym szkle.
Ciekawe jak bedzie przy jasnej stalce w srodku lata..? Eliot, masz jakies doswiadczenia na tym polu?
W AVCHD zapisuje 1080/50i, czyli 50 półklatek niejako, jest synchronizacja
z oświetlaniem.
Próbuję to przekodować do 720p żeby zaoszczędzić miejsca i nie stracić za bardzo na jakości, jaki format byś polecił i przepływność ?
Jerry- regulacja przesłony działa w manualu, myślę że w auto też, tylko sam dobiera parametry.
W AVCHD zapisuje 1080/50i, czyli 50 półklatek niejako
A czy przypadkiem nie zapisuje jako 1080p25, a jedynie ubiera w kontener 50i?
A czy przypadkiem nie zapisuje jako 1080p25, a jedynie ubiera w kontener 50i?
Cholera go wie, i tak muszę to przepakowywać ze względu na ilość miejsca i przechowywanie.
Hmm :-)
A co nie ? Nie można podpiąć właśnie jasnej stałki i mieć malutką GO ?
A co nie ? Nie można podpiąć właśnie jasnej stałki i mieć malutką GO ?
No nie. Plytka glebia to nie kontrolowanie glebi.
Dla mnie kontrolowanie - to mozliwosc wplywu, wyboru. Raz chce wieksza glebie, raz mniejsza.
Panuje nad tym, kontroluje to.
Takie jest moje rozumienie kontrolowania. Twoje inne?
Nie, takie samo jak Twoje :-) Płytka głębia też z tego wynika, bo jak masz głębię od teraz po horyzont to............ no sam wiesz :-)
To wracając do mojego pytania -skoro można dzięki A55/33 uzyskać płytką głębię, można też przymykać przysłonę -to znaczy, że można też kontrolować głębię prawda ? -to skąd to Twoje "Hmm" w poście ? Bo nie rozumem :-(
skoro można dzięki A55/33 uzyskać płytką głębię, można też przymykać przysłonę -to znaczy, że można też kontrolować głębię prawda ? -to skąd to Twoje "Hmm" w poście
Juz wyjasniam - z tego co czytalem - to jak przymkniesz przyslone - nie dziala AF. O to mi chodzilo.
A tenze AF jest rozreklamowany strasznie przez Soniaka, jako kon napedowy tej puszki.
moze dlatego przestaje dzialac bo wszystko po przymknieciu w kadrze jest ostre.Jak ma dzialac AF skoro gdzie popatrzy to jest ostre.Moze on dziala ,tylko sie nie przestawia bez potrzeby.
Wyobrazcie sobie jednak sytuacje: filmujecie obiekt na minimalnej odleglosci ostrzenia (np. f/5.6 na 100mm).
Podnosicie szklo na obiekt kilka metrow przed Wami.
I nic.
Jerry masz rację, to są pewne ułomności, długo czekałem na coś od olka ale nie doczekałem się, nowy panasonic też całkiem fajny, jednak jego cena może być dość zaporowa jak dla mnie.
Dla mnie te A33/55 to jakaś pomyłka. Jak robić aparat z EVF to porządnie, tak jak Panasonic, albo zrobić przyzwoitą lustrzankę z OVF (taka jak Sony A560/580).
A tutaj jakaś atrapa, ani jedno, ani drugie. Jakiś bezsensowny element przed matrycą, do tego EVF z rozjeżdżającymi się kolorami. Filmowanie mocno ograniczone, fotografowanie przez EVF też utrudnione. Mam nadzieję że się toto nie przyjmie. Taki ni pies, ni wydra...
Dla mnie te A33/55 to jakaś pomyłka. Jak robić aparat z EVF to porządnie, tak jak Panasonic, albo zrobić przyzwoitą lustrzankę z OVF (taka jak Sony A560/580).
A tutaj jakaś atrapa, ani jedno, ani drugie. Jakiś bezsensowny element przed matrycą, do tego EVF z rozjeżdżającymi się kolorami. Filmowanie mocno ograniczone, fotografowanie przez EVF też utrudnione. Mam nadzieję że się toto nie przyjmie. Taki ni pies, ni wydra...
Ależ evf nie jest gorszy niż panasonica, co do elementu przed matrycą, dopóki nie widzę jakiegoś negatywnego wpływu to mi nie przeszkadza, w sumie filtry na obiektywie też są niepotrzebnymi elementami.
Juz wyjasniam - z tego co czytalem - to jak przymkniesz przyslone - nie dziala AF. O to mi chodzilo.
A tenze AF jest rozreklamowany strasznie przez Soniaka, jako kon napedowy tej puszki.
No ale co ma AF do samej możliwości kontroli GO ? Nic. Trzeba było od razu napisać, że szukasz wad i koniecznie chcesz o nich wspomnieć :-)
No ale co ma AF do samej możliwości kontroli GO ? Nic. Trzeba było od razu napisać, że szukasz wad i koniecznie chcesz o nich wspomnieć :-)
Oj Fatman... Za szybko ferujesz wyroki :-(
Patrze na funkcjonalnosc dostepna dla uzytkownika w aparacie wypuszczonym jako konkurent GH1\2. I jak dostrzegam jakis aspekt wplywajacy bezposrednio na uzytecznosc, to o nim pisze. Jak czegos jestem ciekawy to pytam. To, ze nasz kolega Eliot ma ta puszke uwazam za swietna sprawe. Nie uwazam jak MAF, ze to ni pies, ni wydra.
