PDA

Zobacz pełną wersję : O powolnym fotografowaniu [wieczór 13]



hades
14.04.10, 14:45
Tytułem jak i inspiracją dla tego wątku był artykuł znajdujący się pod tym linkiem http://fotopolis.pl/index.php?n=10641

Co sądzicie na ten temat?

qbic
14.04.10, 15:01
Forma celowego ograniczania się (czasowe/technologiczne) może przynieść ciekawe efekty, pod warunkiem ze jest to nasz świadomy wybór a nie ograniczenie narzucone przez zewnętrzne warunki.

Ciekaw jestem czy "Powolne Fotografowanie" nie zmienia tylko naszej percepcji zdjęcia które wykonaliśmy (w trybie kontemplacyjnym), a nie fotografie sama w sobie.

aga_piet
14.04.10, 16:02
Myślę, że ludzie którzy już jakiś czas fotografują, już dawno wyrośli z produkowania setek klatek. Z czasem fascynacja miejscem na karcie pamięci mija. Noo... może łatwiej duplikować kadry, aby w razie czego wybrać to lepsze ujęcie. :)
Sama idea fajna - iść czasem na leniwą sesję, wyciszyć się, pobawić. Zresztą dla autorki też nie jest to jedyny sposób na dobrą fotografię - ot, jeden ze środków.

HrabiaMiod
14.04.10, 16:16
Wydaje mi się, że takie ograniczanie się dobrze wpływa na jakość naszych zdjęć - dłużej myślimy chyba nad kadrem, zastanawiamy się nad światłem itd. Przynajmniej ja tak mam, robiąc kliszą.

hades
19.04.10, 23:47
Ja, w ramach powolnego fotografowania, załadowałem do aparatu kartę 1 GB. Akurat wystarczy na 72 zdjęcia, 2 rolki filmu 36 klatek ;). Gdyby jeszcze dodać do tego funkcje blokowania przycisku kosza, albo zupełnie go zepsuć...