Zobacz pełną wersję : e-520 a konkurencja
funkydiscorobot
24.02.10, 12:05
Witam,
od jakiegoś czasu myślę nad kupnem sprzętu i po wielu godzinach poświęconych na zastanowienia z różnych względów zdecydowałem się na ten właśnie model, rezygnując z d3000 i alfy 230.
Zanim podejmę decyzję i dokonam zakupu postanowiłem utwierdzić się w swoim wyborze a gdzie zrobię to lepiej niż tu :)
Interesuje mnie głównie fotografia architektury, często nocą.
Bardzo liczę na wasze szczere opinie w porównaniu tych trzech lustrzanek ;)
rowniez mialam dylemat ktora lustrzanke wybrac z posrod tych co wymieniles , ja wybralam e-520 , ale nie wiem czy to dla Ciebie bedzie odpowiedni sprzet poniewaz ma slabe AF i nie najlepiej spisuje sie przy nocnych zdjeciach ale poczytaj w google tam jest wiecej na ten temat albo poczekaj az ktos ci odpisze bardziej zaawansowany :) pozdr.:grin:
Poczytaj sobie recenzje, testy i pooglądaj przykładowe fotki na fotopolis i dpreview.com, sprawdź też ceny szkieł odpowiednich producentów.
Przejdź się też do MM albo Saturna, albo innego molocha i chwyć aparat w dłoń! jak Ci podejdzie - to poczytaj opinie czy warto.
Wydaje mi się, że w tym przedziale cenowym jest to ta sama klasa sprzętu, chociaż Oly ma lepsze szkła kitowe a Nikon pewnie będzie trochę mniej szumiał.
Miałem podobny dylemat ale wtedy nie było jeszcze D3000 na rynku, wiec o moim wyborze zadecydowała cena 70-300, super wygodny grip oraz - 50mm 1,8 OM - który posiadam a którego do tej pory nie założyłem! :)
pozdrawiam.
Darekw1967
24.02.10, 12:52
Witam,
od jakiegoś czasu myślę nad kupnem sprzętu i po wielu godzinach poświęconych na zastanowienia z różnych względów zdecydowałem się na ten właśnie model, rezygnując z d3000 i alfy 230.
Zanim podejmę decyzję i dokonam zakupu postanowiłem utwierdzić się w swoim wyborze a gdzie zrobię to lepiej niż tu :)
Interesuje mnie głównie fotografia architektury, często nocą.
Bardzo liczę na wasze szczere opinie w porównaniu tych trzech lustrzanek ;)
Witam !
Jest jeszcze Pentax K-x.
Migawka
elektronicznie sterowana o przebiegu pionowym
30 s - 1/6000 s, B
trwałość do ok. 100 tys. cykli
ISO 200 - 6400, możliwość rozszerzenia od ISO 100 do ISO 12800
Zdjecia seryjne: 4.7 kl/s
Rejestracja filmut: HD 720p, 24 kl/s
Ten koprus gabarytowo jest dosc maly i ma
duze mozliwosci.
Dokladniejszy opis: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9588
Czytalem, ze zdjecia na 1600 ISO robi bardzo dobre wiec
do nocnych... fotek jak znalazl ;)
Jak na amatorski Korpus jest dosc szybki 4.7 kl /s.
Nie spotkalem sie aby migawka w amatorskim korpusie miala 1/6000 s ?
Zazwyczaj daja do 1/4000 s.
Pentax kreci jeszcze filmy ;)
Jak widzisz... E-520 wypada przy tym kiepsko
- za duzo szumi... powyzej 800 ISO
- nie kreci filmow
- maly i ciemny wizjer
- maly DR (latwe przepaly)
- system pomiarowy taki sobie (latwo przepalaja sie biele)
za duzo recznej grzebaniny i czeste powtarzanie tych samych ujec
- slaby AF
- wolna i glosna migawka
Jak bys myslal o Olku... bierz lepiej E-620 lub E-30
na minus i plus masz w nich.
- za duzo szumi powyzej 800 ISO
- nie kreci filmow
+ odchylany ekran LCD
+ nieco wiekszy i jasniejszy wizjer
+ NORMALNY DR (znacznie mniej wrazliwy na przepaly)
+ Bardzo dobry system pomiarowy... Pewniej dziala
+ szybkosc AF ok.
+ migawka nieco szybsza ale to juz bardzo wazne dla komfotu pracy
+++ Mozliwosc z menu... recznej regulacji BF/FF dla danego szkla.
Pozdrawiam
Nie będę się mądrzył na temat wyższości któregoś z tych aparatów. Mam doświadczenie tylko z e-520.
Ponieważ lubię fotki architektury, mam ich trochę w mojej galerii (https://galeria.olympusclub.pl/thumbnails.php?album=3504). Proponuję Ci, żebyś sobie obejrzał i sam wyrobił sobie zdanie na temat e-520. Zwróć uwagę na EXIF, ponieważ z początku, są zdjęcia z kompakta SP 550UZ.
