Zobacz pełną wersję : Obiektyw na ślub
Witam!
Od pewnego czasu bawię się fotografią i ostatnio znajomi poprosili mnie żebym im zrobił fotki na ślubie, oraz na zabawie weselnej, od razu ich uprzedziłem, że jestem nowicjusz i w sumie nigdy nie miałem możliwości robić czegoś takiego. Lecz Oni się uparli i powiedzieli, że nie zależy im jakoś tak specjalnie na super fotkach, tylko tak po prostu skoro będę na weselu itd to przy okazji żebym popstrykał. No i oczywiście nie chcę aby fotki mojego autorstwa były jak innych gości, no i przede wszystkim nie chcę aby były słabej jakości.
Mam ochotę kupić jakiś fajny jasny obiektyw który poradzi sobie dobrze i w kościele i na sali.
Myślałem o czymś takim, ale z góry powiem iż proszę o radę osoby bardziej obyte w temacie, bo ja póki co to wiem mało na ten temat, aha i dodam jeszcze, że idę w listopadzie z kolegą (zawodowcem), na weselę, aby się podszkolić i zobaczyć co i jak:
Amazon.com: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM Four Thirds Lens for Olympus and Panasonic Digital Cameras: Electronics@@AMEPARAM@@http://ecx.images-amazon.com/images/I/41zpEwz3Z5L.@@AMEPARAM@@41zpEwz3Z5L (http://www.amazon.com/Sigma-Olympus-Panasonic-Digital-Cameras/dp/B000FBFXY2/ref=sr_1_14?ie=UTF8&s=electronics&qid=1256306835&sr=8-14)
lub
Amazon.com: Olympus 14-54mm f/2.8-3.5 Zuiko ED Digital SLR Lens for E1, E300 & E500 Cameras: Electronics@@AMEPARAM@@http://ecx.images-amazon.com/images/I/41wVt4otpiL.@@AMEPARAM@@41wVt4otpiL (http://www.amazon.com/Olympus-14-54mm-2-8-3-5-Digital-Cameras/dp/B0000ET9DG/ref=sr_1_12?ie=UTF8&s=electronics&qid=1256306835&sr=8-12)
Jak chodzi o sprzęt, który posiadam aktualnie, no to nie są jakieś cuda, ale jestem w miarę zadowolony: E-520 + kit 14-42 + ZD 700-300 + Lampa FL 50.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o cenne uwagi. No i sorki, że zawracam głowę.
Rafał Czarny
23.10.09, 16:44
Ja bym brał Sigmę 30mm.
Absolutnie nie!!! :roll::roll::roll:
Bierz zooma i musisz mieć mocną lampę. Sigma fajna, ale jako uzupełnienie zooma.
Absolutnie nie!!! :roll::roll::roll:
Ja mowie o sobie ;)
Swoja droga bardzo nie lubię lamp, pewnie można uzyskać dobre efekty ale trzeba sporo wprawy.
14-54+FL50 w sufit i będzie spoko.
Też bym Sigmę brał, super światło i standardowa ogniskowa, jak będziesz chciał szersze ujęcie to zooma już masz, na szerokim końcu tragedii ze światłem nie będzie.
pzdr
Sigma odpada ze względu na AF. Na sali jak tylko braknie światła Sigma zgłupieje. Podstawa to 14-54. Wtedy jako uzupełnienie może być i Sigma 30 lub ZD 50.
Sigma odpada ze względu na AF. Na sali jak tylko braknie światła Sigma zgłupieje. Podstawa to 14-54. Wtedy jako uzupełnienie może być i Sigma 30 lub ZD 50.
Trochę sie nie zgodzę, może i Sigma nie należy do szkieł z najlepszym AF, ale z lampą nie powinno być problemu (wspomaganie AF z lampy). Co ciekawe u mnie właśnie z lampą AF jest pewniejszy dużo więcej trafionych zdjęć najlepiej przy użyciu środkowego pola AF. Chyba mam szczęście bo tej pory jakoś jeszcze nie zgłupiała :)
pzdr
Spróbuj fotografować tańczące osoby w ciemnej sali - przekonasz się. Kilka ślubów z Sigmą w tym roku zaliczyłem i wiem co piszę.
Nie wiem jak Sigma działa z E-520, bo przykładowo mam wrażenie, że pewniej ostrzy z E-330 niż z E-3. Zresztą, kiedyś dżemski mówił, że ma podobne odczucia, tyle że w odniesieniu do e-300.
