Zobacz pełną wersję : Olympus E-P2
FL-50 jest za slaba?
Jak masz miejsce na FL-50 to i na normalnych rozmiarow puszke.
Czyli po kropie jakies 16mm, tak? Miedzy 14 a 16 jest duza roznica, duzo wieksza niz miedzy np. 38mm a 40mm. Choc oczywiscie nie wszyscy potrzebuja az tak szerokiego. Ale jezeli tak, wtedy u43 zostaje.
Na DXie czy pentaxie masz 15mm i stosunkowo dobrej jakości nie przywiązany do silnika jpeg obrazek.
Napisz to na Canon Board ;-) Z tego co wiem, wiekszosc ludzi tam uwaza, za plus wykorzystywania najlepszej partii szkla, ale co ja tam wiem...
Większość to sam wiesz co :D, proponowałbym zapomnieć o przesadach i klechdach marketingowych które miały na celu promowanie APS-C.
Masz FF to sobie porównaj obrazek finalny do tego z u4/3 używając tego samego obiektywu manualnego.
hmmmm.....
Czy mógłby mi ktoś streścić ostatnie 3 strony wątku? Czego dotyczą te spory i waśnie?
....że Micro nie jest takie micro, jak komórka?
....że matryca 4/3 nie jest takiej wielkości jak FF, czy DX?
....że cena nie jest taka, jaka powinna być, bo gdyby taka była jaka być powinna to było by lepiej niż jest teraz, kiedy nie jest taka jaka jest?
W kolko te same rzucane kamienie...
Kazdy wbiera, to co chce, zrozumcie...
ja zas zawsze procz lustra mam w torbie G1 z jakims manualem i czesto, to jego wyciagam, a nie FF.
Mam coraz wieksze przekonanie, ze niektorzy paplaja na podstawie testow ze stron internetowych i sampli dostepnych w sieci. Warto by bylo capnac na pare dni w lape taki czy inny i pouzywac i potem cos napisac od siebie niz powielac jakies tam opinie cropiarzyi szumofobow.
Opinie o jakosci Leiki sa oczywiscie mocno przesadzone i z tego co wiem tycza sie innych kryteriow niz jakosc absolutna, tylko, ze jak ktos powie zdanie, ze Panas czy Olek przez adapter ze szklem Leiki, to to samo co Leika, to sie podnosi raban.
Profesjonalista zawsze wybierze sprzet adekwatny do wykonywanej pracy, niedzielny pstrykacz, z takiego czy innego powodu moze lzejszy, mniejszy, o zadowalajacej jakosci obrazu. Tu sie podpisuje recami i nuchami.
Zrozumcie wreszcie, ze zdjecia sie oglada na papierze, a nie w komputerze i wtedy mozemy wrocic do dyskusji...
qbic
A900 wspominam bardzo mile, zakladam, ze posiadasz, szkoda tylko, ze lustro tak na... w kosciole siejac postrach...
pozdroofka
Zrozumcie wreszcie, ze zdjecia sie oglada na papierze, a nie w komputerze i wtedy mozemy wrocic do dyskusji...
Zdjęcia się ogląda tam gdzie się chce - w komórce, rzutniku, TV, ramce foto, komputerze można i na papierze....
Myślę ze medium w większości przypadków to 2-3planowa sprawa.
piotrek204
22.01.10, 15:06
Czasem wystarczy przekroczyć pewną barierę o 1 cm, by użyteczność wzrosła. Coś takiego mają GF1, EP1, EP2. Są na tyle cienkie, że mieszczą się do wielu kieszeni, gdzie lustro (a nawet G1/GH1) się nie zmieszczą. A nawet jeśli z wewnętrznym wizjerem mogą być np. wyższe od lustra, to taki wizjer można odpiąć i przenieść w drugiej kieszeni. W efekcie zabieramy aparat tam, gdzie lustra nie zabierzemy. Aparat który możliwości lustra, ale jest bardziej mobilny.
Te cale przewagi u4/3 staja sie juz kuriozalne, 1cm przy lustrzance zmienia czy ja zabierasz ze soba codziennie czy jest uciazliwym klocem?
Wizjera od G/GH1 nie odepniesz, E-P2 z wizjerem nie wejdzie juz latwo do kieszeni. Wolalbym w tym momencie wieksza matryce z 500D niz G1 za ten centymetr i taki drobiazg ze nie buduje drugiego systemu a mam duza wymiennosc szkiel i akcesorii. Po cholere posiadacz 5D ma kupowac GH1 z nowym kompletem szkiel skoro jak kupi 500D to straci centymetr a ma puszke z systemu?
Jerry, z AF'em trafiles w sedno, akurat przewagi dslra. Lustrzanki potrafia ostrzyc po kontrascie, dzisiaj gorzej od Panasa (ale na poziomie E-P1), tylko ze w tym momencie to nie jest zasluga u4/3 szybki AF, mozna go zapewne zrobic w kazdym innym systemie.
W dslrze masz zawsze mozliwosc przelaczenia sie na sprawniejszy AF tradycyjny.
Jesli chodzi o wspolprace z manualami to EVF niesie korzysci, ale do szkiel FF wolalbym matryce zblizona bardziej do FF niz 4/3, EVF i wieksza matryce daje nam samsung.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Dlaczego piszesz bzdury?
u4/3 - ED 14-42mm f/3,5-5,6 Wymiary: 62 x 43,5 mm Waga: 150 g
4/3 - 14-42mm f/3,5-5,6 Wymiary: 65,5 x 61 mm Waga: 190 g
niektórzy jeżdżą po górach na rowerze i dla mnie każde zejście z wymiaru ma znaczenie.
Zadaj sobie trud porownania wyliczenia kilka stron wczesniej ktore podalem, o tym zoomie tez wspomnialem. Popatrz szczegolnie na tele.
Zejscie z wymiaru jest odczuwalne biorac ze soba 420 zamiast E-3 lub 500D zamiast 5D. Zejscie z 500D lub 420 na u4/3 nie jest odczuwalne, jesli 500D jest za duzy to lepiej kupic G11, S90, LX3 lub inny lepszy kompakt.
Janko Muzykant
22.01.10, 15:10
Jeśli chcemy chodzić cały dzień z aparatem na szyi, to wtedy można wszędzie. Ale zwyczajowo do biura np. nie chodzimy z aparatem na szyi, albo załatwiając codzienne sprawy. Taki GF1/EP1/EP2 można wrzucić do kurtki, do marynarki i mieć zawsze w razie okazji.
No, nie rozpędzajmy się tak :)
Na co dzień noszę jednak G9, bo ten się na bidę mieści w kieszeni kurtki, albo raczej w kieszeni małego plecaczka, który mam zawsze przy sobie. Pen to właściwie gabarytowo mała lustrzanka (z zumem, stałka mnie nie interesuje) i znalazł sobie miejsce w pokrowcu po Zenicie.
Teraz ostrzę sobie zęby na S90 na ''zawszegomieć'', ale ósmy aparat w domu to przesada. Poczekam jeszcze troszkę.
Tak przy okazji - ciekawym rozwiązaniem jest 500D (450/1000) z 15-85. Po samplach można powiedzieć, że obiektyw jest znakomity, zbudowany zgodnie z nową generacją szkieł (tak zwane cuda z komputera). Jest jednak nieprzyzwoicie drogi, ale tu jest efekt ''17-85'', który po trzech latach potaniał bodajże trzykrotnie. No i brakuje do niego małego body, następcy 1000D.
Zrozumcie wreszcie, ze zdjecia sie oglada na papierze, a nie w komputerze i wtedy mozemy wrocic do dyskusji...
To już dawno nieaktualne :)
piotrek204
22.01.10, 15:10
Zrozumcie wreszcie, ze zdjecia sie oglada na papierze, a nie w komputerze i wtedy mozemy wrocic do dyskusji...
Tez to rozumiem dlatego dla mnie prawdziwa waga lekka jest dobry kompakt. Roznica pomiedzy FF a 4/3 jest taka jak 4/3 a 1/1.8"
Fakt jest taki ze szkla u4/3 maja identyczne rozmiary jak szkla 4/3 i cropowe Canona.
Hmm, bardzo interesująca teoria. W dodatku nazwana "faktem". Ciekawe, ciekawe...
ech dlaczego nikt po prostu nie przyzna, że e-p1 e-p2 czy gf1 po prostu kapitalnie wyglądają :D
Zrozumcie wreszcie, ze zdjecia sie oglada na papierze, a nie w komputerze
To już dawno przestało być regułą.
Tez to rozumiem dlatego dla mnie prawdziwa waga lekka jest dobry kompakt. Roznica pomiedzy FF a 4/3 jest taka jak 4/3 a 1/1.8"
Piotr
może po prostu ciesz się Swoim Canonem FF i daj innym cieszyć sie się ich U zabawkami i nie mieszaj .
Pozdrawiam
ew załóż wątek o wyższości mniejszości wymiarowej FF nad U i kto będzie chciał tam z Tobą podyskutuje.
...nie przywiązany do silnika jpeg obrazek.