Może też zajrzyj do mojego wątku. Od momentu (https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=10438&page=109#1089), kiedy zmieniłem aparat. Wcześniejsze zdjęcia pominąłem bo to pierwsze zdjęcia nowym aparatem- dopiero się go uczyłem :wink:
Myślę, że sam ocenisz, czy o to Ci chodzi :)
Witam !
Czytalem, ze zdjecia na 1600 ISO robi bardzo dobre wiec
do nocnych... fotek jak znalazl ;)
Zaryzykowałbyś podbicie ISO do 1600 by robić zdjęcia w nocy? W jakim celu?
Do fotografowania potrzebne jest światło. Jeśli go nie ma to żadne podbijanie ISO nic nie da.
funkydiscorobot
24.02.10, 14:40
Szczerze mówiąc spodziewałem się peanów na cześć olympusa a tu proszę xD.
darekw - niestety pentax przekracza znacząco mój budźet :/.
helmuth - przeglądając Twoją galerię coraz bardziej przekonuję się do swojej decyzji, co prawda aparat sam zdjęć nie robi ale widzę że jego możliwości są w zupełności wystarczające. Mam prośbę, mógłbyś powiedzieć jak spisuje się on w nocy bo po przejrzeniu kilkunastu stron takowych zdjęć nie znalazłem? :)
Rozumiem że e-520 daleko od ideału, ale ma on swoje bardzo duże plusy. Nie wiem czy słusznie dużą wagę przywiązuję do stabilizacji obrazu, bo nie ukrywam że e-420 ze względu na swoją cenę również kusi. Czy wg waszej, subiektywnej opinii warto dorzucać za nią 400zł ?
dziękuję bardzo za odpowiedzi
jak spisuje się on w nocy
nie wiem jak w innych systemach i u innych forumowiczów ale u mnie niestety dość szybko wyskakują gorące pixele :| potem zostaje korekta w programie.
Mam prośbę, mógłbyś powiedzieć jak spisuje się on w nocy bo po przejrzeniu kilkunastu stron takowych zdjęć nie znalazłem? :)Zajrzyj:
https://forum.olympusclub.pl/showpost.php?p=349642&postcount=1360
https://forum.olympusclub.pl/showpost.php?p=357232&postcount=1476
https://forum.olympusclub.pl/showpost.php?p=357970&postcount=1483
i w kilku postów od tego
https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=10438&page=159#1582
Zaryzykowałbyś podbicie ISO do 1600 by robić zdjęcia w nocy? W jakim celu?
To samo chciałem zauważyć. Do zdjęć nocnych to tylko niskie iso i statyw. Wysokie iso to jedynie tam, gdzie są wymagane super krótkie czasy ekspozycji.
Pozwolę sobie w tak zacnym gronie na moje parę słów jako , że jestem posiadaczem E-system a konkretnie E-620 co mnie skłoniło do kupna właśnie tego modelu ?
Po paru latach C-720 UZ czas był na coś nowego i zaczęło się szukanie po forach po stronach producenta ,stronach z testami opisami ,fotek tylko gdzie się dało wyłapać dane exif z nich ,porównywanie itd.
Muszę przyznać ,że wybrałem ten model i producenta ze względu(całkowicie osobista moja opinia) na cenę do możliwości ,ewentualnej możliwości rozbudowy,gabaryty,i sentyment :wink:do marki.
Wszystko to trwało ,aż:oops: dwa miesiące .
Na marginesie dodam chciałem wybrać E-600 pomimo zapowiedzi(bo miał być tańszy) nie osiągalny wtedy u nas nie wiem jak teraz.
http://www.olympusamerica.com/cpg_section/cpg_digital_slr.asp
E-520 miałem okazje testować ale tego nie da się zrobić paroma testowymi fotkami (jak sądzę),postawiłem jednak na nowszy model.
Z E-620 "zmagam" się od grudnia więc też nie wiele mogę się wyrażać,ale powiem jako skromny amator od pierwszych dni użytkowania do teraz jestem co dzień bardziej przekonany do mojego wyboru,tutaj podziękowania dla całego forum,które utwierdza mnie w tym przekonaniu:esystem:
Tobie życzę trafnego wyboru i wiele satysfakcji z potem .
pozdrawiam
Darekw1967
24.02.10, 16:13
Zaryzykowałbyś podbicie ISO do 1600 by robić zdjęcia w nocy? W jakim celu?
Do fotografowania potrzebne jest światło. Jeśli go nie ma to żadne podbijanie ISO nic nie da.
Witam !
Robiles kiedys zdjecia ludziom na tle nocnego widoku miasta ?
Potrzebny jest w miare krotki czas naswietlania aby duchow nie
bylo a do tego musisz doswietlic tlo nocnego widoku.
Trzeba podniesc ISO bo inaczej lipa.
Kolejna sprawa... Focenie w teatrze bez lampy blyskowej
bez podkrecenia ISO bedziesz tez mial kiepsko.
Pozdrawiam
Witam !
