Zobacz pełną wersję : Zuiko Digital 14-54/2.8-3.5 II
Kilka porannych informacji już oficjalnie.
Obiektyw Zuiko Digital 14-54/2.8-3.5 II
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://olympusclub.pl/images/stories/zd1454II/ez-1454-2__lens_xl_big.jpg)
Link do artykułu na portalu: http://olympusclub.pl/informacje-prasowe/olympus-zuiko-digital-14-54-28-35ii.html
Z ciekawostek:
1) kompatybilność z szybkim AF opartym na detekcji kontrastu
2) dostępność w połowie stycznia 2009.
3) brak SWD :(
Pozdrawiam
Może Mi ktoś wytłumaczyć, czym będzie się różnił od swojego pierwowzoru.
P.S. Może cena pierwszego będzie bardziej atrakcyjna :).
Różnica przysłony
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2008/11/olympus2_03l-1.jpg
źródło (http://dc.watch.impress.co.jp/cda/static/image/2008/11/05/olympus2_03l.jpg)
Ciekawe jak stary model będzie współpracował z nowym body?
Może Mi ktoś wytłumaczyć, czym będzie się różnił od swojego pierwowzoru.
P.S. Może cena pierwszego będzie bardziej atrakcyjna :).
http://www.optyczne.pl/porownaj.php?co=obiektyw&ile=2&add0=831&add1=130
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Ciekawe jak stary model będzie współpracował z nowym body?
A dlaczego miałby nie? Oprócz AF kontrast nic się nie zmieniło jeżeli chodzi o współpracę.
sorki :(
tu podaje link po polsku
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8074
fotomic, nie rób wszędzie bałaganu.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
sorry, :(
poprawię się ;)
Różnica przysłony
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2008/11/olympus2_03l-1.jpg
źródło (http://dc.watch.impress.co.jp/cda/static/image/2008/11/05/olympus2_03l.jpg)
Hihi, wiece co, ostatnio ktoś się mnie pytał co mu klika jak zmienia przysłonę mając włączone LV teraz to widać :). Przypuszczam że to poprawi jakość tego szkiełka
Przypuszczam że to poprawi jakość tego szkiełka
Wydaje mi się, że poprawi bokeh, na co często utyskują użytkownicy Olków.
"Makymalne powiększenie 1:1.92"
ZD50 do lamusa?
"Makymalne powiększenie 1:1.92"
ZD50 do lamusa?
po cześci... kwestia jeszcze jak nowe szkiełko bedize rysowac... bo zd50 trudno będzie pobic jezeli chodzi o ostrośc i bokeh
http://www.four-thirds.org/en/products/standard.html
"Maximum image magnification = 0.26x (0.52x:35mm equivalent)"
Ale wczoraj było powiedziane, że zmniejszyli minimalną odległość.
Zrobiliby f2.8... ;f
Hmm jaki to może mieć bokeh? ;> "Lepszy" w jaki sposób?
Zrobiliby f2.8... ;f
Hmm jaki to może mieć bokeh? ;> "Lepszy" w jaki sposób?
Ładniejszy, bo okrąglejsze jest koło kreślone przez listki przysłony.
Bez kantów na wyższych liczbach przysłony.
xxxsebusxxx
5.11.08, 15:59
Z tego co widzę po zdjęciu to dorzucili jeszcze soczewkę ze szkła ED
Z tego co widzę po zdjęciu to dorzucili jeszcze soczewkę ze szkła ED
To pewne?
To byłaby chyba jedna z ważniejszych zmian bo to szkiełko trochę aberruje.
Fajnie się dzieje w sytemie, 4/3 nie oddaje pola bez walki :)
PS
SWD pewnie zwiększyłoby zarówno objętość jak i cenę szkiełka.
Poza tym zrobiłby się konkurencją dla 12-60 a tak to jest alternatywa cenowa.
O ile oczywiście za bardzo nie zdrożeje ;)
Ładniejszy, bo okrąglejsze jest koło kreślone przez listki przysłony.
