PDA

Zobacz pełną wersję : obraz na lcd

marudazk
1.03.09, 21:49
Zastanawia mnie to, jak uzyskać na monitorze komputera, czy TV obraz jak najbardziej zbliżony do tego, jaki jest widoczny podczas robienia/przegladania zdjęć w aparacie.
Po przesłaniu zdjęć na komputer zawsze są ciemniejsze, często mniej wyraziste...po prostu nie takie jak wydawało się, że powinny być.
Jestem fotoamatorką i troche irytuje mnie to, że nie potrafię zgrać jednego obrazu z drugim. Różnica prowadzi do małej frustracji po załadowaniu zdjęć...

Mam od b.niedawna Olympusa e-520 i w związku z tym chciałabym uzyskać parę wskazówek co do tego, jak robić zdjęcia/ustawić lcd w aparacie(?), bezboleśnie, realistycznie ratować zdjęcia (na ps sie raczej troche znam, ale nie chce spedzac nad nim za wiele czasu).

Podstawowa sprawa - to co przesyłam na komputer to praktycznie zupelnie inny obraz niz na maluśkim lcd w aparacie. Czemu na tym maluśkim jest AŻ tak 'dobrze', a na monitorze AŻ tak źle?

Agulka
1.03.09, 22:03
Nie wiem, czy przeglądałaś ten wątek:
https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=14031

Tam jest trochę wypowiedzi na temat podobny do Twojego.

marecki
1.03.09, 22:07
Musisz się do tego przyzwyczaić i nauczyć żyć. U mnie takie miniaturki na LCD aparatu są jaśniejsze. Raczej były bo można sobie jasność wyświetlacza ustawić. Poza tym kolory niestety też inaczej będą wyglądać. Kwestia czasu żeby się z tym oswoić. Ja generalnie podlądam zdjęcia w body tylko pod kątem przepałów lub histogramu. Ostrość, kolory dopiero widzę na monitorze i to też tym dobrym bo w lapku wogóle w cały świat mi wyświetla.

marudazk
1.03.09, 22:11
Tak, tak... b. podobny. Było w nim nawiązanie do tego, że lcd aparatu odzwierciedla obraz inaczej w zal.od warunków. Dziś np na słońcu nie widziałąm prawie nic - b. ciemno, natomiast w pomieszczeniu, wieczorem jest obraz zblizony do rzeczywistego. Na monitorze w komputerze jest cos pomiedzy, ale blizej nijakiego, zbyt ciemnego kadru.