Zobacz pełną wersję : przejscie z 14-54 i 55-200 do innego systemu
Witam
do jakiego systemu są dobre konwertery, warto rozważać przejscie bez wymiany obiektywów które posiadam do innego systemy, jakie dobre konwertery/adaptery na rynku polecacie.
dziś mam starzejące sie e 500 (matryca kodak) i widać po testach że e 30 czy e 3 odstają, podpiecie do E-PL1 ww puszek jest jeszcze rozważane.
szukam takiego aparatu który oferowałby plastykę i kolorystykę zbliżoną do matrycy kodaka.
Jk nie 4/3, to tylko i wyłącznie µ4/3. W żadnym innym systemie nie zachowasz AF.
E-400 :grin: ?
chlopie, niestety ale to nie dziala w ta strone.
Obiektywy 4/3 kryja najmniejszy mozliwy wycinek (stad crop x2) wiec bedzie winietka chodzby na nikonowym/camuniowym DX'ie
pozatym adaptery nie przenoszą Autofocusa, wiec majac 14-54 bez af to truche dziwne rozwiazanie :D no i brak sterowania przesłoną ;)
sprzedaj co masz i zmien system skoro tak chcesz, albo kup E30/E-PL i baw sie dalej. ;)
Poza tym w szkłach Olka AF jest na pierścieniu sterowany elektronicznie, więc nawet jeśli będziesz kręcił pierścieniem przez 7 dni i 7 nocy to ostrość ani drgnie...
Swoim 50-200 SWD kręciłem sekundę z wyłączonym aparatem i ostrość da radę ustawić :), 14-54 zgadzam się ma elektroniczny.
SWD nie mają niestety już elektrycznego AF :(
Ten elektryczny pierścień ostrości to fajna sprawa.
W żadnym innym systemie nie zachowasz AF.
A przesłonę ? Z tym pewnie też będzie problem.
A przesłonę ? Z tym pewnie też będzie problem.
Zostało to już wcześniej powiedziane ;)
na co zamienic moje ulubione e 500 by zachowac zblizona charakterystyke i barwe zdjec
E 30
E 620
Pen EPL1
pozostane przy zuiko 35Macro, 14 54, 55 200 (obydwa w starej wersji) oraz 40-150 (model jasniejszy)
Bepeh
Jeśli masz zamiar korzystać z wymienionych obiektywów, to na pewno nie idź w kierunku Penów. Do wyboru masz E-620, E-30 i E-3. Stawiałbym na te dwa ostatnie.
Na Fuji S5 Pro, jeśli chcesz mieć ładne kolory i dobry DR.
m4/3 mają te same wspaniałe matryce produkcji Panasa co E30, E-3 i E-620.
na co zamienic moje ulubione e 500 by zachowac zblizona charakterystyke i barwe zdjec
Profil w wywoływaczce :)
e-30 albo e-620 - to już zależy od tego co Ci bardziej pasuje. Pomacać trzeba.
e-pl1 to z myślą o łączeniu z dużymi szkłami jednak średni pomysł.
SWD nie mają niestety już elektrycznego AF :(
Czemu niestety?
To rozwiązanie z SWD wydaje mi się lepsze.
Czemu niestety?
To rozwiązanie z SWD wydaje mi się lepsze.
A mi nie :P
Wolę miękkość elektronicznego rozwiązania.
A mi nie :P
Wolę miękkość elektronicznego rozwiązania.
Ale ono do nadal jest elektroniczne, jedyna różnica jest w tym że da się TAKŻE regulować ostrość pierścieniem bez prądu. Masz nadal miękkość więc się nie czepiaj ;)
Jeśli bez prądu, to na pewno nie elektroniczne...
moje obiektywy to te bez SWD kupowane tuż przed wprowadzeniem napędu.
widziałem naocznie zdjęcia z E3 z moim 14-54 i kolorystyka czerwonego jakoś biła z obrazu i powodowała odczucie że reszta kolorów była mdła, zdjęć z e30 i 620 na żywca nie widzialem, gdyby nie brak programów w E3 to ze wzgledu na obudowę już bym go kupił (moje e 500 nie wytrzymuje mojego traktowania) niezaleznie od kłopotów z czerwonym ale aparatu używa też niekiedy mlodsza latorośl i tryb auto to za mało a brak programów w ogóle to za dużo ograniczen w drugą stronę. Czy kolorystyka matryc w e3, e 30 i e 620 oraz PEN jest rzeczywiście zblizona, naprawde lubię starą kodakowską. Na zdjęciach w internecie tak po mojemu widać rożnice miedzy kodakiem a panasonikiem... może to sugestia.
pytanie do zonkinho
do fuji można założyć obiektywy Olka? czy odpowiedz była w stronę - jesli chcesz takie kolory to juz nie w OLY?
Jeśli bez prądu, to na pewno nie elektroniczne...
dlatego napisałem TAKŻE (dużymi literami)
NightCrawler
14.06.10, 17:58
Stare matryce kodaka miały ładniejsze kolory i tyle.
Do fuji nie założysz obiektywów 4/3 (tj. założysz ale nie ma to sensu).
A jaką odległość rejestrową ma 4/3? Żeby się nie okazało że nigdzie z wyjątkiem m4/3 nie da się podpiąć.
Co prawda to i tak jest bez sensu choćby ze względu na cropa, przysłonę i ustawianie ostrości :)
Do Fuji podepniesz szkła od Nikona.
A do Canona z Contaxa N, no po "drobnej" przeróbce :)
http://www.photozone.de/canon-eos/261-zeiss-vario-sonnar-t-24-85mm-f35-45-n-contax-n-to-canon-ef-review--test-report
Stare matryce kodaka miały ładniejsze kolory i tyle.
To niestety jest święta prawda. Kolorów jak w e-500 już nie spotkałam później. Pokuszę się o stwierdzenie, że nawet wprawna obróbka RAwów nie dała pewnych niuansów. Ale to zapewne też sprawa osobistego odbioru.
A myslales o e1?
Dajcie już spokój z e-1... ten aparat ma 8 lat... czyli gdzieś 3-4 epoki.
Rozważać go można tylko w sytuacji gdy robimy zdjecia pod ciekami wodnymi, w jaskiniach, albo często zapominamy młotka a chcemy sobie gwoździe powbijać.
grizz, jak jemu sa kolorki niezbedne to podaj mi innego olka z takimi kolorami. e400 odradzam... (w razie gdybys chcial go podac jako zastepca e1-taka sama matryca z e400 nie zrobi e1)
No dobra ale w takim razie, chce gosc zmienic e500 na inny model ale z fajnymi kolorami, zostaje e1, e300(?, nie wiem czy ma kodakowska) i e400(?) Albo... zostac przy tym co ma, czyt. zmienic na innego e500 jesli ten sie rozsypuje.
Troche namotalem, tylko nie krzycz :P
No dobra ale w takim razie, chce gosc zmienic e500 na inny model ale z fajnymi kolorami, ....
Nic niech nie zmienia, ma usiadz przed kompem z programem i cwiczyc,cwiczyc,cwiczyc.
Kolorki są sprawą indywidualna. Lubie te z e-1, ale jak zmienię, to poradzę sobie tez z innymi. Troszkę czarów z krzywymi i będzie ok. W sumie z e-1 tez cały czas coś tam eksperymentuje.
Jak ktos się upiera na kodakowskie kolory, to własnie e-400 ma najlepiej rozwiniętą matrycę i można go dostać za naprawde śmieszne pieniądze w przeciwieństwie do e-1, który dorobił sie dosc kultowej ceny O_O.
piotrek204
22.06.10, 22:12
Ale nie tylko olympus uzywal ccd, swietne kolory daja stare ccd Nikona, mozna kupic ciekawe puszki w dobrej cenie.
To nie tyle zasluga samego kodaka co ccd vs cmos.
