Zobacz pełną wersję : co z E-30? 14-54II czy 12-60?
witam,
mam zamiar kupić E-30 i w związku z tym pytanie: :?:
- wziąć tylko body[ mam "stare" 14-54,
- kupić z 14-54 II, a stare sprzedać?
- wykosztować się na 12-60 [ najmniej chętnie z powodu ceny, ale może warto dołożyć?]
jestem początkująca, coraz więcej frajdy sprawia mi fotografia, choć nie odważyłam się jeszcze zamieszczać zdjęcia do oceny.
Pozdrawiam, i dziękuję za rady.
:wink:
Kaśka
Potrzebny szerszy zakres i SWD troszkę kosztem światła, to brać ZD12-60SWD, jeśli wystarcza 14-54, a wykorzystywany będzie AF w LV, to brać z 14-54II, jeśli nie, to brać body i szaleć ze starym 14-54.
Grunt, to potrafić precyzować swoje potrzeby. Nikt tu na Forum nie wie, co potrzeba temu, czy tamtemu.
Pozdrawiam
Ja namawiam osobiście na 12-60mm choć to spory wydatek.
Przy założeniu, że nie używasz AF w LV to kupowanie nowego 14-54mm mając starą wersje według mnie nie ma sensu.
Wiesz jeżeli masz kasę to kupuj 12-60mm, jeżeli nie masz kasy to pozostań przy 14-54mm.
pozdr.
witam,
- wykosztować się na 12-60 [ najmniej chętnie z powodu ceny, ale może warto dołożyć?]
jestem początkująca, coraz więcej frajdy sprawia mi fotografia, choć nie odważyłam się jeszcze zamieszczać zdjęcia do oceny.
Kaśka
Rada ode mnie. Kup E-30 podepnij 14-54 bo to świetne szkło i rób zdjęcia. W którymś przypadku możesz stwierdzić, że potrzebujesz szerzej lub koniecznie chcesz ostrzyć po kontraście - wówczas będziesz mieć czas na zmianę. Będzie to Twoja decyzja a nie forumpowych doradców. Pieniądze zawsze możesz wydać a na 14-54 kupca też znajdziesz... A może stwierdzisz, że chcesz 9-18 lub 50-200 lub jeszcze coś innego... Poza tym taka strategia - stopniowego wydawania kasy jest przyjaźniejsza dla kieszeni...
Pokaż nam jakieś zdjęcia ;-)
ja bym jednak brał 12-60 bo:
jeżeli potrzeba Ci szybkiego AF to masz SWD,
jeżeli potrzeba Ci szerokości to ma 2mm na początku zakresu więcej (a to jest różnica),