Osobiscie - mnie bardziej przeszkadza brak dzialania AF przy choc lekko przymknietym szkle, niz tzw. "ghosty".
Jak widać każdemu przeszkadza co innego. Tobie to o czym piszesz, a komuś może przeszkadzać niewielka możliwość manipulowania GO na małej matrycy 4/3. I juz mozna się obrazić na panasa jako mało użytecznego ;-)
Można się skupiać na szukaniu wad. Nie ma problemu. Czasami przybiera to karykaturalne wymiary jak w przypadku Twojej krucjaty przeciw sony. Nie ma dnia i tygodnia żebyś nie znalazł wady dyskwalifikującej totalnie sony ;-).
Ohhh, ale po prostu swoim postem zakwestionowałeś możliwość kontroli GO. A taka możliwość jest i nie ma nic wspólnego z AF.
Dlatego napisałem, że trzeba było konkretniej/jaśniej napisać "o co kaman".
W kwestii AF z mojej strony sprawa wygląda jeszcze inaczej. Nie jest mi on potrzebny aż tak bardzo. Owszem, w wielu wypadkach by się przydał np. u cioci na imieninach -jednak ja takich filmów kręcić nie chcę i nie będę.
To co chcę filmować jest na tyle upierdliwe, że AF żeby nie wiem jak rewelacyjnie szybki i trafny i tak nie da rady. Dla przykładu -chcę aby ostrość przez pierwsze 3-4 sekundy znajdowała się na pierwszym planie, na twarzy osoby patrzącej w stronę kamery (twarz zajmuje połowę kadru, zbliżenie). Następnie płynnie i wolno przechodzi na drugi plan, na postać (widać ją całą) idącą w kierunku kamery.
Tego nie zrobisz za pomocą GH1/GH2, bo ostrość złapie błyskawicznie.
Pozdrawiam serdecznie.
[dopisane]
endzi, czy w m4/3 kontrola GO jest niewielka ? Wszystko zależy od obiektywów..... to oczywiste:
http://vimeo.com/12472000
Jerry- ja póki co szkło mam cały czas przymknięte bo używam narazie tylko kita. Jak napisałem uważam panasonica za niezły sprzęt, z tym że za tyle za ile kupiłem a33 nie dostanę dziś nawet gh1 z przyzwoitym szkłem.
A możliwość użytkowania wszystkich szkieł na bagnet a pociąga bardzo.
Tego nie zrobisz za pomocą GH1/GH2, bo ostrość złapie błyskawicznie
Domysklam sie, ze zalezy Ci na bardzo wolnym i plynnym przejsciu. Bo akurat G2 i GH2 (nie GH1) wlasnie dokladnie to zrobi, w przeciwienstwie do A55.
Panas w jednym z pierwszych firmware do GH1 - swiadomie ZWOLNIL AF w WIDEO, tak, zeby byl przyjemny dla oka, zeby przypominal reczne ostrzenie. Nie blyskawicznie, jak to bylo zaraz po wypuszczeniu GH1.
Dokladnie przeciwienstwo podejscia Sony.
Jednym podejdzie A, drugim B. Nie pisze, ze jedno jest super, a drugie ble.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
niewielka możliwość manipulowania GO na małej matrycy 4/3
Endzi, wysil sie. Tyle osob Cie juz o to prosilo... Nie powtarzaj kolejny raz bazdur marketingowych Sony...
To sa wszystko ciemne szkla u43, nie manualne stalki:
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://lh6.ggpht.com/_d9ekXogbiiA/TFTXm5kiptI/AAAAAAAAF9s/bZ30jpRtPwE/s640/2009-10-25%20%5B17-13-04%5D.jpg)
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/09/20100516205B1424565D-2.jpg
źródło (http://lh5.ggpht.com/_d9ekXogbiiA/TB_x5l4jOgI/AAAAAAAAFZI/Vb2UKZUbN_8/s640/2010-05-16%20%5B14-24-56%5D.jpg)
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/09/20100714205B2337555D-1.jpg
źródło (http://lh5.ggpht.com/_d9ekXogbiiA/TD5eJptUCnI/AAAAAAAAFvY/-ZnUjraL2d8/s640/2010-07-14%20%5B23-37-55%5D.jpg)
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/09/20100429205B0326465D-2.jpg
źródło (http://lh4.ggpht.com/_d9ekXogbiiA/S_HczjLUpfI/AAAAAAAAFBI/K3EBbIF10ps/s640/2010-04-29%20%5B03-26-46%5D.jpg)
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/09/20100508205B1841275D-2.jpg
źródło (http://lh6.ggpht.com/_d9ekXogbiiA/S_E5h_t9uqI/AAAAAAAAFBA/I2VvoiK4xOI/s640/2010-05-08%20%5B18-41-27%5D.jpg)
Domysklam sie, ze zalezy Ci na bardzo wolnym i plynnym przejsciu. Bo akurat G2 i GH2 (nie GH1) wlasnie dokladnie to zrobi, w przeciwienstwie do A55.
A masz może jakiś przykład ? bo ostatnio widziałem filmiki gdzie ten AF zapitalał jak mały samochodzik :-)
Panas w jednym z pierwszych firmware do GH1 - swiadomie ZWOLNIL AF w WIDEO, tak, zeby byl przyjemny dla oka, zeby przypominal reczne ostrzenie. Nie blyskawicznie, jak to bylo zaraz po wypuszczeniu GH1.
