Zobacz pełną wersję : nowy początek, co za 4000
Witam.
wyobraźcie sobie ze nie macie aparatu i obiektywów(a mieliście lustrzankę i wiecie co i jak,,mniejwiecej'') wszystko wam w dziwny sposób zniknęło.
macie 4000zł brutto i chcecie fotografować, krajobrazy i imprezy rodzinne.
prosze o wasze typy jakie zestawy (body i słoiki: tak zeby pokryło zakres od 26-28mm do 200-300mm)
niepotrzebuje body z 20Mpix
ma byc dobre i sie nierozleciec w reku i niezamoczyc od spoconej reki to samo do słoików
bardziej zalezy mi na dobrym słoiku tak zeby w przyszłości tylko body podlegało zmianom.
E-4XX/E-5xx + uzywane ZD14-54 +FL36R a jak wystarczy ZD50 i myśle, ze NIC wiecej nie potrzeba:)
Pozdrawiam i udanych zakupów:)
K_Puchatek
16.09.09, 16:45
+40-150
Jak się zmieścisz to starsza, jaśniejsza wersja... ;-) (nawet kosztem stałki 50mm)...
Rafał Czarny
16.09.09, 16:49
Ja bym brał Fuji S5Pro plus jakieś nikonowskie słoiki. Ale tam szkła drogie, więc żeby zmieścić się w tej kwocie trzeba było by posiłkować się kundlami (sigmami, tamronami itp).
Niesamowicie mi się podoba te aparat. Przez niego o mały włos nie zmieniłem systemu.
zajrzyj na giełdę. mam tam coś idealnie dla Ciebie.
Nie wiem, co dokładnie kryje się pod pojęciem "imprezy rodzinne". Może dlatego, że moja rodzina nie jest jakoś szczególnie imprezowa.
Ale do krajobrazów za 4000 zł wziąłbym E-520 z ZD 14-42 (i może jeszcze z ZD 40-150, gdyby starczyło) i ZD 9-18. Do tego koniecznie statyw, polar i jakiś tani wężyk spustowy. Bez problemu zmieściłbym się w cenie i miał wszystko, czego potrzeba (w tym uniwersalny sprzęt do "wszystkiego").
zestaw 1)
e-620 (2200zł) + 14-54mm (uż. 1400zł) + fl-36 (uż. 400zł).
zestaw 2)
Fuji s5 pro (uż. 2600zł) + Tamron 17-50mm f,2,8 (1500zł)
Ew. rozejrzałbym się za tanim k10d i do niego podokupywał. Bardzo fajne body -podszczelniane i solidne, całkiem szybki, duzy wizjer, stabilizacja w body.
Ponieważ poznałem potencjał 14-54mm brałbym zestaw 1), ponieważ narzekam na DR → 2). Ponieważ nie mam dużej łapy i nie lubię ciężarów, oraz rzeczywiście bajer w postaci ruchomego lcd mi się podoba → brałbym jednak raczej e-620.
E-5x0 nie brałbym ze względu na małe DR i jeśli nie miałoby być tam podczepione 14-54mm - bez niego jest już dla mnie za wolny.
IMHO źle podchodzisz to tematu deklarując od razu kwotę wydatku. Gdybyś tak zagadał w sklepie i trafił na sprawnego sprzedawcę wydałbyś tam całą kasę a może nawet ów sprzedawca przekonałby Cię, że jednak warto wyłożyć kilka stówek więcej na coś tam. To potrzeba powinna być motywacją do zakupów. Ja na Twoim miejscu kupiłbym E-520 dual kit jako bardzo uniwersalny zestaw "value for money", którym zrobisz prawie wszystko. Resztę kasy włożyłbym do skarpety ;-) i wydał ją jak już będziesz bardziej zorientowany we własnych potrzebach. Myć może zechcesz lampę, może ZD 14-54, może ZD 50 a może ZD 9-18... a może rower ;-).
