Zobacz pełną wersję : Contax G1/G2
EuroLiberty
27.05.09, 19:34
Czy możecie coś napisać o aparatach Contax G1/G2? Optyka klasa, a wspomniane aparaty można teraz wyrwać dosłownie za grosze. Za takiego 70-200 VR, którego ze względu na gabaryty nie lubię mogę/można kupić bez trudu nowego G1 i worek obiektywów ZEISS'a.
Jak znaczące zmiany poczyniono w G2 względem G1?
Z góry dzięki za info.
Z tego co mi wiadomo G2 ma zdecydowanie lepszy system AF, łapie ostrość na bliskim dystańsie w całkowitej ciemności.
Dość dużo o contaxach jest na forum Pentaxa http://pentax.org.pl/
Jeśli masz kasę , bierz G2 - sam bym przygarnął takiego ;)
Tam dużo urzytkowników ma contaxy ( Alkos kiedyś zasiał tam taką epidemię ;) ).
O kurczę, "za grosze", czyli za ile?
Pzdr
O kurczę, "za grosze", czyli za ile?
Pzdr
No własnie, Contax i grosze. Cos mi sie nie zgada. Ostanio jak widzialem to za 2,5K PLN
Jest na allegro, ale czy to grosze :roll:
http://www.allegro.pl/item642976005_e_oko_contax_g1_carl_zeiss_90_2_8_so nnar_t_gwar.html
No własnie, Contax i grosze. Cos mi sie nie zgada. Ostanio jak widzialem to za 2,5K PLN
Jest na allegro, ale czy to grosze :roll:
http://www.allegro.pl/item642976005_e_oko_contax_g1_carl_zeiss_90_2_8_so nnar_t_gwar.html
No dobra, to teraz poszukajcie alternatywy - dalmierza z wymienną optyką - w postaci Bess, Leica itp w cenie poniżej 3k (jedna Minolta CLE się szwęda).
Pozdro
EDIT: http://www.allegro.pl/item640599296_contax_g1_body.html
Smerf Maruda
27.05.09, 22:24
Bessa R.
Bessa R.
Zazwyczaj R2.. w cenach 2,5-3k
Smerf Maruda
27.05.09, 22:29
R-ka ma gwint => tańsze obiektywy, większy wybór. Cena? Ja swoją sprzedałem za - nie chcę kłamać - 1400 PLN?
R-ka ma gwint => tańsze obiektywy, większy wybór. Cena? Ja swoją sprzedałem za - nie chcę kłamać - 1400 PLN?
No fakt, R2A chodziła swojego czasu po 1,5k. Wersje M są droższe; R4M była ostatnio z 35mm/2.5po jakieś 5k. Ale strasznie rzadko się pokazują na allegro (do ebaya nie mam dostępu).
Smerf Maruda
27.05.09, 22:35
No fakt, R2A chodziła swojego czasu po 1,5k. Wersje M są droższe; R4M była ostatnio z 35mm/2.5po jakieś 5k. Ale strasznie rzadko się pokazują na allegro (do ebaya nie mam dostępu).
Ja z ebaya ściągam bez problemu - znajdziesz aukcję, kupię i wyślę, wedle życzenia.
Ja z ebaya ściągam bez problemu - znajdziesz aukcję, kupię i wyślę, wedle życzenia.
Patrzę sobie właśnie na ebay. Jak znajdę w kieszeni zbędne 2,2k + koszty przesyłki, to bardzo chętnie zapukam do ciebie Smerfie: http://cgi.ebay.com/New-USA-Voigtlander-Bessa-R4A-or-R4M-Leica-670-Case_W0QQitemZ360117635232QQcmdZViewItemQQptZFilm_ Cameras?hash=item53d8af08a0&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
Pozdrawiam
Smerf Maruda
28.05.09, 07:49
Plus VAT. I cło. (cirka ebałt +27% razem).
Właśnie przyszedł do mnie Contax G1 z Planarkiem 35/2:))
Jak zrobię zdjęcia do wrzucę do wątku.
Może ktoś mi podpowie czym różniły sie od siebie G1 i G2?
g2 szybszy AF, dzialal w ciemnicy, mozna bylo podpiac zoomika Zeissowego, 1/6000s, szybsza seria,
generalnie poprawiono bardzo af, szybkosc reakcji, dzialania itd
pozdroofka
dodali proteze MF i podobno lepiej naswietla
Sprawdzam G1 i AF działa w ciemności bardzo dobrze:)
Czy komuś wiadomo by trzeba było w serii G ustawiać domyslnie korekcje + 1 aby prawidłowo doświetlić?
