PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia przy słabym oświetleniu e520

owcadwa
8.11.09, 20:54
Jestem początkującym użytkownikiem Olympusa i posiadam model e520. Dopiero się uczę używać cyfrowej lustrzanki i zastanawia mnie pewnien temat. Robiąc zdjęcia w trybie M, S lub A, w słabym oświetleniu pojawiają mi się na zdjęciach widoczne zamazania - pxelki (nie wiem jak to określić - czy są to szumy?). ISO ustawiam na AUTO, choć szczerze powiem, że najbardziej zauważalne jest to przy ISO 1600. Zdjęcia robiłam w plenerze i w warunkach pokojowych. Jak mogłabym to zlikwidować, może to wina ustawień?

Alleg_pl
8.11.09, 21:00
tak, to własnie są znienawidzone szumy.

mozna to usunac. poczytaj sobie w internecie, nie chce mi sie pisac tego co zostalo juz opisane i przedyskutowane do bólu.

kolorowy szum duzo latwiej usunac niz grubsze ziarno, ale wszytko sie da.

Pozdrawiam.
polcenam noiseninja, albo noiseware
albo odszumiarke z poziomu rawow w ACR'rze

owcadwa
8.11.09, 21:14
tak, to własnie są znienawidzone szumy.

mozna to usunac. poczytaj sobie w internecie, nie chce mi sie pisac tego co zostalo juz opisane i przedyskutowane do bólu.

kolorowy szum duzo latwiej usunac niz grubsze ziarno, ale wszytko sie da.

Pozdrawiam.
polcenam noiseninja, albo noiseware
albo odszumiarke z poziomu rawow w ACR'rze

Na pewno można to usunąć "komputerowo", ale jak robić zdjęcia by tego nie było? Fotografia nie opiera się jedynie na poprawianiu swoich zdjęć w programach, a wiem, że można uzyskać dobry efekt nawet przy słabym świetle... Tylko jak? Na razie jestem na poziomie czytania instrukcji, od czegoś trzeba zacząć :wink: bo lustrzanka cyfrowa jest całkiem trudniejsza w obsłudze niż analog :wink:

tkud
8.11.09, 21:23