Można nieco jaśniej?
Janko Muzykant
22.01.10, 15:36
ech dlaczego nikt po prostu nie przyzna, że e-p1 e-p2 czy gf1 po prostu kapitalnie wyglądają :D
Ja przyznaję - znakomity lans (co akurat nie miało być powodem kupna) i najładniejszy dźwięk migawki jaki słyszałem (jak wyżej). Na szczęście jest też dobra matryca o sporej dynamice (naprawdę niezłej), szczegółowości... 5-8Mpx, znakomity kolor z automatu (lepiej niż w C, generalnie zdjęcia z lasu są lepsze nawet po machaniu suwaczkami w szopie), przyjemne filmy choć bez fixowania ekspozycji. Do lasu albo w góry na zdjęcia dla przyjemności, a nie do sprzedaży, akurat sprzęt w sam raz. Na pewno nie do studia ani profi roboty.
GF1 już takiego designu nie ma.
Można nieco jaśniej?
u4/3 + 7-14Pana = korekcja geometryczna by software
Roznica pomiedzy FF a 4/3 jest taka jak 4/3 a 1/1.8"
Więc skoro między FF a 4/3 różnica jest tak duża, a dystans do 1/1,8" jest jeszcze dwa razy większy, to te kompakty są naprawdę do d... ;) Pomijam już to, że te z matrycami 1/1,8" często kosztują niewiele mniej, niż taki Pen.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
u4/3 + 7-14Pana = korekcja geometryczna by software
Aha, to ok :) No, to jest słabe, muszę przyznać.
piotrek204
22.01.10, 15:51
u4/3 + 7-14Pana = korekcja geometryczna by software
14-140 i 20/1.7 niestety rowniez.
http://www.dpreview.com/lensreviews/panasonic_20_1p7_o20/page3.asp
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcgh1/page17.asp
ok
tzn, ze mamy wsrod nas wiekszosc kropiarzy i szumofobow, ktorzy nie wolaja zdjec takie sa fakty...
pozdrawiam Was szanowni koledzy i szalenie Wam wspolczuje, nie zabieram juz glosu w dyspucie teoretycznej...
...biore sobie zabawke u i obiektyw 70-300 (tttaaaa to samo co sigma, taaaa) (dzieki rodzyn za pozyczke) i ide pospotowac, choc zimno.
kiedy pada snieg, snieg, snieg.. kiedy pada snieg...
Z Lumixem 7-14 znacznie bardziej przyjazny- naturalny i ostry aż do skrajów jest obraz z E-P1 niż z GH1 - Jarek był tak miły i robił dla mnie takie sample.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
ok
tzn, ze mamy wsrod nas wiekszosc kropiarzy i szumofobow, ktorzy nie wolaja zdjec takie sa fakty...
pozdrawiam Was szanowni koledzy i szalenie Wam wspolczuje, nie zabieram juz glosu w dyspucie teoretycznej...
...biore sobie zabawke u i obiektyw 70-300 (tttaaaa to samo co sigma, taaaa) (dzieki rodzyn za pozyczke) i ide pospotowac, choc zimno.
kiedy pada snieg, snieg, snieg.. kiedy pada snieg...
miłej zabawy
Pozdrawiam
ok
tzn, ze mamy wsrod nas wiekszosc kropiarzy i szumofobow, ktorzy nie wolaja zdjec takie sa fakty...
pozdrawiam Was szanowni koledzy i szalenie Wam wspolczuje, nie zabieram juz glosu w dyspucie teoretycznej...
Ahhh czyli tylko ludzie oglądający zdjęcia na papierze nie są szumofobami?
Poczułem się oświecony.
RadioErewan
22.01.10, 16:25
Wróćcie do tematu, bo przyjdzie pan nożyczki z panią kłódką.
Piotr_0602
22.01.10, 16:35
Po cholere posiadacz 5D ma kupowac GH1 z nowym kompletem szkiel skoro jak kupi 500D to straci centymetr a ma puszke z systemu?
(...)
Zejscie z wymiaru jest odczuwalne biorac ze soba 420 zamiast E-3 lub 500D zamiast 5D. Zejscie z 500D lub 420 na u4/3 nie jest odczuwalne, jesli 500D jest za duzy to lepiej kupic G11, S90, LX3 lub inny lepszy kompakt.
Posiadacz 5D rozpieszczony wielkością wizjera w tym aparacie może już nie trawić wąskiego tunelu w 500D. Dodatkowo możę chce mieć pełnowartościową kamerę video, a GH1 na chwilę obecną jest najlepszą kamerą video pośród lustrzanek i aparatów bez-lustra.
Chcąc mieć mały aparat powinien, nawet kupując 500D, zakupić dodatkowo małe obiektywy by ten zestaw był mały. Z L-kami i nie L-kami pod FF taki mały nie będzie. A gdy kupuje szkła pod APS-C to i tak nie pasują pod FF, stąd zamienne ma tylko lampy. Duża lampa o liczbie przewodniej ok. 58 i tak jest za duża do małego zestawu. Tak więc, posiadając FF, gdy kupujemy 500D jako mały aparat i tak musimy mieć niekompatybilną do FF optykę by zestaw był mały. W takim razie, możemy kupić jeszcze trochę mniejszy zestaw innego systemu. W przypadku G1/GH1 otrzymamy do tego wizjer o rozmiarach zbliżonych do wizjera FF oraz ruchomy LCD (kupując GH1 także świetną kamerę). Dodatkowo kompatybilność z kieszonkowymia aparatami w stylu GF1/EP1/EP2. Kiedyś w końcu naprawdę stanieją, bo ich koszt wytworzenia jest mniejszy od kosztu wytworzenia G1.
Jeśli chcemy mały zestaw, to nawet w ramach jednego systemu mamy jakby dwa systemy. Szkła do FF duże, a APS-C nie pasują do FF. Kompatybilne są więc tylko lampy. Oczywiście FF pasują do 500D, ale nie tworzą z nim małego zestawu. I po pracy z 5D plastikowy 500D (i jego wizjer) mocno zniechęca.
A jesli 500D jest za duzy to lepiej kupic G11, S90, LX3 lub inny lepszy kompakt? Może wtedy kupić GF1/EP1/EP2? Jeśli z podpiętym wizjerem nie mieści się w kieszeni, to możemy go odpiąć i schować do drugiej (z 500D tak się nie da). G11 jest chyba nawet większy od GF1/EP1/EP2 lub taki sam. A obraz z GF1/EP1/EP2 będzie bliższy 500D niż G11.
Co innego LX3 lub S90 -> to następny krok w kierunku miniaturyzacji. Ale kosztem wielokrotnego zmniejszenia powierzchni matrycy.
14-140 i 20/1.7 niestety rowniez
Ale dla grupy docelowaj u43 to jest wlasnie zaleta, nie wada ;-)
Jak wolisz placic za DXO albo PT Lens i samemu poprawiac, prosze bardzo :evil:
A moze chcesz popodpinac szkla Canona do GF1: http://tysonrobichaudphotography.wordpress.com/2010/01/19/panasonic-gf-1-my-new-obsession/
A TAK NA POWAZNIE
IDZCIE ZDJECIA ROBIC!
Zarowno E-P1, E-P2, GF1, G1, GH1 - dadza dobre zdjecia do amatorskich zastosowan. Ja juz wymiekam, szkoda mi energii na dalsze dywagacje o sprzecie. Zaraz wyjdzie nowy Lumix, nowy PEN, moze i nowe LX3... I znow sie zacznie porownywanie tabelek, szumow :cool:
Tak naprawde - sam Z SIEBIE sie teraz smieje, sam przez to przeszedlem. Ale im wiecej brnalem, tym mniej mialem ciekawych ujec do wywolania.
Pa!
RadioErewan
22.01.10, 18:14
Ja juz wymiekam, szkoda mi energii na dalsze dywagacje o sprzecie. Zaraz wyjdzie nowy Lumix, nowy PEN, moze i nowe LX3... I znow sie zacznie porownywanie tabelek, szumow :cool:
Sprawdzam.
Radio!
Bravo dla tego Pana! wodki mu nalac! zapraszam do 3miasta na Jamesona, bedzie co oblewac, a i synu mi sie na dniach rodzi!
zdrow.
EuroLiberty
22.01.10, 19:24
Ja juz wymiekam, szkoda mi energii na dalsze dywagacje o sprzecie. Zaraz wyjdzie nowy Lumix, nowy PEN, moze i nowe LX3... I znow sie zacznie porownywanie tabelek, szumow :cool:
Jerry_R bez szans. Ty, to zwyczajnie lubisz. Żyjesz tym ;-)
Pozdrawiam
http://www.stevehuffphoto.com/2010/01/21/crazy-comparison-day-2-m9-7d-d300s-e-p2/
myślę , że coraz więcej przemawia za "U"sami.
Pozdrawiam
piotrek204
23.01.10, 14:31
http://www.stevehuffphoto.com/2010/01/21/crazy-comparison-day-2-m9-7d-d300s-e-p2/
myślę , że coraz więcej przemawia za "U"sami.
