Zobacz pełną wersję : Uszkodzenie E-510 po naprawie gwarancyjnej serwisu Olympusa
Witam.
Z góry przepraszam za przydługi post ale mój problem wymaga nieco dłuższego wytłumaczenia.
Otóż mam problem z aparatem E-510. Po wizycie gwarancyjnej w serwisie Olympusa, aparat rozładowuje mi do "zera" w pełni naładowany akumulator w ciągu około 10h. mimo tego, że jest pozostawiony w pozycji "OFF" lub też wykonam kilkanaście zdjęć z wbudowaną lampą błyskową a aparat pokazuje mi ostrzeżenie o niskim poziomie akumulatora mimo, że akumulator jest w pełni naładowany.(zaznaczam, że akumulator jest oryginalny i w pełni sprawny również ładowarka jest sprawna, przed wizytą w serwisie nie miałem problemów z nadmiernym poborem prądu przez aparat czyli prawdopodobnie usterka pojawiła się podczas wizyty w serwisie Olympusa)
Problem polega na tym, iż opisywana przeze mnie usterka była nie do wykrycia bezpośrednio, po odebraniu aparatu z serwisu robiłem mało zdjęć i nie zorientowałem się w porę, że coś jest nie tak ze sprzętem. Teraz sprzęt jest już około 4 miesiące po gwarancji i teraz odkryłem tą usterkę.
Czytałem z forum, że przysługuje mi naprawa gwarancyjna po ostatniej wizycie w serwisie Olympusa mimo, że aparat nie jest już na gwarancji(?) Krótko mówiąc: aparat pojechał do serwisu jakoś parę dni przed upływem gwarancji (czyli usługa wykonana w ramach gwarancji) ale przyjechał z serwisu po gwarancji i na dodatek z uszkodzeniem jak opisywałem powyżej. Miał ktoś podobny problem?
dog_master
26.02.10, 14:38
Nie masz pewnie pewności czy uszkodzenie powstało w wyniku działania serwisu, no i te 4 miesiące... Gdyby to się stało od razu to wysyłasz i pewnie by naprawili bez problemu.
Na naprawiany element masz 6 m-cy gwarancji.
BTW, o tym rozładowywaniu było już na forum, czyli usterka znana... :/
Dzwoń do serwisu, tam też są ludzie. Myślę, że jak dokładnie i uczciwie przedstawisz sprawę, to załatwienie powinno być po Twojej myśli.
Tym bardziej, jak dog_master pisze, że podobne przypadki były opisywane na forum. Jak sobie przypominam, to właśnie po powrocie z serwisu ta usterka się objawiała.
NightCrawler
26.02.10, 15:09
Zgadza się. Było już na forum parę przypadków, że aparat wrócił po naprawie gwarancyjnej i rozładowywał sam od siebie baterię. Ponowna wysyłka i problem był usuwany (czyżby im płacili za ilość wykonanych napraw? :P).
Zadzwoń do serwisu, opisz sytuację nie kombinując i masz dużą szansę, że zrobią to w ramach ponownej naprawy gwarancyjnej.
ja miałem dokładnie tak z e510
był w serwisie po powrocie rozładowywał baterię do zera w ciągu kilku godzin.
odesłałem z opisem usterki
wrócił naprawiony
tez zauważyem po jakims czasie i jakiś czas sprawdzałem czy wina leży po stronie baterii czy aparatu
moim zdaniemw Twoim przypadku też nawalili w serwisie i będą o tym wiedzieć bo sytuacja się powtarza
zadzwoń wyslij myśle ze nie będzie problemu
Też mnie tak samo serwis zepsuł E-510 po naprawie wbudowanej lampy.
Polecam telefon do OP bo mogą odmówić darmowej naprawy.
W dniu założenia tego wątku wysłałem e-mail w tej sprawie do Olympusa odpisali mi jeszcze w ten sam dzień, brawo! a oto co mi napisali:
"Na przeprowadzoną naprawę jest 6 miesięcy gwarancji.
Prosimy o wysłanie aparatu wraz z kartą gwarancyjną, kopią dowodu zakupu oraz wypełnionym formularzem zgłoszenia naprawy (http://www2.olympus.pl/consumer/images/formularz_opl.pdf)
na adres:
Olympus Polska Sp. z O.O.
c/o: Magazyn Logistyczny UPS Łazy
Al. Krakowska 190A Bud. C1
05-552 Wólka Kosowska"
Czyli obeszło się bez telefonicznej rozmowy. Na dniach wysyłam aparat ponownie do serwisu.
NightCrawler
27.02.10, 14:34
No i super. Mam nadzieję, że tym razem wszystko będzie już dobrze.
Dziś aparat wysłałem kurierem, zobaczymy co z tego wyniknie. Kto żyw niech trzyma kciuki za pomyślną naprawę! Z góry dzięki:)
Tak dla zainteresowanych problemem jak w temacie wątku. Po tygodniu aparat wrócił naprawiony wymieniono elektronikę aparatu, póki co wszystko ok. W momencie wkładania akumulatora już się nie zapala na chwilę czerwona dioda od zapisu zdjęć na karcie więc chyba problem zniknął. Ostateczna ocena musi poczekać do jutra rana czy aparat nie rozładował baterii.
Czyli sprawa załatwiona pozytywnie ??
Daj znać jak będzie jutro.
Dziś rano przed pójściem do pracy sprawdziłem aparat. Tak jak przewidywałem bateria trzyma! :) Mimo iż nie była na full naładowana wskaźnik poziomu bat. w pełni zielony. Wcześniej dawno by już "nie żył" nawet w pełni naładowany akumulatorek. Sprawdziłem też w menu serwisowym dane o ilości zdjęć. Wykonanych klapnięć: 3 , z lampą : 2 :D Nie wiem czy taki reset licznika był spowodowany wymianą elektronik tylko czy może wymieniona została również migawka tego już nie wiem. Tak czy siak jestem zadowolony. Wszystko działa i aparat dostał drugą młodość. Można by go pewnie sprzedać jako nówkę :} (to tak pół żartem)
Licznik fotek siedzi pewnie gdzieś w elektronice :) Podsumowując masz w pełni nowy aparacik, Super :!::!:
NightCrawler
18.03.10, 09:40
Do "w pełni nowego" to jeszcze daleko...
Do "w pełni nowego" to jeszcze daleko...
pewnie tak, przyciski już może więcej zużyte, już akumulator nie pierwszej świeżości bo kilkadziesiąt cykli ładowania przeszedł, wbudowana lampa też oddała trochę błysków... obudowa w idealnym stanie ani jednej ryski na LCD(folia ochronna) więc można powiedzieć zaryzykować, że dostał drugie życie.:)
No to jeszcze powiedz jak z zapłatą? Uznali że to wynik poprzedniej naprawy? czy płaciłeś coś.
No to jeszcze powiedz jak z zapłatą? Uznali że to wynik poprzedniej naprawy? czy płaciłeś coś.
Nie płaciłem ani złotówki. Przedstawiłem mój problem z rozładowywaniem aku. przez aparat -> (patrz pocz. wątku) e-mailem do Obsługi Klienta do Olympusa. Odpisali żebym przysłał aparat do serwisu. Lustrzanka przyjechała z serwisu naprawiona w 100%. Na potwierdzeniu naprawy widnieją podjęte czynności serwisowania.
Usterka: Elektroniczne
Przyczyna: Płyta główna
Rozwiązanie: Wymieniony
Myślę, że zrobili to w ramach 6-cio miesięcznej "gwarancji poserwisowej" po poprzedniej naprawie wbudowanej lampy błyskowej i przeczyszczeniu matówki.
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.