Bez kantów na wyższych liczbach przysłony.
Dzieki :)
xxxsebusxxx
5.11.08, 22:06
To pewne?
To byłaby chyba jedna z ważniejszych zmian bo to szkiełko trochę aberruje.
Fajnie się dzieje w sytemie, 4/3 nie oddaje pola bez walki :)
PS
SWD pewnie zwiększyłoby zarówno objętość jak i cenę szkiełka.
Poza tym zrobiłby się konkurencją dla 12-60 a tak to jest alternatywa cenowa.
O ile oczywiście za bardzo nie zdrożeje ;)
Z tego co się orientuję to tylko obiektywy ze szkłem ED mają srebrno-niebieską obwódkę od strony filtru (stare 14-54 jej nie ma)
Z tego co się orientuję to tylko obiektywy ze szkłem ED mają srebrno-niebieską obwódkę od strony filtru (stare 14-54 jej nie ma)
bzdura, popatrz na szkła z top pro i pro, niebieski ring mają wszystkie nowe szkła od 14-42 i 40-150. TOP PRO mają platynowy.
xxxsebusxxx
5.11.08, 22:16
bzdura, popatrz na szkła z top pro i pro, niebieski ring mają wszystkie nowe szkła od 14-42 i 40-150. TOP PRO mają platynowy.
Tylko z tego co widzę to na obudowie 14-42 pisze że ma soczewkę ED
bzdura, popatrz na szkła z top pro i pro, niebieski ring mają wszystkie nowe szkła od 14-42 i 40-150. TOP PRO mają platynowy.
Ale nowe 14-42 i 40-150 mają właśnie ED.
xxxsebusxxx
5.11.08, 22:18
Chociaż sam już zgłupiałem- wg. schematu układu soczewek http://www.four-thirds.org/en/products/standard.html w nowym też nie ma ed, ale schemat jest identyczny jak w starej wersji
Zacytuje optyczne z konferencji prasowej olympusa : "Dzisiaj premierę miał także odnowiony obiektyw Zuiko Digital 14-54mm f/2.8-3.5 II. W stosunku do poprzednika, obecna wersja obiektywu będzie współpracowała z autofokusem działającym na zasadzie detekcji kontrastu. Poprawiona została też przysłona, która teraz mając 7 listków jest w pełni kołowa. Optycznie nic się jednak nie zmieniło. ...
Dlatego schematy są identyczne. Moim zdaniem szkieł ED nie ma
Tylko z tego co widzę to na obudowie 14-42 pisze że ma soczewkę ED
przecież napisałeś że tylko tylko szkła z niebieskim ringiem mają ED, a TOP PRO/PRO bez tego ringa nie mają soczewek ED?
Niebieski ring mają nowe linie szkieł i tyle.
xxxsebusxxx
6.11.08, 09:04
Sorki, źle przeczytałem.
Jak szkło ma ED to ma to napisane na obudowie.
No to trochę szkoda.
14-54 i bez tego szkiełka jest bardzo dobry ale zawsze mógłby być jeszcze lepszy ;)
a mnie to cieszy ta wiadomość - może stare 14-54mm będą taniej...
oby nie było tak jak z 40-150, że stare na rynku wtórnym chodzi 2x drożej...
Stare będą taniej. W przypadku 40-150 jest inna sytuacja, bo starsze ma lepsze światło.
tak ale w 14 54 światła nie zmienili, jest tak samo jasno a i przesłona napewno lepsza od starej.:lol:
Darekw1967
10.11.08, 00:28
No to trochę szkoda.
14-54 i bez tego szkiełka jest bardzo dobry ale zawsze mógłby być jeszcze lepszy ;)
Tylko cena bedzie odpowiednio wieksza.
To czy w obiektywie jest szkiełko ED czy go nie ma, przypomina mi trick firmy Sony - radyjko 3 tranzystorowe (co prawda jeden nie był podłączony), ale na pudelku można było napisać ze ma 3....