Po dłuższym obcowaniu z E-30 wybrałbym zdecydowanie młodszego brata czyli E-620 z kitem 14-42 + 40-150 + jakiegoś błyskacza, najlepiej droższą FL-50R. Krótkie uzasadnienia są w odniesieniu do E520. I tak E-620 to szybszy, 7 punktowy AF, wszystkie punkty krzyżowe. Nieco lepsze zachowanie na wysokich ISO co przy szkłach kitowych będzie przydatne. ISO 1600 jest w pełni do wykorzystania, co w pomieszczeniach jest bardzo przydatne. FL-50R raczej obowiązkowo do tego zestawu jeśli myślisz o przyzwoitych zdjęciach z imprez rodzinnych. Oczywiście gdybyś nie był ograniczony górną granicą wydatków zamiast kitowego 14-42 doradzałbym 14-54, które nie jest tak drogie jak 12-60SWD, a którego lepsze światło daje inny komfort fotografowania. 14-54 w połączeniu z FL-50R to mocny zestaw na imprezki, szczególnie z korpusem E-620 / E-30. Być może jak dobrze poszukasz wyrwiesz używanego 14-54 i 40-150 za jakieś fajne pieniądze i zmieścisz się ze wszystkim w 4.000 PLN :)
I tak E-620 to szybszy, 7 punktowy AF, wszystkie punkty krzyżowe.
To fajny aparat ale dla ścisłości - wg. producenta E-620 ma 5 punktów krzyżowych a nie 7. Poza tym rozmieszczenie tych punktów jak dla mnie jest takie sobie, tu E-30/E-3 zdecydowanie deklasuje wszystko co jest niżej u Olka - więcej punktów, przede wszystkim znacznie lepiej rozmieszczonych, wszystkie punkty podwójne krzyżowe, cokolwiek by to miało znaczyć...
... dla ścisłości - wg. producenta E-620 ma 5 punktów krzyżowych a nie 7. Poza tym rozmieszczenie tych punktów jak dla mnie jest takie sobie, tu E-30/E-3 zdecydowanie deklasuje wszystko co jest niżej u Olka - więcej punktów, przede wszystkim znacznie lepiej rozmieszczonych, wszystkie punkty podwójne krzyżowe, cokolwiek by to miało znaczyć...
Fakt 7 punktowy AF z czego 5 krzyżowych, mój błąd. Rozmieszczenie nie jest może komfortowe ale to i tak lepiej niż 3 punktowy AF w niższych konstrukcjach a to oznacza mniej przekadrowywania. Na korzyść E-620 przemawia też poprawione zachowanie w światłach i cieniach, i ISO regulowanych w skokach co 1/3 EV a nie 1EV jak to ma miejsce w E-520. Różnica; szczególnie zachowanie w światłach, jest dostrzegalna a mówię to jako niedawny użytkownik E-510, a przecież E-520 to konstrukcja tylko nie co odświeżona w stosunku do E-510. Duże skoki w E-510 tudzież 520 mogą irytować, dla mnie było to niewygodne bo jeszcze starszy korpus E-330 przyzwyczaił mnie do większej swobody. I taki drobiazg jak oddanie kolorów już JPGach też przemawia za E-620.
/ciach/też przemawia za E-620.
Jasne, że w kategoriach bezwzględnych E-620 jest fajniejszym korpusem niż E-520, ten pierwszy jest jednak wyraźnie droższy. A może by tak nadchodzący E-600 - cenowo będzie pewnie gdzieś pośrodku mając większość walorów E-620...
J ...ten pierwszy jest jednak wyraźnie droższy...
Często drobna oszczędność to żadna oszczędność. Nie namawiam na zakup E-30 bo zdaję sobie sprawę z granicy finansowej jaka wyznaczył sobie pytający ale być może byłby wstanie na odrobinę większy wysiłek finansowy, co przełoży mu się na większy komfort fotografowania/użytkowania. Sam zdecyduje. E-620 wydaje się być rozsądnym kompromisem w stajni olympusa.
Nowy korpus E-620 + ZD14-42 + ZD40-50 znalazłem za 2.927,- specjalnie nie szukałem, więc być może można znaleźć korzystniej. Pozostaje więc tylko szarpnąć się na FL-50R a to jakieś 1.488 PLN. Przewidywany budżet zostaje przekroczony o 415 PLN :) W dziale sprzedaży jest oferta prawie nowego E-30 z 14-42(chyba jeszcze z możliwością negocjacji) i oddzielna oferta 40-150 za 425 z tez z możliwością negocjacji :D Ostatecznie można doradzić koledze zakup czegoś ze stajni którejś konkurencji ;)
Rozmieszczenie punktów AF w E-620 jest takie, że korzyść wynikająca z ich większej ilości w praktyce jest zerowa. Te dodatkowe punkty są w takich miejscach, że nie wiem, po co one komu są tam potrzebne. I tak trzeba przekadrowywać w 99% przypadków.