Robiles kiedys zdjecia ludziom na tle nocnego widoku miasta ?
nie wyobrażam sobie aby mi to kiedykolwiek było potrzebne :P
Robiles kiedys zdjecia ludziom na tle nocnego widoku miasta ?
Potrzebny jest w miare krotki czas naswietlania aby duchow nie
bylo a do tego musisz doswietlic tlo nocnego widoku.
Trzeba podniesc ISO bo inaczej lipa.
Kolejna sprawa... Focenie w teatrze bez lampy blyskowej
bez podkrecenia ISO bedziesz tez mial kiepsko.
Stawiałbym raczej na niskie iso, statyw, długie czasy i lampę na drugą kurtynę.
rezygnując z d3000 i alfy 230
Czy można wiedzieć, dlaczego zrezygnowałeś z tych modeli?
Witam !
Robiles kiedys zdjecia ludziom na tle nocnego widoku miasta ?
Ludzie na pierwszym planie, portrecik w nocy? Rozwiązanie problemu: ISO 200 max. 400, czas, zależny od warunków ale ustawiłbym 1 sekundę, lampa wbudowana (zakładam, że nie mam innej) na drugą kurtynę, lekkie dopalenie, powiedzmy 1/2 mocy (choć gdybym chciał mieć pewność zrobiłbym zdjęcie testowe), światło rozproszyłbym chusteczką papierową. Aparat rzecz jasna na statywie by mieć ładne, nieporuszone tło. Wychodzą piękne i nieporuszone zdjęcia bez "duchów". Trzeba tylko poćwiczyć.
Potrzebny jest w miare krotki czas naswietlania aby duchow nie
bylo a do tego musisz doswietlic tlo nocnego widoku.
Nie potrzeba. Jak wyżej. Co innego jak chcesz sfotografować ludzi bez dopalania lampą. Ale o ile się orientuje taką funkcje potrzebują jedynie paparazzi fotografujący z ukrycia. Poza tym po co wysokie ISO, jak AF i oczy fotografującego patrzące w wizjer nie widzą tego co fotografuje, a zakładam, że nie może sobie doświetlić krótkimi błyskami lampy wbudowanej, a światełko wbudowanym w niektóre korpusy, np. nikona, jest za słabe (bo np. osoby są nieco dalej niż 4 metry).
Trzeba podniesc ISO bo inaczej lipa.
Uważałbym z podnoszeniem ISO bez zastanowienia.
Kolejna sprawa... Focenie w teatrze bez lampy blyskowej
bez podkrecenia ISO bedziesz tez mial kiepsko.
W większości występów scenicznych da się robić zdjęcia bez kręcenia ISO pod niebiosa (1250 jak na razie to było max. czego musiałem użyć w słabym oświetleniu, z czasami ok 1/100, a zwykle korzystam z 800 ISO). Oczywiście warunki zwykle są bardzo indywidualne, ale nie będę rozpisywał się wyszczególniając każdą możliwą sytuacje.
Poza tym problem jest w tym, że chodzi autorowi wątku o fotografowanie architektury, a nie ludzi w nocy.
funkydiscorobot
24.02.10, 17:36
qbic - lepsze szkła (tak przynajmniej wynika z lektury różnych forów), mniejszy rozmiar (to akurat nie jest bardzo istotne ale zawsze), stabilizacja obrazu w korpusie (alfa też ma, nikon już nie), live view (również mało istotne ale zawsze), samo wykonanie (sony wygląda wg mnie jakoś delikatnie chociaż to moja subiektywna opinia :)
mógłby ktoś przytoczyć argumenty na korzyść pozostałych dwóch (poza mniejszymi szumami i większą ilością dostępnych szkieł)? Byłbym bardzo wdzięczny.
Darekw1967
24.02.10, 17:37
Stawiałbym raczej na niskie iso, statyw, długie czasy i lampę na drugą kurtynę.
Witam !
Nie zniwelujesz tym sposobem postaci "duchow" a to niestety
wymaga krotszego czasu i wyzszego ISO.
Masz takie efekty... dla nizszego ISO + statyw + 2 kurtyna
29653
29654
29655
Pozdrawiam
a moze E620? dostaniesz gripa, masz stabulicazje, i matryce z E30.
tylko niewiem jak z ceną.
moim zdaniem E620/E30 to jedyne sensowne aparaty jak juz wchodzuic w :esystem:
qbic - lepsze szkła (tak przynajmniej wynika z lektury różnych forów)
Fora maja to do siebie ze tam może pisać każdy (od geniusza do sprawnego umysłowo inaczej). Pobierz sample z sieci i sam porównaj co w/g Ciebie wygląda lepiej.
funkydiscorobot
24.02.10, 17:45
niestety e620 to już ponad 2k, a póki co nie mogę sobie na to pozwolić dlatego wybór sprowadza się do e520 i lustrzanek innych firm do powiedzmy 1600zł
Darekw1967
24.02.10, 17:58
Ludzie na pierwszym planie, portrecik w nocy? Rozwiązanie problemu: ISO 200 max. 400, czas, zależny od warunków ale ustawiłbym 1 sekundę, lampa wbudowana (zakładam, że nie mam innej) na drugą kurtynę, lekkie dopalenie, powiedzmy 1/2 mocy (choć gdybym chciał mieć pewność zrobiłbym zdjęcie testowe), światło rozproszyłbym chusteczką papierową. Aparat rzecz jasna na statywie by mieć ładne, nieporuszone tło. Wychodzą piękne i nieporuszone zdjęcia bez "duchów". Trzeba tylko poćwiczyć.