Jak konstrukcja szkła nie wymaga ED to po co je tam pchać na siłę....?
Z informacji które są dostępne widać że szkło optycznie się nie zmieniło (czyli brak szkła ED).
pozdr.
A może mi ktoś wyjaśnić na czym polega problem części szkieł Zuiko (w tym i starego 14-54) z Contrast AF? Bo nie bardzo rozumiem czemu to zależy od obiektywu.
Nikon i Canon nie mają tego typu problemów.
chodzi o współpracę z detekcją kontrastu w LV.
chodzi o współpracę z detekcją kontrastu w LV.
Tyle to wiem, ale na czym polega ten problem? Czemu nie występuje w Canonach i Nikonach?
Sorki, źle zrozumiałem. Nie wiem:)
znalazłem coś takiego
"... AF opierający się na detekcji kontrastu analogiczny do stosowanego w aparatach kompaktowych, pozwala to na ustawianie ostrości w bardziej konwencjonalny sposób, gdyż nie wymaga opuszczania lustra w celu wykonania pomiaru. Dodatkowo wprowadzenie AF opartego na detekcji kontrastu ma tę zaletę, że pozwala widzieć efekty automatycznego nastawiania ostrości bezpośrednio na ekranie LCD w trybie Live View.
Pełna sprawność układu AF opartego na detekcji kontrastu dostępna jest wraz z nowymi obiektywami Olympusa, w tym ZUIKO DIGITAL 14–42 mm 1:3.5–5.6, ZUIKO DIGITAL 40–150 mm 1:4.0–5.6 oraz nowym płaskim obiektywem ZUIKO DIGITAL 25 mm 1:2.8 typu ''pancake'' (''naleśnik''). Bezpłatną aktualizację firmware'u można pobrać ze stron internetowych Olympusa, aby funkcja o której mowa była dostępna również dla wcześniej zakupionych obiektywów. W przypadku wszystkich innych obiektywów AF oparty na detekcji kontrastu stosowany jest w połączeniu z AF opartym na detekcji różnic fazowych ..." - koniec cytatu.
Miałem szkło 14-54 i szczerze korzystając z niego w trybie LV może faktycznie był trosze wolniejszy, ale może to było moje subiektywne odczucie.
Osobiście uważam że zamiast zakupić nową wersje 15-54 (która będzie pewnie droższa od obecnej) może lepiej sie zastanowić nad 12-60. Ja dzis takie szkło odebrałem i zrobic na mnie piorunujące wrażenie.
pozdr.
dog_master
11.11.08, 02:39
Tyle to wiem, ale na czym polega ten problem? Czemu nie występuje w Canonach i Nikonach?
A w jaki sposob ostrzy C i N w LV? Bo z tego, co pamietam, to Oly oferuje chyba 3 rozne sposoby i "problem" jest w 1-2 [nie dam glowy, musialabym sprawdzic]
A w jaki sposob ostrzy C i N w LV? Bo z tego, co pamietam, to Oly oferuje chyba 3 rozne sposoby i "problem" jest w 1-2 [nie dam glowy, musialabym sprawdzic]
C. też oferuje trzy tryby:
1. detekcja fazy
2. detekcja kontrastu
3. wykrywanie twarzy
C. też oferuje trzy tryby:
1. detekcja fazy
2. detekcja kontrastu
3. wykrywanie twarzy
To sa dwa tryby. 3 zawiera się w 2.
olek ma jeszcze tryb hybrydowy faza+kontrast.
To sa dwa tryby. 3 zawiera się w 2.
olek ma jeszcze tryb hybrydowy faza+kontrast.
Ooo, dzięki Grizz, tego nie wiedziałem. Człowiek się uczy całe życie.