Szybkość działania to już inna sprawa, aczkolwiek miałem E-410 i na szybkość AFu nigdy nie narzekałem, chociaż E-30 już mnie pod tym względem rozpieścił :)
E-620 to bardzo dobra puszka, ale czy warto rezygnować dla niej z ZD 9-18 lub ZD 14-54? Moim zdaniem nie. Lepiej wziąć E-520 z lepszymi szkłami.
Zainwestuj w dobre szkla.Za to co zostanie kup jakas puszke.Za rok czy dwa i tak kupisz nastepna,a szkla juz bedzesz miec.
IMHO zrobił się lekki OT, kaammiil napisał przecież:
"bardziej zalezy mi na dobrym słoiku tak zeby w przyszłości tylko body podlegało zmianom."
On już to zrozumiał a Wy go wciąż przekonujecie żeby inwestował w obiektywy :)
Witam
Moim zdaniem warto przemyśleć zakup Canona 40d. Dobre body, dostaniesz za 2700 nowe, zostaje 1300 na szkiełko. Wiem, że to niewiele, ale masz aparat, który znakomicie sprawuje się w różnych warunkach oświetleniowych. Na początek stałka 50 lub ewentualnie jakiś 16-85 dałby radę.
Trochę inaczej proponuję, niż Koledzy, ale pomyśl...
Pozdrawiam
Pat
Pozostaje więc tylko szarpnąć się na FL-50R a to jakieś 1.488 PLN.
Jako posiadacz 2x tańszej FL-36R stwierdzam, że jej moc wystarcza do niekomercyjnych zastosowań. Zwłaszcza, że w duecie z e-620 będzie się moim zdaniem ślicznie prezentować.
Witam
Moim zdaniem warto przemyśleć zakup Canona 40d. Dobre body, dostaniesz za 2700 nowe, zostaje 1300 na szkiełko...
... np. Sigma 18-200 DC OS, jak znalazł do opisanych potrzeb.
Pozdrówka!
mynameisnobody
16.09.09, 23:14
M6/hexar RF + Voigtländer 40 f1,4 albo OM4 +Z28, Z50, Z135 - a co!?
a ja bym kupił E510 używane ( jak by sie dało to w podwójnym kicie) i za zaoszczędzone pieniądze pojechał sobie na plener w jakies ładne miejsce.
wrócił bym sprzedał zdjęcia i dokupił sprzęt :)
a ja bym kupił E510 używane ( jak by sie dało to w podwójnym kicie) i za zaoszczędzone pieniądze pojechał sobie na plener w jakies ładne miejsce.
wrócił bym sprzedał zdjęcia i dokupił sprzęt :)
Cfaniak!
Janko Muzykant
17.09.09, 10:20
Moim zdaniem warto przemyśleć zakup Canona 40d. Dobre body, dostaniesz za 2700 nowe, zostaje 1300 na szkiełko. Wiem, że to niewiele, ale masz aparat, który znakomicie sprawuje się w różnych warunkach oświetleniowych. Na początek stałka 50 lub ewentualnie jakiś 16-85 dałby radę.
W Canonie nie ma fajnego taniego obiektywu (jest Tamron), stałka 50mm jako jedyna i podstawa na jakimkolwiek cropie nie ma sensu, wybieranie droższych body, a tańszych obiektywów również, w praktyce pracuje się z centralnym punktem af więc ich ilość jest nieistotna, do w nowych olkach jest już duża, a w nowych canonach już mała, lampa praktycznie to samo zło i można sobie kupić coś manualnego i taniego ewentualnie do pstrykania w sufit (mam taką z jedną zafiksowaną jasnością i używam jak już naprawdę muszę), a bez zaawansowanego poziomu pracy z photoshopem wszystkie marki aparatów dają to samo (żeby poczuć ból mocnego aa olka trzeba wiedzieć, gdzie boli :)
Podsumowując - 14-54 (koniecznie), jaśniejsze 40-150 i coś z nową, 12Mpx matrycą olka - wyjdzie najlepszy stosunek cena/jakość. Ale i S5 jest okej (tylko że z Tamronem za tą kasę), i Canon trzycyfrowy, nowe amatorskie Nikony są świetne, a nawet niektóre soniacze i pentaxy...
co do obiektywów Olympusa
w zaczynałem od 14-45, potem dokupiłem 14-54
obecnie zamieniiłem 14-45 na 14-54 i jestem zachwycony
a z upływem czasu zamieniłem 40-150 na 70-300 i też uważam że to był dobry wybór.