W większości występów scenicznych da się robić zdjęcia bez kręcenia ISO pod niebiosa (1250 jak na razie to było max. czego musiałem użyć w słabym oświetleniu, z czasami ok 1/100, a zwykle korzystam z 800 ISO). Oczywiście warunki zwykle są bardzo indywidualne, ale nie będę rozpisywał się wyszczególniając każdą możliwą sytuacje.
Witaj !
Nie zawsze metoda ktora podales bedzie miala sens.
Wlasnie Twoj przepis wyprodukowal mi duchy ;)
Musisz sobie uswiadomic, ze dluga migawka przy jako-takim
oswietleniu tla da Ci dla ruchu... duchy i nic z tym nie zrobisz...
bo bez kroszego czasu nie zamrozisz ruchu postaci poza zasiegiem
lampy blyskowej ;)
Sprawa druga. Wystepy sceniczne.
Mozesz mi wytlumaczyc jakie ISO musze miec jak na
szkle o jasnosci f.2.0 i czasie ekspozycji 1/100s wypada mi dla sceny
czulosc okolo 800 ISO a na dopietym zoomie i przy jasnosci f.3.5 lub ciemniej (najdluzsza ogniskowa) to ile mi ISO wyjdzie dla tej samej sceny ?
Mysle, ze dobre powyzej 1250 ISO ;)
Pozdrawiam
Witam !
Nie zniwelujesz tym sposobem postaci "duchow" a to niestety
wymaga krotszego czasu i wyzszego ISO.
Masz takie efekty... dla nizszego ISO + statyw + 2 kurtyna
29653
29654
29655
Pozdrawiam
Przepraszam, a co chciałeś zniwelować? Postać ludzi poruszających się po ulicy? Przecież to niewykonalne jeśli ich także nie doświetlisz.
Ale dla tego konkretnego kadru powiem Tobie co bym zrobił. Zrobiłbym raczej coś innego niż próbowałeś. Ustawiłbym 100 ISO, przysłonę, np. f/10 i czas, np. 5-10 sekund. Znowu wspomnę, że dwa ostatnie parametry zależne są od sytuacji. Pomijając już to, że inaczej skadrowałbym tą sytuacje, posadziłbym młodych na tej ławeczce z sugestią by się nie ruszali przez 10 sekund w dobranej, niemęczącej pozie, wyzwolił migawkę, błysnął lampą trzymaną w ręce, korzystając z funkcji "test". I to tyle. Owszem trzeba by zrobić z 2-3 próby, ale powiodłoby się to bez problemu. Efekt? Kolory niewyprane, światła dobrze naświetlone, ludzi brak bo nie mieli się jak zarejestrować przy 10 sekundach (no chyba, że stanęli w miejscu), ale to problem fotografa by oczyścić plan ze zbędnych osób, a nie podbijania ISO. Bo ci ludzie poza młodymi są tam zbędni.
Dareczku kochany.Jak sie robi sesje slubna na sprzedaz to sie bierze pomocnikow i blokuja ulice.Nie bedzie duszkow i innych niespodzianek.
Ale jak na amatorskie podejscie to fotki wystarczajace.
Tnac koszta swoje i idac na wygode tracisz na jakosci.
A jesli chcesz isc w jakosc to popatrz w linka ,zainwestuj w oswietlenie i dodatki,wtedy kazdym aparatem zrobisz.
Jest tez po polsku
http://www.sunbounce.com/cms/index.php?id=kataloge
Darekw1967
24.02.10, 18:43
Przepraszam, a co chciałeś zniwelować? Postać ludzi poruszających się po ulicy? Przecież to niewykonalne jeśli ich także nie doświetlisz.
Ale dla tego konkretnego kadru powiem Tobie co bym zrobił. Zrobiłbym raczej coś innego niż próbowałeś. Ustawiłbym 100 ISO, przysłonę, np. f/10 i czas, np. 5-10 sekund. Znowu wspomnę, że dwa ostatnie parametry zależne są od sytuacji. Pomijając już to, że inaczej skadrowałbym tą sytuacje, posadziłbym młodych na tej ławeczce z sugestią by się nie ruszali przez 10 sekund w dobranej, niemęczącej pozie, wyzwolił migawkę, błysnął lampą trzymaną w ręce, korzystając z funkcji "test". I to tyle. Owszem trzeba by zrobić z 2-3 próby, ale powiodłoby się to bez problemu. Efekt? Kolory niewyprane, światła dobrze naświetlone, ludzi brak bo nie mieli się jak zarejestrować przy 10 sekundach (no chyba, że stanęli w miejscu), ale to problem fotografa by oczyścić plan ze zbędnych osób, a nie podbijania ISO. Bo ci ludzie poza młodymi są tam zbędni.