Aaaaaa tu też poproszę o jakieś wiarygodne źródło informacji, bo był by to chyba pierwszy przypadek, kiedy górę bierze zdrowy rozsądek nad marketingiem.
tymczasowy_
30.09.10, 11:48
To co chcę filmować jest na tyle upierdliwe, że AF żeby nie wiem jak rewelacyjnie szybki i trafny i tak nie da rady. Dla przykładu -chcę aby ostrość przez pierwsze 3-4 sekundy znajdowała się na pierwszym planie, na twarzy osoby patrzącej w stronę kamery (twarz zajmuje połowę kadru, zbliżenie). Następnie płynnie i wolno przechodzi na drugi plan, na postać (widać ją całą) idącą w kierunku kamery.
A po co do tego AF? Tylko manual, a do tego statyw i monitor 7,9,11 cali aby na bieżąco kontrolować co się nagrywa... Zresztą zamieszczony przez Ciebie filmik doskonale ilustruje jak się robi Filmy przez duże F (nie mylić z reporterką).
A po co do tego AF? Tylko manual, a do tego statyw i monitor 7,9,11 cali aby na bieżąco kontrolować co się nagrywa... Zresztą zamieszczony przez Ciebie filmik doskonale ilustruje jak się robi Filmy przez duże F (nie mylić z reporterką).
Źle zrozumiałeś co napisałem. Dałem przykład gdzie właśnie MF będzie bardziej przyjazny dla filmowca niż AF.
Mi tam szybki af wcale nie przeszkadza, zwłaszcza że chodzi bardzo płynnie i nie musi przeostrzać jak niektóre aparaty z detekcją kontrastu.
A manuala można zawsze użyć kiedy się chce.
Ależ evf nie jest gorszy niż panasonica, co do elementu przed matrycą, dopóki nie widzę jakiegoś negatywnego wpływu to mi nie przeszkadza, w sumie filtry na obiektywie też są niepotrzebnymi elementami.
EVF sam w sobie może i nie jest gorszy (choć nie wiem czy w Panasonicu też się tak kolory rozłażą) chodzi mi raczej o koncepcję aparatu w przypadku Sony A33/55 mam wrażenie że większość tam załatwiono półśrodkami.
Negatywny efekt jest już znany w postaci "duszków", poza tym lustro będzie się brudzić, brudne lustro w lustrzance nie przeszkadza w A33/55 już może.
Filtr zawsze można z obiektywu zdjąć.
Endzi, wysil sie. Tyle osob Cie juz o to prosilo... Nie powtarzaj kolejny raz bazdur marketingowych Sony...
Wy też byście się zlitowali. 7 dni w tygodniu. 24 godziny na dobę. Na wszystkich znanych mi forach. W kółko to samo.
Wy też byście się zlitowali. 7 dni w tygodniu. 24 godziny na dobę. Na wszystkich znanych mi forach. W kółko to samo.
A Ty w kolko same ogolniki... Wez cos kup, rob zdjecia, podziel sie samplami.
Albo napisz cos merytorycznego. Jak czegos nie wiesz - pytaj, na pewno pomozemy.
A nie rob meczennika z SONY.
PS: Wejdz sobie na watek o E-5, czy SD1 - moze zrozumiesz, ze na tym forum ludzie NIE TYLKO Sony oceniaja.
EVF sam w sobie może i nie jest gorszy (choć nie wiem czy w Panasonicu też się tak kolory rozłażą) chodzi mi raczej o koncepcję aparatu w przypadku Sony A33/55 mam wrażenie że większość tam załatwiono półśrodkami.
Negatywny efekt jest już znany w postaci "duszków", poza tym lustro będzie się brudzić, brudne lustro w lustrzance nie przeszkadza w A33/55 już może.
Filtr zawsze można z obiektywu zdjąć.
Cudów nie ma, za 2 tysiące z hakiem wahadłowca nie kupisz, mimo wszystko ja jestem zadowolony- świetna matryca, bardzo dobry ruchomy wyświetlacz, jakość filmów powala jak za taką kasę.
Gdzie A33 mozna kupić za "2 tysiace z hakiem"?
Rafał Czarny
1.10.10, 10:40
Nagrzewająca się matryca w soniakach i przerwy w nagrywaniu to IMHO kompletna żenada.
Nagrzewająca się matryca w soniakach i przerwy w nagrywaniu to IMHO kompletna żenada.
"Nie pozwólmy by plusy ujemne przesłoniły nam plusy dodatnie" :)
Wg mnie problemem nie jest ograniczona długość filmowania, ale nagrzewanie prowadzące do tego ograniczenia.
Pytanie jak długo musi się studzić?
Jak zachowa się w temperaturze 40st i więcej? Czy będzie się dało w ogóle filmować? Czy po 3 minutach się przegrzeje i już się nie ostudzi?
W naszych warunkach klimatycznych jest w miarę ok, ale robię regularne wycieczki do Afryki. Będę mógł używać tam filmowania?
Wg mnie problemem nie jest ograniczona długość filmowania, ale nagrzewanie prowadzące do tego ograniczenia.
Pytanie jak długo musi się studzić?
Jak zachowa się w temperaturze 40st i więcej? Czy będzie się dało w ogóle filmować? Czy po 3 minutach się przegrzeje i już się nie ostudzi?
W naszych warunkach klimatycznych jest w miarę ok, ale robię regularne wycieczki do Afryki. Będę mógł używać tam filmowania?
Wróciłem w niedzielę Egiptu i aparat spisał się dobrze, nie pojawiła mi się ani razu ikona przegrzania, fakt że ujęcia były max. 5 min. a i tak je muszę ciąć krócej żeby coś sensownego poskładać bo dłużyzny straszne wychodzą.