Pozdrawiam
Jestem przekonany ze E-P3 poradzi sobie juz z M9 i reszta FF'ow, E-P4 pozamiata sredni format i bedzie spokoj.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Co innego LX3 lub S90 -> to następny krok w kierunku miniaturyzacji. Ale kosztem wielokrotnego zmniejszenia powierzchni matrycy.
Wlasnie na polce malych kompaktow widac ogromny postep. Nikon podobno ma niebawem pozamiatac w tej kategorii.
w samplu z 7D ostrość jest na ścianę
"Nikon D300s used the 18-200"
"Leica used a 50 Summicron"
żal.pl
http://www.stevehuffphoto.com/2010/01/21/crazy-comparison-day-2-m9-7d-d300s-e-p2/
myślę , że coraz więcej przemawia za "U"sami.
Pozdrawiam
Ja myślę ze coraz więcej przemawia za szaleństwem (edit) użytkowników u4/3.
"U"sy? - ultra zoomy?
Nie cudujcie, albo m4/3 albo µ4/3 ale kurcza nie U4/3...
'U'sy-m zapewne chodzi o Cwanona....
hej
RadioErewan
23.01.10, 15:08
Usy - mikrusy. Nie wiem dlaczego nie załapaliście. μ trudno za każdym razem wyciągać z tablicy znaków ;-) .
Usy - mikrusy. Nie wiem dlaczego nie załapaliście. μ trudno za każdym razem wyciągać z tablicy znaków ;-) .
alt+m ;)
A nie tak prosto -u mnie alt+m nie działa - więc może uznajmy , że wątek o mikro i piszemy w temacie.
Pozdrawiam
Dobrze, że Olek przyjął nazwę "mikro", a nie "piko". Zamiast "mikrusy", mówilibyśmy "pikusie". A zamiast "usy" ktoś pewnie wymyśliłby skrót "pipki", bo pisanie posta na forum to przecież jak pisanie smsa przez gimnazjalistę - im więcej dziwnych skrótów użyjemy, tym lepiej ;)
RadioErewan
23.01.10, 15:47
alt+m ;)
Tratatatata, może w Linuksie ;-) Jedno co działa na klawikordzie programisty to alt+u (€).
Ja myślę ze coraz więcej przemawia za szaleństwem (edit) użytkowników u4/3.
:lol: ... ale z ciebie sfrustrowany ( na punkcie micro ) facet... :lol:
:lol: ... ale z ciebie sfrustrowany ( na punkcie micro ) facet... :lol:
Wydalo sie troche siana, artystycznie zdjecia sa na takim samym poziomie jak z E-1 wiec szuka sie drugiego dna...u innych.
Moim zdaniem takie przepychanki przypominają dyskusję o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożego Narodzenia.
Każdy kupuje to, co mu pasuje, na co pozwala portfel, co zaspokaja jego zmysł artystyczny i kompromis jakości w stosunku do ceny. Ale w efekcie końcowym, coby nie wybrał, to albo zrobi zdjęcie, albo strzeli fotkę.
A przepychanki i wojny systemowe to głównie leczenie własnych kompleksów i utwierdzanie się w przekonaniu, że dobrze wybrałem... Bo np. tylko na tyle mnie było stać.
Nie lepiej pogadać o dziewczynach? Ewentualnie chłopakach ;)
Wydalo sie troche siana, artystycznie zdjecia sa na takim samym poziomie jak z E-1 wiec szuka sie drugiego dna...u innych.
Chłopie czego Ty chcesz? Nie rozumiesz słowa pisanego?
Jak będę chciał to będę palić moimi pieniędzmi w kominku, i nie jest to twój interes. Wypowiadam się tutaj głownie w kwestiach technicznych drogi koneserze sztuki "na poziomie E-1".
RadioErewan
23.01.10, 22:55
Wycieczki osobiste na priv, albo wcale. Nie chcę zamknąć kolejnego wątku.
Wlasnie na polce malych kompaktow widac ogromny postep. Nikon podobno ma niebawem pozamiatac w tej kategorii.
Pierwsze słyszę, aby Nikon miał w tym segmencie "pozamiatać" Jak do tej pory w segmencie kompaktów nie idzie mu najlepiej, zawsze jest krok lub dwa za konkurencją.
Chyba że miałaś na myśli projekt EVIL ? ale z nim jak na razie jest jak z Yeti - wszyscy o tym mówią, ale nikt nie widział :wink:
Osobiście śmiem twierdzić, że rewolucją dla systemu m4/3 będzie pojawienie się FUJI z ich magiczną matrycą. Znam kilka osób które zamieniły D300 na S5pro właśnie ze względu na jakość obrazowania tego sensora ( rozpiętość tonalna )
EuroLiberty
24.01.10, 13:02
Osobiście śmiem twierdzić, że rewolucją dla systemu m4/3 będzie pojawienie się FUJI z ich magiczną matrycą. Znam kilka osób które zamieniły D300 na S5pro właśnie ze względu na jakość obrazowania tego sensora ( rozpiętość tonalna )
Ja zaś śmiem twierdzić, że matryce Panasonica na długo zagościły w 4/3; m4/3.
W E-5 zapewne znajdzie się nowa matryca Panasonica, którą poznamy w najbliższym czasie.
EuroLiberty (https://forum.olympusclub.pl/member.php?u=7510) miałem na myśli korpus FUJI z ichniejszą matrycą, a nie produkcję sensora dla Olympusa i Panasonica.
Oczywiście to takie moje gdybanie ;)
Jeśli Fuji zrobi aparat µ4/3 to będę nim zainteresowany. Ciekawe, czy to tylko plotka, czy jest coś na rzeczy :)
Kiedyś w jakimś wywiadzie z przedstawicielem Fuji przeczytałem, że nikt nie jest zainteresowany ich matrycami, ponieważ Fuji mogłoby je sprzedawać, ale jedynie w komplecie ze swoją elektroniką i oprogramowaniem. Najwyraźniej włożyli kupę kasy w tę technologię i wolą nie sprzedać jej w ogóle (albo sprzedawać samemu), niż sprzedać tanio komuś innemu.
RadioErewan
24.01.10, 16:30
Kiedyś w jakimś wywiadzie z przedstawicielem Fuji przeczytałem, że nikt nie jest zainteresowany ich matrycami, ponieważ Fuji mogłoby je sprzedawać, ale jedynie w komplecie ze swoją elektroniką i oprogramowaniem. Najwyraźniej włożyli kupę kasy w tę technologię i wolą nie sprzedać jej w ogóle (albo sprzedawać samemu), niż sprzedać tanio komuś innemu.
Moim zdaniem oznacza to, że kupujący musiał by się uzależnić od działu obrazowania Fuji i nikogo to nie interesuje.
EuroLiberty
24.01.10, 17:01
Ja wrócę do Foveona. Został kupiony przez SIGMA. Szkoda matrycy, bo ma potencjał. Brakuje jej jedynie sprawnych programistów. Jak wiele zależy od nich widać na przykładzie SONY i Nikona. Te same matryce, a jednak lepszy obraz z Nikonów.
Foveon musi mieć bardzo dobry DR. Nie śledzę tabelek i innych wykresów. Opierając się jedynie na swoich doświadczaniach zaryzykuję twierdzenie, że Foveon bije pod względem DR matryce APS-C. Szumy, kolory... nie ma się do czego doczepić.
Nie sądzicie, że Foveon jest niedoceniony?
Do szumów Foveona to akurat można by się doczepić. Na wyższych czułościach kolory wyglądają naprawdę słabo.
Nie sądzicie, że Foveon jest niedoceniony?
Zgadzam się. Sigma popularności tej matrycy nie przysporzy. Nie zawsze najlepsze rozwiązania stają się dominujące.
Podobnie było z zapisem video: wygrał system VHS chociaż konkurencyjna Beta była jakościowe lepsza. Kto to jeszcze pamięta :mrgreen:
Z foevona mozna wyciagnac spokojnie +-1.5EV, tylko moje Fuji S3 ma lepszy DR. Na przykladzie DP widzimy, ze iso 800 jest duzo lepsze niz konkurencji, mimo malej rozdzielczosci wykonywanie duzych odbitek nie wiaze sie z utrata jakosci.
Czemu sigma spi? Zawsze im kibicowalem, matryca ma ogromny potencjal, problemy zielonego, czewonego, grida, iso praktycznie zostaly juz rozwiazane, tylko popracowac z softem i udoskonalic puche, bylby czarny kon...
Nadal czekam na jakies promo DP2 na pewno kupie.
pozdroofka
Moim zdaniem oznacza to, że kupujący musiał by się uzależnić od działu obrazowania Fuji i nikogo to nie interesuje.
Ale nie wykluczone,że Fuji wejdzie w system m4/3 z własnym body. Wszystko wskazuje na to, że współpraca z Nikonem została zakończona a nie sądzę aby tak wielki producent skupił się tylko na produkcji kompaktów.