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Gary: nie pamiętam czy to Ty mówiłeś kiedyś jak się spotkaliśmy w Wawie że robisz korekcje?
tak, ale to nie tylko jesli chodzi o contaxy, tylko ogolnie o klisze. klisza lepiej znosi lekkie przeswietlenie niz niedoswietlenie - spokojnie na stale wbij +2/3, a na zime na snieg +1 lub +1 1/3
tak, ale to nie tylko jesli chodzi o contaxy, tylko ogolnie o klisze. klisza lepiej znosi lekkie przeswietlenie niz niedoswietlenie - spokojnie na stale wbij +2/3, a na zime na snieg +1 lub +1 1/3
dzieki.
Teraz poluje na szkiełko 21:)
Masz (poza blogiem) jakieś ciekawe zdjęcia robione G2 w różnych warunkach atmosferycznych i na różnych kliszach?
Może masz coś na BW?
ja tez poluje na 21 ;)
a zdjecia z 35/2 zaraz ci wysle na PW (typowe albumiaki i wiekszosc w kolorze :) )
HrabiaMiod
19.01.10, 12:56
W bw contaxem g2 robi ten pan: http://michalkycia.pl/blog/
Hej
Wczoraj wieczorem kurier dostarczył paczkę. W środku były: Contax G2,Biogon 28, dwa Planary (35 i 45), filtry i bonus w postaci negatywów. Poprzedni właściciel "przesiadł się" na średni format...
Wkrótce wrzucę jakiś bardziej szczegółowy opis. Póki co, mogę stwierdzić, że aparat świetnie leży w dłoni, obsługa jest intuicyjna, migawka i motorek przewijania filmu - dość głośne jak na dalmierz. Mi to nie przeszkadza, jest tyle plusów... Aparat nie trzęsie lustrem, jest szybki, znakomicie zbudowany, a szkiełka to po prostu poezja.
Pozdrawiam
Pat
Zdjęcia Contaxem G1 z Planarem 35 2.0.
Klisza Fuji X-costam 400 przeterminowana około 2 lat:)
Fajne, z klimatem :-)
Pozdrawiam
Pat
Zdjęcia Contaxem G1 z Planarem 35 2.0.
Klisza Fuji X-costam 400 przeterminowana około 2 lat:)
Piękne kolorki i klimat.
Pozwolę sobie wtrącić swoje 3c w temacie. Contaxy użytkuję od ponad 5-ciu lat i jest to system, który pewnie pozostanie w moich łapach dopóki będą dostępne działające do kupienia lub naprawy. Każdy system ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne :) ale jak już ktoś napisał, G1 i 3 szkła można mieć w cenie podstawowej klasy korpusu cyfrowego, mój zestaw kosztował*poniżej 2k. Porównując go z bessą r3a, którą miałem, mogę powiedzieć że wolę ten zestaw ułatwień i elektroniki jaką ma g1 od tej surowości bessy a za cenę jasnego szkła do systemu M mam 3 zeissy.
Na marginesie - do całkowicie mechanicznej zabawy wolę om1/2.
Miałem jakiś czas temu g2 ale dość nieopatrznie się go pozbyłem, jednak pomimo technicznej przewagi nad g1 jakoś wcale nie mam ochoty na ponowne zakupy. G1 jest mniejszy, trochę lżejszy, af TEŻ działa w ciemności i może nie tak błyskawicznie ale zadowalająco szybko.
Podsumowując, zdecydowanie polecam taki zestaw (dowolny z G) chociaż jeśli ktoś ma możliwość niech przed zakupem popatrzy sobie w wizjer bo nie każdemu przypadnie do gustu ten tunel.
wprawdzie wątek ContaxG - yendash wspomniał o bessa r3a a ja mam pytanie odnośnie Voigtlaneder Bessa L + Heliar 15mm kilka pojawiło na rynku wtórnym czy ktoś miał do czynienia szczególnie z tak "experymentalnym" body ustawianie ostrości ogranicza się chyba tylko do hiporfokalnej, podziałki na obiektywie a światłomierz?
Miałem taki zestaw. Funkcjonuje tak jak napisałeś w takim tylko zestawieniu, bo raczej ciężko skorzystać z czegokolwiek innego podpinając do bessy L z uwagi na brak w niej dalmierza. Osobiście odpuściłem aparaty bez celownika, to raczej zajęcie dla cierpliwych i lubiących zabawę z formą ponad treścią.
Samo szkło było jednak fajne i zostało mi kilka zdjęć które mile wspominam. Małe, lekkie i mimo tak szerokiego kata pozbawione jest praktycznie dystorsji. Niestety, nie znalazłem zastosowania przy swoich potrzebach. Dla mnie szeroko kończy się na 21mm, więcej nie potrzebuję.
