Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia koszykówki na hali

krzaku15
18.01.09, 13:14
Witam, pytanie jak w temacie. Jestem początkujący i dużo jeszcze nauki przede mną. Czytałem już podpowiedzi dotyczące takiego fotografowania ale nie znalazłem żadnych dotyczących mojego sprzętu i trochę byłem niezadowolony ze zdjęć jakie wtedy wykonałem. Posiadam Olympus E 510 + 14-42mm + 40-150mm bez żadnych dodatkowej lampy błyskowej.
Bardzo proszę nie pisać, że taki post już był i żebym sobie poszukał bo już to robiłem i nie mogę znaleźć (jeśli był proszę o link). Najlepiej jeśli ktoś ma taki sprzęt i robił już takie zdjęcia.
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam.

a_wykrota
18.01.09, 13:22
Tu masz trochę info:
https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=13801&highlight=olympus+sport

Mirek54
18.01.09, 13:30
Czy to koszykowka czy pilka reczna to nie ma zadnego znaczenia.Nie majac dodatkowego swiatla,powinienes miec czas w granicach 1/150 i krocej.Przeslona zalezna od sytuacji co i ile ma byc w GO.ISO ustawisz tak,zeby szumy Byly akceptowalne po Twojej obrobce.Jesli swiatlo na sali pozwoli Ci na takie parametry to pstrykaj do woli.Jednak jak jest za ciemno to potrzebne Ci jasne szklo i inna puszka jak pomimo szkla ISO jest za wysokie.Lampa dobrej jakosci moze pomoc.
Mnie sie wydaje tak ,ze z tym co masz to raczej nie powalczysz,chyba,ze do rodzinnego albumu.

krzaku15
18.01.09, 13:43
Dzięki za odpowiedzi.
Wiem, że za bardzo nie powalczę z tym sprzętem ale będę się starał żeby to jakoś w miarę wyszło:)

diabolique
18.01.09, 14:24
ISO 800/1000 (wyżej już chyba będzie tracić na jakości), przysłona otwarta na maksa (nie są to zbyt jasne szkła), priorytet przysłony (pozwoli dobrać jak najkrótsze czasy).
Jeśli czas będzie dłuższy niż 1/250 podbij ISO (spróbuj później odszumić na komputerze) lub daj sobie spokój. Koszykówka to wyjątkowo dynamiczna gra.
No i nie świeć wspomaganiem AF zawodnikom po oczach, bo jak się wkurzą to wyrzucą cię z meczu.