Zobacz pełną wersję : "sine" zdjęcia z e-420
Witam! Przekopałem forum, ale nie znalazłem takiego tematu, co może wskazywać, że albo słabo szukałem, albo nikt nie miał takiego problemu. Od dwóch dnia mam olka e-420. Zrobiłem fotki w domu i dzisiaj zrobiłem odbitki. Część zdjęć jest "zimna", jakby "sina", to znaczy widać na nich wyraźny niebieski. Czy to taka wada tej lustrzanki, czy ja robię coś źle? Dodam, że jestem amatorem i dopiero poznaję ten aparat. Nie chciałbym wszystkich zdjęć mieć właśnie takich. Liczę, ze ktoś mnie "oświeci"... :)
pozdrawiam:esystem:
a jak masz ustawiony balans bieli?
nie przejmuj się każdy tak zaczyna... podeślij jakiś oryginalny plik z exifem'em to zobaczymy..;)
Cześć Johnypj,
Piszesz że masz problem z fotkami, wstaw choć jedną aby można było zobaczyć co i jak :)
Tutaj masz poradnik jak zamieścić fotki:
https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=12293
kowalikster
4.03.10, 17:57
A jak masz ustawiony balans bieli? Pokaż najlepiej foty.
na 99.9% balans bieli....
ehh
http://allegpl.webh.pl/pub/instrukcja.gif
.
RadioErewan
4.03.10, 18:56
Pokaż zdjęcie(a), które dałeś do labu. Najlepiej w formie w jakiej je wysłałeś. To może być balans bieli, może być cudowanie z profi(lami) kolorów, może być nieumiejętna korekta i źle ustawiony monitor, albo jakieś skuchy w labie.
Napisz też na jakim materiale zdjęcia zostały wywołane. Kodak na przykład znacząco różni się od Fuji.
itp itd, bez obrazka nie rozbieriosz.