Zobacz pełną wersję : zdjęcia macro
Witam serdecznie, jestem początkującą zarówno na forum jak i w dziedzinie fotografii. Fascynują mnie między innymi zdjęcia kropel rosy na roślinach itp, w których odbija się inny obraz. Mam pytanie czy chcąc robić takie zdjęcia ( wyczytalam ze najlepiej fotografowac krople nie mające wicej niż 1/2mm) obiektywem zuiko macro 50mm f2 nalezalo by dokupić jeszcze pierscienie posrenie lub adapter, ponieważ macro 50 mm ostrzy od 24 cm, wiec nie wiem czy nie jest to za duza odleglosc dla takich zdjec. Byc moze zle rozumuję, ale dopiero sie ucze i bardzo prosze o podpowiedź. Posiadam olympusa e 520. Pozdrawiam.
jozinzbazin
3.05.10, 09:55
Też chciałem poczytać troszke mądrych rad od doświadczonych kolegów,ale widzę,że chytrusy z nich.:wink:
http://www.fototv.pl/wideo/wywiady/marek-wyszomirski-macro.html
proszę oglądnijcie sobie to co wyżej. ponadto były już posty zd70-300 z raynoksem. Jak znajdę to wam podrzucę link
jozinzbazin
4.05.10, 01:12
http://www.fototv.pl/wideo/wywiady/marek-wyszomirski-macro.html
proszę oglądnijcie sobie to co wyżej. ponadto były już posty zd70-300 z raynoksem. Jak znajdę to wam podrzucę link
Fajny wykład,ze tak powiem.:grin:
Ileż ja się namęczyłem z tą głębią,ostrością,płaszczyzną,a Gość chwycił kompakcika i srrrru.Są jednak tacy,którzy przecież lustrzanką z pierścieniami,mieszkami,konwerterami cykają super zdjęcia.Jak to zrobić?!
Próbowałem też odwrotnego mocowania,ale groch z kapustą wychodzi.
Bo do makro "z ręki" to nie ma jak kompakt. Duża GO (bo rzeczywista ogniskowa mała) robi swoje. Za to przy dużym odwzorowaniu z większej odległości kompakt zwykle nie poradzi - ale to raczej z powodu ograniczeń funkcji makro (odsuwania układu optycznego od matrycy) we wbudowanym obiektywie.
Wyklikane z mobilka
Fajny wykład,ze tak powiem.:grin: