PDA

Zobacz pełną wersję : Moja pierwsza panorama :)

rafrog
17.04.05, 13:13
Dzień dobry wszystkim!

Jestem początkującym amatorem fotografii cyfrowej. Od kilku dni stałem się posiadaczem Olympusa C-760. Wcześniej pstrykałem aparatami Sony i Pentagram.

Poniżej przedstawiam linki do mojej pierwszej próby zdjęcia panoramicznego. Pierwsze zdjecie jest bez obróbki drugie troche poprawilem. Fotkę robiłem "gołym" Olympusem z ręki.

Byłbym serdecznie wdzięczny za wszelkie uwagi i porady. Zwracam się również z pytaniem jak na Olympusie wyciągnąc żywe i naturalne kolory. Po kilku dniach używania Olympusa oprócz słabego AF zauważyłem też że kolory są jakieś takie nie naturalne i mało żywe. Zastanawiałem się nawet czy może moj egzemplarz niema uszkodzonej matrycy.

http://www.goscieradow.glt.pl/pano.jpg
http://www.goscieradow.glt.pl/pano2.jpg

Jeszcze raz proszę serdecznie o uwagi i porady.

Pozdrawiam!
GG 3189308
rafrog@wp.pl

Rick van Dyke
17.04.05, 13:49
wydaje sie wszystko w porzadku. pewnie nie ustawiasz odpowiedniego balansu bieli "WB"
pierwsza fotka- ladny kolor pola
druga- kolor nieba:D
ogolnie mi sie podoba :x

No-shadow Kick
17.04.05, 15:25
Bardzo mi się podoba pierwsza panorama, głównie ze względu na ciepłą kolorystykę. Troszeczkę niebo ciemne wyszło ale zupełnie mi to w tym przypadku nie przeszkadza, a może nawet nadaje zdjęciu odpowiedniego klimatu.
Drugie wg mnie przesadzone, ziemia wyszła strasznie blado.

Rick van Dyke słusznie prawi, zobacz czy WB masz ustawione dobrze, ew. poeksperymentuj z innymi ustawnieniami i sprawdź czy jest jakaś różnica. Druga sprawa to może Twój monitor nie jest dobrze skalibrowany?

Pozdrawiam

Draxan
17.04.05, 17:54
Pierwsza fajna druga za duzo niebieskiego sproboj polaczyc obie na pol przenikaniem czyli z pierwszej zostaw dol a z drugiej gore i mysle ze wydjdzie calkiem ciekawie btw moze masz za mala saturacje w aparacie no i wb mozesz miec nie tak jak trzeba

rafrog
17.04.05, 21:27
witam!