Myślę, że takie posunięcie umocniłoby pozycję m4/3 na rynku. No ale czas pokaże jak będzie.
krzysiek29
24.01.10, 17:50
Wg mnie to ilość szkieł dostępnych dla danego systemu mówi o jego sile a nie puszki;
RadioErewan
24.01.10, 19:02
Ale nie wykluczone,że Fuji wejdzie w system m4/3 z własnym body. Wszystko wskazuje na to, że współpraca z Nikonem została zakończona a nie sądzę aby tak wielki producent skupił się tylko na produkcji kompaktów.
Myślę, że takie posunięcie umocniłoby pozycję m4/3 na rynku. No ale czas pokaże jak będzie.
Podczas premiery m4/3 bardzo mocno podkreślano, że m4/3 nie jest systemem otwartym jak 4/3. Nie można zacząć sobie produkować czegoś w tym systemie tak łatwo jak w 4/3. Dlatego wcale nie był bym takim optymistą w kwestii wchodzenia kogoś z zewnątrz w m43. Fuji było w konsorcjum 4/3 nie wiadomo dlaczego.
Pozdrawiam
Na niedzielny wieczór do poduchy.Link z forum fuji na dpreview.
http://www.photoradar.com/news/story/top-10-new-camera-rumours-for-2010
RadioErewan
24.01.10, 19:34
Kiepskie ssanie z palca, skoro brak tam tych puszek, które będą na pewno. Mimo, że się o tym nie pisze.
Pozdrawiam
piotrek204
25.01.10, 00:39
Ja wrócę do Foveona. Został kupiony przez SIGMA. Szkoda matrycy, bo ma potencjał. Brakuje jej jedynie sprawnych programistów. Jak wiele zależy od nich widać na przykładzie SONY i Nikona. Te same matryce, a jednak lepszy obraz z Nikonów.
Foveon musi mieć bardzo dobry DR. Nie śledzę tabelek i innych wykresów. Opierając się jedynie na swoich doświadczaniach zaryzykuję twierdzenie, że Foveon bije pod względem DR matryce APS-C. Szumy, kolory... nie ma się do czego doczepić.
Nie sądzicie, że Foveon jest niedoceniony?
Co do matryc Sony vs Nikon to trzeba sie zastanowic gdzie konczy sie slowo matryca. Matryca sama w sobie jest analogowa, pozniej ten sygnal trzeba wzmocnic i zamienic na sygnal cyfrowy, to nie jest tak trywialne. Zapewne nikon robi to na wlasna reke i robi to lepiej.
Niech sigma wejdzie z foveonem w u4/3, to uatrakcyjni ten system.
Fuji było w konsorcjum 4/3 nie wiadomo dlaczego.
Może dlatego, że o ile mnie pamięć nie myli, to Fuji razem z Olkiem tworzył standard kart pamięci xD. Biorą pod uwagę sukces, jaki te karty odniosły, trudno się dziwić, że Fuji z Olkiem już nic nie chce robić razem ;) Ale do 4/3 zostali zaproszeni po znajomości, tak jak Kodak.
Piotr_0602
25.01.10, 00:58
Sigma topi tą technologię. Gdby miało ją np. Sony czy inny gigant, poszła by w to taka kasa że dawno wszystkie niedoskonałości zostałyby wyplenione, a zalety zwielokrotnione. I pewnie ISO by nie odbiegało.
A swoją drogą, taki "Foevon" może dać teraz nowy Canon 5DmkII. Robi RAW 21 Mpix, albo 10 Mpix sRaw1, albo 5Mpix Sraw2. Przy ostantniej opcji matryca pracuje prawie jak Foevon, bo przy 5Mpix nie trzeba interpolacji na Baerowskiej matrycy. W 21Mpix matrycy która zapisuje efekt jako plik 5Mpix 4 rzeczywiste pixele dają informajcę do jednego w sRAW2. w efekcie każdy kolor czytany jest dedykowanym pixelem, a nie "domyślany".
Janko Muzykant
25.01.10, 01:07
Foveon musi mieć bardzo dobry DR. Nie śledzę tabelek i innych wykresów. Opierając się jedynie na swoich doświadczaniach zaryzykuję twierdzenie, że Foveon bije pod względem DR matryce APS-C. Szumy, kolory... nie ma się do czego doczepić.
Tylko do rozdzielczości. Ta lepszość wynika z niskiej gęstości pikseli. Niestety, liczne badania dowiodły, że przy tej samej liczbie receptorów (specjalnie nie piszę pikseli), bayer będzie do przodu.
Nie sądzicie, że Foveon jest niedoceniony?
Przeceniony.
Przy ostantniej opcji matryca pracuje prawie jak Foevon, bo przy 5Mpix nie trzeba interpolacji na Baerowskiej matrycy. W 21Mpix matrycy która zapisuje efekt jako plik 5Mpix 4 rzeczywiste pixele dają informajcę do jednego w sRAW2. w efekcie każdy kolor czytany jest dedykowanym pixelem, a nie "domyślany".
Argumentacja nie uwzględnia właściwości ludzkiego oka. Rozdzielczość koloru w stosunku do luminancji może być o wiele niższa. Najlepiej zobaczyć to na starym przykładzie, który kiedyś popełniłem, a wciąż siedzi na necie:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/chrominacja%20luminacja%20proces.png
Oczywiście możemy wygenerować obraz z czerwonych i zielonych linii, który zrobi się szary, ale ile takich obrazów zobaczymy ''w przyrodzie''?
RadioErewan
25.01.10, 01:09
Może dlatego, że o ile mnie pamięć nie myli, to Fuji razem z Olkiem tworzył standard kart pamięci xD. Biorą pod uwagę sukces, jaki te karty odniosły, trudno się dziwić, że Fuji z Olkiem już nic nie chce robić razem ;) Ale do 4/3 zostali zaproszeni po znajomości, tak jak Kodak.
Kodak robił matryce dla 4/3. Na Smarkmedii dobrze wyszli. xD przegrali tak jak i Sony, z otwartym standardem o wiele lepiej przemyślanym.
Tak na marginesie, wydaje się, że Olympus nie docenił w kilku miejscach szybkości rozwoju elektroniki i spadku jej cen. Wielkość sensora miała wpływać na cenę sprzętu przez lata (dziś APS-C jest pewnie pomijanie droższy od 4/3). Brak kontrolera w pamięci to bardzo podobna sytuacja. Oszczędzanie tam, gdzie nie warto.
Pozdrawiam
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/chrominacja%20luminacja%20proces.png
Powiedz proszę, gdzie można zobaczyć makietę tak dobrze ilustrującą problemy naszego kraju (dziurawe drogi)? :-D
Tak na marginesie, wydaje się, że Olympus nie docenił w kilku miejscach szybkości rozwoju elektroniki i spadku jej cen. Wielkość sensora miała wpływać na cenę sprzętu przez lata (dziś APS-C jest pewnie pomijanie droższy od 4/3).
Ciekawe czemu nie skupili się na optyce która kompensuje wielkość matrycy tylko uciekają w małe 4/3. Swoja droga cześć optyki ma zapas jeżeli chodzi o wielkość rzucanego obrazu i może ostrzyc poza nieskończoność....
Janko Muzykant
25.01.10, 16:43
Powiedz proszę, gdzie można zobaczyć makietę tak dobrze ilustrującą problemy naszego kraju (dziurawe drogi)? :-D
To u odpowiedników Zliczaczy Szumiących Pikseli w świecie makiet kolejowych. Dbają o wszystko do ostatniego szczegółu, np. ostatnio widziałem malutkich dresów malujących brzydkie słowa na budynku nastawni i dwucentymetrową pijaną dróżniczkę opartą o tę wajchę do kręcenia zaporami :)
Spotykają się tu i tam, a raz na dwa lata w Krakowie, w Muzeum Inżynierii Miejskiej.
Takim chyba spektakularnym zabiegiem tej skrajnej frakcji entuzjastów zabawek dla dużych chłopców jest ochlapywanie każdej nowej zdobyczy najbrudniejszą z farb (o pilnie strzeżonym składzie). Dzięki temu wszystko wygląda tak pekapowsko :)
EuroLiberty
27.01.10, 13:09
Czy EVF jest standardowo dodawany do zestawu E-P2?
Tak, jest w zestawie podstawowym.
Na zlocie parę osób dostało do testowania E-P2 ale news o E-PL1 chyba zniechęcił do wypowiadania się w tym wątku :-)
Mnie dręczy jeden problem. Na stronie Panasonica (http://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/connect/g1.html) jest napisane że dla ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm F2.8-3.5 jest dostępny tylko MF AF :-?
Mam jednak wrażenie, że E-P2 współdziała z tym szkłem. Strasznie hałasuje za to zmiana przysłony. Mikrofon podczas kręcenia filmu można sobie podarować, ze względu na jęki dochodzące ze szkieł. Pancake jest głośniejszy od 14-42mm.