Rafał- gdyby takiej jakości matryca była w jakimś średnim cenowo olku w życiu nie nabyłbym playstation.
Wróciłem w niedzielę Egiptu i aparat spisał się dobrze, nie pojawiła mi się ani razu ikona przegrzania playstation.
O, to dobra informacja. A wiadomo ile trzeba odczekać po pojawieniu się ikony przegrzania? I w jakich temperaturach tam pracował?
W okolicach 10 min, chyba że się wyłączy stabilizację, wtedy sporo dłużej podobno. Po pojawieniu ikony przegrzania działa jeszcze ze 3-4 min i wtedy się wyłącza.
Pracował w temp. 35+ więc bardzo gorąco.
Rafał Czarny
1.10.10, 12:43
W okolicach 10 min, chyba że się wyłączy stabilizację, wtedy sporo dłużej podobno. Po pojawieniu ikony przegrzania działa jeszcze ze 3-4 min i wtedy się wyłącza.
Pracował w temp. 35+ więc bardzo gorąco.
A jak długo się studzi?
A jak długo się studzi?
Myślę że jakieś 5-10 min, wszak radiatorów tam żadnych chyba nie ma, tylko badziewny plastik.
Nagrzewająca się matryca w soniakach i przerwy w nagrywaniu to IMHO kompletna żenada.
W kilku modelach aparatów jest informacja o wyłączeniu aparatu w trakcie nagrywania filmu z powodu przegrzania matrycy, ma to zwiazek z pracą ekranu lcd w ciągłym trybie tak jaj live view. Lcd nagrzewa resztę, czy też sam się przegrzewa? i trzeba to wylączyć. Tak jest w Pentaksie Kx i widzialem to jeszcze gdzies ale nie chce strzelać. Nie jest to kompletna żenada tylko przypadlość wieku niemowlęcego. Pewnie także duża matryca ( w kamerach są malutkie jedna lub trzy) pracująca w trybie ciągłym dodaje swoje, może więcej niż lcd w końcu to matryca aparatu i byla projektowana pod fotki, a jak wiesz czas trwania fotki jest krotszy niz filmu.
Tylko kto robi ujecia dłuzsze niż 10 minut?? Tyle trwa ograniczenie w Kx. Nie musisz sie tak strasznie przejmować, to żadne ograniczenie. Za to jakośc fotek i filmu jaka i o to chodzi a nie o jakieś nieistotne drobiazgi.
cześć.Ch.
Rafał Czarny
1.10.10, 16:43
Potrafię sobie wyobrazić dziesiątki sytuacji, kiedy wyłączający się po 10 min. kamera to katastrofa.
Pierwsza z brzegu: Twój szef wysyła Cię na konferencję, na której ma 11 minutowy wykład. A soniak wyłącza się po 10 minutach.
Itd, itd....
Dalej twierdzę, że to żenada.
W kilku modelach aparatów jest informacja o wyłączeniu aparatu w trakcie nagrywania filmu z powodu przegrzania matrycy, ma to zwiazek z pracą ekranu lcd w ciągłym trybie tak jaj live view. Lcd nagrzewa resztę, czy też sam się przegrzewa? i trzeba to wylączyć.
Chomsky, tak mial rowniez moj 5D II. Skoro jednak:
a) sa aparaty tansze od A55 nie majace tej przypadlosci
b) te Alphy sa reklamowane jako odpowiedz Sony w kontekscie VIDEO
nie kupuje takiego wytlumaczenia. Co oczywiscie nie znaczy ze nie da sie robic zdjec i krecic filmow.
w końcu to matryca aparatu i byla projektowana pod fotki, a jak wiesz czas trwania fotki jest krotszy niz filmu.
Nie. Matryca Sony projektowana pod fotki - to stara matryca uzyta w X1.
Pozniejsze matryce Sony maja szybszy odczyt i sa projektowane pod LV i video.
Tylko kto robi ujecia dłuzsze niż 10 minut??
Nie ma znaczenia jak dlugie ujecia robisz, ale ile czasu pracujesz.
Cieszmy sie, ze zyjemy w chlodnym kraju.
* * *
PS: ta sama matryca znajduje sie w KAMERZE i nie ma problemu:
http://www.optyczne.pl/3092-nowo%C5%9B%C4%87-Sony_Handycam_NEX-VG10E.html
Wiec wyglada to na wade konstrukcyjna.
Ludzie pisza, ze NEX'y tez im sie przegrzewaja i wylaczaja.
Najwięcej krzyku wszczynają Ci którzy nie zrobili w życiu filmiku dłuższego niż 2 minuty. Tak to już jest. 3ds ma zdaje się ograniczenie do 5 min. materiału wideo. Totalne dno. Na nic się nie zda jak szef każe nagrywać 20 godzin konferencji. Ja mam kompakcika za 200 zł, który miażdży profesjonalne lustrzanki. Muszę o tym na wszystkich forach napisać ;-)
. Tak to już jest. 3ds ma zdaje się ograniczenie do 5 min. materiału wideo. Totalne dno. ;-)
To OLYMPUS E-5 jest od niego lepszy!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! :shock:
Ukhm, przepraszam nie mogłem się powstrzymać.:oops:
Lepiej zrobię sobie herbatę.
Rafał Czarny
1.10.10, 18:27
To kręcenie filmów w Soniakach to porażka kompletna. Płacę furmankę pieniędzy za safari w Afryce, kręcę egzotyczne zwierzaki, a po kilku minutach - ERROR!!! W takich temperaturach matryca ostudzi się prawdopodobnie dopiero w nocy.
