Zobacz pełną wersję : Nowa pasja
Witam wszystkich serdecznie. Jestem od niedawna na forum i jak narazie to więcej czytałem niż pisałem. Fotografią zajmuje się od czterech miesięcy i już mogę stwierdzić, że stała się moją nową pasją. Nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale poświęcam wiele czasu żeby na naukę i praktykę. Parę dni temu byłem na Mazurach i zrobiłem parę fotek Olympusem E-520, który nie dawno zakupiłem. Proszę o ocenę moich zdjęć oraz jak najwięcej uwag co zrobiłem źle, a pewnie będzie takich sporo :grin:. Pozdrawiam i czekam na ocenę.
Po pierwsze - foty są za duże, za ciężkie, wolno się wczytują.
Na potrzeby prezentacji na forum pliki 800x600 pix w zupełności wystarczą.
U mnie otwierają się bez problemu, może kwestia łącza. Kolejne będą 800x600 żaden problem.
To ja może skrobnę moje wrażenia. Dobrze by było gdybyś przeczytał regulamin wstawiania fotek oraz numerował zdjęcia.
1) Całkiem fajnie - moim zdaniem lepiej przyciąć do kwadratu lub tak, żeby było bardziej symetrycznie
2) Centralny motyw w dodatku otoczony dużą ilością wolnej przestrzeni. Co wg ciebie jest tematem zdjęcia? Ptaki czy woda.
3) Jak wyżej. Co jest tematem zdjęcia?
4) Trochę za dużo się dzieje w kadrze zarówno na pierwszym planie jak i w tle. Nie bardzo mozna się skupić na jednym elemencie.
5) Tak jak 2) i 3) centralnie, dużo się dzieje. Lepiej ciąć ciaśniej żeby eksponować główny motyw, albo robić szersze ujęcie z głównym motywem w mocnym punkcie.
Na plus serii poprawna ekspozycja i ostrość.
To oczywiście moje spostrzeżenia, z którymi można się nie zgadzać. Pozdrawiam i życzę dużo swiatła :wink:
niestety nie doczekalem, az sie zaladuja... za duze i nie moge powiedziec, czy powinny byc w tym watku, czy w watku dla poczatkujacych :) niech inni osadza.
pzdr
Pierwsze najciekawsze, choć kadrowanie centralne nie jest najtrafniejsze, pozostałe nie zatrzymały mojej uwagi na dłużej.:)
cztery miesiące i juz w ocenie zdjęć???? a wątek dla początkujących dla ciebie rozumiem za niski poziomem?