PDA

Zobacz pełną wersję : E-500 i wątpliwości



ewamo
4.11.05, 11:04
Nie znam się ani na lustrzankach ani na obiektywach. Zamówiłam już E-500 z 14-45 i 50 -150 .
Moje pytanie : Jakim obiektywem Zuiko najlepiej robić portrety ? Czy w przypadku posiadania tych dwóch kitowych obiektywów i tego body jest sens dokupić ten lepszy obiektyw 14-54 ?
Co tak na prawdę sądzicie o tym E-500 ?Mam nadzieję że to nie jest totalna klapa.Czy ten wizjer będzie na prawdę taki tragiczny ?Z różnych opisów w internecie wynika że jest to najgorszy wizjer ze wszystkich lustrzanek i że ciężko się ostrzy manualnie. Będę wdzięczna za wszelkie opinie odnośnie tego aparatu, bo nadal mam dużo wątpliwości co do słuszności mojego wyboru ( Nikon D50 był drugim, który brałam pod uwagę).
Pozdrwiam

jacek2004
4.11.05, 11:40
Moim zdaniem wybrałaś dobrze. :D

Mając 14-45 i 40-150 portrety możesz robić jednym i drugim. Ja 40-150 najczęściej używam do robienia portretów w plenerze. Na tzw krótkim końcu jest on nawet jasny f3.5, dodatkowo daje ostry kontrastowy obraz bez koniecznoći przymykania przesłony, po lekkim przymknięciu do 4.5 jest naprawdę super (jak na taki rodzaj obiektywu), u konkurencji nie uzyskasz takiej jakości np nikonowski 70-300 trzeba przymykać do f8 aby uzyskać dobry rezultat.

14-45 też możesz używać do portretu ale na końcu jest ciemny f5.6 więc po dodatkowym przymknięciu nie będziesz mogłą uzyskać wystarczająco małej GO, więc tło za obiektem może nie być dostatecznie rozmyte. Ale jeśli ustawisz obiekt wystarczająco daleko od tła to będzie wszystko ok.

Czy wymieniać 14-45 na 14-54 :?: Wszystko zależy od ceny, ja na twoim miejszci raczej zainwestowałbym w ZD50mmf2 macro, chyba najlepsze wyjście do portretu. Można również nabyć dużo tańszy 35mmf3.5 macro. Ma co prawda gorsze światło, ale znając podejście Zuiko do budowy obiektywóe, to od f3.5 będzie żyletą, więc portreciki bowinny być przednie (cena około 230$ czyli do zgryzienia)