Kompakt za 200 zł. lepiej się sprawdzi, niż te Sony-niedoróby. Przynajmniej będzie działał.
Żenada, po prostu brak mi słów jak mogli wypuścić taką kiszkę. I zorientowali się dopiero, kiedy aparaty były już na półkach sklepowych. :roll:
To kręcenie filmów w Soniakach to porażka kompletna. Płacę furmankę pieniędzy za safari w Afryce, kręcę egzotyczne zwierzaki, a po kilku minutach - ERROR!!! W takich temperaturach matryca ostudzi się prawdopodobnie dopiero w nocy.
Kompakt za 200 zł. lepiej się sprawdzi, niż te Sony-niedoróby. Przynajmniej będzie działał.
Żenada, po prostu brak mi słów jak mogli wypuścić taką kiszkę. I zorientowali się dopiero, kiedy aparaty były już na półkach sklepowych. :roll:
Dręczony tymi informacjami testowo dziś włączyłem zapis i położyłem na półce z widokiem przez okno, wytrzymał 22 min( do końca miejsca na karcie), w domu było +19c, stabilizacja włączona, -czyli bardzo długo, myślę że dlatego że nie był ruszany i stabilizacja za dużo nie pracowała.
Rafał Czarny
1.10.10, 19:02
Dręczony tymi informacjami testowo dziś włączyłem zapis i położyłem na półce z widokiem przez okno, wytrzymał 22 min( do końca miejsca na karcie), w domu było +19c, stabilizacja włączona, -czyli bardzo długo, myślę że dlatego że nie był ruszany i stabilizacja za dużo nie pracowała.
Bez stabilizacji chcesz używać tego aparatu-kamery? Nagrywałeś kiedykolwiek filmy z ręki? Chyba nie, bo byś nie napisał tego postu. Aparat-kamera, którego nie mogę używać ze stabilizacją jest dla mnie bezużyteczny.
To kręcenie filmów w Soniakach to porażka kompletna. Płacę furmankę pieniędzy za safari w Afryce, kręcę egzotyczne zwierzaki, a po kilku minutach - ERROR!!! W takich temperaturach matryca ostudzi się prawdopodobnie dopiero w nocy.
Kompakt za 200 zł. lepiej się sprawdzi, niż te Sony-niedoróby. Przynajmniej będzie działał.
Żenada, po prostu brak mi słów jak mogli wypuścić taką kiszkę. I zorientowali się dopiero, kiedy aparaty były już na półkach sklepowych. :roll:
Widocznie koncentrowali się na Foto a nie Video :wink:.
A swoją drogą to całkiem fajne aparaty dla zwykłych użytkowników* którym zależy na lustrzance z możliwością filmowania - w takim MM to będzie się dobrze sprzedawać. Sam nigdy nie filmuję kompaktem dłuższych ujęć jak 3-4 minutowe.
Sony pewnie teraz zbiera opinie użytkowników i dopracowuje a77.
*Fotoamator -"Niedzielny pstrykacz"
Rafał Czarny
1.10.10, 19:08
Sam nigdy nie filmuję kompaktem dłuższych ujęć jak 3-4 minutowe.
No dobrze. Ale filmujesz dzieciaki w ujęciach 3-4 minutowych, kilka takich ujęć i Sony klęka. W tym momencie tracisz ujęcie, dzięki któremu mogłeś wygrać telewizor w programie Tadeusza Drozdy. ;-)
No dobrze. Ale filmujesz dzieciaki w ujęciach 3-4 minutowych, kilka takich ujęć i Sony klęka. W tym momencie tracisz ujęcie, dzięki któremu mogłeś wygrać telewizor w programie Tadeusza Drozdy. ;-)
A fakt - w takiej sytuacji to jednak niedopracowanie sprzętu.
No dobrze. Ale filmujesz dzieciaki w ujęciach 3-4 minutowych, kilka takich ujęć i Sony klęka. W tym momencie tracisz ujęcie, dzięki któremu mogłeś wygrać telewizor w programie Tadeusza Drozdy. ;-)
Ale do drozdy kręci się filmiki kalkulatorem lub pompką rowerową.
Sam nigdy nie filmuję kompaktem dłuższych ujęć jak 3-4 minutowe.
Sony pewnie teraz zbiera opinie użytkowników i dopracowuje a77.
[/SIZE]
To tak jak ja. Przyznam, że używając cyfrowych aparatów od ok. 4 lat nie nakręciłem filmu dłuższego niż ok. 4 minut. Dziwny problem. Pewnie w nowych aparatach ten "ogromny"problem zostanie usunięty. Cóż prawdopodobnie duża matryca generuje więcej ciepła niż małe matryce kompaktów czy 4/3 lub zwyczajnie zaoszczędzili na elektronice dając gorsze podzespoły niż w kamerach.
Bez stabilizacji chcesz używać tego aparatu-kamery? Nagrywałeś kiedykolwiek filmy z ręki? Chyba nie, bo byś nie napisał tego postu. Aparat-kamera, którego nie mogę używać ze stabilizacją jest dla mnie bezużyteczny.
Oj Rafale nie przesadzaj. Stabilizacja ułatwia i pomaga podczas filmowania, jednak bez niej też można się obejść. I tak na wszelki wypadek napiszę, tak nagrywałem filmy z ręki.
Popadasz w skrajności niestety, moim zdaniem.......
