Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nowa pasja

wojtas81
12.08.09, 11:57
Witam wszystkich serdecznie. Jestem od niedawna na forum i jak narazie to więcej czytałem niż pisałem. Fotografią zajmuje się od czterech miesięcy i już mogę stwierdzić, że stała się moją nową pasją. Nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale poświęcam wiele czasu żeby na naukę i praktykę. Parę dni temu byłem na Mazurach i zrobiłem parę fotek Olympusem E-520, który nie dawno zakupiłem. Proszę o ocenę moich zdjęć oraz jak najwięcej uwag co zrobiłem źle, a pewnie będzie takich sporo :grin:. Pozdrawiam i czekam na ocenę.

Karol
12.08.09, 12:13
Po pierwsze - foty są za duże, za ciężkie, wolno się wczytują.
Na potrzeby prezentacji na forum pliki 800x600 pix w zupełności wystarczą.

wojtas81
12.08.09, 12:24
U mnie otwierają się bez problemu, może kwestia łącza. Kolejne będą 800x600 żaden problem.

clorox
12.08.09, 13:50
To ja może skrobnę moje wrażenia. Dobrze by było gdybyś przeczytał regulamin wstawiania fotek oraz numerował zdjęcia.

1) Całkiem fajnie - moim zdaniem lepiej przyciąć do kwadratu lub tak, żeby było bardziej symetrycznie
2) Centralny motyw w dodatku otoczony dużą ilością wolnej przestrzeni. Co wg ciebie jest tematem zdjęcia? Ptaki czy woda.
3) Jak wyżej. Co jest tematem zdjęcia?
4) Trochę za dużo się dzieje w kadrze zarówno na pierwszym planie jak i w tle. Nie bardzo mozna się skupić na jednym elemencie.
5) Tak jak 2) i 3) centralnie, dużo się dzieje. Lepiej ciąć ciaśniej żeby eksponować główny motyw, albo robić szersze ujęcie z głównym motywem w mocnym punkcie.

Na plus serii poprawna ekspozycja i ostrość.

To oczywiście moje spostrzeżenia, z którymi można się nie zgadzać. Pozdrawiam i życzę dużo swiatła :wink:

k@czy
12.08.09, 19:22
niestety nie doczekalem, az sie zaladuja... za duze i nie moge powiedziec, czy powinny byc w tym watku, czy w watku dla poczatkujacych :) niech inni osadza.
pzdr

wanilia
12.08.09, 21:16