Dziś miałem okazję bawić się zestawem e-p2 + 14-42 + EVF i powiem jedno:
Chcę mieć ten aparat! Niech tylko potanieje i na pewno go kupię! :esystem2:
Fajny ten EVF, no nie? Czarny zestaw wygląda lepiej niż srebrny EP1 (białego nie miałem w rękach, podobno tez jest niezły), a dołączany EVF daje nową jakość. Tylko ten AF... z 14-42 w ciemniejszym pokoju czasem nie może złapać, rusza w tą i z powrotem i nie łapie. Choć ostrzenie ręczne z EVF - bajka. Lekkie dotknięcie pierścienia ostrości - obraz sam się powiększa w wizjerze. C-AF do niczego, aparat musi ruszać obiektywem i zupełnie się nie sprawdza. Tu Panas pokazuje klasę, ale olkowy EVF jest do niego niekompatybilny (i zostają duże G1/GH1). Nie ma rzeczy dostkonałych... :(
...
Tylko ten AF... z 14-42 w ciemniejszym pokoju czasem nie może złapać, rusza w tą i z powrotem i nie łapie.
....
owszem MZD 14-42 działa wolno ale w ciemnym pokoju problemów nie miałem, chyba, że jest już tak ciemno, że Olympusowe DSLR wysiadają.
MZD 17mm działa znacznie szybciej.
...
C-AF do niczego, aparat musi ruszać obiektywem i zupełnie się nie sprawdza. Tu Panas pokazuje klasę
...
sprawdzałeś jak zachowują się obiektywy mFT Panasonica z Olympusem?
500D vs. GH1
Czasem wystarczy przekroczyć pewną barierę o 1 cm, by użyteczność wzrosła. Coś takiego mają GF1, EP1, EP2. Są na tyle cienkie, że mieszczą się do wielu kieszeni, gdzie lustro (a nawet G1/GH1) się nie zmieszczą. A nawet jeśli z wewnętrznym wizjerem mogą być np. wyższe od lustra, to taki wizjer można odpiąć i przenieść w drugiej kieszeni. W efekcie zabieramy aparat tam, gdzie lustra nie zabierzemy. Aparat który możliwości lustra, ale jest bardziej mobilny.
Witaj !
Do kieszeni to wejdzie mi Sigma DP1 + APS-C + 28mm (po cropie)
Tak zastanawiam sie, dlaczego Olek nie chce wejsc w cos
podobnego jak DP1 czy DP2 ale dla 4/3 ?
Czy maly aparat musi koniecznie miec wymienne szkla ?
Skoro dla matrycy APS-C Sigma zrobila nieduzy obiektyw
to dla 4/3 mozna miec mniejszy gabarytowo.
Moze zoom 2x cos w stylu 12-24 bylby fajnym rozwiazaniem.
Pozdrawiam
Bo na optyce może mieć wyższą marżę niż na body, a raz opracowana konstrukcja obiektywu sprzedaje się przynajmniej 10 lat lub więcej. I posiadana szklarnia zatrzymuje klienta w systemie.
Ale małe micro w stylu EP1, EP2 i GF1 (a teraz EPL1) z naleśnikiem w wielu kieszeniach się zmieszczą. Z zoomem 14-42 (czy 9-18) najwyżej do kieszeni polara czy kurtki.
Bo na optyce może mieć wyższą marżę niż na body, a raz opracowana konstrukcja obiektywu sprzedaje się przynajmniej 10 lat lub więcej. I posiadana szklarnia zatrzymuje klienta w systemie.
Ale małe micro w stylu EP1, EP2 i GF1 (a teraz EPL1) z naleśnikiem w wielu kieszeniach się zmieszczą. Z zoomem 14-42 (czy 9-18) najwyżej do kieszeni polara czy kurtki.
Witaj !
No tak... ale gdyby opracowali osobne aparaty w stylu DP1
to chyba by im korona z glowy nie spadla ;)
Produkuja przeciez malpki... z malymi matrycami a co stoi
na przeszkodzie wpakowac sensor 4/3 + funkcjonalny zoom ze... 2x ???
Zoom nie musi byc zbyt jasny ale grunt, aby aparat... z
wysuwanym obiektywem byl naprawde MALY !!! i dawal
wysokiej jakosci obraz.
Tez dziwie sie... Dlaczego te aparaty nie maja wbudowanego WI-FI
do przesylania danych do komputera.
Przeciez to zrobili na kartach SD czyli... nie jest to zadna
wielka filozofia w aparacie zrobic.
Pozdrawiam
Czy maly aparat musi koniecznie miec wymienne szkla ?
Nie musi, ale czemu miałby nie mieć wymiennych, skoro jest to bardzo dużą zaletą? Jak ktoś nie chce wymieniać, to nie musi.
Skoro dla matrycy APS-C Sigma zrobila nieduzy obiektyw
to dla 4/3 mozna miec mniejszy gabarytowo.
Różnica w wielkości między matrycą Sigmy a 4/3 jest tak mała, że żadne różnice w wielkości aparatów na pewno nie wchodzą w grę.
Janko Muzykant
5.02.10, 11:02
No tak... ale gdyby opracowali osobne aparaty w stylu DP1
to chyba by im korona z glowy nie spadla ;)
Tylko kto by to kupił? Stałoogniskowy kompakt wielkości EPx z naleśnikiem. Wyrwanie bagnetu w zamian za... nic.
Nie ma klienteli, po prostu. Nawet w czasach Sigmy, gdy nie było żadnej konkurencji sprzedaż tego była żałosna.
I tylko niech nikt nie mówi, że jakość optyczna byłaby lepsza. Dość porównać naleśnika z kitem - jedyna różnica to wymiar. No dobra, jasność o pół ev.
owszem MZD 14-42 działa wolno ale w ciemnym pokoju problemów nie miałem, chyba, że jest już tak ciemno, że Olympusowe DSLR wysiadają.
MZD 17mm działa znacznie szybciej.
sprawdzałeś jak zachowują się obiektywy mFT Panasonica z Olympusem?
Potwierdzam. Najszybciej ostrzy mi w tej chwili O17/2.8, zaraz po nim P20/1.7 i minimalnie za nimi O14-42. Różnice są minimalne. Nawet zastanawiam się czy podaję prawidłową kolejność ;-) . Faktem jest, że P20/1.7 ostrzy zdecydowanie najgłośniej z całej trójki i jakby nieco częściej 'kręci przysłoną', nawet wtedy gdy nim nie ostrzę. Wystarczy, że włączony aparat skieruję na silne źródło światła, a następnie szybciutko przemieszczę go pod stół ;-) . Przyznam, że po jego otrzymaniu początkowo myślałem, że coś się stało z E-P1, albo z P20/1.7, ale po wgraniu firmware 1.2 samoczynne 'kręcenie przysłoną' panasowej stałki przestało być takie częste i irytujące :-).
Witaj !
Do kieszeni to wejdzie mi Sigma DP1 + APS-C + 28mm (po cropie)
Tak zastanawiam sie, dlaczego Olek nie chce wejsc w cos
podobnego jak DP1 czy DP2 ale dla 4/3 ?
Czy maly aparat musi koniecznie miec wymienne szkla ?
Skoro dla matrycy APS-C Sigma zrobila nieduzy obiektyw
to dla 4/3 mozna miec mniejszy gabarytowo.
Moze zoom 2x cos w stylu 12-24 bylby fajnym rozwiazaniem.
Dlaczego sie blokowac jednym wbudowanym obiektywem, sama idea wymiennych szkiel jest swietna, gorzej ze u4/3 idzie w zoomy.
Zoom zawsze bedzie duzy, olympusowe do u4/3 sa mniejsze od 4/3 dlatego ze sa skladane, wiekszy zysk rozmiarow bylby w stalkach .
Ale smutna prawda to fakt ze ten system jest budowany przez ksiegowych(jak kazdy) dla amatorow, amatorzy nie wykaza duzego entuzjazmu z powodu swiatla 1.4 zamiast 2.8
Dla mnie system ten bylby idealny gdyby byly jasne stalki, moga byc wieksze o kilka mm ale jasne.
Zaleta stalki powinno byc swiatlo bo jaki sens ograniczac sobie zakres ogniskowych dla 0.5EV?
W innym przypadku wolalbym wejsc w system z wieksza matryca i kupowac szkla z bagnetem leica.
Na zlocie parę osób dostało do testowania E-P2 ale news o E-PL1 chyba zniechęcił do wypowiadania się w tym wątku :-)
Oj nie zniechęcił, nawet zachęcił, już wiem, że kiedyś któryś mikrus od Olka będzie mój, jest pytanie, który i kiedy.
Takie bardzo subiektywne odczucia, na świeżo i bardzo na szybko:
Dostaliśmy zestawy nowe w kartonach, trzeba było to odpakować, założyć pasek itd. - odczucia jak po zakupie ;-). Aparat się podoba, bardzo podoba. Pen drugi, tak jak i pierwszy, jest przyjemnie ciężki w ręku, jakość wykonania jest doskonała, żadnych wrażeń typu plastikowa wydmuszka czy zabawka. Pomimo małych rozmiarów Pena obsługuje się wygodnie, nie miałem problemów też z menu - po kilku chwilach wiadomo o co chodzi, należy jednak pamiętać, że piszę z perspektywy posiadacza lustrzanek Olympusa.