Najwiekjsza przepaść jest między 14-45 a 14-54 na korzyść tego drugiego.
przy moim stanie wiedzy na dziś ( nie wiem nic o 12 60 czy 14-54 II)
kupił bym sobie 14-54 i jakiś dłuzszy obiektyw.
14-54 mam juz chyba ze 3 lata i i pewnie długo u mnie zostanie.
na 70-300 zdecydowałem się bo dłuższa maksymalna ogniskowa - a przede wszystkim obiektyw jest macro co jest dużym plusem.
Co dla Ciebie bedzie dobrym wyborem nie wiem - moze wolisz 9-18 niż 40-150
ale z tych obiektywów które mam - wszystkie moge z czystym sumieniem polecić. Nie rozpadają się działaja zacnie. wszystko super :)
Darekw1967
17.09.09, 11:55
Witam.
wyobraźcie sobie ze nie macie aparatu i obiektywów(a mieliście lustrzankę i wiecie co i jak,,mniejwiecej'') wszystko wam w dziwny sposób zniknęło.
macie 4000zł brutto i chcecie fotografować, krajobrazy i imprezy rodzinne.
prosze o wasze typy jakie zestawy (body i słoiki: tak zeby pokryło zakres od 26-28mm do 200-300mm)
niepotrzebuje body z 20Mpix
ma byc dobre i sie nierozleciec w reku i niezamoczyc od spoconej reki to samo do słoików
bardziej zalezy mi na dobrym słoiku tak zeby w przyszłości tylko body podlegało zmianom.
Witam !
Robilem E-410 i E-520 i tutaj Olympus brnie latwo w przepaly
Czyli... ( E-4XX, E-5XX) wymagaja dosc ostroznego dobierania
espozycji. (wyczuwa sie mniejsza rozpietosc tonalna od konkurencji)
Ostatnio robilem E-620 + Zuiko 11-22, Zuiko 14-54 jak i Zuiko 70-300.
Focilem tez z lampa FL-36R.
Co moge powiedziec ?
E-620 to sprzet z calkiem innej bajki i masz znacznie wiekszy
komfort pracy i widac, ze przepaly tutaj sa rzadkoscia.
Od razu wyczuc, ze masz wiekszy zakres tonalny od
poprzednich modeli. (E-4XX, E-5XX)
AF chodzi rewelka... Dosc... Szybka migawka.
Wszystko ladnie i pewnie dziala.
LV w koncu chodzi z jajem :)
Bardzo to ulatwie prace fotografowi gdzie robiac zdjecie
nie musze stale korygowac naswietlenia.
Polecam E-620 - to naprawde niezla puszka.
Widzialem to w cenie 2200.
Nawet z kitem bedziesz mial swietne zdjecia a mozesz dokupic
lampe FL-36R.
Pozdrawiam
dzieki za opinie.
co do obiektywów to napewno 14-54 i 40-150 starszy.
body to juz jest problem i model i kasa(cena)
ale to trzeba przemyśleć.
prosze piszcie jeszcze jeśli macie jakieś przemyślenia
co do obiektywów to napewno 14-54 i 40-150 starszy.
prosze piszcie jeszcze jeśli macie jakieś przemyślenia
Miałem zarówno starszy ZD 40-150 jak i ten nowszy. Z kilku powodów obecnie wybrałbym ten nowszy.
Ja bym pewnie kupił G1 z krótszym obiektywem, dokupił przejściówki i jakieś jasne szkła manualne. :) Ale w sumie sam nie wiem, może kupiłbym na nowo E-520?