A w jaki sposob ostrzy C i N w LV? Bo z tego, co pamietam, to Oly oferuje chyba 3 rozne sposoby i "problem" jest w 1-2 [nie dam glowy, musialabym sprawdzic]
Nie bardzo rozumiem o co pytasz :(
Od strony technicznej nie potrafię Ci wyjaśnić jak ostrzy C i N w LV - na pewno jest to detekcja kontrastu, od strony użytkownika wygląda to tak że patrzymy na LCD, korpus kręci obiektywem i w momencie wykrycia maksimum kontrastu kończy ustawiania ostrości.
Mnie natomiast - z czystej ciekawości - interesuje od strony technicznej na czym polega problem w Olympusie. Czemu praca w LV z detekcją kontrastu zależy od obiektywu, kiedy teoretycznie IMHO powinna zależeć tylko od body.
Nie bardzo rozumiem o co pytasz :(
Od strony technicznej nie potrafię Ci wyjaśnić jak ostrzy C i N w LV - na pewno jest to detekcja kontrastu, od strony użytkownika wygląda to tak że patrzymy na LCD, korpus kręci obiektywem i w momencie wykrycia maksimum kontrastu kończy ustawiania ostrości.
Mnie natomiast - z czystej ciekawości - interesuje od strony technicznej na czym polega problem w Olympusie. Czemu praca w LV z detekcją kontrastu zależy od obiektywu, kiedy teoretycznie IMHO powinna zależeć tylko od body.
Ponieważ efektywna detekcja kontrastu wymaga mechanizmu kontroli pozycji szkieł , którego starsze obiektywy nie posiadają.
Ponieważ efektywna detekcja kontrastu wymaga mechanizmu kontroli pozycji szkieł , którego starsze obiektywy nie posiadają.
Mógłbyś rozwinąć temat ? ( w sensie, po co to pozycjonowanie i czemu nie jest potrzebne podczas detekcji fazy )
Cały czas czekam, aż ktoś w sposób łopatologiczny wyjaśni na forum całe to zamieszanie z niekompatybilnością starych szkieł i detekcji kontrastu. :-)
Dar-i-jush
13.11.08, 13:32
Czyli jednym wystarczy aktualizacja firmware, a inne trzeba przeprojektować? Ciekawe kiedy aktualizacja dla 12-60 (w końcu jest nowszy niż nowe kity z niższej półki)? Skoro ma być sprzedawany w kicie z E-30, głupio by było gdyby nie wykorzystywał jego możliwości. A może zaprojektowany z myślą o kontrastowym AF 14-54II będzie działał lepiej niż 12-60 z nowym firmware?
Cały czas czekam, aż ktoś w sposób łopatologiczny wyjaśni na forum całe to zamieszanie z niekompatybilnością starych szkieł i detekcji kontrastu. :-)
NIkt nie wie na 100%, bo producenci się nie przyznają. Sądząc jednak po szybkości jaką ponoć oferuje G1, coś w tym jest.
Widziałem różne wyjaśnienia, ale były na tyle skomplikowane, że nie chce mi się ich przytaczać, no i z pamięci miałbym z tym problem. Najbardziej prawdopodobne wyjaśniało, że fazowe AF robi ruch "skocz w daną pozycję", a kontrastowe musi robić ruch "przesuń się dokładnie o tyle".
Mógłbyś rozwinąć temat ? ( w sensie, po co to pozycjonowanie i czemu nie jest potrzebne podczas detekcji fazy )
Cały czas czekam, aż ktoś w sposób łopatologiczny wyjaśni na forum całe to zamieszanie z niekompatybilnością starych szkieł i detekcji kontrastu. :-)
W dużym skrócie.
Z detektora fazy otrzymujemy sygnał o polaryzacji zgodnej z błędem ostrości więc od razu wiemy czy jesteśmy przed, dokładnie w punkcie czy za. Sygnał jest również proporcjonalny do błędu ostrości.
Z detektora kontrastu otrzymujemy sygnał proporcjonalny do kontrastu. Nie posiadamy informacji
w którą stronę i o ile przesuwać soczewki więc musimy przeszukać zakres fokusa a następnie wrócić do miejsca gdzie był najwyższy sygnał z detektora kontrastu.