Design bardzo ciekawy. Mnie nawet czarny Pen podoba się bardziej niż srebrny, kwestia gustu. Czarny tworzy w większym stopniu całość z czarnym obiektywem, srebrny bardziej rzuca się w oczy.
Aparat jest mały i dyskretny, ale tu uwaga: o ile przeciętny przechodzień raczej nie zwraca uwagi to już posiadacze lustrzanek - turyści spacerujący po wrocławskim rynku, byli jak najbardziej zainteresowani. Zamieniłem nawet kilka zdań z właścicielem jakiegoś Nikona. Czułem na sobie wzrok ludzi z aparatami, szczególnie jak kadrowałem przez elektroniczny wizjer założony na stopkę lampy. Aparat wygląda wówczas dziwnie - obiektyw znajduję się mniej więcej na wysokości ust, a jak EVF się odchyli ku górze, głowę kieruje się ku dołowi, niejako patrząc pod nogi. Osobiście nie kupiłbym aparatu dla designu czy "lansu", ale kogoś z takimi motywacjami Pen (szczególnie z podpiętym EVF) może zainteresować...
Zasilanie. Naprawdę zaskakująco wydajne. Wytrzymało całodzienną zabawę tym aparatem we Wrocławiu, dopiero pod wieczór wskaźnik baterii zaczął dawać znać o sobie, niemniej w dalszym ciągu mogłem robić zdjęcia.
Filmy. Świetna zabawa. Miałem z nich sporo radości. Do tego stopnia, że jak po kilku godzinach spaceru, moi towarzysze stwierdzili, że muszą się rozgrzać grzańcem, ja postanowiłem jeszcze trochę pokręcić ;-). "Filtry artystyczne" - działają podczas filmowania, najbardziej spodobał mi się efekt "Diorama". Zaskoczył mnie dźwięk, jego jakość nie pozostawia wiele do życzenia. Słychać stereofoniczną przestrzeń, szczególnie jak filmuje się np. przejeżdżające samochody. Tu uwaga - jak się filmuje z wykorzystaniem EVF mikrofony znajdują się bardzo blisko wylotu powietrza z nosa (patrz zdjęcie poniżej) i to słychać, nawet bardzo, więc o ile nagrywany dźwięk ma być wykorzystywany, to raczej kręcenie z elektronicznym wizjerem odpada.
Zdjęcia. Podobają się. Aparat świetne mierzy światło. W zasadzie wszystkie "klatki" miałem naświetlone jak trzeba, bez żadnych korekcji - "do prawej strony histogramu". O ile E-trójka wymaga czasem korekcji, Pen pracuje "po mojej myśli". Jeżeli w na zdjęciach pojawiają się przepały to w takich miejscach jak tarcza słońca bądź ostre odbicia od wody czy płaszczyzn metalowych. Poza tym bardzo pozytywnie zaskakuje rozpiętość tonalna, żadnych testów nie robiłem, niemniej zaskakująco dużo widać zarówno w światłach jak i cieniach i nie jest to tylko moja obserwacja. Pen bez kombinowania, korekcji, cudowania daje bardzo dobrze naświetlone zdjęcia "od strzału" prosto z karty.
Pozwolę sobie podlinkować zdjęcie autorstwa KSB: (https://forum.olympusclub.pl/member.php?u=5839)
https://forum.olympusclub.pl/attachment.php?attachmentid=28631&d=1264884469
;-)
Tyle tak na szybko, mam filmy, trochę zdjęć (jpg+raw), może po przeanalizowaniu tego jeszcze wrzucę jakieś sample i coś dopiszę, ale to po weekendzie bo wyjeżdżam...
Miałem EP1 kilkanaście minut w rękach, EP2 trochę dłużej, może z godzinę. EP1 oglądałem jeszcze w marketach "dla idiotów" ale tam jest fatalnie prezentowany - prawie jak w filmach Barei talerze łańcuchem do stołu. Te zabezpieczenia w sklepach rujnują możliwość docenienia rozmiarów EP1 (zwykle ma wysunięty obiektyw) i na dodatek ZAWSZE mają wyładowaną baterię.
Ale mogłem, dzięki kontaktom kolegi, mieć w rękach naładowany EP1 i EP2. EP1 robił miłe wrażenie, metalowa obudowa świetna. EP2 w czerni robi lepsze wrażenie (jak dla mnie). Świetny jest wizjer EVF. Mam okulary i mimo to da się go używać - duży, jasny, wyświetla te same informacje co ekran LCD, przełączając na wizjer wyłączamy ekran LCD. Z wizjerem można praktycznie nie używać ekranu. Informacji o niebo więcej niż w tradycyjnych wizjerach optycznych.
Ale AF czasem mi się gubił i nie chciał ustawić ostrości. W średnio oświetlonym pomieszczeniu, szczególnie pod światło padające z okna (kolega siedzący na tle okna). Tryb ciągły AF kiepski - cały czas zasuwa robiąc minimalne ruchy 14-42, jakoś mam wrażenie że nie łapie.
ŚWIETNE, rewelacyjne z EVF jest to, że w doostrzaniu ręcznym obraz AUTOMATYCZNIE powiększa się po dotknięcu pierścienia ostrości obiektywu. Tylko czy to działa z manualnymi obiektywami podpiętymi przez adapter?
Aparat jest śliczny (w czarnej wersji, z EVF), solidny. Za małe, wg mnie, są przyciski sterujące wokół "kółka" menu. Jeden na środku i cztery wokół niego mogłyby być ciut wieksze. A ja mam małe dłonie i drobne palce.
Gdyby nie AF, to byłby ideał.
Szczególnie ten EVF (plus stabilizacja matrycy) spowodowała dylemat - Olek czy Panas. Wcześniej stawiałem na Panasa z lepszym AF-em. No i przewidywana (stawiam na 500$ po jakimś czasie) cena EPL1. Choć biorąc pod uwagę cenę wizjera, może lepiej będzie kupić EP2 (o ile stanieje z obecnych 1100$ do jakiś 700-800$).
Powiększenie w EVF możesz ustawić na Fn i używać z manualnymi szkłami :)
Witaj !
Do kieszeni to wejdzie mi Sigma DP1 + APS-C + 28mm (po cropie)
Tak zastanawiam sie, dlaczego Olek nie chce wejsc w cos
podobnego jak DP1 czy DP2 ale dla 4/3 ?
Czy maly aparat musi koniecznie miec wymienne szkla ?
Skoro dla matrycy APS-C Sigma zrobila nieduzy obiektyw
to dla 4/3 mozna miec mniejszy gabarytowo.
Moze zoom 2x cos w stylu 12-24 bylby fajnym rozwiazaniem.
Pozdrawiam
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,7526270,Polska_Ma_Sens___regionalne_powody _do_dumy.html
narzekanie to przywara polaków ;)
A dlaczegozby nie dac w dobrej cenie np 35mm po kropie w 4/3 zamkniete w malym penopodobnym body na stale? O ile cena nie bylaby kosmiczna jak Sigmy na poczatku, to byloby gites. Oczywiscie takie cus juz nie nastapi - szkoda.
Sigma z DP1 teraz jest atrakcyjna oferta za niecale 1k, jeszcze gdyby DP2 byla w podobnej cenie, bralbym bez zastanowienia.
Tymczasem bedziemy obserwowac systematyczna expansje mikro, chwala, ceny beda spadac i bedziemy dostawac coraz lepiej dopracowane produkty.
pozdroofka
A dlaczegozby nie dac w dobrej cenie np 35mm po kropie w 4/3 zamkniete w malym penopodobnym body na stale?
Bo się nie opłaca.
jungli, ale po co pozbawiać się możliwości wymiany obiektywu jak można po prostu do PENa podpiąć naleśnik?
jungli, ale po co pozbawiać się możliwości wymiany obiektywu jak można po prostu do PENa podpiąć naleśnik?
Tutaj w pełni popieram kolegę, byle tylko Olympus dostarczył nam fajnych naleśników. Jakieś 40/1.4 (po cropie 80 mm), byłoby dla mnie fajnym portretowym standardem.
jungli, ale po co pozbawiać się możliwości wymiany obiektywu jak można po prostu do PENa podpiąć naleśnik?
Czytacie posty po lebkach, napisalem, ze takie cos zapewne nigdy nie nastapi ale duzo wczesniej przed penem mialoby sens w dobrej cenie...
pozdroofka
W każdym bądź razie EP to świetne aparaty na wycieczki, czy dla osób, które nie chcą mieć przy sobie cegły do fotografowania. Jak go kupię (a w przyszłości kupię na pewno) to moje córki od razu go zaanektują. Jak nie będą go używać to pozwolą mi się pobawić. Pomysł na aparat jest rewelacyjny, gdyby cena była niższa (albo my lepiej zarabiali :cry:)....
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,7526270,Polska_Ma_Sens___regionalne_powody _do_dumy.html
narzekanie to przywara polaków ;)
Witaj !
Czepiasz sie bez sensu... ale to dlatego, ze brak Ci tolerancji.
Pozdrawiam
Wie ktoś może gdzie w Poznaniu można "pomacać" E-P2 ??
