PDA

Zobacz pełną wersję : Korekta ekspozycji - zbiór wartości

strus19
28.01.10, 13:08
Witam wszystkich,
Jestem początkującym użytkownikiem lustrzanki i niedawno zacząłem się bawić pomiarem punktowym z korektą ekspozycji. Zdaję sobie sprawę z faktu że w internecie można odszukać wiele przykładowych wartość korekty eksp. jednak mimo to chciałbym aby w tym wątku pojawiły się Wasze propozycje korekt dla określonych przedmiotów (może stworzymy razem taką małą bazę przykładów ułatwiającą nam oraz wszytkim czytającym robienie dobrze naświetlonych fotek):

- zielona trawa w słońcu 0
- wyblakłe szare drewno 0
- czerwona cegła , dachówki czerwone 0
- wyblakły szary budynek 0
-skóra ludzka +1 ( w wielu źródłach pojawia się także +2/3) - jasna karnacja ( przeciętna)
- pomarańcza +0,7
- jasny kamień +1
- mgła +1
- intensywny kolor żółty +1,8
- śnieg w słońcu +2

- liście -0,5 ( do -1 )
- ciemna skóra -2/3
- ładna nasycona czerwień -0,6
- cień w krajobrazie -1
- ciemne kamienie -1
- głęboki granat -1,6
- pień drzewa w cieniu -2

Jeśli coś pokręciłem i jest nie tak jak powinno proszę o wyrozumiałość oraz o podanie poprawnej wartości.
Pozdrawiam,

PS.
Ten sam post zamieściłem na innym forum jednak tam jego użytkownicy bardzo mocno zaczęli na mnie naskakiwać po co to i wogóle tak sie nie robi zatem bbbaaarrddzzzo oproszę aby zrozumieć że ten post ma na celu zebranie korekt związanych z pomiarem punktowym a nie narzucanie nikomu jaką metodą ma robić zdjęcia w danych sytuacjach. To tyle :) z góry dziękuję za wyrozumiałość oraz wpisy !

Pozdrawiam,

dinx6
28.01.10, 13:16
- zielona trawa w słońcu 0
- wyblakłe szare drewno 0
- czerwona cegła , dachówki czerwone 0
- wyblakły szary budynek 0
-skóra ludzka +1 ( w wielu źródłach pojawia się także +2/3) - jasna karnacja ( przeciętna)
- pomarańcza +0,7
- jasny kamień +1
- mgła +1
- intensywny kolor żółty +1,8
- śnieg w słońcu +2

- liście -0,5 ( do -1 )
- ciemna skóra -2/3
- ładna nasycona czerwień -0,6
- cień w krajobrazie -1