Zobacz pełną wersję : Filtr UV+polaryzacyjny?
Witam.
Tylko proszę o wyrozumiałość, jestem początkujący a w necie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Pytanie jest pewnie banalne ale proszę o poradę.
Czy na obiektyw zakładać dwa filtry tj. uv+polar albo odwrotnie czy tylko jeden?
Było na forum o filtrach dość dużo- poszukaj. Zakładać oczywiście tylko jeden ponieważ przy dwóch jakość obrazu będzie optycznie pogorszona i kłopoty z ostrością nieuniknione.
Wielki dzięki. Tak myślałem ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi wprost.
Polar tak, UV - wyrzuć albo sprzedaj
Witam
Na ZD 12-60 zakładałem UV i w razie konieczności - polar. UV bardziej dla ochrony.
Nie przepadam za filtrami... Im więcej, tym gorzej. Polar i szary - jeszcze ok...
Pozdrawiam
Pat
Wybieram się na wycieczkę do Grecji i myślę że zastosowanie polara przy fotografii krajobrazu może być zasadne. Tak naprawdę to specjalnie do tego go kupiłem. Jak sądzicie potrzebny, czy nie?
A UV to tylko dla ochrony.
Ja tam zakładam polara na UV, bo nigdy mi się nie chce ściągąć UVki. A UV kilka razy mi skórę uratowała. Wiem, że strata na jakości jest, ale prawdę mówiąc, dla mnie niezauważalna i w pełni akceptuję te "wybrakowane" zdjęcia.
Ja tam zakładam polara na UV, bo nigdy mi się nie chce ściągąć UVki. A UV kilka razy mi skórę uratowała. Wiem, że strata na jakości jest, ale prawdę mówiąc, dla mnie niezauważalna i w pełni akceptuję te "wybrakowane" zdjęcia.
Popieram w 100%...
...a propo Grecji.Tam polara miałem założonego na UV-kę i czasami bez UV-ki,praktycznie cały czas...(no oczywiście o pewnej póżnej porze to ją ściągałem)...dodatkowo daświetlałem błyskiem lampy(czasami oczywiście-zależy CO,GDZIE,KIEDY i z KIM)...
Pozdrawiam... ;)
ps....SANTORINI z Polarkiem - miodzio!!!!!!!
Punisher89
11.09.09, 22:30
przydałaby się jeszcze szara połówka :wink: i będzie miodzio :grin:
Polar Marumi uratował mi zdjęcia w Grecji. Polecam. Ale używaj z rozsądkiem. ;)
Polar tak, UV - wyrzuć albo sprzedaj