Witam !
Pisze o zniwelowaniu "duchow" na ulicy foconej noca.
Da sie to PROSTO... zrobic jak podniesiesz ISO i dasz krotszy czas
ekspozycji.
Na nocnych elementach zdjecia ludzie nie musza byc doswietlane
lampa blyskowa... Wystarczy, ze ktos szybko idzie
(poza zasiegiem lampy) przez
jasniejsze miesce oswietlone latarniami czy jakimis innymi
zrodlami swiatla.
Dlugie czasy ekspozycji przy srednio oswietlonej ulicy
dadza Ci duchy... i tyle.
Para Mlodych dla nocnych zdjec na miescie nie wystoi Ci... okolo 10s.
Nawet 5s jest ciezko trafic bo jak spojrzysz w domu... na PC
to rece opadaja (widac niewielkie ale... jednak poruszenie sie kogos)
Pozdrawiam
Witaj !
Nie zawsze metoda ktora podales bedzie miala sens.
Wlasnie Twoj przepis wyprodukowal mi duchy ;)
Musisz sobie uswiadomic, ze dluga migawka przy jako-takim
oswietleniu tla da Ci dla ruchu... duchy i nic z tym nie zrobisz...
bo bez kroszego czasu nie zamrozisz ruchu postaci poza zasiegiem
lampy blyskowej ;)
A jak wydłużę migawkę to pozbędę się duchów i nieproszonych gości w kadrze. Co do zasięgu lampy... czasami wystarczy ją zdjąć z aparatu, a najlepiej mieć ich kilka jeśli wykonuje się takie zdjęcia jaki zaprezentowałeś w przykładzie. Przemyśleć kadr, rozmieścić lampki dobrać ich moc i dopiero coś robić. Brak warsztatu nie da się zastąpić techniką.
Sprawa druga. Wystepy sceniczne.
Mozesz mi wytlumaczyc jakie ISO musze miec jak na
szkle o jasnosci f.2.0 i czasie ekspozycji 1/100s wypada mi dla sceny
czulosc okolo 800 ISO a na dopietym zoomie i przy jasnosci f.3.5 lub ciemniej (najdluzsza ogniskowa) to ile mi ISO wyjdzie dla tej samej sceny ?
Mysle, ze dobre powyzej 1250 ISO ;)
Pozdrawiam
Owszem mogę wytłumaczyć. Oglądam to co mam sobie sfotografować, mierzę światło na oko ustawiam sobie parametry i robię zdjęcie testowe jeśli nie jestem ich pewien (po to mam cyfrówkę by spróbować). Jeśli okazuje się, że potrzebuje światła to zastanawiam się skąd je wziąć i czy mogę je zastosować. Poniżej przykład nie najbardziej udany, po prostu był pod ręką. 800 ISO, 1/60, obiektyw 400 mm f/5.6. Bo chciałem spróbować jak to będzie. Zdjęcia nie zaliczam do rewelacyjnych. Ot, taki sobie koncertowy pstryk z kilkudziesięciu metrów bez pchania się pod scenę.
http://hds.art.pl/wp/wp-content/gallery/2009-05-09-cuprum_arena/p5097701.jpg
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Witam !
Pisze o zniwelowaniu "duchow" na ulicy foconej noca.
Da sie to PROSTO... zrobic jak podniesiesz ISO i dasz krotszy czas
ekspozycji.
Na nocnych elementach zdjecia ludzie nie musza byc doswietlane
lampa blyskowa... Wystarczy, ze ktos szybko idzie
(poza zasiegiem lampy) przez
jasniejsze miesce oswietlone latarniami czy jakimis innymi
zrodlami swiatla.
Dlugie czasy ekspozycji przy srednio oswietlonej ulicy
dadza Ci duchy... i tyle.
Para Mlodych dla nocnych zdjec na miescie nie wystoi Ci... okolo 10s.
Nawet 5s jest ciezko trafic bo jak spojrzysz w domu... na PC
to rece opadaja (widac niewielkie ale... jednak poruszenie sie kogos)
Pozdrawiam
Dzięki Twoim problemom wpadłem na jeszcze lepsze rozwiązanie. Zupełnie "zabija" wszystkie Twoje problemy z duchami, które opisałeś. Nazywa się multiekspozycja. Technika stara jak świat, a przy cyfrowej obróbce obrazu pozwoli Ci robić zdjęcia przy ISO 100 w dowolnym oświetleniu i dowolnych miejscach bez asysty. Opis rozwiązania jest chyba zbędny.