Nie wiem mnie jakos moj e400 nie zachwyca, po pierwsze uchwyt, czuje jakby mial zaraz wyleciec z reki, po drugie predkosc zawrotna RAWow, pomijam kopnieta matryce, co mnie tylko dobila, ale jedynym plusem sa kolory i gabaryty (ktore sa tez minusem)- jednym slowem e400 doradzic moge tylko na gorskie wyprawy/imprezy jak nie chcemy tarabanic sprzetu.
Kolega poza tym mowil ciagle ze kocha kolorki z e500, jakby obrabial (i robil foty tylko w RAWach) to zaden problem. Jak tak to moze e520/510? Albo na calego- e3
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Ale nie tylko olympus uzywal ccd, swietne kolory daja stare ccd Nikona, mozna kupic ciekawe puszki w dobrej cenie.
To nie tyle zasluga samego kodaka co ccd vs cmos.
d70 (bez "s") ma podobno przepiekne kolorki skory. Pomijam wielkie "C" bo kaktusy sie zwlaszcza kolorami szczyca.
piotrek204
22.06.10, 22:27
Kolega poza tym mowil ciagle ze kocha kolorki z e500, jakby obrabial (i robil foty tylko w RAWach) to zaden problem. Jak tak to moze e520/510? Albo na calego- e3
A czym e3 zachwyca w jakosci obrazu? To nie ccd.
Podjerzewam tez ze ccd z D70 da lepsza jakosc obrazu i mniej przepalow niz E-11
A ja Wam powiem, że wcale nie widzę tych fajnych kolorów z matryc CCD. Są trochę inne, ale żeby od razu lepsze, to nie za bardzo...
A czym e3 zachwyca w jakosci obrazu? To nie ccd.
Podjerzewam tez ze ccd z D70 da lepsza jakosc obrazu i mniej przepalow niz E-11
Na papierze nie idzie odróznić (również w kwestii szumu) - odbitki 20x30. (Testowane na kilkunastoosobowej grupie będących właścicelami różnych systemów) Na monitorze też nie. Może ktoś coś się dopatrzy przy cropach 1:1, choć nie wiem na czyją korzyść.
Temat dosadnie przerabiałem, ale olaboga!, 5 lat temu.
Dajcie spokojnie tym aparatom przejść na emeryturę. Wybieranie aparatu sprzed 8 lat (d70 też jakoś niewiele mniej ma) pod względem jakości obrazu jest hmmm sztuką dla sztuki.
A czym e3 zachwyca w jakosci obrazu? To nie ccd.
Podjerzewam tez ze ccd z D70 da lepsza jakosc obrazu i mniej przepalow niz E-11
Ja tylko sugeruje... e3 moim zdaniem jest uniwersalny, a jakosc obrazu to chyba nie trzeba udowadniac ze zostal zaprojektowany jako e1 ktory byl jakby sie nie patrzec dla profesjonalistow. A jesli chodzi o jakosc to nie wiem czy cmos nie ma lepszej, kolorki ccd ale cmos chyba wlasnie jakosc ma lepsza od ccd
Ja tylko sugeruje... e3 moim zdaniem jest uniwersalny, a jakosc obrazu to chyba nie trzeba udowadniac ze zostal zaprojektowany jako e1 ktory byl jakby sie nie patrzec dla profesjonalistow. A jesli chodzi o jakosc to nie wiem czy cmos nie ma lepszej, kolorki ccd ale cmos chyba wlasnie jakosc ma lepsza od ccd
Proszę... nie pisz wypowiedzi, która opiera się na "chyba, chyba" i "nie wiem", i na tym co sobie, jaki producent ubzdurał. To tylko zachęta do trollowania.
Resztę proszę o pominięcie cytowanej wypowiedz.
piotrek204
22.06.10, 22:47
Ja tylko sugeruje... e3 moim zdaniem jest uniwersalny, a jakosc obrazu to chyba nie trzeba udowadniac ze zostal zaprojektowany jako e1 ktory byl jakby sie nie patrzec dla profesjonalistow. A jesli chodzi o jakosc to nie wiem czy cmos nie ma lepszej, kolorki ccd ale cmos chyba wlasnie jakosc ma lepsza od ccd
To ze olympus proponuje e-3 do zastosowan profesjonalnych nie oznacza ze daje taka jakosc obrazu. Akurat e-3 jest jak dla mnie najbardziej chybiona puszka e-systemu ktora jakoscia obrazu rozczarowala wielu czekajacych na nastepne e-1.