K_Puchatek
18.09.09, 12:54
dzieki za opinie.
co do obiektywów to napewno 14-54 i 40-150 starszy.
body to juz jest problem i model i kasa(cena)
ale to trzeba przemyśleć.
prosze piszcie jeszcze jeśli macie jakieś przemyślenia
Co do obiektywów to w pełni się zgadzam, jeżeli zaś chodzi o body to może na razie zaproponuję coś innego niż wszyscy, mianowicie E-330. Mam to body od 1,5 roku (teraz jako zapasowe, foci nim moja druga połówka) i jestem z niego bardzo zadowolony, jedyna wada w stosunku do E-5xx to MSZ brak stabilizacji (ale za to jest odchylany LCD).
Pozdrawiam
jedyna wada w stosunku do E-5xx to MSZ brak stabilizacji
Czegoś by się jeszcze doszukać można... w każdym razie ja nie mogę wybaczyć Olympusowi brak histogramu na żywo w E-330.
Misiaczek51
18.09.09, 13:52
Jeżeli pytasz na forum Olympusa to znaczy że chcesz mieć aparat tej firmy i wtedy wszelkie wczesniejsze rady P.T. Kolegów są jak najbardziej słuszne. W innym przypadku , za te pieniądze kupiłbym Nikona D90 z obiektywem 18-105 VR. Do fotografii krajobrazowo-rodzinnej jest wyborem w moim mniemaniu, na dzień dzisiejszy, najlepszym. Zyskujesz szybkość, precyzję naświetlania, dobrą rozpiętość tonalną.
Unikasz ślęczenia nad RAW-ami i przekonywania siebie i innych że twój Oly jest prawie tak samo dobry, tylko....
Mój głos jest moim subiektywnym wynurzeniem i nie podlega rzeczowej dyskusji...
Darekw1967
18.09.09, 14:40
Jeżeli pytasz na forum Olympusa to znaczy że chcesz mieć aparat tej firmy i wtedy wszelkie wczesniejsze rady P.T. Kolegów są jak najbardziej słuszne. W innym przypadku , za te pieniądze kupiłbym Nikona D90 z obiektywem 18-105 VR. Do fotografii krajobrazowo-rodzinnej jest wyborem w moim mniemaniu, na dzień dzisiejszy, najlepszym. Zyskujesz szybkość, precyzję naświetlania, dobrą rozpiętość tonalną.
Unikasz ślęczenia nad RAW-ami i przekonywania siebie i innych że twój Oly jest prawie tak samo dobry, tylko....
Mój głos jest moim subiektywnym wynurzeniem i nie podlega rzeczowej dyskusji...
Witam !
Jak patrzec na inne systemy to faktycznie niezla propozycja
z Nikonem D90.
Tylko, ze mozna kupic za ta sama cene
Olka E-620 + 2 kity + lampa blyskowa FL-36R i kolega bedzie
mial jeszcze wieksze mozliwosci wykorzystania swojego sprzetu ;)
Roznica miedzy (E-4XX, E-5XX) a E-620 jest latwo zauwazalna pod
wzgledem rozpietosci tonalnej i ten sprzet naprawde ladnie
mierzy i szybko foci dla amatora w zupelnosci wystarczy.
Pozdrawiam
Roznica miedzy (E-4XX, E-5XX) a E-620 jest latwo zauwazalna pod
wzgledem rozpietosci tonalnej
Piszesz o RAW-ach i poprawnym naswietleniu?
Różnica niespecjalnie jest w rozpiętości jak sądzę,e-620 lekko niedoświetla i dlatego unika przepałów.
pzdr
ps.Mnie się wydaje dobrą propozycją s5 pro,jeśli nie przeszkadzają jego mankamenty...
Nie potrafię porównać rozpiętości tonalnej E-410 i E-30 (ta sama matryca, co w E-620), ale w tym drugim światłomierz działa bardzo dobrze i skutecznie unika przepałów. W E-410 w ogóle nie używałem pomiaru ESP, bo nigdy nie było wiadomo, czego się można było po nim spodziewać - raz mierzył dobrze, innym razem w bardzo podobnych warunkach przepalał o działkę albo i więcej. Z kolei w E-30 nie używam już żadnego innego pomiaru, poza ESP, bo działa on tak jak powinien. Jeśli E-620 ma taki sam światłomierz, to można być spokojnym.
Witam ponownie.
czy na dzień dzisiejszy coś innego byście polecili?
Czy wymagania nie zmieniły się przez ten czas?
macie 4000zł brutto i chcecie fotografować, krajobrazy i imprezy rodzinne.