Kilka przykładów:
http://www.vimeo.com/12156266
http://www.vimeo.com/9930907
http://www.vimeo.com/12580002
http://www.vimeo.com/13731532
Rafał Czarny
1.10.10, 21:01
To tak jak ja. Przyznam, że używając cyfrowych aparatów od ok. 4 lat nie nakręciłem filmu dłuższego niż ok. 4 minut. Dziwny problem. Pewnie w nowych aparatach ten "ogromny"problem zostanie usunięty. Cóż prawdopodobnie duża matryca generuje więcej ciepła niż małe matryce kompaktów czy 4/3 lub zwyczajnie zaoszczędzili na elektronice dając gorsze podzespoły niż w kamerach.
Jestem trochę bardziej wymagającym "filmowcem", kręcę niestety dłuższe sekwencje niż 4 minutowe. Zajmuję się filmowaniem moich dzieciaków, przedstawienia w przedszkolu niestety trwają więcej niż 4 minuty.
Dlatego Sony do moich "profesjonalnych" zastosowań się nie nadaje.
Jestem trochę bardziej wymagającym "filmowcem", kręcę niestety dłuższe sekwencje niż 4 minutowe. Zajmuję się filmowaniem moich dzieciaków, przedstawienia w przedszkolu niestety trwają więcej niż 4 minuty.
Dlatego Sony do moich "profesjonalnych" zastosowań się nie nadaje.
Niestety moje dzieci wyrosły już z wieku przedszkolnego, a zanim będę miał wnuki mam nadzieję że pojawi się coś co wytrzyma dłużej niż te 10 min jednorazowego ujęcia.
Jestem trochę bardziej wymagającym "filmowcem", kręcę niestety dłuższe sekwencje niż 4 minutowe. Zajmuję się filmowaniem moich dzieciaków, przedstawienia w przedszkolu niestety trwają więcej niż 4 minuty.
Dlatego Sony do moich "profesjonalnych" zastosowań się nie nadaje.
Ja też kręcę takie filmy. Wolę jednak patrzeć i cieszyć się z dzieciaczkiem niż gapić się w aparat całe przedstawienie/imprezę. On przeżywa jak na niego patrzeć uśmiechać się , machać a nie stać z nosem wlepionym w wyświetlacz LCD. Filmik ewentualnie krótki jak tańczy czy śpiewa piosenkę ;-) kilka fotek i to wszystko na pamiątkę tych emocji. Bez przesady z tym kręceniem czy fotografowaniem. To tylko dodatek. Nie wszystko musi być zarejestrowane. Ludzie.
Ale cóż- każdy ma inne wymagania i potrzeby. Dla ciebie aparat kręcący krótkie filmiki lub długie ale bez stabilizacji jest do bani i kompletna żenada. OK.
Filmik ewentualnie krótki jak tańczy czy śpiewa piosenkę ;-) kilka fotek i to wszystko na pamiątkę tych emocji
Wg mnie tak, ale jako wynik koncowy. Czyli rejestrujesz taki "event", nie przerywasz - bo niby skad masz wiedziec, czy nie przegapisz wlasnie tych emocji. A potem wybierasz, wycinasz i montujesz.
Widzialem jak rodzice lacza jedno i drugie. Na malutkim statywie (moznaby powiedziec monopodzie z trojnogiem u dolu) kamkoder wlaczony caly czas. A oni z boku machaja, usmiechaja sie. A samym kamkoderem od czasu do czasu najezdzaja i robia zblizenia.
Wg mnie to caly czas bardziej rejestracja, niz kreacja. Nic w tym zlego oczywiscie.
Wracajac do A33\55 - one po prostu jeszcze w tej wersji - po prostu nie nadaja sie do kontrolowalnej i przewidywalnej rejestracji. Moga sie przegrzac, nie dziala AF kiedy przymknie sie przyslone (chcac zarejestrowac obraz z wieksza GO).
Ja też kręcę takie filmy. Wolę jednak patrzeć i cieszyć się z dzieciaczkiem niż gapić się w aparat całe przedstawienie/imprezę. On przeżywa jak na niego patrzeć uśmiechać się , machać a nie stać z nosem wlepionym w wyświetlacz LCD. Filmik ewentualnie krótki jak tańczy czy śpiewa piosenkę ;-) kilka fotek i to wszystko na pamiątkę tych emocji. Bez przesady z tym kręceniem czy fotografowaniem. To tylko dodatek. Nie wszystko musi być zarejestrowane. Ludzie.
Ale cóż- każdy ma inne wymagania i potrzeby. Dla ciebie aparat kręcący krótkie filmiki lub długie ale bez stabilizacji jest do bani i kompletna żenada. OK.
Bardzo mi sie podoba Twoja wypowiedż, ale takie poglądy nie docieraja do panów, którzy pakuja się ze swoimi sprzętami wszędzie, no bo jakos muszą wytłymaczyć sobie i światu ( żonie) celowość ciągłych zakupów. No i skoro nie trafili do Iraku (Afganistanu), kategoria E, to muszą jakoś to sobie zrekompensować. Ale dosyć żartów. faktycznie niejednokrotnie rejestrujemy na filmie, czy fotkach wszystko. Dzięki temu mam fojne fotki moich dzieci już doroslych i przyjaciól i rodzinki itp.Natomiast focenie "przestrzeni geograficznej" też ma sens, wszystko się tak szybko zmienia.
Popadamy w histerię i spazma z tymi narzekaniami na różne sprzety. Tak naprawdę to niewiele nam potrzeba, gdyby się przyjrzeć dokładnie.
Dlatego kupię prywatnie tego nowego Fujika ze stałka 35mm zamocowaną na zawsze, resztę wyrzucę.