Tak jak pisał Ktotek yyy..... Przepraszam Karol :)
(dobreze że avatar ten sam :) ) Aparaty były do testowania i macania na zlocie. Mi się też spodobał przestraszliwie. I też należę do grona co chciało by mieć tego typu aparat.
Powiem tak. mały, dobry jakościowo jesli chodzi o obraz, solidnie wykonany i rewelacyjnie leży w lapie - w sensie ze czuć że to aparat a nie wydmuszka, ale mimo tego waga akceptowalna
do tego dobrej jakosci wymienna optyka - moim zdaniem super aparat do wielu zastosowań
raz - aby go mieć ciągle przy sobie - bo z DSLRem nie zawsze czlowiek może lazić
dwa - to co opowiadałem - rewelacyjny aparat do niepozornych zdjęć na wyjazdach. Kiedyś jak wyjąłem z kumplem lustrzankę z dłuższym szkłem na targu w Maroku żeby sfotografować wiadro slimaków to oburzenie się zrobiło gigantyczne :)
w zasadzie całe oburzenie polegało na tym, że już każdy kombinował ile mu będzie trzeba zapłacić. Ale takich sytuacji mieliśmy sporo... więc PEN mały i nie rzucający się w oczy pozwoliłby w takich sytuacjach na pewno wiele zdziałać
ja jestem zachwycony
no i filmy robi :)
1) Gdzie sie podziali Ci wszyscy narzekajacy i wysmiewajacy we wczesniejszych dyskusjach? :twisted:
2) Gdzie byli Ci nowi zafascynowani przed zlotem? Przeciez u43 nie powstalo razem z E-PL1, czy E-P2 :wink:
1) Gdzie sie podziali Ci wszyscy narzekajacy i wysmiewajacy we wczesniejszych dyskusjach? :twisted:
2) Gdzie byli Ci nowi zafascynowani przed zlotem? Przeciez u43 nie powstalo razem z E-PL1, czy E-P2 :wink:
Ustawili sie w kolejce po mikrusy....
pozdroofka
EuroLiberty
6.02.10, 12:57
1) Gdzie sie podziali Ci wszyscy narzekajacy i wysmiewajacy we wczesniejszych dyskusjach? :twisted:
Gdzie ten, który był największym orędownikiem m4/3? Gdzie ten dla którego m4/3 było nie gorsze, a nawet lepsze niż Leica M?
Ja wiem ;-) Wyprzedał wszystko, by kupić M9 ;-)
PS. I jak się sprawuje nowy nabytek?
Pozdrawiam serdecznie
k@mil
Gdzie ten, który był największym orędownikiem m4/3? Gdzie ten dla którego m4/3 było nie gorsze, a nawet lepsze niż Leica M?
Ja wiem ;-) Wyprzedał wszystko, by kupić M9 ;-)
PS. I jak się sprawuje nowy nabytek?
Pozdrawiam serdecznie
k@mil
Jest na forum posiadacz Leiki M9?? Niech się pochwali fotkami, bo to jest sprzęt marzenie, a oglądanie fotek to sama przyjemność!
Jest na forum posiadacz Leiki M9?? Niech się pochwali fotkami, bo to jest sprzęt marzenie, a oglądanie fotek to sama przyjemność!
Niestety, nie mam tylu zdrowych organów, by ją kupić, ale na forum Nikona jest mała prezentacja (http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=131189).
Niestety, nie mam tylu zdrowych organów, by ją kupić, ale na forum Nikona jest mała prezentacja (http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=131189).
Wiem, śledzę co się dzieje na forum nikona. Mam jeszcze mały sentyment do tej marki :wink:
Leica Leicą - PhaseOne P65+ to sama przyjemność, cokolwiek się cyknie ... http://www.phaseone.com/Gallery/PhotoGallery.aspx , a potem spokojnie zejdźmy na Ziemię.
Jest na forum posiadacz Leiki M9?? Niech się pochwali fotkami, bo to jest sprzęt marzenie, a oglądanie fotek to sama przyjemność!
Wiem, śledzę co się dzieje na forum nikona. Mam jeszcze mały sentyment do tej marki :wink:
Ja jeszcze też ;)
Leica Leicą - PhaseOne P65+ to sama przyjemność, cokolwiek się cyknie ... http://www.phaseone.com/Gallery/PhotoGallery.aspx , a potem spokojnie zejdźmy na Ziemię.
Piękne foty, ale ja wolę takie prosto z puchy bez obróbki (no może minimalne), przedstawiające rzeczy normalne, uchwycone w sposób niecodzienny. Takie foty jakie można zdobić za pomocą M9 i Noctiluxa....
Piękne foty, ale ja wolę takie prosto z puchy bez obróbki (no może minimalne), przedstawiające rzeczy normalne, uchwycone w sposób niecodzienny. Takie foty jakie można zdobić za pomocą M9 i Noctiluxa....
Takie foty można zrobić każdym zaawansowanym aparatem.
Takie foty można zrobić każdym zaawansowanym aparatem.
Nie twierdze, że nie, ale takie fotografie jak te mają ten specyficzny klimat, którego nie da się osiągnąć każdym aparatem.
http://fiveprime.org/flickr_hvmnd.cgi?search_type=Tags&photo_number=50&photo_type=250&noform=t&quicksearch=1&sort=Interestingness&textinput=m9,noctilux&.submit=Search+Tags
i to nie są studyjne obrabiane fotki...
Piękne foty, ale ja wolę takie prosto z puchy bez obróbki (no może minimalne), przedstawiające rzeczy normalne, uchwycone w sposób niecodzienny. Takie foty jakie można zdobić za pomocą M9 i Noctiluxa....
Watek z forum nikona o 35 vs 35 rozklada mnie na kolana.
Gdyby zalozyciel zamienil podpisy to wszyscy by sie slinili do zdjecia z canona.
M9 ma to co kazdy zestaw FF z jasnymi szklami. Sama puszka jest fajna, ma zdecydowanie doskonaly wspolczynnik rozmiar/jakosc.
Ale ja jestem ignorantem i magii nie widze.
To bardzo dobre zdjęcia ze względu na interesujące, przemyślane (a jeśli nawet przypadkowe, to dobrze trafione) kadrowanie i ciekawą kolorystykę (będącą już efektem postprocessingu). Nie przedstawiają jednak żadnej technicznej przewagi aparatu X nad aparatem Y. Może przy większych formatach zdjęć, ale na pewno nie w galerii internetowej.
E-P2 & M9, a pod spodem moje ostatnie chwile z GH1 14-140mm i pierwsze z M9: http://www.stevehuffphoto.com/2010/02/05/crazy-comparison-day-3-the-panasonic-gh1-olympus-e-p2-leica-m9/
EuroLiberty
6.02.10, 20:01
Ale ja jestem ignorantem i magii nie widze.
Przykro mi Piotrze.
Pozdrawiam
k@mil
Watek z forum nikona o 35 vs 35 rozklada mnie na kolana.
Gdyby zalozyciel zamienil podpisy to wszyscy by sie slinili do zdjecia z canona.
M9 ma to co kazdy zestaw FF z jasnymi szklami. Sama puszka jest fajna, ma zdecydowanie doskonaly wspolczynnik rozmiar/jakosc.
Ale ja jestem ignorantem i magii nie widze.
M9 a "każdy zestaw FF z jasnymi szkłami" to różne historie.
Dla mnie to jasna sprawa. Przestrzenność.
Pozdrawiam
Pat
RadioErewan
6.02.10, 20:33
M9 a "każdy zestaw FF z jasnymi szkłami" to różne historie.
Dla mnie to jasna sprawa. Przestrzenność.
Miejcie sobie opinie dowolne, ale audiofilizm i słyszenie ceramiki to nie to forum i nie ten wątek.
Pozdrawiam
EuroLiberty
6.02.10, 21:06
M9 a "każdy zestaw FF z jasnymi szkłami" to różne historie.
Dla mnie to jasna sprawa. Przestrzenność.
Pozdrawiam
Pat
Uważam, że za cud odpowiedzialna jest duża matryca bez filtra AA, bardzo jasny obiektyw oraz parametry silnika jpg. W szczególności wysoko ustawiony kontrast.
Zdjęcie usera gbrummett z flickr'a bynajmniej nie wykonane Leica...
http://farm4.static.flickr.com/3615/3411001583_7da7f1a3f9.jpg
Poniżej coś bardzo leicowskiego, a pochodzące z Canona...
Fotka usera veedoff z fickr'a
http://farm3.static.flickr.com/2739/4069100340_73fd1b7b21.jpg
I tysiące innych.
M9, to nadal narzędzie wytworzone przez człowieka, a nie podarowane człowiekowi przez Boga. Na dzień dzisiejszy możesz tak skonfigurować niektóre body FF, że będą Ci generowały podobny jpg jak M9. Z tą różnicą, że jak minie moda na bardzo kontrastowe zdjęcia z podbitymi kolorami, to wgrasz sobie inny profil. Czy Leica też, to umożliwia?