Nie wiem co tu chcecie od duchów na zdjęciach pary młodej. Mnie się podobają (pomijając kadr) Wystarczy tylko dorobić ideologię:"Ich miłość jest ponadczasowa, trwają w niej urzeczeni a wszystko wokół przemija..." :lol:
Do amatorskiej fotografii architektury nocą to nawet E420 wystarczy. Stabilizacja E520 i tak wiele nie pomoże a wstępne podnoszenie lustra jest bardzo przydatne. Te najtańsze nikony i alfy pewnie tego nie mają?
w zeszłym roku przez miesiąc miałem E420, który daje obraz podobny jak E520 i byłem zadowolony.
funkydiscorobot
24.02.10, 22:04
Możesz wyjaśnić o co chodzi ze 'wstępnym podnoszeniem lustra'? Dopiero ogarniam całą terminologię ;)
Poczytaj to:
http://www.dfv.pl/poradniki_jak_dziala.html?id=687
NightCrawler
24.02.10, 23:18
Nie chce mi się pisać więc link
http://www.cyberfoto.pl/pytania-o-osprzet/60844-wstepne-podnoszenie-lustra.htm
funkydiscorobot
24.02.10, 23:24
helmuth - wielkie dzięki, ciekawa lektura :)
Rozumiem że zarówno e420 jak i e520 są w owy system wyposażone ?
Nie ma się co czarować, w takich warunkach najwięcej zależy od szkieł. Najlepiej niech zaświadczy o tym przykład - zdjęcie zrobione na koncercie przez Kirka Tucka:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1022&message=34603146
Oczywiście, takie obiektywy kosztują, ale do nocnych zdjęć architektury można spokojnie znaleźć dobre szkła manualne i efekt może być taki:
http://img260.imageshack.us/img260/281/snowps.jpg
Obiektyw Nikkor f/1.2 50mm (ISO-800 1/13s f/2.8 lub f/4 nie pamiętam). Zdjęcie zrobione z ręki, więc stabilizacja w korpusie przydaje się również w takich warunkach. Trzeba jeszcze dodać, że przy zdjęciach architektury ważna jest duża głębia ostrości i tutaj Olympus wyrównuje swoje straty w ISO, bo możemy szerzej otworzyć przesłonę przy tej samej GO.
piotrek204
26.02.10, 09:44
Nie ma się co czarować, w takich warunkach najwięcej zależy od szkieł.
Faktycznie, lepiej byloby miec 85 f/1.4 niz 2.0 i mozliwosc swobodnego wejscia na wyzsze ISO.
Koncert to kiepskie porownanie, na wiekszych imprezach oswietlenie jest bardzo dobre, kamery nie lubia ciemnosci.
Trzeba jeszcze dodać, że przy zdjęciach architektury ważna jest duża głębia ostrości i tutaj Olympus wyrównuje swoje straty w ISO, bo możemy szerzej otworzyć przesłonę przy tej samej GO.
Mozesz podac przyklad zdjecia architektury gdzie pojawilby sie problem zbyt malej GO?
Rozumiem ze na innych systemach moze pojawic sie problem ze tylko parapet jest w GO :lol:
Czytalem, ze zdjecia na 1600 ISO robi bardzo dobre
i na tej podstawie polecasz komuś aparat? jestem pod wrażeniem
helmuth - wielkie dzięki, ciekawa lektura :)
Rozumiem że zarówno e420 jak i e520 są w owy system wyposażone ?
W E520 odpowiedzialna jest za to opcja [ANTI-SHOCK].
Możesz wybrać interwał między otwarciem zwierciadła, a zwolnieniem migawki z zakresu od 1 do 30 sekund. Nie wiem jak jest w E420 ale pewnie podobnie.
Rozumiem że zarówno e420 jak i e520 są w owy system wyposażone ?Tak! (funkcja Anti-shock)
Może zainteresuje Cię porównanie tych dwóch aparatów:
http://www.optyczne.pl/porownaj.php?co=aparat&ile=2&add0=629&add1=704
Faktycznie, lepiej byloby miec 85 f/1.4 niz 2.0 i mozliwosc swobodnego wejscia na wyzsze ISO.
Koncert to kiepskie porownanie, na wiekszych imprezach oswietlenie jest bardzo dobre, kamery nie lubia ciemnosci.
Tylko zobacz czas ekspozycji, bo koncerty mają to do siebie, że statyw jest raczej bezużyteczny.
Mozesz podac przyklad zdjecia architektury gdzie pojawilby sie problem zbyt malej GO?
Rozumiem ze na innych systemach moze pojawic sie problem ze tylko parapet jest w GO :lol:
Nie rozumiem, przecież piszę o dużej GO, rzędu metrów, nie centymetrów (architektura przy f/1.4 ?). Tutaj matryca 4/3 jest sprzymierzeńcem, bo przy tej samej przysłonie głębia będzie wieksza niż w APS-C.
piotrek204
27.02.10, 18:36
Tylko zobacz czas ekspozycji, bo koncerty mają to do siebie, że statyw jest raczej bezużyteczny.
Dlatego mowie ze 1.4 + wyzsze ISO da wiecej.
Nie rozumiem, przecież piszę o dużej GO, rzędu metrów, nie centymetrów (architektura przy f/1.4 ?). Tutaj matryca 4/3 jest sprzymierzeńcem, bo przy tej samej przysłonie głębia będzie wieksza niż w APS-C.
