PDA

Zobacz pełną wersję : Olympus SP-565UZ

Slesh
1.03.09, 20:46
Witam. Jestem początkującym "fotografem" :). Mam aparat Olympus SP-565UZ, Kartę pamięci, torbę, kable, folię na wyświetlacz, akumulatory. Moje pytanie brzmi: Co mogę jeszcze dokupić do tego aparatu ? Chodzi mi o jakieś obiektywy, soczewki itp. Proszę o konkrety :) Pzdr

Ps. Mam nadzieję że wybrałem dobry dział :)

Gregory
1.03.09, 23:13
W sumie to nie jestem żadnym zawodowcem żeby tak mówić ale czy nie lepiej poczekać trochę i "posmakować" tego fotografowania, poczytać, popróbować, poćwiczyć i dopiero wtedy ewentualnie inwestować w dodatkowy sprzęt...? Żeby się poźniej nie okazało że mam tony różnych gadżetów a jednak nie łkatwo pstryknąć dobre foto.

No chyba że zajmujesz się tym już od dawna - wtedy wielkie PRZEPRASZAM i nie było tematu.
Peace :)

Daniello
1.03.09, 23:19
Może jakąś książkę o fotografowaniu?

Agulka
1.03.09, 23:49
No właśnie, z reguły tak jest, że to potrzeba determinuje kolejne zakupy akcesoriów, no ale nie zawsze tak musi być.
Co do obiektywów to tu masz wolną rękę - możesz kupić sobie każdy dostępny na rynku - żadnego jednak nie podepniesz, bo Twój aparat nie ma możliwości wymiany obiektywu.
Możesz kupić sobie filtry - UV, polaryzacyjny, filtry połówkowe kolorowe i neutralne - ale wydaje mi się, że najpierw musisz kupić tulejkę, która pozwoli ci na zamontowanie filtrów - dostępne są na allegro, ale nie wiem, czy konkretnie dla sp565. Możesz sobie także kupić statyw, pilota, osłonę przeciwsłoneczną, konwertery szerokokątne i tele, zestawy do czyszczenia optyki.
Najrozsądniejszym wydatkiem wydaje mi się, że jednak będzie zakup, który poleca Daniello, książki o fotografowniu.

Slesh
2.03.09, 00:05
Książkę sobie kupię :) A co do obiektywu i tulejki, właśnie tu pojawia się problem :) Nie mogę znaleźć takiej do SP-565uz :) Nie ma do tego aparatu tulejki ?? Jeśli jest to proszę o konkretny link gdzie mogę go kupić. Pzdr

Ps. Jakie książki polecacie ? :)

Agulka
2.03.09, 00:20
np: