Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : e-30 vs e-510 w swiatlach

Legal
17.06.09, 09:38
Nie chce wywoływać jakiejś wielkiej dyskusji, ale był czas, kiedy miałem równolegle dwa korpusy e-510 i e-30 i okazję zrobić prosty test jpg prosto z korpusu w identycznym czasie, warunkach i wszystkich ustawieniach oraz tym samym obiektywem. Nie bedę dorabiał ideologii. Spójrzcie, na co chcecie. Z lewej e-30, z prawej e-510. Fotki z e-30 zmniejszyłem przed porównaniem do wielkości odpowiadającej 10 Mpix matrycy. Cropy 100%
Nic nie sugeruję i nie stawiam żadnej tezy. Tyle już było tu mądrości o DR.

szalik07
17.06.09, 10:15
Mysle, ze dosc przydatne porownanie :) w moim odczuciu wyglada na to ze e30 jednak goruje nad e510 w tej kwestii :) jest postep!

qbic
17.06.09, 10:17
Ten postęp zapewne dotyczy tylko JPEG oraz domyślnych ustawień aparatu.

Legal
17.06.09, 10:22
Ten postęp zapewne dotyczy tylko JPEG oraz domyślnych ustawień aparatu.

Prawdopodobnie masz rację. Jestem amatorem i ciągle zdecydowaną większość zdjęć robię w JPEG. Mnie taki postęp też w pewnym sensie zadowala.

szalik07
17.06.09, 10:28
Nawet jesli jest to postep w wywolywaniu jpegow w korpusie :) to i tak nie zle

GoOrange
17.06.09, 11:04
W sumie to jaki by ten postęp nie był to ważne że w ogóle jest. Plusik za chęci.

marecki
17.06.09, 11:20
jpg nie jpg efekt postępu pozytywny, o to przecież chodzi prawda ? Przecież napisal, że takie same ustawienia, a to znaczy, że jest jednak lepiej.

darkelf
17.06.09, 11:24
Nie ma czegoś takiego jak "te same ustawienia", nie wiesz co robi soft w obu aparatach, porównywanie ma sens tylko w przypadku RAW bez żadnej obróbki.

Legal
17.06.09, 11:41
Nie ma czegoś takiego jak "te same ustawienia", nie wiesz co robi soft w obu aparatach, porównywanie ma sens tylko w przypadku RAW bez żadnej obróbki.

Zdaje sobie sprawę, ze "te same ustawienia" to uproszczenie. Nie ma też RAW bez obróbki - już na etapie demozaikowania jest jakiś algorytm...