Zobacz pełną wersję : Mam E-1 i co dalej z nim robic....
Witam !!!
W tym poście chciałbym aby się wypowiedzieli użytkownicy E-1 jak mają ustawiony aparat , chodzi mi o ustawienie osobistych w aparacie takich : ostrość,kontrast,nasycenie,filtr szumów,redukcja szumów,kompensacja cieni,format kolorów.Czytałem także w jednym z postów że aparat troszkę inaczej naświetla i wymagana jest korekcja naświetlenia +/- więc ile macie ustawione . Jestem laikiem w ustawieniach cyfrowych więc dlatego pozwoliłem sobie o taki temat na forum być może to już było poruszane na forum , ale warto wszystko zebrać w całość i odświerzyć temat. Sądze że i innym to się może przydać.
Pozdrawiam
sharpness + 2
noise filter OFF
noise reduction OFF (do nocnych ON)
shading comp OFF
reset lens ON
na początek ćwicz w SHQ, potem pewnie przejdziesz na RAW
co do naświetlania, to aparat celowo lekko niedoświetla żeby nie przepalać świateł i wychodzi mu to elegancko. zrób pierwsze 500 fotek i wyczujesz...
Głowę daję, że każdy ma ustawione inaczej, bo każdy lubi inaczej. Weź aparat w plener i sam sprawdź co ci odpowiada. Wiem, że to trochę wysiłku wymaga, na ale... trudno.
Jedyne o czym warto wspomnieć to to, że ustawienie odszumiania skraca bufor do 1 klatki, usuwanie winiety niemiłosiernie wydłuża czas zrzutki na kartę CF.
Co do ekspozycji... Faktycznie test jak, że algorytm mocno pilnuje, żeby nie przepalać. Na początku nieźle mnie to wkurzało po przesiadce z Nikona F80, który ma bardzo dobrze działający pomiar matrycowy. W E1 jest tak, że np. im więcej nieba tym bardziej dół niedoświetlony. Ja korekcję robię tym większą i większą część klatki niebo zajmuje: od +0.5 nawet aż do +1.5 EV. Inni pewnie do tematu inaczej podchodzą. Sprawdź sam, ustaw niebo w 1/3 w połowie i 2/3 klatki. Pogoda dzisiaj w Gdańsku ładna, w Elblągu pewnie też :)