Cześc.Ch.
Rafał Czarny
2.10.10, 09:23
Dla ciebie aparat kręcący krótkie filmiki lub długie ale bez stabilizacji jest do bani i kompletna żenada. OK.
Coś kolego mijasz się z prawdą. A który z tych Soniaków nagrywa długie filmy bez stabilizacji? Nagrywają trochę dłuższe, ale nadal króciutkie jak tyłek węża.
Coś kolego mijasz się z prawdą. A który z tych Soniaków nagrywa długie filmy bez stabilizacji? Nagrywają trochę dłuższe, ale nadal króciutkie jak tyłek węża.
Przesadzasz mocno, nie wiem ile razy zdażyło Ci się filmować takie ujęcia, próbujesz zdyskredytować coś, czego pewnie nigdy nie będziesz używał.
Nie jest to sprzęt bez wad, ale podejdźmy do tego rozsądnie.
Klip promujacy warunki mial sprzyjajace: https://forum.olympusclub.pl/showpost.php?p=653476&postcount=7
Coś kolego mijasz się z prawdą. A który z tych Soniaków nagrywa długie filmy bez stabilizacji? Nagrywają trochę dłuższe, ale nadal króciutkie jak tyłek węża.
A niby jaki aparat nagrywa filmy dłuższe niż 30 minut? Mylisz aparaty z kamerami.
Wg mnie tak, ale jako wynik koncowy. Czyli rejestrujesz taki "event", nie przerywasz - bo niby skad masz wiedziec, czy nie przegapisz wlasnie tych emocji. A potem wybierasz, wycinasz i montujesz.
W takich przypadkach emocje się przeżywa, a nie rejestruje. Tak przynajmniej jest u mnie. Potem - po latach kilka fotek i może jakiś krótki filmik (nie koniecznie) i wszystko pamiętasz ;-). To wszystko. Naprawdę dzieciak ma radość z tego że go oglądasz, machasz mu, uśmiechasz się i patrzysz na niego a nie na aparat czy LCD. Bez przesady. Ja nie wyobrażam sobie sytuacji, że zamiast na dziecko, jego występy i radość z mojej obecności miałbym 5 minut gapić się w aparat.
Moze male to przedszkole, albo grupy. U mnie ostatnio wystepowaly 3 grupy razem i moj dzieciak mnie nie widzial z widowni. Zreszta wychowawczynie w przedszkolu same prosily maluchow, aby nie szukaly rodzicow na sali, bo emocje je zjedza i z wystepu nici. To byl eksperyment z ich strony, pierwszy raz, zakonczyl sie sukcesem.
PS:
nie mowimy tu o limicie 30 min. ale jednak krotszym.
W przypadku GH1 limitem jest karta. I nie slyszalem, zeby sie przegrzewal.
recenzja A33 na swiatobrazu.pl
http://www.swiatobrazu.pl/sony-a33-recenzja-21696.html
Juz mozna kupic A55: http://www.pixmania.pl/pl/pl/6923588/art/sony/alpha-slt-a55vl-obiektyw.html
Rafał Czarny
5.10.10, 12:50
Juz mozna kupic A55: http://www.pixmania.pl/pl/pl/6923588/art/sony/alpha-slt-a55vl-obiektyw.html
Tani to on nie jest.
Tani to on nie jest.
Tyle mniej więcej trzeba było kiedyś zapłacić za 5D. Poza tym myślę ze cena jednak spadnie jak się sprzęt pojawi w większej ilości sklepów.
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/10/Sonysensoroverheatingduringvideo-2.png
źródło (http://photorumors.com/wp-content/uploads/2010/10/Sony-sensor-overheating-during-video.png)
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/10/Sonysensoroverheatingduringvideo-2.png
źródło (http://photorumors.com/wp-content/uploads/2010/10/Sony-sensor-overheating-during-video.png)
Rewelacja, ciekawe czy to oznacza że jak robię zdjęcia to w 40 stopniach mogę to robić przez 5 minut? W końcu tam jest permanentny LV i matryca pracuje cały czas.
Na podstawie tej tabelki, niestety aparat muszę zdyskwalifikować do moich potrzeb. Dane nie pokrywają się z doświadczeniami kolegi Eliota, jednak wolę nie ryzykować.
Sadzę że sony asekuruje się nieco na wyrost, tak aby po "amerykańsku" nikt nie mógł ich zaskarżyć. O ile sam aparat jest dla mnie ok, to jestem zrozpaczony jakością kita dołączonego do zestawu.
Z tym przegrzewaniem się to Sony sobie robi jakieś jaja. Jak im nie wstyd wypuszczać na rynek takiego bubla?
Z tym przegrzewaniem się to Sony sobie robi jakieś jaja. Jak im nie wstyd wypuszczać na rynek takiego bubla?
Ogólnie te wszystkie firmy mało wstydliwe są, nikoś nie wstydzi się swojego serwisu, olek tez nie wstydził się bandingu na iso 100 w moim e-510.
Serwis Nikona to raczej tylko nasza polska bolączka i w mniejszym stopniu zależy od grubych ryb z kwatery głównej w Japonii, a bardziej od podwykonawców zatrudnianych lokalnych przedstawicieli producenta. To oni się powinni wstydzić.
A na Olka spuśćmy zasłonę milczenia...
A na Olka spuśćmy zasłonę milczenia...
Miałem E-510 dwa lata i nie miałem bandingu na żadnej czułości, więc to nie reguła. Za to miałem inny problem, z którym serwis nie mógł się uporać, ale i tak wyszedł obronną ręką.