Sigma to zacne i szybkie szkło, ale niestety jej się nie ufa :)
Uwierz, że próbowałem :wink: tragedii nie doświadczyłem przynajmniej w połączeniu z D80 i co zaznaczam - środkowe pole AF i lampa.
pzdr
Przede wszystkim, stałoogniskowy obiektyw podczas wesela, szczególnie 30mm, to porażka na dzień dobry. Wesele to przeważnie ciasnota, dynamika przez kilka godzin, najczęściej też brak czasu na żonglerkę szkłami, jeśli ktoś nie nosi dwóch korpusów, dlatego 14-54 to podstawa. Sigma 30mm może się przydać czasami do łapania ludzi przy stolikach, ewentualnie w innych sytuacjach, ale nie w tańcu, gdzie najczęściej trzeba podejść dość blisko, w związku z czym taka ogniskowa w Olku się nie sprawdzi na weselu.
Oczywiście możesz próbować i z 14-42. Jeśli sala będzie ładnie oświetlona, co nie znaczy mocno, i podciągniesz ISO do 800, maksymalnie 1600, to dasz sobie radę.
bierz 14-54.
Mam E510 to bardzo podobny sprzęt do 520. Sigma będzie do **** w słabym świetle. E5xx ma słaby AF, ale ze świtnym obiektywem jakim jet 14-54 daje radę. Tomek_s sigma z D80 czy D90 to pewnie że jest ok, ale z E520 będzie kiszka. Zdecydowanie 14-54. Jak Cię stać to 14-54II bierz. Masz lampe i więcej nie trzeba
Ja natomiast na wesele zabrałbym kita i kupił ZD50... Dlaczego?
- Masz świetną lampe, więc napewne troche doświetlisz szerokie fotki. - Nie idziesz jako Pro więc nie muszą być Doskonałe. Zresztą nie na nich bym się skupił....
Myślę że warto skupić się na parze młodej.
Zawsze jak ludzie oglądają zdięcia to szczególna uwage zwracają na zbliżenia z 'młodymi".
Oczywiście też te zdięcia będą miały największą wartość dla pary "młodych"
ZD 50 dodaje zdięcią magi, a ten dzień musi być magiczny. Para będzie ostra i pięknie namalowana.
Właśnie takie zdięcia trafiają w ramki na setki lat...
...
To jest moje zdanie, moge się mylić! Nie jestem pro..
Rafał Czarny
23.10.09, 19:18
ZD 50 dodaje zdięcią magi, a ten dzień musi być magiczny. Para będzie ostra i pięknie namalowana.
Bosze, za jakie grzechy karasz mnie czytaniem takich %^$$#&. :roll: Przecież dobry chłopak jestem. A jest piątek wieczorem, coś trza się napić.
ps. Jaka magia? Jakie cuda? ZD 50 to zwyczajny obiektyw tylko trochę jaśniejszy od innych i ciut ostrzejszy. Ja tej magii nie widzę, choć mam to "cudo". Fajny obiektyw i nic więcej.
14-54 i fl50, innego zdania nie mam, za dużo zmieniających się sytuacji. Ludzie chcą mieć nie tylko siebie na fotach ale i trochę otoczenia, a nie same wąskie kadry.
Młodzi nie będą widzieć różnicy między 50 mm z 14-54 a 50 mm z 50 makro.
14-54 i fl50, innego zdania nie mam, za dużo zmieniających się sytuacji. Ludzie chcą mieć nie tylko siebie na fotach ale i trochę otoczenia, a nie same wąskie kadry.
Młodzi nie będą widzieć różnicy między 50 mm z 14-54 a 50 mm z 50 makro.
i wszystko.
14-54 idzie obecnie wyrwać nawet za 1300zł, a to darmoszka. fl50 jest obowiązkowe dlatego bo szybciej się ładuje. Z twoja puszką powyżej ISO 800 bym nie szalał bo może byc "kaszanka".
Jeśli chcesz coś dokupić, to do twojego zestawu lepszym uzupełnieniem będzie sigma.
Oczywiście, 14-54 jest lepszy niż 14-42, ale wielkiej różnicy w jasności nie będzie, i tak nie da sie fotografować nie używając lampy (chyba że jest różnica w pracy AF, ale o tym nic nie wiem).
