PDA

Zobacz pełną wersję : Obiektyw "na scene"



Czaroz
28.08.09, 23:41
Mam pytanie dotyczace obiektywu jasnego* stalki/nie stalki (obojetnie) w naprawde rozsadnej cenie (czyt. tanio). Mam heliosa 50/2 ale i tak go trza przymknac do f4 zeby nie mydlilo (z tego co slyszalem) przygladalem sie tez pentaconowi 135/2.8 jego podobno zeby miec ladny obraz nie trzeba az tak przymykac. A wy, co polecacie?

*obiektyw ma mi posluzyc do teatru, jako ze jezdze ze swoja grupa teatralna a flesza rzadko pozwalaja uzywac (prawie nigdy) mam heliosa 50/2 ale i tak go trza przymknac do f4 zeby nie mydlilo (z tego co slyszalem)

rpoznan
28.08.09, 23:48
Może coś z szkieł Zuiko OM wybierz...

Zuiko OM 50/1.4 z przeróbką
http://www.allegro.pl/item723409812_olympus_zuiko_50_1_4_bagnet_4_3_do_c yfry_piekny.html

A tu bez http://www.allegro.pl/item725722190_standard_olympus_50_1_4_precyzja_i_j akosc_zuiko.html

Czaroz
28.08.09, 23:54
Tez wolalbym cos systemowego ale... patrz na cene 50/1.4 a na pentacona 135/2.8 pentacona nawet za 140zeta wytrzasniesz.


Poprawka
Aaaaa bo to OM no to tym bardziej, jeszcze przejsciowke trza skolowac, a do m42 czy tak czy tak bede kolowal
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Aha i czy ktos mi moze podpowiedziec jaka ogniskowa lepsza... w granicach 50 czy moze wlasnie cos dluzszego?

A tak w ogole to lampy, w jakiej cenie, jaka najlepsza z najtanszych itp itd (od najtanszej do najdrozszej)

Jedyne jakie znam to fl-36/50

rpoznan
29.08.09, 00:48
Do tego pierwszego co zapodałem...właśnie już nie musiałbyś kołować przejściówki :wink:

hades
29.08.09, 23:23
Mydlenie powoduje światło, którego za dużo wpada przez szkło. Trzeba zastosować ramkę, która ograniczy ilość niepotrzebnego światła, albo przymykać obiektyw do f/4. Ramkę trochę większą niż matryca aparatu, należy zamontować za obiektywem, najlepiej na wysokości przelotki (przykleić czymś do tejże przelotki tak by jej lustro "nie zabrało" - to chałupnicze rozwiązanie i robi się to na własne ryzyko).

Poza tym by wyeliminować odbicia i źródła światła poza kadrem przyda się jeszcze osłona na obiektyw, czyli jakiś tulipan.

Dobór ogniskowej obiektywu zależy od tego jak blisko będziesz mógł podejść do sceny i jakie kadry chcesz zarejestrować. Jeśli znasz spektakl to możesz sobie wybrać momenty, które warte są zarejestrowania i tylko na nie czekać. Dźwięk migawki, która strzela przez cały spektakl bez ładu i składu rozproszy widzów jak i aktorów o ile nie zagłuszą jej dźwięki spektaklu.

Jeśli chodzi o lampę błyskową, to odradza się jej stosowania przy koncertach i spektaklach. Psuje to efekt jaki miał w zamyśle autor i wykonawca, a poza tym rozprasza ludzi na scenie i publiczność.

Czaroz
29.08.09, 23:46
hmmmm no tak ale sory... ja troszke ciemny jestem, ocb z ta ramka? jak to ma wygladac i na czym polegac... ma sie to znajdywac wewnatrz aparatu czy jak bo troszke nie czajem i jeszcze jedno, czy do heliosa sa oslony? Bo ja jakos nie widzialem

magnum
30.08.09, 08:16
hmmmm no tak ale sory... ja troszke ciemny jestem, ocb z ta ramka? jak to ma wygladac i na czym polegac... ma sie to znajdywac wewnatrz aparatu czy jak bo troszke nie czajem i jeszcze jedno, czy do heliosa sa oslony? Bo ja jakos nie widzialem

Tu cały wątek o tym https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=4494