Sony natomiast ma taki marketing, że może sobie pozwolić na tego typu "buble". Pewnie większość nabywców nawet tego problemu nie doświadczy. W lustrzankach tryb filmowania jest ciągle traktowany jako dodatek.
. W lustrzankach tryb filmowania jest ciągle traktowany jako dodatek.
Tak właściwie nowe sony, nie są lustrzankami.
Tak właściwie nowe sony, nie są lustrzankami.
To raz, a po drugie wystarczy obejrzec reklamy SONY - jako aparat FILMUJACY z super szybkim AF. Zeby nie wspominac billbordow, ktorych masa sie pojawia, przynajmniej w W-Wie.
A55 bylo od dawna zapowiadane jako 'GH1 killer' - przynajmniej na SonyAlpha Rumors. Wlasnie ze wzgledu na super szybki AF w VIDEO.
Przegladałem właśnie instrukcję do A560/580 i tam również pojawia się inrofmacja o możliwości przegrzania matrycy z przykładowymi czasami dla nagrywania w temp. pokojowej z SSS i bez SSS.
A33 i A55 w zasadzie są w 70% lustrzankami ;)
Dar-i-jush
11.10.10, 11:58
Tak właściwie nowe sony, nie są lustrzankami.
Jak najbardziej są lustrzankami, tylko zamiast ruchomego lustra, jest półprzepuszczalne. Jednak nie o to chodzi, żeby rozprawiać, czy technicznie to lustrzanka, półlustrzanka, co coś jeszcze innego. Marketingowo na rynku aparatów fotograficznych leży to w worku z napisem "lustrzanki" z dopiskiem "inni raczkują, a my mamy wypas". Problem nagrzewania może być łatwo tłumaczony, że to nie worek "kamery z wymiennymi obiektywami". Sony i tak jest do przodu z filmowaniem. Coś za coś. To nie kamera.
Pozdrawiam
Zgadzam sie, ze nie ma co dywagowac lustrzanka, czy nie lustrzanka. Nie ma pryzmatu, wizjera optycznego pokazujacego obraz z lustra, jest za to AF detekcji fazy.
To gdzie jest ustwiane na polkach - nie ma najmniejszego znaczenia. Nie wiem czy wiesz, jak u43 bylo i jest jeszcze czesto pozycjonowane. Prawie wszedzie! :-)
Rafał Czarny
11.10.10, 12:55
Ale ten superszybki AF przy kamerowaniu to kompletnie bez sensu. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym kamerzystą, który zajmuje się tym zawodowo. Tylko ostrzenie ręczne przy kamerowaniu się sprawdza wg. niego. Zwłaszcza przy zabawach z aparatami z dużą matrycą i małą GO.
Ale ten superszybki AF przy kamerowaniu to kompletnie bez sensu. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym kamerzystą, który zajmuje się tym zawodowo. Tylko ostrzenie ręczne przy kamerowaniu się sprawdza wg. niego. Zwłaszcza przy zabawach z aparatami z dużą matrycą i małą GO.
Nie jest to sprzęt dla zawodowców przecież, af jest bardzo użyteczny i jeśli zajdzie taka potrzeba to zawsze można go wyłączyć.
Eliot,
czy nagrywany dzwiek zbiera jakiekolwiek dzwieki pracy silnika obiektywu?
Nawet w kompletnej ciszy?
Jakbys odpowiedzial - zaznacz z jakim obiektywem.
Eliot,
czy nagrywany dzwiek zbiera jakiekolwiek dzwieki pracy silnika obiektywu?
Nawet w kompletnej ciszy?
Jakbys odpowiedzial - zaznacz z jakim obiektywem.
Z moich oględzin wynika że zbiera. Na pewno przy pracy w trybie AF ze szkłami na śrubokręt (70-210/4) i SAM (18-55). Przy obiektywie 18-55 SAM nagrywa się też dźwięk pracy obiektywu w trybie MF. Trudno powiedzieć na ile to wszystko jest uciążliwe bo bawiłem się A33 dość krótko.
Eliot,
czy nagrywany dzwiek zbiera jakiekolwiek dzwieki pracy silnika obiektywu?
Nawet w kompletnej ciszy?
Jakbys odpowiedzial - zaznacz z jakim obiektywem.
Zbiera z kitem 18-55, jednak charakterystyka pracy af i dźwięku jest inna niż przy robieniu zdjęć, powiedziałbym że działa to sporo ciszej niż przy zdjęciach. Ten obiektyw nie ma prawdziwego usm więc nie ma co się dziwić, dźwięk słychać tylko w czasie pracy af. Myślę że dla osiągnięcia kompletnej ciszy trzeba by inny obiektyw, lub zewnętrzny mikrofon. Przy średnim natężeniu dźwięku w czasie nagrywania obiektyw jest dla mnie niesłyszalny.
Dzieki, ja sie ostatnio zdziwilem. Zoom'y u43 Panasa: 7-14mm, 14-45mm, 14-140mm, 14-42mm sa "bezglosne" na kazdym body.
Stalki 20mm i 45mm - sa nieslyszalne z GH1, ledwo slyszalne w GF1, ale za to beznadziejnie slyszalne w G2.
Mam zamiar podpiac zewnetrzny mikrofon i sprawdzic wtedy, czy slychac te stalki.
PS: nie chodzi tylko o AF, ale rowniez MF (kazda zmiana odleglosci ostrzenia, nawet reczna - powoduje halas silnika).
Test na fotopolis http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11741
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.