PDA

Zobacz pełną wersję : Początkujący fotograf - Zapraszam

Slesh
14.02.10, 18:29
Witam. Jestem fotografem amatorem. Fotografią zajmuję się od ok ośmiu miesięcy. Mój aparat to Olympus SP565-UZ. Lubię robić zdjęcia, choć nie zawsze mi to wychodzi. Pomimo tego fotografia to moja pasja :) Proszę Was o ocenę moich zdjęć oraz o porady na przyszłość. Za każdą sensowną wypowiedź z góry dziękuję. Wiem że jeszcze dożo jest do zrobienia, ale od czegoś trzeba zacząć. Pozdrawiam.

Pierwsza partia zdjęć :)

1.
29220
2.
29221
3.
29222
4.
29223
5.
29224
6.
29225
7.
29226
8.
29227
9.
29228
10.
29229

waruga
14.02.10, 19:22
Cos te fotki nieostre, po wrzuceniu... poza tym krzywe. 3.8.10 moglyby byc, ale ostrosc....

Mirek54
14.02.10, 20:27
Pierwsza partia zdjęć :)

Zanim wrzucisz nastepna dyche,poczytaj jak przygotowuje sie zdjecia do prezentacji w internecie.Na forum znajdziesz w jaki sposob wrzucac,poczytasz o wielkosci i wadze plikow.Czytajac i szukajac w googlach poczytasz o kompozycji obrazu ,wyostrzeniu i jeszcze wielu innych bardzo przydatnych rzeczach.
Wybierz z tej 10 trzy co spelniaja warunki i napisz dlaczego one Ci sie tak podobaja,ze chcesz pokazac je innym.
Bedziemy dyskutowac

nevra
14.02.10, 23:18
Podpowiem trochę. Fotki wrzucaj w rozmiarze około 800x600 px, wielkość pliku raczej do 300 KB.

Zdjęcia trzeba przygotować- wyprostować budynki, zmniejszyć i wyostrzyć (ale bez przesady).

Jednorazowo pokazuj kilka najlepszych, wg Ciebie, ale nie więcej niż 5. Pozostałe następnym razem.

Unikaj kadru z motywem umieszczonym centralnie. Rzadko jest to najlepsze ujęcie.

Nie przepalaj fotek. Podczas ustawiania ostrości, celuj dokładnie w motyw (ptak, motyl, kwiatek) i przekadruj tak, by znalazł się on w tzw. mocnym punkcie.

W pokazanych fotkach brakuje ostrości, a budynki są krzywe. Zupełnie nie wiem, co widzisz w fotce nr 2. Możesz napisać, co chciałeś pokazać?

Slesh
15.02.10, 00:23