PDA

Zobacz pełną wersję : Olek C-460 w trybie zdjęć nocnych - problem z ostrością



FotoGraf
3.01.05, 15:03
Witam

Może ktoś będzie mógł mi pomóc. Olka C - 460 mam od 3 miesiecy. Przez cały ten czas nie udało mi się jednak wykonać w pełni zadowalającego zdjęcia w nocy, bądź też w pomieszczeniach zamkniętych przy sztucznym świetle. Zdjęcia są albo nieostre, albo poruszone. Mój aparat nie ma możliwości manualnych ustawień parametrów, więc sam niczego nie wykombinuję. Może znajdzie się ktoś na tym forum, kto podpowie mi jak można poprawic robienie zdjęć w trybie nocnym tym aparacikiem, a może ktoś zna jakieś triki... Dodam że jestem początkujący...

qwerty
3.01.05, 20:59
piszesz ze fotki nieostre... nie znam Twojego aparatu ale zdjęcia nocne wymagają dłuzszych czasow a zatem wymagają albo pewnej reki (i najlepiej jakiegos oparcia) albo wprost statywu... Czasem nawet statyw nie do konca pomaga bo po nacisnięciu na spust aparat nieco sie moze chwiac przy krótkim czasie powoduje to efekt poruszenia - wtedy stosuję samowyzwalacz.
No i generalnie zdjęcia nocne staram sie robic na jak najmniejszej "dziurze" czyli f maksymalne... ocywiscie im wieksze f tym dłuzszy czas...
Mozesz jeszcze poeksperymentowac z ISO ale wybor wyzszego najczęsciej wymaga obróbki w kompie (usuwanie szumow) a tego z kolei mi sie nie chce :)
Sztuczne swiatło niewiele poprawia warunki focenia ale rzecz jasna jesli mam mozliwosc to włączam je takze z tym ze najczęsciej wymaga to korekty balansu bieli (WB). To tyle co nasuwa mi sie na gorąco...
Ostatnia sprawa - w trakcie zdjęc nocnych miej włączoną redukcję szumow (NR). Jesli masz program nocnego trybu focenia to jest ona automatyczna - w pozostałych przypadkach powinienes włączyc sam.
Powodzenia!

Lukasss
4.01.05, 13:17