PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o wskazówki odnośnie fotografowania z lampą



ketero
1.01.10, 23:17
Za niedługo wybieram się na imprezę a solenizant poprosił mnie abym uwiecznił jego uroczystość. Sprzęt mam cienki bo E420 14-42 KIT i Tumax 880 AFZ + dyfuzor. Sala jest dość wysoka. Sufit na wysokości ok 4 m więc chyba z odbiciem światła od sufitu będzie problem. Jak ustawiać palnik i jakie ISO dobrać ? Jak nie mam doświadczenia na takich salach dać AUTO ISO ? Czy stosujecie filtr CPL w takich sytuacjach ? Zdjecia nie muszą byc jakieś super zależy mi tylko żeby były w miare dobrze doświetlone. Robić będę zdjecia gości przy stole pod jakim kątem ustawić palnik ? Czy odbije światło z tak wysokiego sufitu ? Czy muszę walić palnikiem prosto w gości ?

grizz
1.01.10, 23:20
http://foto.jasiu.pl/

ketero
1.01.10, 23:23
A CPL używać ? Jak z ustawieniem palnika ? Pod jakim kątem ustawiać palnik jak ustawić ISO ?

grizz
1.01.10, 23:27
Przeczytałeś juz wszystko co tam jest?

ketero
1.01.10, 23:30
Czytałem już tą stronę bo w paru wątkach się prześliznęła. Bardzo pożyteczna ale nic nie pisze o robieniu zdjęć takim wynalazkiem jak mój tumax który reguluje się tylko w piionie. I nikt nie pisze o bardzo wysokich salach na których odbicia z sufitu niewiele dają. Wiem że najlepiej od czegoś odbić światło. Ale jak nie ma od czego to co robić ?

grizz
1.01.10, 23:32
Cpl nie ma sensu.

4m to niekoniecznie dużo.

Masz możliwośc iść na tą salę wcześniej i się pobawić?

ketero
1.01.10, 23:38
Czyli cpl tylko przyciemni niepotrzebnie fotki ? Ja mam liczbe przewodnia tylko 30 wiec moze byc problem z iloscia swiatla odbitego a na testy niestety nie mam mozliwosci.

grizz
1.01.10, 23:39
A wiesz jak działa CPL?

W ogóle po co chesz go uzywać?

dog_master
2.01.10, 01:13
To może trochę teorii ;)

Liczba przewodnia – Wikipedia, wolna encyklopedia (http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_przewodnia)