Z jakiej odleglosci fotografujesz architekture i przy jakiej ogniskowej?
Ja uzywam najczesciej 17mm, gdyby moj obiektyw mial nawet f/1.4 to przy matrycy pelnoklatkowej mam GO w zakresie 7m - nieskonczonosc.
Ja takie tematy fotografuje w okolicach f/8 i zakres GO to 1.3m - nieskonczonosc.
Dlatego pytam o przyklad zdjecia architektury gdzie wieksza GO mniejszej matrycy daje przewage.
Warto wiedziec o czym sie pisze zamiast wprowadzac kogos w blad.
Dla maniakow architekury polecam obiektywy shift, a tych akurat w 4/3 nie znajdziesz.
Dla maniakow architekury polecam obiektywy shift, a tych akurat w 4/3 nie znajdziesz.
Ciekawe czy by się dało skonstruować adapter z 4/3 ma µ4/3 realizujący tilt/shift?
Rzadko robię panoramy. Najczęściej wyselekcjonowane obiekty, używam wówczas 50 lub 85mm. W takich warunkach przy f/1.2 i odległości 20m (często nie można odejść dalej) miałbym GO rzędu 2-5.8m. Dobrze jeżeli zdjęcie jest "an face" ale już "z ukosa" jest gorzej. Pozostaje wrażenie nieostrego zdjęcia, a jeżeli dołożymy do tego słabszą ostrość obiektywu na pełnej przesłonie, to efekt będzie jeszcze silniejszy
Ciekawe czy by się dało skonstruować adapter z 4/3 ma µ4/3 realizujący tilt/shift?
z technicznego punktu widzenia jest to oczywiście możliwe- kwestia zainteresowana-
http://www.foto-akcesoria.com.pl/sklep/index.php?products=product&prod_id=17
tu link do polskiego producenta adapterów można go próbować zainteresować tematem.
Można też nabyć ruskiego shifta 35/2,0 z moc Nikona i używać w 4/3 oraz mikro
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
we Włoszech człowiek produkuje adapter dający przekoszenie osi optycznej obiektywu :
http://www.adrianololli.com/articolo.asp?ID=3107
piotrek204
28.02.10, 00:51
Ciekawe czy by się dało skonstruować adapter z 4/3 ma µ4/3 realizujący tilt/shift?
obiektywy tse posiadaja duzo wieksze pole obrazowe
http://www.northlight-images.co.uk/camera_images_5/Canon/lenses/tse-circles.png
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
we Włoszech człowiek produkuje adapter dający przekoszenie osi optycznej obiektywu :
http://www.adrianololli.com/articolo.asp?ID=3107
Nie jestem pewien, ale z tego co pamietam ten adapter umozliwia ostrzenia na nieskonczonosc tylko przy prostej osii.
Moze adapter tilt z pentacona six na jakiegos nikona i pozniej na u4/3?
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Rzadko robię panoramy. Najczęściej wyselekcjonowane obiekty, używam wówczas 50 lub 85mm. W takich warunkach przy f/1.2 i odległości 20m (często nie można odejść dalej) miałbym GO rzędu 2-5.8m. Dobrze jeżeli zdjęcie jest "an face" ale już "z ukosa" jest gorzej. Pozostaje wrażenie nieostrego zdjęcia, a jeżeli dołożymy do tego słabszą ostrość obiektywu na pełnej przesłonie, to efekt będzie jeszcze silniejszy
Z 20m przy kacie widzenia odpowiednika 100 czy 170mm to mozna architekture kurnika co najwyzej sfotografac.
Jak juz uzywasz szkiel pelnoklatkowych i warunki Cie zmusily do fotografowania z 20m przy takiej ogniskowej to na wiekszej matrycy uzyskasz wiekszy kat, obiektyw podobno mozna przymknac by przy okazji uzyskac lepsza ostrosc.
Robilem panorame na 200mm przy cropie 1.6, ok 700 zdjec sklejonych do kupy, gdzies zabraklo GO?
http://www.dziki.pl/panorama/
Ja bym sie nie bawil w zadne anti shock live view itd itp, robisz zdjecia to robisz, wazne zeby jak juz to byl szybki bez FF i BF i PRAKTYCZNY. Osobiscie na dzien dzisiejszy, gdybym mial wybierac jakis system i aparat, to zastanawialbym sie nad e1 (tansza koncepcja) a 30d (nieco drozsza) nie wiem co bym wybral... Musisz sie zastanowic co bedziesz robil, na architekturze sie nie znam, ale jesli jest tak jak koledzy tutaj mowia, ze GO sie liczy to Olek sie tym moze pochwalic. Szumy, moim zdaniem to pierdzielenie, sranie w banie itd jak ktos jest normalny to sie zorientuje ze jest multum programikow odszumiajacych...
Pozdrowka, Czarek
Darekw1967
28.02.10, 01:16
i na tej podstawie polecasz komuś aparat? jestem pod wrażeniem
Witam !
