PDA

Zobacz pełną wersję : Kłopoty z naprawa gwarancyjną.



jerryg3
18.12.09, 18:25
Witam serdecznie. Jak nieraz czytałem problem z serwisem Olympusa nie występuje, a jednak. Ale może zacznę od początku. Ok. dwóch lat temu wraz żoną zakupiliśmy dla przedszkolaków Olympusa FE-210. Ponieważ aparat początkowo nie był prawie wcale używany, nie zauważaliśmy problemu, który występuje. Otóż przy próbie fotografowania którejś z imprez przez Panią przedszkolankę, okazało się że aparat samoczynnie wyłączał się po kilku wyzwoleniach migawki. Powód był oczywisty, baterie rozładowane.

Przez jakiś okres na własną rękę zacząłem szukać innych akumulatorków, innych niż te dołączone w zestawie kupionym na allegro. Były to markowe panasonic, sony alkaliczne,
Wreszcie moje trzy zestawy akumulatorków wykorzystywanych z FL-kami. Skutek ten sam, po kilku próbach zrobienia zdjęć aparat wyłączał się z powodu wyczerpania zasilania. Dodam, że wszystkie komplety nowe, bądź w pełni naładowane, po użyciu w FE-210 doskonale współpracowały z innymi urządzeniami. Ostatecznie w ogóle przestał się załączać.

Wniosek mógł paść tylko jeden, serwis Olympusa. Błędem było, że to moja żona wysyłała kurierem za pierwszym razem. Nie spisała wszystkich elementów dostarczanych w paczce. Czekamy, przyszedł. Czy naprawiony ? Otóż nie. Te same objawy co na początku i brak oryginalnej jedno-gigowej karty xD .

Nic do końca nie wiedziałem, tylko kazałem jeszcze raz posłać do naprawy gwarancyjnej.
Wczoraj przyszła paczka z kompaktem. Dziś wybieram się na koncert, więc szykuje aku.
Jak zwykle z lampami działają bez zarzutu, więc biorę aparat przedszkola do ręki. Objawy te same, wręcz od razu wyświetla komunikat, że baterie rozładowane, ani jednej foty na mojej karcie. Czemu na mojej ? Bo tej, która żona wysłała za pierwszym razem dalej nie ma. Przy wysyłaniu za drugim razem do serwisu, małżonka dopisała, że zaginęła karta xD.

Postanowiłem wziąć sprawy w moje ręce i przedstawić Wam problem. Muszę doszperać się
wszystkich dokumentów, odwiedzić przedszkole miejskie i wysłać ostatni raz aparat do naprawy. Acha zapomniałem dodać. Poniżej przedstawiam wam skan ekspertyzy dostarczonej wraz z FE-210.

W razie potrzeby proszę przenieść do odpowiedniego postu.

grizz
18.12.09, 18:36
Tak na przyszłość - nigdy, nigdzie do naprawy gwarancyjnej nie wysyła się kart, pasków, zaślepek...

Problemy występują na wszystkich kompletach?
Jaki rodzaj akku?

fotomic
18.12.09, 18:43
Tak na przyszłość - nigdy, nigdzie do naprawy gwarancyjnej nie wysyła się kart, pasków, zaślepek...

Problemy występują na wszystkich kompletach?
Jaki rodzaj akku?
Lub zaznacza się na formularzu zgłoszenia. To że serwis nie naprawi za pierwszym razem, to nie jest jakiś tam wyjątek - zdarzało się to niejednokrotnie(niektórzy wysyłali kilkukrotnie). Za brak dodatków możesz winić tylko siebie.

droplet
18.12.09, 19:01
Karty xD niestety wcina w serwisie, pewnie dlatego, że są małe i się gubią ;-).
Ostatnio wysłałem z urwanym paskiem i dopiskiem, że po obejrzeniu uszkodzenia paska mogą wyrzucić go do kosza ale pasek wrócił.

Wracając do tematu. Zadzwoń do serwisu, przedstaw sprawę, powiedz, że to będzie trzecia naprawa, zapisz nazwisko osoby z którą rozmawiałeś i spróbuj umówić się na wymianę jeśli naprawa nic nie da.
Powodzenia

marecki
18.12.09, 19:02
Próbowałeś się kontaktować telefonicznie? Ja nie raz dzwoniłem i zawsze uzyskałem konkretną odpowiedź.