ZD50 na sali głupieje. No chyba, że do cykania ludzi przy stolikach, bo w ruchu nie ma szans, a robiłem tak ostatnio z E-3, z E-520 będzie jeszcze większy hardkor. Jeśli 50mm to zaryzykowałbym raczej Sigmę 50/1.4
masz dobra lampę, dasz radę zrobić te zdjęcia kitem 14-42, niedawno robiłem zdjęcia z dużo gorszą lampa i kitem na weselu siostry i młodzi byli zadowoleni z efektu
Bo młodzi są zawsze zadowoleni z efektów. Gawiedzi nie jest trudno dogodzić ;)
Hm ile komentarzy, tyle myśli, ale cieszy mnie bardzo, że tak podjęliście temat. W takim razie wnioskuje z komentarzy, że póki co to
Olympus 14-54mm f/2.8-3.5 - Prowadzi
i że
Olympus 50mm f/2.0 Telephoto Macro ED oraz Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM
odpadają ?!:idea:
Jednak proszę o kolejne wpisy, bo bardzo ciekawi mnie co myślą kolejne osoby.
Pozdrawiam wszystkich i ogromnie dziękuje za poświęcony czas na komentarze !! BARDZO MI POMAGACIE !!
Nie odpadają. Bardzo dobre szkiełka. Odpadają jako pojedyncze, do całości imprezy.
Tak jak Ci pisali. Rób całość kitem a sigme albo 50 wykorzystaj do pewnych tematów, wg mnie (ale mnie) wolałbym 14-54 zamiast kita a tamte odpuścić.
Kwestia znajomości tematu. Jak masz jedna puszka i nie masz wprawy to przy zmianie słoików się pogubisz. Trzeba mieć jakieś obycie co się będzie działo (a skoro to Twój pierwszy raz to nie masz tego obycia) , jakie kadry Cię interesują.
Może się nagle okazać że coś przegapisz, bo akurat nie zdążysz zmienić sigmy albo 50 na szeroki kąt i ucieknie Ci coś ważnego.
Każdy ma inne rady i każdy jeśli focił takie imprezy ma inne pomysły.
Idealne rozwiązanie (znowu wg mnie) to dwie puszki, jedna z 14-54, druga ze stałką. Lampa przynajmniej na tej z 14-54.
Nie odpadają. Bardzo dobre szkiełka. Odpadają jako pojedyncze, do całości imprezy.
Tak jak Ci pisali. Rób całość kitem a sigme albo 50 wykorzystaj do pewnych tematów, wg mnie (ale mnie) wolałbym 14-54 zamiast kita a tamte odpuścić.
Kwestia znajomości tematu. Jak masz jedna puszka i nie masz wprawy to przy zmianie słoików się pogubisz. Trzeba mieć jakieś obycie co się będzie działo (a skoro to Twój pierwszy raz to nie masz tego obycia) , jakie kadry Cię interesują.
Może się nagle okazać że coś przegapisz, bo akurat nie zdążysz zmienić sigmy albo 50 na szeroki kąt i ucieknie Ci coś ważnego.
Każdy ma inne rady i każdy jeśli focił takie imprezy ma inne pomysły.
Idealne rozwiązanie (znowu wg mnie) to dwie puszki, jedna z 14-54, druga ze stałką. Lampa przynajmniej na tej z 14-54.
Popieram w pełni ( nie wliczając zmiany systemu...:) )
Nie odpadają. Bardzo dobre szkiełka. Odpadają jako pojedyncze, do całości imprezy.
Tak jak Ci pisali. Rób całość kitem a sigme albo 50 wykorzystaj do pewnych tematów, wg mnie (ale mnie) wolałbym 14-54 zamiast kita a tamte odpuścić.
Kwestia znajomości tematu. Jak masz jedna puszka i nie masz wprawy to przy zmianie słoików się pogubisz. Trzeba mieć jakieś obycie co się będzie działo (a skoro to Twój pierwszy raz to nie masz tego obycia) , jakie kadry Cię interesują.
Może się nagle okazać że coś przegapisz, bo akurat nie zdążysz zmienić sigmy albo 50 na szeroki kąt i ucieknie Ci coś ważnego.
Każdy ma inne rady i każdy jeśli focił takie imprezy ma inne pomysły.
Idealne rozwiązanie (znowu wg mnie) to dwie puszki, jedna z 14-54, druga ze stałką. Lampa przynajmniej na tej z 14-54.
również popieram :)
Sam używam rozwiązania zamieszczonego w ostatnim zdaniu. :)
Ludzie! On idzie jako przyjaciel młodych, który przy okazji ma porobić trochę zdjęć, po kiego mu więc rady typu "dwie puszki"? Odrazu można więc napisać, że bez Nikona D700 i D300 w zapasie oraz torby jasnych słoików nie ma co na salę wchodzić.
Zonkinho, tak z ciekawości, jaki rodzaj ludzi nazywasz "gawiedzią"?
Ludzie! On idzie jako przyjaciel młodych, który przy okazji ma porobić trochę zdjęć, po kiego mu więc rady typu "dwie puszki"? Odrazu można więc napisać, że bez Nikona D700 i D300 w zapasie oraz torby jasnych słoików nie ma co na salę wchodzić.