Trudno polecic... idealny aparat... a chyba przyznasz,
ze dobre wysokie ISO i krecenie filmow HD to nic zlego ;)
Dla mnie E-620 starczy i ladnie mi sie sprawuje i nie
mam wielkich wymagan bo wysokiego ISO nie uzywam
ani krecenie filmow aparatem mnie nie kreci.
Decyzja nalezy do kupujacego i wazne aby mial
to co mu pasuje.
Pozdrawiam
Nie jestem pewien, ale z tego co pamietam ten adapter umozliwia ostrzenia na nieskonczonosc tylko przy prostej osii.
Nie widzę problemu z nieskończonością- wystarczy , że jest justowana , na największą odległość roboczą adapteru , i już będzie można nieskończoność wyostrzyć w każdym ustawieniu adaptera- jedynie nie będzie to zgodne ze skalą odległośći na obiektywie - nieskończoność na skali będzie tylko w punkcie justowania, wizjer i powiększenie dostępne w mikro doskonale ułatwi ostrzenie.
Nie myślę , by adapter tak wykonany był robiony przez laika , który nie dałby sobie z tym rady .
natomiat używanie samego adapteru na co dzień jest bez sensu- lepiej standardowego a tego gdy chcemy coś korygować .
Pozdrawiam
jeszcze wąteki m.innymi o adapt, i trochę w nich sampli również wideo:
http://forum.getdpi.com/forum/showthread.php?t=11392&page=5
http://vimeo.com/channels/keithloutitssydney
Rzadko robię panoramy. Najczęściej wyselekcjonowane obiekty, używam wówczas 50 lub 85mm. W takich warunkach przy f/1.2 i odległości 20m (często nie można odejść dalej) miałbym GO rzędu 2-5.8m.
Robisz architekture przy f1.2? :roll:
piotrek204
28.02.10, 11:14
Nie widzę problemu z nieskończonością- wystarczy , że jest justowana , na największą odległość roboczą adapteru , i już będzie można nieskończoność wyostrzyć w każdym ustawieniu adaptera- jedynie nie będzie to zgodne ze skalą odległośći na obiektywie - nieskończoność na skali będzie tylko w punkcie justowania, wizjer i powiększenie dostępne w mikro doskonale ułatwi ostrzenie.
Nie myślę , by adapter tak wykonany był robiony przez laika , który nie dałby sobie z tym rady .
Nie ma zdjecia jak adapter wyglada w pozycji wyprostowanej, jesli przy pochylaniu adater jedynie podnosi bagnet to traci sie nieskonczonosc.
Nie uzyskamy wtedy takiego efektu:
http://217.153.45.179/album/tilt/DPP_0105.sized.jpg
Nie ma zdjecia jak adapter wyglada w pozycji wyprostowanej, jesli przy pochylaniu adater jedynie podnosi bagnet to traci sie nieskonczonosc.
Nie uzyskamy wtedy takiego efektu:
http://217.153.45.179/album/tilt/DPP_0105.sized.jpg
to swego rodzaju przegub mimośrodowy- na powierzchni kuli , więc nawet jeżeli odległość robocza "chodzi" to niewiele a justowanie nieskończoności przeprowadzone na maxymalnej odległości roboczej , pozwala w każdym ustawieniu(pozycji) wyostrzyć nieskończoność - to proste.
Takie zdjecie jak zaprezentowales mozna osiagnac latwo ze zwyklego zdjecia tylko modelujac je nieco w PSie
Pozdrowka
Ludzie, autor wątku chce fotografować architekturę, również w nocy. Po kiego grzyba rozpisujecie się o podbijaniu ISO, szumach, dopalaniu lampą i zdjęciach pary młodej? Przecież podstawa to: statyw, ISO100, długi czas i trochę pracy, żeby dojść do wprawy i właściwych ustawień.
Pozdrawiam
Robisz architekture przy f1.2? :roll:
O tym właśnie pisałem, nie da się :(
piotrek204
28.02.10, 20:41
Takie zdjecie jak zaprezentowales mozna osiagnac latwo ze zwyklego zdjecia tylko modelujac je nieco w PSie
Obiektywy tilt sa dla osob ktore ich swiadomie potrzebuja, nie wszystko zrobisz w PS'ie....
funkydiscorobot
2.03.10, 18:40
e520 w rękach. myślę że dobry wybór :wink:
To teraz w miasto i pokaż co ustrzeliłeś :).
Obiektywy tilt sa dla osob ktore ich swiadomie potrzebuja, nie wszystko zrobisz w PS'ie....
Ale widziałem takie tutki (od kuzyna kilka dostalem) gdzie gosciu ladnie rozmywa tlo... takze moim zdaniem w PSie jak sie chce i UMIE to sie wszycho zrobi ;)
NightCrawler
2.03.10, 20:20
Ale widziałem takie tutki (od kuzyna kilka dostalem) gdzie gosciu ladnie rozmywa tlo... takze moim zdaniem w PSie jak sie chce i UMIE to sie wszycho zrobi ;)
Jasne - jak się chce i się umie to nawet aparat nie jest potrzebny, ale czy tędy droga? ;)
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.