Mam pytanie odnośnie Contaxa G1/2 - czy jest w nim możliwość wyłączenie/wstrzymania na jakiś czas przesuwu filmu ? A jeśli nie, jak wygląda sprawa głośności przewijania. Miałem kiedyś Pentaxa, miałem i Minoltę i darowałem sobie analogowe korpusy z motorem ze względu na jego głośność. Wiem że Konica Hexar AF ma tryb "silent mode" jednak ma niewymienna optykę i bardzo ograniczony wachlarz czasów.
Contaxy są świetne, ale jak właśnie wygląda w nich sprawa motoru ?
G1/G2 ma multiekspozycję więc możesz powstrzymać przesuw filmu no ale chyba tylko przy świadomym wykorzystaniu tego trybu. Czy przesuw jest głośny? W sumie tak, zwraca uwagę jak komuś robisz zdjęcia i jesteś blisko, chociaż w takim zastosowaniu uwagę zwraca sam aparat. Jako cichy aparat raczej odpada chociaż jeszcze kilka lat temu fotografowałem takim zestawem ślub w kościele jako jedyny fotograf i jakoś*ksiądz nie patrzył dziwnie:)
Konica Hexar ma silent mode, czasami zastanawiałem się czy faktycznie film się przewinął a ja w ogóle zrobiłem zdjęcie. Ograniczone czasy aparatu wymusiły filtr szary w kieszeni ale bardziej mnie wkurzał lag i niepewność co do miejsca ostrzenia. Za to obiektyw, bajka i jeżeli szukasz czegoś tak poręcznego i cichego to jest to fajna zabawka.
Zresztą, doświadczenie nauczyło mnie że nie ma jednego aparatu do wszystkiego, chociaż*bardzo bym chciał.
G1/G2 ma multiekspozycję więc możesz powstrzymać przesuw filmu no ale chyba tylko przy świadomym wykorzystaniu tego trybu. (...)
Ograniczone czasy aparatu wymusiły filtr szary w kieszeni ale bardziej mnie wkurzał lag i niepewność co do miejsca ostrzenia. Za to obiektyw, bajka i jeżeli szukasz czegoś tak poręcznego i cichego to jest to fajna zabawka.
Zresztą, doświadczenie nauczyło mnie że nie ma jednego aparatu do wszystkiego, chociaż*bardzo bym chciał.
Co do multiekspozycji - jest to jeden z dostępnych trybów. Można powstrzymać przesuw filmu. Nie bardzo rozumiem sformułowanie "chyba tylko przy świadomym wykorzystaniu tego trybu" - to chyba jasne, że robimy to świadomie? :)
Ograniczone czasy aparatu? - do 1/4000 s. to nie takie ograniczenie chyba...
Co do obiektywu - są różne, w sumie niewiele ( w porównaniu z np. OM), ale większość rzeczywiście cieszy się znakomitą opinią :-)
Biogon 28 i Planar 45 chyba są najlepsze...
Pozdrawiam
Pat
PS Jeśli ktoś potrzebuje - mogę wysłać instrukcję do G2 w pdf na maila
P.
Nie doczytałeś. Ograniczone czasy aparatu odnosiły się do hexara (minimalny to 1/250).
Nie doczytałeś. Ograniczone czasy aparatu odnosiły się do hexara (minimalny to 1/250).
O przepraszam, sorry, forgive me.
Rzeczywiście.
Pozdrawiam
Pat:grin:
ksb, mocno kontrastowa ta klisza albo taki skan. Wole gladsze tony :)
Rafał Czarny
15.02.10, 12:16
ksb, mocno kontrastowa ta klisza albo taki skan. Wole gladsze tony :)
Możliwe, że przyczyną jest przeterminowanie klisz.
W wątku "pierwszy negatyw..." wrzuciłem trzy sample z G2 z Planarem 45.
Poniżej - Biogon 28. Rollei Retro 100.
Pozdrawiam
Pat
Fajne zdjecia.Te chyba ciekawsze niż z planara.
Było więcej światła...
Ale zastanawiam się nad przyzwyczajeniem do kontrastów. Wiadomo, że postrzegamy poprzez kontrast, ale chyba trochę go przeceniamy. Oczywiście - to tylko moje zdanie, ale obserwując Atgeta czy Mistrza Bułhaka trudno znaleźć ostre kontrasty. Jest za to masa szczegółów, mgła i jakaś wielowarstwowość. Brakuje mi jej w zdjęciach cyfrowych.
Nie wiem, błądzę po omacku, szukam.
Pozdrawiam
Pat
parę lat prowadziłem jako instruktor w Pałacu Młodzieży w Gdyni i Harcówce pracownie foto- po czym było można poznać młodego, początkującego uczestnika - jak szedł do ciemni to z papierem extra twardym - najpierw wszystko bardzo kontrastowo, potem dopiero rozwija się delektowanie: smakiem ,informacją , rozpętością tonalną , wieloplanowością- by przejść do kreacji...
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.