Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wielkie wypociny

Marza
23.01.07, 16:10
Cześć wszystkim jestem początkującym fotografem i za bardzo nie mam pojęcia o niektórych rzeczach o których Wy piszecie. Zrobiłam parę zdjęć i jestem ciekawa, co sądzicie na ich temat. Tylko proszę szczerze. Może podacie mi jakieś złote rady. :roll:

Marza
23.01.07, 16:12
ups, dodały mi się dwa takie same zdjęcia - sorka. Zaraz dodam inne.

zibi1303
23.01.07, 17:11
Pierwsza rada:
1. Numeruj fotki, łatwiej będzie komentować
2. Mogłyby być ciut większe. mało co widać na 640x480
3. Nie dawaj więcej niż 3-4 na raz (tu akurat zrobiłaś dobrze, ale powinnaś skasować jedną świecę)
Na pierwszej fotce, było ładne niebo zachodzącego słońca, ale wyszło nie za bardzo, a to dlatego że złe miejsce wybrałaś. Za dużo gałęzi i innych rzeczy przeszkadzających w odbiorze. trzeba było zmienić miejsce. Natomiast płomyk to druga skrajność :), za ubogi i przez to nudny. Gwazdka byłaby do przyjęcia, gdyby nie było tych plam "czerwieni" po bokach i u dołu.
Popracuj nad ostrością, Rób wolniej zdjęcia. Poczytaj sobie porady o kadrowaniu, a jeśli chodzi o parametry zdjęć, to na początek zdaj się na programy tematyczne. Potem sama przejdziesz na manuala.
Zdjęcie powinno być jak książka, mieć swój tytuł/temat, a to znaczy że powinno przedstawiać coś co chcesz pokazać, Motyw główny, potem plan drugi i trzeci i dalsze. Tak jak rozdziały w książce. Główny motyw nie może być przesłonięty planem trzecim itd.....
Złotych rad nie ma. No chyba że powiem próbuj dalej. Trening czyni mistrza

Smerf Maruda
25.01.07, 00:08
No, są takie... eee... fatalnie nieporadne, że aż rozczulające. Niemniej, bez straty dla potomnych możesz je spokojnie i z czystym sumieniem skasować :-)

(wspomnisz moje słowa, za rok będziesz się śmiała z tych zdjęć albo - jak ja robię - ze wstydem wspominała swoje "osiągnięcia" :-)

nib
25.01.07, 21:07
niestety mnie nie urzekla twoja historia, takie se pstrykanie chyba to bylo

voovoo2
25.01.07, 22:24