Zobacz pełną wersję : Sigma 70-300
Witam mam w długim posiadaniu Sigme 70-300 F4-5.6 dl macro super dedykowany do Minolty. Czy i w jaki sposób przystosować ten obiektyw do Olympusa e520?
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://img27.imageshack.us/i/p2215072.jpg/)
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://img683.imageshack.us/i/p2215073.jpg/)
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://img171.imageshack.us/i/p2215075.jpg/)
NightCrawler
21.02.10, 11:27
Przejściówka z minolty/sony na 4/3.
Przy czym: brak AF.
Radzę kupić najtańsze używane body sony jakie możesz znaleźć (np A100 albo KM Dynax 7D/5D) lub sprzedać ten obiektyw na allegro.
No i pozostaje kwestia regulacji przysłony..
Czyli nic z tego. A da sie sprzedać dość stary obiektyw?
Wrzuć na allegro, po prostu.
To bardzo dobry i niedrogi obiektyw , używałem taki z Nikonem. Niestety nie występuje z mocowaniem Olympusa. Zastosowanie przejściówki raczej nie wchodzi w grę , bo o ile ostrzenie możesz zrobić ręcznie, to do przysłony i tak nie masz dostępu. Możesz go sprzedać, lub kupić do niego korpus Sony alfa. Tak zresztą już radzili inni.
Dzięki za odpowiedzi. Chyba pozostaje go sprzedać bo analogowej lustrzanki już nie będę używał a kupować soniaka tylko po to aby pstrykać na tym obiektywie nie wchodzi w gre.
Dzięki za odpowiedzi. Chyba pozostaje go sprzedać bo analogowej lustrzanki już nie będę używał a kupować soniaka tylko po to aby pstrykać na tym obiektywie nie wchodzi w gre.
Sprzedaj i kup Zuiko ZD 70-300 :)
A swoją drogą dlaczego Sigma nie produkuje tego obiektywu pod Olka, są do wszystkich innych, tylko nie do olympusa. Czyżby zmowa producentów.
Gdzieś nawet obiło mi się o uszy że 70-300 z sigmy i zuiko to bliźniacze obiektywy - te same soczewki w tych samych grupach itd.
A swoją drogą dlaczego Sigma nie produkuje tego obiektywu pod Olka, są do wszystkich innych, tylko nie do olympusa. Czyżby zmowa producentów.
Gdzieś nawet obiło mi się o uszy że 70-300 z sigmy i zuiko to bliźniacze obiektywy - te same soczewki w tych samych grupach itd.
Absurdem myśleć , że producenta szkieł można zmusić , by robił szkła na wszystkie mocowania- A tu jeśli wzieli od Olka kasę "z licencje + suport" i odpowiednio sformułowali swą umowę to nikt nie może im tego zabronić .
Natomiast Olkowe 70-300 jest zmacznie lepsze od wyjściowej Sigmy- porownywałem w mikro na G1: ZD 70-300 i Sigmę 70-300APO na mocowaniu Pentaxa i ZD biję ją pod każdym wzgledem.
Natomiast Olkowe 70-300 jest zmacznie lepsze od wyjściowej Sigmy- porownywałem w mikro na G1: ZD 70-300 i Sigmę 70-300APO na mocowaniu Pentaxa i ZD biję ją pod każdym wzgledem.
Tzn jak dokładnie wyglądało to porównanie?
piotrek204
11.03.10, 13:54
Natomiast Olkowe 70-300 jest zmacznie lepsze od wyjściowej Sigmy- porownywałem w mikro na G1: ZD 70-300 i Sigmę 70-300APO na mocowaniu Pentaxa i ZD biję ją pod każdym wzgledem.
Tylko ze w budowie sa dziwne zbieznosci mimo ze sigma jest szklem pelnoklatkowym. Pytanie dodatkowe, po co ZD przelacznik AF/MF?
Tzn jak dokładnie wyglądało to porównanie?
Te sam motyw, oświetlenie stałe żarowe, ze statywu z trzech i siedmiu metrów- na czterech ogniskowych : 70; 135 200 ; 300 na pierwszych trzech przysłonach-jednego i drugiego na tych samych czasach w funkcji przysłony RAW+JPG
budynek 100 m na trzech pierwszych przysłonach- słońce stałe
oraz dwie foty ze słońcen w prawym górnym rogu na 70 i 300 i znów- na trzech kolejnych przysłonach.