I żeby nie było... sam byłem o krok od sprzedania wszystkich gratów i kupienia M9. Mam dwa bardzo interesujące obiektywy, które się tego domagały. Tylko D700 i AF mi szkoda.
Pozdrawiam
Jestem przekonany że gdyby na tym forum Nikona
wrzucic serię zdjęć z jakiejś nikonowskiej puszki i wymazać EXIFY a potem napisac że to z Leica M9 pod fotografiamui były by ochy i achy i stekania że ależ świetne zdjęcia i ależ zajebisty ten aparat....
jestem po prostu przekonany. zdjęcia pokazane u nikonarzy nie reprezentują sobą niczego co pozwalało by na takie stęknięcia - zwłaszcza że sa takiej wielkości jakiej są...
Oczywiście broń Boże nei twierdze że to zły aparat ale twierdzę że można było by wszystkich userów zrobić w konia pokazujac im inne zdjecia z innej puszki i wprowadzając w błąd że to LEICA
i tylko kulać się ze śmiechu że wszyscy piszą że widać różnicę..
Taki efekt placebo ;)
W każdym razie - jeśli to komuś pomoże - zaczynam lepiej rozumieć "audiofili" . Nie rozumiałem zbyt - Bach, Beethoven ze starutkiej kasety z trzaskami , szumem to był dla mnie Bach, Beethoven - ale nie dla "audiofili". I to samo jest na punkcie zdjęć , video dla niektórych... Chociaż , chociaż... Kultowy film nie traci jak kopia bardzo znacznie zjechana. Ale zdjęcia już bardziej może. Mocno różnorodnie to wszystko wygląda. ;)
Pozdrawiam
Miejcie sobie opinie dowolne, ale audiofilizm i słyszenie ceramiki to nie to forum i nie ten wątek.
Pozdrawiam
I to właśnie w fotografii jest piękne. Jeden woli to, drugi tamto, nie brakuje zróżnicowania, a co za tym idzie nie ma monotonii. I dzięki temu możemy codziennie oglądać piękne chwile uchwycone w kadrach.
M9 a "każdy zestaw FF z jasnymi szkłami" to różne historie.
Dla mnie to jasna sprawa. Przestrzenność.
Polozysz 1kPLN na stol ze rozpoznasz zdjecia z M9 i innego FF?
Leica to specyficzny sprzet, dla milosnikow, dlatego ze z rozsadkiem ma wyjatkowo malo wspolnego i kupuje sie je dla wlasnej przyjemnosci a nie wrzucania fot na forum z oczekiwaniem zbiorowej masturbacji.
Tak jak jej wyglad nie wzbudza takiego szacunku na ulicy jak D3 z duza lufa.
Jesli kogos stac to szczerze zazdroszcze, mialem w reku i jest to sprzet wykonany perfekcyjnie, ale to sa fakty ktorych w specyfikacji nie widac.
Doklejanie magii do samych zdjec wylacznie ze wzgledy na rodowod? Jesli komus 35mm daje malo "przestrzenny" obrazek to proponuje sredni format. Roznica w stosunku do 35mm jest jak 35mm do kompakta.
http://217.153.45.179/album/album125/skan.sized.jpg
Wada: mala porecznosc.
Zaleta: w dodatku ma wiecej detalu :cool:
http://217.153.45.179/album/album125/crop.sized.jpg
Widze moj ukochany Darlowek, ach, wspomnienia...
@Jerry - jeśli masz jeszcze GF1+P20/1.7 to może mógłbyś wykonać dwa zdjęcia:
Jedno M9 na f2 i drugie GF1 na f1.7. Na stronie którą podałeś porównywano zdjęcia wykonane na f2. Ciekawi mnie na ile większa dziura w panasie niweluje różnicę w większej matrycy M9....
Na ta chwile nie mam pod reka u43.
Udanej niedzieli!
EuroLiberty
7.02.10, 14:37
@Jerry - jeśli masz jeszcze GF1+P20/1.7 to może mógłbyś wykonać dwa zdjęcia:
Jedno M9 na f2 i drugie GF1 na f1.7. Na stronie którą podałeś porównywano zdjęcia wykonane na f2. Ciekawi mnie na ile większa dziura w panasie niweluje różnicę w większej matrycy M9....
??? W M9 siedzi FF, a w sieci jest multum porównań wszelakich matryc cropowanych z FF.
Za trzy tygodnie zrobię porównanie D700 z AF-S 24-70 vs E-P2 z obiektywami Zeiss f/1.5; f/2.0; f/2.8. Jak kogoś będzie interesowało, to zamieszczę w wątku o obiektywach dla m4/3.
Pozdrawiam
1) Gdzie sie podziali Ci wszyscy narzekajacy i wysmiewajacy we wczesniejszych dyskusjach? :twisted:
Możesz na mnie liczyć, tylko ze strasznie się ostatnio boje admina bo mnie rebusami zamęczy... :)
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Za trzy tygodnie zrobię porównanie D700 z AF-S 24-70 vs E-P2 z obiektywami Zeiss f/1.5; f/2.0; f/2.8. Jak kogoś będzie interesowało, to zamieszczę w wątku o obiektywach dla m4/3.
To będzie interesujące, szkoda tylko ze nie będzie to porównanie pomiędzy D700+stalki a Ep-2 + stalki ;)
EuroLiberty
7.02.10, 16:36
To będzie interesujące, szkoda tylko ze nie będzie to porównanie pomiędzy D700+stalki a Ep-2 + stalki ;)
Stałek pod bagnet Nikona nie posiadam. Sic!!! Ja ich nie lubię :-) Jeśli zoom daje mi jakość porównywalną do stałki, to stałkę zostawiam tym, którzy czują potrzebę ich posiadania. Pod FF nie potrzebuję niczego jaśniejszego od f/2.8.
W przypadku m4/3 również nie szukałbym stałek, gdyby był zoom klasy ZD 14-54 lub 12-60. Obiektywy systemu m4/3 dostępne obecnie nie zachęciły mnie do zakupu E-P2. Zrobiły, to stałki Zeiss'a.
I masz rację qbic. Będzie interesująco. Miałem okazję osobiście się przekonać, że efekty mogą przypaść do gustu nawet bardzo wymagającym (asekuruję się ;-)).
Za jakiś czas mogę pokazać zdjęcia z Leica 75/2.5 lub 90/2.5. Jeszcze nie zdecydowałem.
Pozdrawiam
Za trzy tygodnie zrobię porównanie D700 z AF-S 24-70 vs E-P2 z obiektywami Zeiss f/1.5; f/2.0; f/2.8. Jak kogoś będzie interesowało, to zamieszczę w wątku o obiektywach dla m4/3.
zapowiada się ciekawe porównanie :-) może nawet trafi na główną 43rumors.com ?
A ja stałki do nikona mam, nawet parę chcę podpiąć do pena. Tylko teraz poluję na jakąś fajną manualną.
jest już w DxO (razem z GF1). Znów można zacząć... :-)
http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-Database/Compare-cameras/(appareil1)/340|0/(appareil2)/339|0/(onglet)/0/(brand)/Panasonic/(brand2)/Olympus
hmmm.... dziwny ten DXOmark....
E-P1 otrzymał wyższą notę za "Low-Light ISO" (http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-Database/Compare-cameras/(appareil1)/201|0/(appareil2)/327|0/(appareil3)/339|0/(onglet)/0/(brand)/Nikon/(brand2)/Olympus/(brand3)/Olympus) od E-P2, a wydawało mi się, że pod tym względem obydwa aparaty niczym się nie różnią... Ktoś to może wytłumaczyć?
RadioErewan
15.02.10, 22:27
hmmm.... dziwny ten DXOmark....
E-P1 otrzymał wyższą notę za "Low-Light ISO" (http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-Database/Compare-cameras/(appareil1)/201|0/(appareil2)/327|0/(appareil3)/339|0/(onglet)/0/(brand)/Nikon/(brand2)/Olympus/(brand3)/Olympus) od E-P2, a wydawało mi się, że pod tym względem obydwa aparaty niczym się nie różnią... Ktoś to może wytłumaczyć?
Trochę im się inaczej zmierzyło. To jest jakiś drobiazg. Nie chce mi się wracać na stronę, ale chyba mniej jak 10%. Who cares?
Lo bosz tu dalej klepy o szumach, lol lajtach i innych duperelach... wyjdzcie od tych klawiatur zaczerpnac mroznego powietrza i najlepiej wezcie ze soba aparat, jak macie.
pozdroofka
RadioErewan
15.02.10, 22:58
Lo bosz tu dalej klepy o szumach, lol lajtach i innych duperelach... wyjdzcie od tych klawiatur zaczerpnac mroznego powietrza i najlepiej wezcie ze soba aparat, jak macie.
pozdroofka
Możecie wziąć łopaty i wpaść przed moją chatę. Mam jeszcze ze dwie tony śniegu na podjeździe.
Możecie wziąć łopaty i wpaść przed moją chatę. Mam jeszcze ze dwie tony śniegu na podjeździe.
Sprzataj sprzataj, bo mandat wlepia...
pozdroofka
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.