PDA

Zobacz pełną wersję : Co z tą ostrością w E-500 ?????

jackjan
4.02.07, 15:02
Witam serdecznie po raz pierwszy na tym forum.
Mam problem z ostrością w e-500 z obiektywem ZD14-45. Nie ostrzy mi dokładnie na obiekt na który celuję punktem AF. Ustawienia: centralna ramka AF, pomiar ekspozycji na AUTO, pozostałe ustawienia na auto. Moim zdanie wykazuje tendencje do Back fokusa. Odesłalem sprzęt do serwisu, odebrałem po dwóch tygodniach i dalej to samo, chociaż specjaliści twierdzą, że niemożliwe. Jestem amatorem i to moja pierwsza lustrzanka cyfrowa, może coś żle robię? Z obiektywe ZD40-150 ostrzy jak diabli i foty wychodzą super, a z tym szkłem nie mogę się połapać. Na 10 zdjęć 5 wychodzi do bani, nieostre jest ostrzony obiekt np. twarz siedzącej osoby a jej kolana, pomimo że ostrzyłem centralnie na twarz. Proszę o radę. Pozdrawiam

ozzie
4.02.07, 15:07
A może by tak użyć funkcji "Szukaj" :twisted:

Tu masz wszystko - no prawie :
e500-14-45-i-problemy-z-autofocusem (https://forum.olympusclub.pl/topics22/e500-14-45-i-problemy-z-autofocusem-vt7672.htm)

siwyjohn
4.02.07, 16:08
Problem może leżeć w tym, że w trakcie ustawiania ostrości nie masz w obszarze czujnika AF wystraczająco kontrastowego obiektu. 14-45 jest dość ciemnym szkłem i system AF dostaje stosunkowo niewiele światła. Spróbuj ostrzyć na fragmentach kadru o dużym kontraście (brzegi, linie itp) a później przekadrowywać z zablokowaną ostrością. Jeżeli problem jest powtarzalny - wyślij aparat razem z obiektywem jeszcze raz do serwisu z zaznaczeniem, że juz raz próbowali.

olifant
4.02.07, 17:36
to jakaś prawdziwa epidemia już :roll:

suchar
4.02.07, 20:22