Aby powrót był możliwy musimy znać pozycję soczewek.
Dzięki Ci dobry Człowieku :-)
Chyba zaczynam łapać
Proszę o poprawienie jeśli dalej tkwię niewiedzy:
Przy ustawianiu ostrości metodą detekcji fazy, układ przy pomocy triangulacji mierzy dokładnie fizyczną odległość do obiektu.
W tym przypadku, jeśli chodzi o komunikację pomiędzy body a obiektywem wystarczy jeśli obiektyw jest w stanie wykonać polecenie: ustaw ostrość na odległość X m. Informacja w drugą stronę nie jest potrzebna.
W przypadku ustawiania ostrości metodą detekcji kontrastu kluczowa jest informacja zwrotna o stanie obiektywu w danym momencie. Układ bada kontrast na pewnym zakresie, a potem błyskawicznie wraca do miejsca w którym był on największy.
W dużym skrócie.
Z detektora fazy otrzymujemy sygnał o polaryzacji zgodnej z błędem ostrości więc od razu wiemy czy jesteśmy przed, dokładnie w punkcie czy za. Sygnał jest również proporcjonalny do błędu ostrości.
Z detektora kontrastu otrzymujemy sygnał proporcjonalny do kontrastu. Nie posiadamy informacji
w którą stronę i o ile przesuwać soczewki więc musimy przeszukać zakres fokusa a następnie wrócić do miejsca gdzie był najwyższy sygnał z detektora kontrastu.
Aby powrót był możliwy musimy znać pozycję soczewek.
Czasami poraża mnie wiedza techniczna niektórych forumowiczów nt. fotografii (i nie tylko) ;)
Czasami poraża mnie wiedza techniczna niektórych forumowiczów nt. fotografii (i nie tylko) ;)
też jestem pod wielkim wrażeniem :)
czemu , niektórzy maja talent do cyferek inni do literek a jeszcze inni do obrazków... wszystko gra
...wszystkiego mieć nie można... Chyba, że się jest geniuszem.
Dzięki Ci dobry Człowieku :-)
Chyba zaczynam łapać
Proszę o poprawienie jeśli dalej tkwię niewiedzy:
Przy ustawianiu ostrości metodą detekcji fazy, układ przy pomocy triangulacji mierzy dokładnie fizyczną odległość do obiektu.
W tym przypadku, jeśli chodzi o komunikację pomiędzy body a obiektywem wystarczy jeśli obiektyw jest w stanie wykonać polecenie: ustaw ostrość na odległość X m. Informacja w drugą stronę nie jest potrzebna.
W przypadku ustawiania ostrości metodą detekcji kontrastu kluczowa jest informacja zwrotna o stanie obiektywu w danym momencie. Układ bada kontrast na pewnym zakresie, a potem błyskawicznie wraca do miejsca w którym był on największy.
Detekcja fazowa - z detektora otrzymujemy sygnał , którego polaryzacja mówi w którą stronę należy obracać silnikiem a amplituda z jaką prędkością (jak daleko jesteśmy od p.o.) .W miarę zbliżania się do poprawnego fokusa sygnał z detektora fazy maleje (silnik zwalnia) i przyjmuje wartość równą zeru (silnik zatrzymuję się) gdy ostrość jest poprawna.
Jest to moment zakończenia ustawiania ostrości. Do detekcji fazy nie jest potrzebny żaden sygnał zwrotny z obiektywu. Wszystkie informacje otrzymujemy z detektora fazy.
Detekcję kontrastu zrozumiałeś poprawnie.
Dodam że z detekcją kontrastu mogą pracować obiektywy bez kontroli położenia soczewek lecz jest ona nieefektywna (powolna ) gdyż opiera się na metodzie kolejnych przybliżeń.
Aby wyposażyć obiektyw w mechanizm kontroli położenia soczewek nie zawsze wystarczy zmiana oprogramowania.