JPGi pokazały ewidętną przewagę ZD w ostrości w całym zakresie ale najistotniejsze ostre 300 pełna dziura, w pracy pod światło i ZD ma przjemniejsze nieostrosci tła .
Mam 40 calowy monitor więc porównywanie okien jest proste.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Tylko ze w budowie sa dziwne zbieznosci mimo ze sigma jest szklem pelnoklatkowym. Pytanie dodatkowe, po co ZD przelacznik AF/MF?
Przy makro 1:2 na MF
Olek go ku mojej radości troszkę zaczarował.
Generalnie od dłuższego czasu mam postawiony "ołtarzyk"
na tle grzbietów ksiązek jakieś kubki , puszka od lakieru,butelka litewskiej ziołowej wódki, pędzle różne do golenia i makijażu, maskotki i dwa różne wtyki bananowe- średnioaudiofilskie- zajmuje to ramkę regału na ksiązki 40X35 wys
Te sam motyw, oświetlenie stałe żarowe, ze statywu z trzech i siedmiu metrów- na czterech ogniskowych : 70; 135 200 ; 300 na pierwszych trzech przysłonach-jednego i drugiego na tych samych czasach w funkcji przysłony RAW+JPG
budynek 100 m na trzech pierwszych przysłonach- słońce stałe
oraz dwie foty ze słońcen w prawym górnym rogu na 70 i 300 i znów- na trzech kolejnych przysłonach.
Rozumiem ze Sigma 70-300 APO kontra ZD 70-300 na tej samej puszce?
Rozumiem ze Sigma 70-300 APO kontra ZD 70-300 na tej samej puszce?
dokładnie - Mikro daje dużo większe możliwosci porównań szkieł bo i podepniesz leice M i pochodne i Zeissa Contaxa i wszystkie możliwe dziwolągi.
Jak widzisz ZD 70-300 został na duzej mam też 80-200 / 4 Zeissa Contaxa , który ma pewne przewagi , ale coraz bardziej nachodzą mnie myśli, o rozstaniu z nim.
dokładnie - Mikro daje dużo większe możliwosci porównań szkieł bo i podepniesz leice M i pochodne i Zeissa Contaxa i wszystkie możliwe dziwolągi.
...ciach....
No to pokaz sample bo bez nich to tylko puste gadanie. Sam używam od święta sigmy 70-300 APO i jak za te pieniądze to rewelacja (działa lepiej niż ZD 40-150 na Olku).
No to pokaz sample bo bez nich to tylko puste gadanie. Sam używam od święta sigmy 70-300 APO i jak za te pieniądze to rewelacja (działa lepiej niż ZD 40-150 na Olku).
tu jest trochę moich sampli też ztego szkła ale i innych wpis chyba od 49-57 :
https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=70520&page=5
sample robiłem by pokazać zachowanie szkieł na G1 JPGi wprost z puszki nic nie dotykane - jedynie zmniejszone podczas wklejania.
Mi chodzi o porównanie tych samych kadrów Sigma vs ZD, chyba ich tam nie widzę.
Mi chodzi o porównanie tych samych kadrów Sigma vs ZD, chyba ich tam nie widzę.
nie pamietam czy to fizycznie jeszcze istnieje bo test powstał w ubiegłym roku w maju gdy córce kupiłem GX20 i dobieraliśmy dla niej długi zoom, miałem wtedy u siebie Tamrona , Sigmę i przy tej okazji przestrzelałem je na G1 wraz zZD
bardzo dużo obiektywów sprawdzam, nasza szklarnia to klkadziesiąt szkieł, większość manualnych- często coś kupuje , perełki zostawiam , a pozostałe w świat.
Po dwóch miechach córa maiała już G1 równolegle chwilę Kodaka 14,trochę dłuzej C5D, potem GH1 i znów G1 (szukała odpowiedniego dla siebie korpusu) i z G1 na sofcie 1,2! raczej już zostanie, chyba , że Olek uraczy nas czymś większym w mikro lub 4/3 z EVF ale to pewnie mrzonki.
Duze też mam archiwum ale nie sposób wszystko trzymać .
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.