PDA

Zobacz pełną wersję : Olympus E10 - problem przy wywoływaniu zdjęć

Julita_2
4.03.09, 21:28
Witam,

Mam STRASZNY problem! Jestem w posiadaniu olym. e10 i nie wiem jak sobie poradzić z pewnym problemem. Po wywołaniu zdjęć po bogach są białe pasma. Jakby tylko kawałek papieru zdjęcia został naświetlony, ale widnieje cała fotografowana scena. W punkcie gdzie wywołuje zdjęcia gościu powiedział mi, że muszę coś zmienić w ustawieniach. Przejrzłąm całą instrukcje obsługi i nic. Jestem zielona!!!! BŁAGAM POMOCY!!!

andytown
4.03.09, 21:30
zmienić format wywoływanych zdjęć najlepiej na 15x21 lub 13x18, lub laboratorium:)

salvadhor
4.03.09, 21:30
Panu się nie chce skadrować zdjęcia w tym punkcie.

Olympus robi zdjęcia o proporcjach boków 4:3. W punktach standardem (papieru) są proporcje 3:2.

Są dwa wyjścia - albo zmienić punkt, gdzie ktoś zdjęcie przykadruje do 3:2 (utnie nieco góry lub dołu, ale pasków po bokach nie będzie), albo wywoływać zdjęcia w formacie 13:18.

marecki
4.03.09, 21:48
Albo wykadrować 1 lepszym programie do 3:2 i po sprawie. Był taki fajny programik do tego celu bardzo wygodny (w nazwie było coś z crop).

HrabiaMiod
4.03.09, 22:08
A nie lepiej wydrukować z białymi paskami po bokach i kulturalnie poprosić o gilotynkę, po czym obciąć niechciane paski? To mój sposób. Bo nie po to mam 100% kadru w wizjerze, nie po to staram się precyzyjnie kadrować, by przez jakieś pierdoły później niweczyć to wszystko. Że o tym, że CHCĘ mieć 4:3, a nie 3:2 nie wspomnę.

Przy dobrych układach z labem, laboludek sam obetnie Ci białe paski.

pozdrawiam

Julita_2
21.03.09, 13:25
Dziękuję za ofiarność w tych podpowiedziach. Przynajmniej teraz już wiem że tak ma być i koniec. Przestanę wreszcie szukać i poszukiwać opcji w moim menu do poprawy tej sprawy.
Dzięki b.

Alleluja drodzy parafianie!
J.

dog_master
21.03.09, 14:42
BTW, w obu wątkach zmieniłam Ci tytuły, co by lepiej mówiły o treści tematu [lampa i wywoływanie zdjęć] :)

Syd Barrett
21.03.09, 18:20