Zobacz pełną wersję : Ostrzenie (e-520)
Jak w temcie, mam problem z ostrzeniem.
Jestem totalnie początkująca w dziedzinie fotografii,
dlatego mam nadzieję, że uzyskam odpowiedź na pytanie :)
Mój aparat to olek e-520, ostrzę na trybie S-AF+MF
czyli dodatkowo ręcznie ustawiam ostrość.
Zdjęcia wychodzą tak: http://img684.imageshack.us/img684/449/p3176751.jpg
nie uważam by była to jakaś tragedia, ale oczekuje
czegoś więcej. Liczę na jakieś wskazówki i pomoc.
wojciech_gd
18.03.10, 18:22
masz prostą odpowiedź: ręcznie źle ostrzysz... albo na live-view sobie powiększenie zrób, albo nie rezygnuj z okularów;]
w 520 jak ostrzysz to na LV a szczególny, jak na zdjęciu powiększ sobie wtedy będzie ok. Jak masz wadę wzroku to nawet nie próbuj przez wizjer. Przez LV jest super zabawa ale tracisz na szybkości.
Jak w temcie, mam problem z ostrzeniem.
Jestem totalnie początkująca w dziedzinie fotografii,
dlatego mam nadzieję, że uzyskam odpowiedź na pytanie :)
jeśli dobrze przeczytałem exifa to czas wynosi 1/20s - sorki, ale przy tym czasie to raczej statyw by się przydał. Nie robiłaś tej fotki na statywie?
Dla mnie to poruszenie a nie problem z ostrością.
"Jestem totalnie początkująca w dziedzinie fotografii"
pozostaje poczytać na temat przysłony i czasu :) a jeśli już tą wiedzę posiadasz, to ją stosuj :)
i wyłącz na razie MF i zdaj się na AF - nie jest wcale zły.
Ostrzenie w LV też sobie na razie odpuść, chyba że na statywie i gdy cykasz makro, bo z ręki to straszna lipa :), chyba że tylko mi tak ręce się trzęsą...:roll:
Ten tryb nie wymaga dodatkowego, ręcznego ustawiania ostrości. Zastosowanie tego trybu ma związek z ewentualnym problem z idealnym wycelowaniem punktem ostrości w pożądany element kadru. Wówczas celuje się blisko tej płaszczyzny która ma być ostra i dostraja się resztę korzystając z pierścienia na obiektywie.
Wskazówki