Ja mitycznych kolorow ccd nie widze, tzn wiem jakie sa roznice, ale sa to roznice widoczne na innych polkach. Tzn np chlodzona peltierem matryca scianki MF ccd daje fantastyczny obraz w cieniach a samo ccd przy bazowym iso z deifinicji daje mniejszy szum niz ccd.
W kwestii kolorow skreslam nikona, nie potrafie przyjac kolorow jakie puszki na ich cmosie generuja, wiem ze da sie profiami, itp, itd.
Ale zeby kogos w tej dziedzinie specjalnie chwalic, nie mam pomyslu. Wszyscy rowno z wlasnym charakterem za wyjatkiem nikona.
Milion razy wiekszy wplyw na kolory ma dobre swiatlo, filtry i obrobka niz sama matryca. Jak robimy zdjecia przy betonowym, zachmurzonym niebie to nawet mityczny e-1 cudow nie urodzi.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Na papierze nie idzie odróznić (również w kwestii szumu) - odbitki 20x30. (Testowane na kilkunastoosobowej grupie będących właścicelami różnych systemów) Na monitorze też nie. Może ktoś coś się dopatrzy przy cropach 1:1, choć nie wiem na czyją korzyść.
Takie testy zrobiono z wiekszym kontrastem modeli.
http://www.luminous-landscape.com/reviews/kidding.shtml
Chyba/nie wiem dodaje ze jak jakis maniak sie przyczepi to zebym mogl mu wyperswadowac ze moge sie mylic. Ale koniec OT, postarajmy sie pomoc koledze (jesli jeszcze czyta ten watek :P)
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Tzn np chlodzona peltierem matryca scianki MF ccd daje fantastyczny obraz w cieniach a samo ccd przy bazowym iso z deifinicji daje mniejszy szum niz ccd.
Chyba chodzilo w ktoryms o cmos...
piotrek204
22.06.10, 22:58
Chyba chodzilo w ktoryms o cmos...
Tak, pomylka, mialo byc: ccd w bazowym iso ma mniejsze szumy niz cmos.
Milion razy wiekszy wplyw na kolory ma dobre swiatlo, filtry i obrobka niz sama matryca. Jak robimy zdjecia przy betonowym, zachmurzonym niebie to nawet mityczny e-1 cudow nie urodzi.
Piotrek, włączyłbyś na chwilę reputację, co? ;)
Miałem E-500 dwa lata i do tych kolorów się przyzwyczaiłem. Miałem też E-1, którego używałem przez jakiś czas naprzemiennie z E-500. Później nabyłem E-30 i zacząłem wyprzedaż. Najpierw sprzedałem E-500, gdyż to co zyskałem w E-30 sprawiło, że E-500 leżał odłogiem, tak jak E-1 po przejściu "fazy zachwytu" tym modelem. E-1 był "żelazną rezerwą" jako sprzęt na najgorsze warunki. E-1 też sprzedałem z powodów tych samych co E-500. Jak dla mnie różnica w kolorach pomiędzy E-500 a E-30 jest pomijalna, gdyż inne walory tej "puszki" przyćmiły "magię" matrycy Kodaka. Jeśli stawiamy kolor ponad wszystko, to pozostaje nam S5Pro od Fuji. Osobiście też rozważałem SPro, ale do pejzaży brakowało by mi tych "prawdziwych" MPix-li, do sportu brakowało by mi "żwawego" AF. Jeśli portret jest głównym motywem to SPro warto kupić. Gdybym miał więcej kasy to być może rozważałbym duet D90+S5Pro i "lepsze" Nikkory. Jestem tylko amatorem, nie żyję z fotek. Dla mnie E-30 plus to co mam w stopce jest ekonomicznym wyborem.
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.