Zobacz pełną wersję : Jakie szkło do makro?
Witam!
Zastanawiam się nad szkłem do makro. E-system oferuje mi dwa obiektywy - 35mm/F3.5 i 50mm/F2.0 (o 14-54 nie ma sensu pisać). Oprócz oczywistych różnic technicznych istnieje również inna, dość ważna dla mnie - cena. Czy "pięćdziesiątka" jest warta tego 1.000 PLN więcej? Jestem początkującym dSLR'owcem i nie wiem, czy w tym momencie potrafiłbym wykorzystać i docenić high-end'owe szkło 50mm/F2.0...
Jak myślicie? Czy warto poczekać i dozbierać na lepszy obiektyw? Gdzie mógłbym znaleźć przykładowe fotki robione przy pomocy tych dwóch szkieł?
Mój sprzęcik - E-300 z kit'owym 14-45.
Pozdrawiam!
Moim skromnym zdaniem,.. z tego co się na czytałem.. właśnie zamówiłem i czekam na 50:)
i z tych polemik przed decyzją...
to do samego makro nie ma wielkiej różnicy między tymi szkiełkami
50 dzięki temu ze jest jaśniejsza może być poprostu używana w innych zastosowaniach niż makro.... jest poprostu bardziej uniwersalna
andytown - widzę, że jesteś z Wrocka, podobnie jak ja ;) . Może kiedyś zgadamy się na piwko i dasz potrzymać jakieś szkiełko? ;)
Ok za tydzień będzie 50 f;2,0 mam jeszcze 14-54 ;) i 40-150 więc do potrzymania tak dużo to nie ma;)
niektórzy tutaj mają 35-100 F;2,0 ale potrzymać nie dają;)
tylko ślinić się :lol:
a ma ktoś wogóle 35/3.5 ?
Albo jakiś link do porównania z 50/2
Yodzisz... ty się miałes do mnie odezwać ;)
a co myslicie o czyms na m42 + pierscienie oddalajace miedzy obiektyw a aparat??
Baardzo fajne :)
Mogę CI nawet zestawik sprzedać ;) pisz na PW
a co myslicie o czyms na m42 + pierscienie oddalajace miedzy obiektyw a aparat??
Efekty zadowalające tylko ciężko cholera ostrzy się z tymi manualnymi obiektywami.
Kto na forum ma 35-100mm???
Co do dylematu 35mm czy 50mm to jeden i dugi ma zalety. Mi podoba się w 35mm skala odwzorowania 1:1, że jest lekki, i że daje ładny obraz od f3.5 i jest to 35mm a nie 50mm.
50mm ma dla mnie jedną zalete: f2 w stosunku do 35mm.