PDA

Zobacz pełną wersję : Lampy błyskowe nie dedykowane

Stanisław Rozalski
6.03.05, 12:04
Nie jestem profesjonalistom, dlatego pytam o sprawy, które dla innych mogą być trywialne.
Czy E-1 może bez problemów współpracować z klasyczną , amatorską lampą błyskową Exakta ctz-26, która posiada tyrystorowe sterowanie siłą błysku dla dwóch dedykowanych ustawień przysłony
Wykorzystywałem ją z Practicą MTL-5 na zasadzie ustawienia jednej z tych przysłony na obiektywie, bo nie było pomiaru błysku przez obiektyw.
Czy E-1 będzie w ten sam sposób współpracował co Practica z tak prostą lampą, czy pozwoli na coś więcej
Mam świadomość, że pełnię szczęścia dają lampy dedykowane, ale trudno od razu wyłożyć kasę na aparat i akcesoria.
Zwłaszcza, że lampa Exacta nie jest taka stara i lepiej mi się spisywała z innymi aparatami niż lampa wbudowana w Olympusa IS-5000.
Zresztą zakup tego aparatu to była moja wielka pomyłka,mam go już drugi rok i coraz częściej wracam do starej Practica.
Tam mam przynajmniej blokadę ostrości przy zwolnionym spuscie migawki, mechaniczny wyzwalacz i ręczną regulację ostrości, to czego brakuje Olympysowi IS-5000
No, a już na pewno bezkonkurencyjny jest w starej Practica duży wizjer i jasny obiektyw od f 1.8
Jest trochę chaosu w tym co piszę, ale to nutka goryczy powstała w wyniku eksploatacji klasycznej lustrzanki olimpus IS-5000.
Do cyfrowego 5050 nie mam takich uwag, ale w przypadku silnego oświetleniw, zwłaszcza tylnego, na monitorze niewiele widać a kadrowanie wizjerem nie zapewnia komfortu.
Dlatego marzeniem jest E-1, do zakupu którego się przymierzam

zdrip
7.03.05, 18:55
Pierwsza sprawa - jakie napięcie ma Exakta na synchro-kontakcie i jakie napięcie wytrzyma E-1?
Chodzi po prostu o to żeby nie spalić aparat (trochę szkoda?).
Nie jestem pewien, ale chyba do 5V (czy do 15V?) można spokojnie stawić.
Jednak lepiej dokładnie wszystko sprawdzić.

Do cyfrowego 5050 nie mam takich uwagCzy oznacza to że masz Olka 5050?