Jak tak, to: E-P(dowolny) z 14-42 i jakaś mocniejsza lampka, np. FL-36R (na rodzinne imprezy) lub inny bezlusterkowiec. Jeśli koniecznie lustrzanka, to jakaś mała, np. e-620 z ZD 14-42 i lampką lub coś o podobnych gabarytach z innych stajni.
Może tylko cena uległa redukcji tak do 3000zł.
To mimo wszystko odpowiedź z mojej strony pozostaje ta sama.
Może tylko cena uległa redukcji tak do 3000zł.
Rozumiem, że ten sprzęt co masz w stopce jest dostępny dla Ciebie??
e czydzieści :D
j/w + 14-54mm lub 9-18mm
Witam, znowu odświeżę wątek .
Załóżmy że macie już super słoiki 8mm 12-60mm 35-100mm i puszkę E1.
jakie puszki wchodzą w rachubę do zmiany pod takie słoiki.
jakość zdjęć i uniwersalność najważniejsza.
????panas, oly, ????
Witam, znowu odświeżę wątek .
Załóżmy że macie już super słoiki 8mm 12-60mm 35-100mm i puszkę E1.
jakie puszki wchodzą w rachubę do zmiany pod takie słoiki.
jakość zdjęć i uniwersalność najważniejsza.
????panas, oly, ????
Masz w tej chwili tylko jedną produkowaną puszkę E-5 i to na zamówienie.
Panasonic już dawno nie robi DSLR-ów a Olympus właśnie kończy.
Reszta to poszukiwania pozostałości w sklepach, E-30 jest chyba najlepszą opcją.
Witam, znowu odświeżę wątek .
Załóżmy że macie już super słoiki 8mm 12-60mm 35-100mm i puszkę E1.
jakie puszki wchodzą w rachubę do zmiany pod takie słoiki.
jakość zdjęć i uniwersalność najważniejsza.
????panas, oly, ????
Dokupic 14-54 reszte szkiel sprzedac i wybrac drugi system.E1 z 14-54 na spacery a to co dokupisz to do wyzszych celow.Chyba,ze zajmujesz sie amatorsko,to te E1 z 14-54 Ci wystarczy.
chyba nie jest tak źle, w sklepach internetowych spokojnie można zakupić korpus, na przykład E-3 czy też coś mniejszego, z serii E-4xx
Dokupic 14-54 reszte szkiel sprzedac i wybrac drugi system.E1 z 14-54 na spacery a to co dokupisz to do wyzszych celow.Chyba,ze zajmujesz sie amatorsko,to te E1 z 14-54 Ci wystarczy.
to chyba najsłuszniej tylko jaki system najbardziej to macro mnie interesuje i portrety
to chyba najsłuszniej tylko jaki system najbardziej to macro mnie interesuje i portrety
To co masz to wystarczy.Reszta to umiejetnosc oswietlenia i pokazania charakteru w portretowanej osobie i sytuacji.To nie ma nic wspolnego z systemem i jego zmiana lub nie.
tymczasowy_
2.04.11, 19:41
Witam, znowu odświeżę wątek .
Załóżmy że macie już super słoiki 8mm 12-60mm 35-100mm i puszkę E1.
jakie puszki wchodzą w rachubę do zmiany pod takie słoiki.
jakość zdjęć i uniwersalność najważniejsza.
????panas, oly, ????Jeśli robisz w warunkach, w których nie brakuje Ci światła, to masz wszystko co potrzeba Ci do robienia dobrych zdjęć. Jeśli nie wychodzą tak dobrze jakbyś chciał to popraw swój warsztat.
Jeśli nie chcesz robić wielkich ruchów, poszukaj używane E-3, powinieneś zmieścić się w 2000zł. Dostaniesz zastrzyk ISO i stabilizację (pomaga w użytkowaniu 35-100).
Masz w tej chwili tylko jedną produkowaną puszkę E-5 i to na zamówienie.
Panasonic już dawno nie robi DSLR-ów a Olympus właśnie kończy.
Reszta to poszukiwania pozostałości w sklepach, E-30 jest chyba najlepszą opcją.
To E-5 tak bez zamówienia nie da się kupić ?
To z jakim wyprzedzeniem trzeba zamawiać ?
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.