Muminek
18.12.09, 19:09
Ja bym tam proponował dokładne sprawdzenie akumulatorów na odpowiednim mierniku pojemności, miałem kiedyś podobny problem z C2100UZ i okazało się że jeden akumulator był wadliwy. Założone do lampy działały bezproblemowo. Pozdr.

jerryg3
18.12.09, 23:17
Co do aku to mam i nowe, jak i stare w pełni sprawne. Łącznie sztuk 12. Nie jest możliwością,żeby były walnięte, sprawdzałem też na innych
kompaktach. Pojemnosci mam rózne, 2100, 2300. Aku w komplecie w komplecie 3800. Przypominam, ze jakakolwiek alkaiczna też nie działa. Z serwisantem rozmawialiśmy telefonicznie, ale nic z tego nie wynikło. Będziemy działać dalej.

Nie spodziewałem się że karta może zaginąć, moja wina. Po prostu w serwisie fuji nic nigdy nie ginęło.

helmuth
19.12.09, 22:24
Poszukałbym wśród swoich znajomych, kogoś (elektronik, elektryk) kto może i potrafi zmierzyć pobór prądu przez ten aparat. Na kwicie z serwisu jest podana wartość 60mA. Jeśli to prawda, to aparat powinien, bez przerwy działać 35h na akumulatorkach 2100mAh. Od sprawdzenia tej wartości bym zaczął.

lovelasik
3.05.10, 15:54
Witam mam ten sam problem z FE-210 i to już długi czas a gwarancja się skończyła tego roku w styczniu, mówię sobie a to pewno akumulatorki już słabe i dlatego pokazuje że bateria słaba. Postanowiłem w tym miesiącu zakupić nowe, wkładam do aparatu a tu ten sam komunikat. Raz jest ok pokazuje że cała, wyłączę aparat i próbuje włączyć pokazuje że bateria rozładowana.W sieci wiele znalazłem takich problemów ale nigdzie nie ma odpowiedzi co z nim się dzieje, a to tak po półtora roku użytkowania jest. Ostatni raz kupiłem tej marki aparat i nie polecam.:evil: Co do akusuów sprawdzałem miernikiem i wszystko ok, prośba do tych co mają ten sam problem. Jeśli macie zasilacz z końcówką do tego aparatu to sprawdźcie czy bezpośrednio pod zasilaniem coś się dzieje. Jeśli nie to jestem ciekaw czy obejście dwoma kabelkami by to coś dało zamiast...

sławekb
3.05.10, 18:20
Ja kupiłem chrześniakowi ten model na komunię 2 lata temu i takie same objawy są. Najgorsze jest to, że raz wszystko działa bez zarzutu a po następnym włączeniu już jest komunikat o rozładowaniu. Chciałem wysyłać do serwisu ale chrześniak nie chciał bo jakoś te zdjęcia robi. No i tak się męczy cały czas.

lovelasik
3.05.10, 19:06
Moim skromnym zdaniem to jest jakaś wada produkcyjna, ja nie wiem czy by to nie podlegało pod wymianę odpowiedzialnej części za to i co na to dana firma. Będzie trzeba to zgłosić.

lovelasik
4.05.10, 09:44
Wysłałem po polsku informacje do: doradcatechniczny@olympus.pl
I jestem ciekaw czy to doradca, czy robot wysłał:

Please include the following line in all replies.
Tracking number: OT20100503_0000000454

Thank you for your interest in Olympus Europe. Your inquiry has
been received and an answer will be provided for you shortly.

Prosimy o dopisanie linii we wszystkich odpowiedzi.
liczba Tracking: OT20100503_0000000454

Dziękujemy za zainteresowanie Olympus Europie. Zapytanie ma
i otrzymał odpowiedź będzie dostępne dla Ciebie w najbliższym czasie

Za pewnie automatycznie wygenerowane.

elwal
12.05.10, 07:40
Raczej to automat, bo informacja lakoniczna ... :roll:
Informują w zasadzie, żeby czekać na odpowiedź...

:grin: A ja właśnie wczoraj wieczorem odebrałam Olka Sp-570 UZ z naprawy gwarancyjnej...
Oddałam go na 5-6 dni przed końcem gwarancji (po dwóch latach użytkowania) i po dwóch tyg. wrócił do mnie ... dopiero dziś zacznę go testować... :lol:

W potwierdzeniu naprawy napisano, że:
Podjęte czynności
Usterka: Elektroniczne
Przyczyna: Płyta główna
Rozwiązanie: Wymieniony

Dodatkowe warunki GB ... (ale nie rozumiem o co chodzi...)

Mam nadzieję, że już będzie wszystko OK :)