Zobacz pełną wersję : rodzaj obiektywu ZUIKO , a oddanie kolorów
Jak macie jakieś doświadczenia w tym temacie i swoje obserwacje to podzielcie się nimi.
Jeśli ktoś ma powiedzmy więcej niż jeden obiektyw ZUIKO to czy zauważa ewidentne różnice w oddawaniu barw ??? Bo że jakieś tam są to oczywista sprawa. Jakie one są ??? A może ktoś porównywał 2 takie same szkła i też coś wyszło ??
Z posiadanych przeze mnie obiektywów ZD 35-100 zdecydowanie się odcina od innych w oddawaniu kolorów, jak będę miał chwilę czasu to zrobię jakieś porównanie na ogniskowej 40mm dla 14-45, 14-54, 40-150.
Gdybym miał to opisać słownie, to barwy z 35-100 są takie bardziej czyste, krystaliczne, bardziej nasycone.
za takie pieniadze to nawet mat powinien sie blyszczec ;)
pzdr.
za takie pieniadze to nawet mat powinien sie blyszczec ;)
pzdr.
Powiedziałbym raczej że powinien być bardziej matowy.Błyszczeć powinien z tych najtańszych...
mam 3 najtańsze szkiełka i tak 14-45 zdjęcia ocieplone na max (marchwekowo), 40-150 trochę ocieplone z minimalną dominatą pomaranczowo -żółtą , stałka 35mm jakby bez żadnej dominaty ale takie jakieś chłodne po wnikliwym obejżeniu.
no to pokaz cos w koncu z tego 35 :)
moze byc nawet porownanie oddawania kolorow i bokehu, niech strace ;)
no to pokaz cos w koncu z tego 35 :)
moze byc nawet porownanie oddawania kolorow i bokehu, niech strace ;)
jestem za (zdecydowanie)
ZD 40-150 niestety lekko splaszcza obraz wg mnie i daje delikatniejsze barwy
ZD 14-45 to bardzo dobry obiektyw ktory wymaga wiekszej znajomosci techniki fotografii! jest jakby bardziej "czuly". komplet tych 2 szkiel jest to zanadto dla amatora a za malo jak dla profesjonalisty :) pozdrawiam
gary taaaa , a potem będziesz mówił , że ze mnie bezwstydnik straszny. Na razie mam same "kupy bobra" robione tym szkłem.
ja miałem 14-45 i 40 - 150 teraz mam tylko 14-54 . wnioski : 40-150 wpadał w ciepłopomarańczowe barwy czasem "przyciemniał czerwień - ogolnie bardzo dobre szklo (w tej cenie, jakby lepszy klasa od 14-45 moze fakt ze m. in japan) , 14-45 wpadal w brunatno szare (szczegolnie przy zlych warunkach) - nie oddawal szczegolow w tych pratiach moim zdaniem lipa , dobrze oddawal kolory i kontrast z lampa w pomieszczenich, 14-54 - i tu mam problem bo ogolnie jest ok, czasem w niebieski ale najgorsze jest jak czasem we wentrzach bez lampy wpadnie w żółty, tak niekontrolowanie 1-2 fotki nie wiem jak to sie dzieje , czasem tez wpada w rożowy we wnetrzach. Ocena na podstwie fotografii w trybie ABW.
gary taaaa , a potem będziesz mówił , że ze mnie bezwstydnik straszny. Na razie mam same "kupy bobra" robione tym szkłem.
No i w jaki odcień one idą :mrgreen: ?
RadioErewan
21.06.06, 15:13
Ocena na podstwie fotografii w trybie ABW.
Panowie! W trybie AWB to chyba aparat "wpada" w "odcień" a nie szkło?
krishu a jaką puszką robisz zdięcia? Bo te niebieskości i róże to może dawać błędny AWB.
WUJEK MARO
21.06.06, 23:13
ZD 40-150 niestety lekko splaszcza obraz
Czy to nie jest efekt dłuższej ogniskowej?
zgadza sie - ja zawsze i obowiazkowo recznie ustawiam WB i czym wiecej w takim trybie pracuje tym lepsze i chciane efekty barwne osiagam! w e500 AWB to wariat! :)
Wujek Maro - to efekt i dluzszej ogniskowej i zmiennej ogniskowej zapewne!
eee tam , pstrykać w Raw i można prawie olać WB ( prawie !!! )
Po kilku dniach focenia byleczego stwierdziłem ,że 35mm najbardziej naturalnie oddaje kolorystyke , fotki nie są takie ocieplone jak robione przy użyciu 14-45 i 40-150.
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.