I bardzo dobrze że jest ktoś wstanie odpowiedzieć szczegółowo na pewne pytania.
Poźniej jak ktoś bedzię szukał odpowiedzi dot. AF w LV to ciach odp. gotowa w powyższym watku :-)
pozdr.
dog_master
14.11.08, 01:18
OMG :)
Nie no, ja podziwiam i z przyjemnością przeczytam i podziękuję [rep! + :)]
Aczkolwiek mi chodziło tylko o to, że O. ma detekcję fazy, d. kontrastu i tryb hybrydowy jak to już Grizz napisał, 3 "tryby"/"typy". A C/N/etc raczej aż tylu nie mają i tyle :)
I bardzo dobrze że jest ktoś w stanie odpowiedzieć szczegółowo na pewne pytanie Też miałem problem z wykorzystaniem tej "nowej" funkcji. Kiedy będąc na Warsztatach zadałem podobne pytanie pracownikowi "O" usłyszałem w odpowiedzi, że cyt. "właśnie ukazał się nowy firmware do obiektywu Sigmy". Ja na to, że mówimy o obiektywie ZD 14-54. I zapadła taka dłuuuga niezręczna cisza... Co nie?
A tu proszę. Jest ktoś na naszym forum kto potrafi to zwięźle wyjaśnić :grin:
Dzięki Dadu :mrgreen:
Dodam że z detekcją kontrastu mogą pracować obiektywy bez kontroli położenia soczewek lecz jest ona nieefektywna (powolna ) gdyż opiera się na metodzie kolejnych przybliżeń.
Aby wyposażyć obiektyw w mechanizm kontroli położenia soczewek nie zawsze wystarczy zmiana oprogramowania.
Dzięki za wyjaśnienie. Pewnie z tego powodu contrast AF w Nikonach i Canonach jest taki powolny. Co prawda chyba wolałbym mieć powolny AF w LV z 14-54 niż go nie mieć w ogóle, ale rozumiem teraz jaką drogę wybrał Olympus.
Cieszę się że mogłem być pomocny.
Aby wiedza na temat AF z detekcją kontrastu była pełniejsza dodam że na szybkość pracy ma duży wpływ sama matryca.
Szyki AF z d.k. wymaga dużej częstotliwości próbek co z kolei wymaga wysokiego ISO. Wysokie ISO to szum który jest sygnałem silnie zakłócającym pracę detektora kontrastu.
Skutkiem tego AF z d.k. wymaga więcej światła niż AF z d.f.
Do wad AF z d.k. zaliczyć trzeba wrażliwość na drgania obrazu , które silnie spowalniają działanie AF a czasem uniemożliwia pracę. Poruszenie obrazu dla detektora kontrastu oznacza spadek kontrast.
Lekarstwem na drgania korpusu jest statyw lub IS.
Czym powolniejszy AF tym wrażliwszy na drgania obrazu.
Łał... dadu ...szacuneczek i oby tak dalej....
Pozdrowionka :)
Cieszę się że mogłem być pomocny.
Aby wiedza na temat AF z detekcją kontrastu była pełniejsza dodam że na szybkość pracy ma duży wpływ sama matryca.
Szyki AF z d.k. wymaga dużej częstotliwości próbek co z kolei wymaga wysokiego ISO. Wysokie ISO to szum który jest sygnałem silnie zakłócającym pracę detektora kontrastu.
Skutkiem tego AF z d.k. wymaga więcej światła niż AF z d.f.
Do wad AF z d.k. zaliczyć trzeba wrażliwość na drgania obrazu , które silnie spowalniają działanie AF a czasem uniemożliwia pracę. Poruszenie obrazu dla detektora kontrastu oznacza spadek kontrast.
Lekarstwem na drgania korpusu jest statyw lub IS.
Czym powolniejszy AF tym wrażliwszy na drgania obrazu.
za wkład w sprawę punkcik poszedł, należy sie:idea:
Najważniejszy wniosek z tego jest taki, że choćby nie wiadomo jak szybki procesor włożyć do aparatu z detekcją kontrastu to i tak będzie on wolniej ostrzyć od korpusu wyposażonego w detekcję fazy...
Zatem AF działający na zasadzie detekcji kontrastu ma szanse przyjąć się w aparatach udających kompakty, natomiast obecne rozwiązanie autofocusa stosowane w lustrzankach jest niezagrożone wszędzie tam, gdzie liczy się szybkość (reportaż, sport, przyroda).
Najważniejszy wniosek z tego jest taki, że choćby nie wiadomo jak szybki procesor włożyć do aparatu z detekcją kontrastu to i tak będzie on wolniej ostrzyć od korpusu wyposażonego w detekcję fazy...
Zatem AF działający na zasadzie detekcji kontrastu ma szanse przyjąć się w aparatach udających kompakty, natomiast obecne rozwiązanie autofocusa stosowane w lustrzankach jest niezagrożone wszędzie tam, gdzie liczy się szybkość (reportaż, sport, przyroda).
Co to są aparaty udające kompakty? :roll:
Przez aparaty udające kompakty rozumiem najtańsze lustrzanki umizgujące się do dotychczasowych nabywców kompaktów funkcjami typu LV, rozpoznawanie twarzy i co tam jeszcze marketing uzna za ważne (aż boję się pomyśleć i wymienić ;) )
Dar-i-jush
17.11.08, 14:40
Dodam że z detekcją kontrastu mogą pracować obiektywy bez kontroli położenia soczewek lecz jest ona nieefektywna (powolna ) gdyż opiera się na metodzie kolejnych przybliżeń.
Aby wyposażyć obiektyw w mechanizm kontroli położenia soczewek nie zawsze wystarczy zmiana oprogramowania.
Czyli jednak 12-60SWD może (po ewentualnej aktualizacji firmware oczywiście) wypadać w tej kwestii gorzej od 14-54II. Chyba, że mu SWD dopomoże.
Zdaje się, że OClubowicze z Wrocka mogą mieć możliwość "postrzelania" z nowego szkiełka (ZD 14 - 54 II) w najbliższy łykend. W ramach Olympus Family Tour urzęduję w galerii Magnolia Park, od piątku do niedzieli (21. - 23. 11) w godzinach 10:00 - 20:00. Jeżeli mi nikt nie "wyrwie" w ostatniej chwili (a jeśli tak się stanie, to we czwartek dopiszę do tego postu informację), to będę miał go ze sobą.
Pozdrawiam
Jack
Nieładnie, że Olympus pominął Poznań ;)
E-30 trzeba będzie do Berlina pojechać pomacać?
Zdaje się, że OClubowicze z Wrocka mogą mieć możliwość "postrzelania" z nowego szkiełka (ZD 14 - 54 II) w najbliższy łykend. W ramach Olympus Family Tour urzęduję w galerii Magnolia Park, od piątku do niedzieli (21. - 23. 11) w godzinach 10:00 - 20:00. Jeżeli mi nikt nie "wyrwie" w ostatniej chwili (a jeśli tak się stanie, to we czwartek dopiszę do tego postu informację), to będę miał go ze sobą.
Pozdrawiam
Jack
No to w takim razie chętnie pomacam :)
Zdaje się, że OClubowicze z Wrocka mogą mieć możliwość "postrzelania" z nowego szkiełka (ZD 14 - 54 II) w najbliższy łykend. W ramach Olympus Family Tour urzęduję w galerii Magnolia Park, od piątku do niedzieli (21. - 23. 11) w godzinach 10:00 - 20:00. Daję znać - jestem we Wrocku i będę miał ze sobą 14 - 54 II ( [OT]: mam też 9 - 18mm) . Korekta mojego czasu obecności w Magnolii - w niedzielę będę do ok. 14:00
Pozdrawiam
Jack
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.