PDA

Zobacz pełną wersję : Czy to dobre zdjęcie?



klapouch
25.04.09, 20:52
Aparat mam od czwartku, to jedno z pierwszych zdjęć. Postaram się tutaj zamieszczać sowje fotki, prosiłbym o ocenę i ew wytłumaczenie dlaczego zdjęcie jest dobre lub dlaczego jest złe. Nie mam doświadczenia fotograficznego i pewne rzeczy, zarówno dobre jak i złe, wychodzą mi przypadkowo. Chciałbym byście zwrócili mi na te aspekty uwagę, a postaram się ową przypadkowość wyeliminować.

http://img12.imageshack.us/img12/6828/p4240144.jpg (http://img12.imageshack.us/my.php?image=p4240144.jpg)

Zmniejszyłem.

epicure
25.04.09, 21:12
Zdjęcie jest za duże. Powinno się mieścić na ekranie.

paakayttaja
25.04.09, 21:13
Znudziłem się, czekając aż fota się załaduje (przy 10 mpbs) - zmniejszaj zdjęcia, zanim je tu pokażesz.

Mirek54
25.04.09, 21:35
Dobre,dlaczego ma byc niedobre.Jesli wezmiesz pod uwage tzw zlote podzialy i mocne punkty w kadrze to napewno stwierdzisz,ze mozna cos poprawic.
Tu na twojej focie nanioslem te czarodziejskie linie gdzie wg znawcow oko sie zawiesza.Jak widzisz to mocne punkty sie nie znalazly tam gdzie byc moze powinny,ale jest jeden,ktory mozesz wykorzystac nie ruszajac kadru.
Fotka sie troche pobawilem i mysle,ze lepiej troche wyglada.Jak juz nie mozesz kadrem operowac to pomysl o swietle i przyslonie

klapouch
25.04.09, 21:47
Coś w tym jest. Modyfikacja faktycznie lepsza niż oryginał. Dziękuję za komentarz i pomoc. Jakiś czas będę jeszcze tu zamieszczał zdjęcia i z chęcią poczytam wszelkie uwagi i wskazówki.

kowalikster
28.04.09, 09:10
Zdjęcie ok, ale obróbka dopiero nadała mu właściwy ton i wyrazistość

klapouch
16.05.09, 15:28
Kolejne. Wydaje mi się ok.

http://img198.imageshack.us/img198/6424/p5153016a.jpg (http://img198.imageshack.us/my.php?image=p5153016a.jpg)

helmuth
16.05.09, 16:33
Kolejne. Wydaje mi się ok.
A mnie nie :p
Są dwie szkoły pokazywania płynącej wody- zamrozić albo rozmazać. W zależności od tego co to jest za woda, stosujesz odpowiednią metodę. Na Twoim zdjęciu, woda jest "zamrożona", widać pojedyncze krople. Krople te układają się w niezbyt ładny wzór. Gdybyś ustawił najniższe możliwe ISO (a nie 400 :!:) i zmniejszył przesłonę, mógłyś wtedy zastosować dłuższy czas (u Ciebie 1/2000 :!:) a więc "rozmazać" cieknącą wodę. Uzyskałbyś wtedy coś jak ścianę wody. Moim zdaniem lepiej by to wyglądało niż teraz. Spróbuj zrobić kiedyś dwa zdjęcia tej fontany- z "zamrożoną" i z "rozmazaną" wodą. Będziesz miał porównanie, zdecydujesz sam, które Ci bardziej odpowiada.

klapouch
16.05.09, 17:22
Bardziej "upłynnić" się nie dało z uwagi na południową porę.

http://img268.imageshack.us/img268/3802/p5152960.jpg (http://img268.imageshack.us/my.php?image=p5152960.jpg)

Mimo wszystko bardziej chyba do mnie przemawia zamrożona woda :) Dzięki za komentarz.

willow32
16.05.09, 17:45
Bardziej "upłynnić" się nie dało z uwagi na południową porę.

http://img268.imageshack.us/img268/3802/p5152960.jpg (http://img268.imageshack.us/my.php?image=p5152960.jpg)

Mimo wszystko bardziej chyba do mnie przemawia zamrożona woda :) Dzięki za komentarz.

są filtry ND

rocco
16.05.09, 20:09
ND400 i po problemie :)