Zonkinho, tak z ciekawości, jaki rodzaj ludzi nazywasz "gawiedzią"?
czytałeś całość ? jak tak to przeczytaj jeszcze raz z rozumieniem.
Moim skromnym zdaniem:
ZD 14-54 - uniwersalny obiektyw, ale w fotografii ślubnej brakowało mi czasami jeszcze lepszego światła więc lampa jest niezbędna
ZD 50 - jasny obiektyw ale dość wąski i ma niezbyt szybki AF. Dlatego jego przydatność w fotografii ślubnej oceniam następująco:
plener - wysoka
kościół - średnia (można zrobić kilka portretów z małą GO o ile kościół nie będzie mały i młodzi nie będą w ruchu, czyli generalnie w kościele się przyda)
wesele - mała (po pierwsze na sali jest mniej miejsca, po drugie dynamika jest dużo większa)
Sigma 30mm - szerszy od ZD 50mm, jaśniejszy i AF też szybszy. Więc o ile w plenerze można by dyskutować co lepsze ZD 50mm czy Sigma 30mm, o tyle w kościele i na sali dla mnie Sigma była by zdecydowanie bardziej przydatna
mynameisnobody
24.10.09, 15:10
L25+14-54
Darekw1967
24.10.09, 15:26
Witam !
Zuiko 14-54 dobrze sie sprawdzi.
Wysoka jakosc optyczna i bardzo uzyteczny zakres
ogniskowych.
Pozdrawiam
Witam !
Zuiko 14-54 dobrze sie sprawdzi.
Wysoka jakosc optyczna i bardzo uzyteczny zakres
ogniskowych.
Pozdrawiam
Dokłądnie!
Zonkinho, tak z ciekawości, jaki rodzaj ludzi nazywasz "gawiedzią"?
Chodzi mi o zwykłych ludzi, którzy nie mają bzika na punkcie fotografii jak my tutaj. Ludzi, którzy zadowolą się zdjęciami byle było ich dobrze widać na zdjęciu i nie wyszli na nim niekorzystnie. Ludzi, którzy nie mają wyrobionego takiego gustu fotograficznego pod względem artyzmu i technicznej strony zdjęć.
Zwykły odbiorca jest w stanie przełknąć wiele i to jeszcze z zadowoleniem, tymczasem my sami będziemy kręcić pod nosem z niezadowolenia z własnej pracy.
Chodzi mi o zwykłych ludzi, którzy nie mają bzika na punkcie fotografii jak my tutaj. Ludzi, którzy zadowolą się zdjęciami byle było ich dobrze widać na zdjęciu i nie wyszli na nim niekorzystnie. Ludzi, którzy nie mają wyrobionego takiego gustu fotograficznego pod względem artyzmu i technicznej strony zdjęć.
Zwykły odbiorca jest w stanie przełknąć wiele i to jeszcze z zadowoleniem, tymczasem my sami będziemy kręcić pod nosem z niezadowolenia z własnej pracy.
Zaskoczyłeś mnie, nie spodziewałem się tak konkretnej odpowiedzi. Szacun.
Caymer, czytałem cały wątek, od początku aż do teraz.
Caymer, czytałem cały wątek, od początku aż do teraz.
W pierwszym zdaniu odpowiedziałem że ja wybrałbym 14-54 z opcji jakie pytający sam zaproponował. On chce zainwestować w coś, nie pyta się czy inwestować.
W kolejnych dlaczego nie polecam mu stałki.
A na koniec po za tematem, że dwie puszki z dwoma obiektywami to ciekawe i fajne rozwiązanie, co nie oznacza że ma od razu w to inwestować. Inwestycja ma być tylko w jeden obiektyw z trzech z pytania i taka odpowiedź padła.
Krótko, zwięźle i na temat. Wielkie dziękuję dla wszystkich za pomoc !!
W pierwszym zdaniu odpowiedziałem że ja wybrałbym 14-54 z opcji jakie pytający sam zaproponował. On chce zainwestować w coś, nie pyta się czy inwestować.
W kolejnych dlaczego nie polecam mu stałki.
A na koniec po za tematem, że dwie puszki z dwoma obiektywami to ciekawe i fajne rozwiązanie, co nie oznacza że ma od razu w to inwestować. Inwestycja ma być tylko w jeden obiektyw z trzech z pytania i taka odpowiedź padła.
Caymer, ale ja się nie odnoszę jakoś konkretnie do Ciebie, raczej ogólnie do całości, tak więc nie ma o co drewna kruszyć.
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.