Zobacz pełną wersję : jak dokładnie działa przycisk podglądu głębi ostrości?
Mietek1974
29.01.07, 22:07
Witam! Jestem od niedawna posiadaczem Olka E-500 i mam mały problem :idea: . Dokładnie chodzi mi o wyjaśnienie działania przycisku podglądu głębi ostrości. Osobiście nie widze różnicy po naciśnięciu tego obcego dla mnie przycisku. Zaznaczam, że jestem amatorem! Przycisk "one touch" ma przyporządkowaną funkcję podglądu głębi ostrości. Z góry dzięki za informację. :idea: Pozdrawiam
Na jakiej przesłonie próbujesz?
Ustaw najniższą, wyostrz na jakiś bliski element (najłatwiej będzie zauważyć), sprawdź.
Ustaw np 10, wyostrz na ten sam element, sprawdź.
Powinieneś załapać, inna sprawa, że może Ci się robić zbyt ciemno w wizjerze
pozdrawiam
Przymknij przysłonę na 16 albo 22, spojrzyj w celownik, nacisnij guzik, a zobaczysz różnicę. A jak będzie bardzo jasno, to nawet zobaczysz, że jest nie tylko ciemniej w celowniku, ale i głebia ostrości jakby większa.
Jack
Smerf Maruda
29.01.07, 22:14
W lustrzankach z AF, szczególnie tych cyfrowych, podgląd głębi ostrości to ficzer, który można umieścić na liście oferowanych przez aparat funkcji, ale który - tak naprawdę - nic nie daje.
A teraz już bez jaj, nasz kolega ma chyba problem z samym zjawiskiem głębi ostrości. GO jest to dopuszczalna strefa przed aparatem, w której znajdujący sie motyw będzie ostry na zdjęciu. Powiększa się w miarę zmniejszania otworu przysłony, a przycisk podglądu pozwala przymknąć przysłonę do otworu roboczego przed wykonaniem zdjęcia i ocenić wizualnie (teoretycznie) zmianę głębi ostrości.
Jack
Smerf Maruda
29.01.07, 22:28
Panowie, wy naprawdę widzicie tę zmianę głębi ostrości? Bo ja nie widziałem, a przez rok robiłem zdjęcia E-1 (który ma największy wizjer z serii E, przynajmniej obecnie). Nawet w EOSie 300V nie widziałem efektu przymknięcia przysłony (słaba matówka, moim zdaniem). W OM-ach widzę za to wyraźnie, ale to efekt drobniutkiego niby-rastra na całej matówce.