Zobacz pełną wersję : filtr UV bez tulejki?
witam
a ja zwracam się do Was z takim pytaniem (nie znalazłem odpowiedzi na forum), czy można założyć filtr uv na olympusa c-740 nie stosując do niego tulejki? tak byłoby chyba prościej. I jeśli tak, to byłały to średnica takiego filtra 52mm?. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
napisales do E-systemu... a przeciez to nie lustrzanka - wiec przenioslem
zeby zamontowac filtr musisz miec tulejke! srednica 52mm (przynajmniej w C4000z taka mialem.. ale to chyba to samo)
pozdro
[quote="Jeronimo"]napisales do E-systemu... a przeciez to nie lustrzanka - wiec przenioslem
ups ;)
A co do tulejki, tulejkę trzeba przykręcić do obiektywu czyli jest gwint, więc tak samo można chyba przykręcić sam filtr uv, nie stosując tulejki, a tak wogóle po co ta tulejka?
być może moje pytania są banalne, a można to tlumaczyć tym że jestem kompletnym amatorem :)
pozdrawiam wszystkich.
ups ;)
A co do tulejki, tulejkę trzeba przykręcić do obiektywu czyli jest gwint, więc tak samo można chyba przykręcić sam filtr uv, nie stosując tulejki, a tak wogóle po co ta tulejka?
być może moje pytania są banalne, a można to tlumaczyć tym że jestem kompletnym amatorem :)
pozdrawiam wszystkich.
Cześć,
tulejka jest po to, aby chronić oryginalną optykę aparaty, przed kurzem, urazami mechanicznymi, itp..., ale też żeby stosować konwertery, filtry. Tulejkę do twojego aparatu możesz kupć np. tu
http://www.foto-tip.pl/sklep/product_info.php?cPath=21&products_id=39
Oczywiście możesz wziąść sam filtr do ręki i przyłożyć do obiektywu, ale nie jest to zbyt wygodne. W jednej ręce filtr a w drugiej aparat.
Pozdrawiam.
A co do tulejki, tulejkę trzeba przykręcić do obiektywu czyli jest gwint...
pozdrawiam wszystkich.Nie ma gwintu na obiektywie. gofer111 wyjaśnił do czego może służyć tulejka, a ja uzupełnię obrazkiem :D (co prawda inny model - ale wszystkie dotychczasowe UltraZoomy mają tak samo).
Jack
no to teraz już wiadomo wszystko :)
dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam.